Ferrari: "Nasul monopostului este urât, dar eficient aerodinamic"

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 03.02.2012
Ferrari a admis că noul monopost F2012 nu este plăcut din punct de vedere vizual, însă susţine că acesta este cel mai eficient design pentru aerodinamică.

Ferrari a lansat vineri noul monopost F2012 pentru sezonul următor al Formulei 1, care a ieşit în evidenţă în primul rând prin aspectul inestetic.

Scuderia şi-a justificat însă decizia de a adopta un astfel de design în special pentru nasul monopostului prin prisma avantajelor aduse la aerodinamică, capitol la care echipa nu a obţinut performanţe majore în ultimii ani.

"Nasul are o formă neplăcută şi acesta este rezultatul regulamentului care ne cere ca nasul să fie destul de coborât, dar partea inferioară a şasiului să fie cât mai înaltă posibil. Chiar dacă nu este plăcut la nivel vizual, credem că este cea mai eficientă soluţie aerodinamică pentru acea parte a monopostului", a declarat Nikolas Tombazis, designerul şef al echipei Ferrari.

De asemenea, oficialul grec a explicat că aripa faţă este o evoluţie a componentei pe care Ferrari a utilizat-o în ultima parte a anului trecut, atunci când acestea a produs de mai multe ori scântei la atingerea asfaltului din cauza flexibilităţii prea mari.

"Aripa faţă este o evoluţie a aripii pe care am introdus-o în ultimele curse ale sezonului trecut.

Am introdus-o acolo pentru a avea câteva lecţii învăţate despre acest subiect. Am înţeles multe şi am continuat dezvoltarea, iar acum urmează noi dezvoltări pentru al treilea test şi înainte de prima cursă a sezonului", a adăugat el.

Nu în ultimul rând, Ferrari a abandonat suspensia de tip push-rod şi a adoptat una de tip pull-rod, similară cu cea utilizată de campioana mondială Red Bull Racing în ultimii ani.

"Una dintre inovaţiile monopostului este suspensia. Din motive aerodinamice, am selectat o soluţie pull-rod. Ne-a luat foarte mult să muncim la obţinem din nou toate caracteristicile mecanice pe care am vrut să le avem din partea suspensiei. Cred că am obţinut asta, dar cred că am obţinut şi un avantaj aerodinamic din această soluţie", a mai precizat el.

Via | Ferrari

Comentarii (12)

  • "Dulap"
    Seamana putin cu Logan-ul.
    11 16
  • @marius_kji
    Poate sa semene si cu masina lui Stan&Bran, dar mai bine e asa urata decat "frumoasa dar e proasta"
    23 3
  • Loredana
    Estetica
    Ce mai usoara operatie estetica este operatia de nas. Stiu din experienta proprie. Altfel nu ma maritam, nu divortam, nu plecam din tara.McLaren si Ferrari o pot face oricand. Ferrari va castiga ambele titluri pentru ca zic eu care am intuitie...
    5 9
  • mavrick
    Ai uitat sa spui ca e desteapta.Poate sa fie si urata si "lenta".Vom vedea.
    3 10
  • @marius_kji
    N-am uitat nimic, doar tu incerci sa te maschezi cu expresia "vom vedea" cand de fapt in mintea ta trecea neincetat expresia "sa speram" (noi, cei anti-ferrari). Dar nu ma derajeaza cu nimic, poti s-o si f...ti in teava de esapament la cat e de urata, eu voi avea placerea ca-n momentul ala s-o turez la maxim =))
    8 7
  • cupra_r
    ferrari 2012
    e PLESKAVITZAAA
    5 1
  • ferari 2012?
    cred ca si de data asta este un balon de sapun ca si ultimii 2,3 ani,rateaza doua trei curse din cauze nestiute si dupa acea dezvolta monopostul pentru anul urmator si tot asa pana se fac iar de ras,atata vreme cat cheltuilile cu dezvoltare sunt minime nu prea au sanse,s-a vazut anul trecut cand bateau campii cu tunelul lor de vant dar cand colo era defect,si acest lucru l-au aflat tarziu.
    Nici macar nea Jean nu i prea ajuta.(bosul F.I.A.)
    4 6
  • sofocleF1+7
    tequla 11
    Esti un produs Miki Alexandrescu. Incompetent si agresiv fara sa stie ca e agresiv. Inocentule!
    4 4
  • mavrick
    Daca reusesti,la sfarsitul sezonului sa-i arati lui Alonso cum se face ca sa-l consolezi,ca din cate spui tu turati aceeasi masina.F....i placut.
    1 4
  • G. Filip
    mai mult decat nasul
    Ferrari, in afara de nasul regulamentar, are mult mai multe ingeniozitati aerodinamice care o vor propulsa in fata. La nivel minim este un monopost foarte reusit. Sa vedem daca la nivel maxim va fi de mare performanta. Pe cei de la McLaren i-a lasat in urma. Sa vedem si Mercedes, Lotus, RBR si, de ce nu, Williams
    5 3
  • G. Filip
    Regulament
    Ca reper, Force India pare sa fi gasit rezolvarea ce mai optima pentru nas. Zic "pare" pentru ca e greu de crezut ca Ferrari nu s-a gandit la aceasta varianta de aplicare a regulamentului. Solutia celor de la Force India e de bun simt, cam la mintea cocosului... Mai ciudati sunt cei de la McLaren care sunt total pe dinafara regulamentului... Cred ca e o strategie diversionista. Bordurile laterale nu au insa cum sa le mai modifice. Pacat ca n-au dezvoltat conceptul de anul treecut
    1 2
  • Referitor la Red Bull
    Un interviu cu Helmuth Marko in sport.bild-ul de ieri, spune ca solutia aleasa de Red Bull este una intermediara intre solutia Ferarri si solutia Mclaren. Spune ca linia nasului masinii Red Bull cade mult mai lin iar nasul masinii este mai mic si mai putin abrupt decat cel al masinii Ferarri, dar nici nu este atat de conventional precum cel al masinii Mclaren. El spune ca Mclaren au o alta filosofie de a alimenta cu aer partea din fata a a masinii similara cu a anului trecut, si ca doar ei au mers pe aceasta abordare si anul trecut doar ca regulamentul nu a scos in evidenta din punct de vedere estetic aceast lucru. Isi reafirma ingrijorarea de asemenea ca Ferarri ar forta regulamentul cu acest nas extrem care desi inestetic aduce cea mai mare cantitate de aer curat sub masina.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru