Ferrari: "McLaren şi Red Bull cheltuie mai mulţi bani decât noi"

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 12.01.2011
Ferrari susţine că McLaren şi Red Bull cheltuie mai mulţi bani în Formula 1 de când au fost adoptate măsuri pentru reducerea costurilor.

Începutul anului a fost marcat de numeroase controverse privind sumele cheltuite de echipe în Formula 1 în sezonul 2010, Red Bull Racing fiind suspectata că a depăşit limitele impuse prin acordul Resource Restriction Agreement.

Reprezentaţii Ferrari au evitat să-şi acuze în mod direct  rivalii de încălcarea regulamentului, însă Stefano Domenicali susţine că Scuderia are un buget mai mic decât McLaren şi Red Bull.

"Este momentul să renunţăm la această poveste că Ferrari este echipa care cheltuie mai mult decât toată lumea în Formula 1. Nu mai este adevărat. Cu siguranţă Red Bull şi McLaren cheltuie mai mult decât noi pentru dezvoltarea şasiurilor. Apoi este motorul, care pentru noi reprezintă o parte importantă a costurilor pentru că trebuie să-l construim. Pentru ei este doar o factură de achitat, pentru că îl cumpăra deja pregătit", a declarat italianul în cadrul unei conferinţe de presă găzduite în cadrul evenimentului Wrooom.

McLaren utilizează încă din 1995 motoare Mercedes, în timp ce Red Bull Racing mizează pe unităţile furnizate de francezii de la Renault.

În sprijinul afirmaţiilor sale, Domenicali susţine că interzicerea testelor a condus la o reducere semnificativă a costurilor pentru Ferrari, întrucât nu mai poate utiliza pentru evaluarea monoposturilor circuitele proprii de la Mugello şi Fiorano.

"Vreau să le reamintesc oamenilor că, prin acceptarea acestei reguli care interzice testele, Ferrari este echipa care a renunţat cel mai mult la investiţii, pentru ca în trecut am efectuat mai mult teste reale decât în simulator, spre deosebire de alţii. Să nu uităm că avem două circuite de teste care acum nu mai sunt utilizate", a mai precizat el.

Via | Autosport

Comentarii (7)

  • iulian
    omul ista are perfecta dreptate a venit cu argumente si este adevarat absolut tot !!!!!
    13 6
  • minte
    cu nerusinare dar nu ma mira. Au cel mai mare numar de angajati si contractele cele mai mari, atat la piloti ( exceptie Massa. Salariul lui Alonso chiar fara contributia Santander, si pilotii de teste la Ferrari sunt cel mai bine platiti). Dar ei sunt Dumnezei in Formula 1, jongleaza si mascheaza cum vor regulile. Pai anul trecut cand FIA le-a dat voie sa remedieze defectiunea nu ar fi terminat sezonul poate decat cu 16 motoare. Nu conteaza ca nu au marit puterea motorului, dar in timpul unui sezon in desfasurare nu ar fi avut voie. Daca au gresit, sa isi dea cu firma in cap si sa suporte consecintele si sa fie penalizati de fiecare data cand se spargea unul. Si cu sasiul minte cu o si mai mare nerusinare. Au adus cele mai multe modificari sasiului din punct de vedere aerodinamic de-a lungul anului per total.
    11 18
  • Mircea, ai vazut tu facturile? In rest numai speculatii.
    14 7
  • Stelian
    Nu stiu cat au cheltuit fiecare dar cu siguranta mclaren s-au chinuit cel mai mult cu upgradarea.Iar cele mai multe sasiuri tot ei le-au facut.Pana in ultima cursa au tot dezvoltat.Iar treaba asta nu e un secret.Problema avuta la motor nu intra sub incidenta regulamentului asa ca celor de la Ferrari li s-a permis sa remedieze.
    8 7
  • Mclaren_Mircea_1984
    Modificari aerodinamice la sasiu? Tu sti ce mama dracului e un sasiu la o masina? Din cate scri n-ai nici cea mai mica idee.
    Cheltuielile cu salariatii sunt una. Bugetul pentru RnD n-are nimic a face cat platesc baietii pe femeia de servici. Nici nu se aduna nici nu se scad una cu alta.
    7 3
  • *MULTE sasiuri nu MARI
    ...
    1 2
  • eroare
    Numarul de angajati si salariile intra tot in cadrul bugetului anual al echipei. Prima masura cand au hotarat sa reduca costurile pe care o echipe avea dreptul sa le faca intr-un an a fost acela de a renunta la cateva zeci de angajati, sau chiar sute (cum a fost cazul celor de la Mclaren, Ferrari si Mercedes). Nu masca duma cu femeia de servici caci stim foarte bine la ce ne referim. Nu este vorba de un buget care sa se refere strict doar la masina si costurile pe care le ai cu aceasta ca proiectare si upgradare ulterioara. Se refera si la investitiile care se fac in RESURSE UMANE!!!! stii ce sunt alea??? Ferrari si Mclaren aveau in jur de 1000 de angajati si au reduc la 750-800. Chiar era o discutie a pilotilor de a nu accepta un plafon de salariu ca si o consecinta a reducerii bugetului unei echipe.
    5 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru