Ferrari l-a concediat pe șeful Maurizio Arrivabene: italianul a fost înlocuit de directorul tehnic Mattia Binotto

de Daniel Popescu
Marti, 08.01.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a anunțat înlocuirea șefului Maurizio Arrivabene cu Mattia Binotto, care în ultimii ani a fost directorul tehnic al echipei. În plus, Pascal Wehrlein, fostul pilot sprijinit de Mercedes, va lucra în simulatorul Scuderiei.

Noul an a început cu o schimbare majoră la Scuderia Ferrari în perspectiva sezonului care va începe la jumătatea lunii martie.

Astfel, Ferrari a renunțat la serviciile șefului Maurizio Arrivabene, cel care a preluat conducerea echipei în 2015 fără să obțină însă performanțe majore. De altfel, italianul a fost aspru criticat pe parcursul sezonului trecut pentru o serie de erori de strategie care au afectat șansele lui Sebastian Vettel la titlul mondial. Anterior, presa internațională a speculat că Arrivabene a primit o oferta din partea clubului de fotbal Juventus.

În locul său, Ferrari l-a nominalizat ca șef al echipei pe Mattia Binotto, care începând din 2016 a îndeplinit rolul de director tehnic ca înlocuitor pentru James Allison. Binotto lucrează însă la Ferrari din 1995, iar rolul său inițial până în 2003 a fost de inginer pentru motoare. Ulterior, el a preluat un rol de conducere în cadrul departamentului tehnic la introducerea noilor motoare V6 turbo de 1.6 litri.

Pentru moment nu este clar cine va fi noul director tehnic al Scuderiei, însă una dintre ipoteze este ca responsabilitățile sale să fie preluate de Enrico Cardile, directorul departamentului de aerodinamică, și Corrado Iotti, șeful departamentului de motoare.

De asemenea, Ferrari a anunțat semnarea unui contract cu Pascal Wehrlein, pilot care până de curând a fost sprijinit de Mercedes.

Wehrlein va avea un rol de dezvoltare a monopostului și va lucra preponderent în simulatorul echipei.

Via Ferrari

Comentarii (26)

  • SIMPLE MINDS
    De mentionat totusi si faptul ca in cei patru ani de *domnie* a lui Maurizio, Ferrari a reusit 14 victorii.
    Spre comparatie, Renault a agonisit in ultimele patru sezoane 12 victorii.

    In cele 5 sezoane ale propulsoarelor 1.6 V6 Turbo izbanzile sunt:
    14 Ferrari
    15 Renault
    arhisuficiene Mercedes (cca 70).

    In ceea ce priveste pistoanele japoneze o discutie cu adevarat serioasa se impune abia dupa echinoctiul de primavara 2019.:-)) doar si pentru faptul ca trecutul (2015-2018) cu certitudine nu-i avantajeaza.
    26 1
  • O alegere perfect logica pentru Ferrari aveau de ales intre Mattia Binotto care e uns cu toate alifiile in materie de F1 sau un om care a lucrat in marketing și vânzări la compania de tutun Marlboro.
    16 2
  • "Anterior, presa internațională a speculat că Arrivabene a primit o oferta din partea clubului de fotbal Juventus."
    Nu s-a speculat doar, ci Arrivabene este chiar Director la Juventus, apare pe site-ul oficial al echipei de fotbal Juventus.
    Probabil este director in locul lui Giuseppe Marotta, care a plecat la Inter Milano.
    8 0
  • La Juventus va avea victoriile asigurate pe banda rulanta. Probabil simtea nevoia sa vada cum e si de partea campionilor.
    3 4
  • E totusi e stranie insistenta Ferrari de a avea doar italieni in functii de conducere. E vorba de nationalism, lipsa altor candidaturi sau chiar au fost alesi cei mai buni din cei disponibili?
    6 1
  • mircea badea
    cum sa bagi la curse un fotbalist?!
    4 2
  • Cred ca ar fi cazul sa scapam de stereotipul asta ca Ferrari are italieni in functii de conducere si de-aia nu castiga.
    Montezemolo nu a fost italian? Si a castigat destul. Enzo Ferrari, un italian, a facut Ferrari. Alti italieni au facut FIAT, Maserati, Alfa - unde alte victorii. Valentino Rossi e italian. Si multe alte exemple de italieni care au castigat. Altele sunt problemele.
    Bine ca s-a dus. Trebuia sa-l ia si pe Vettel cu el, doar amandoi au pierdut 2 titluri. Unul mai prost decat celalalt.
    Daca mai traia Marchionne cred ca zbura si Vettel de la echipa, chiar daca ar fi pierdut bani.
    Arrivabene este in consiliul administrativ al Juventus, din 2012, nu este CEO al echipei, dar probabil va fi in scurt timp.
    7 6
  • mai ramane sa zboare si fetel si gata. Sa vedem ce vor spune aplaudacii lui de pe feisbuc. Mai ales istoricul care il vedea pe fetel champion in 2018. La pariu.
    7 14
  • Vali avocatu lu peste
    Pe acel grup exista delictul de opinie, avocatelul acapareaza tot, si tot ce nu-i rosu sau fetel e rejectat. Din fericire nu tot e rosu, sau, in F1 de ceva vreme nu e nimic rosu.
    6 4
  • Sper sa nu le para rau ca l-au concediat ...
    13 2
  • Bine ca aveti unde sa va varsati frustrarile si sa va injurati intre voi ca altfel nu stiu ce va faceati. Macar aici este sat fara caini si va este permis orice.
    Voi nu aveti treaba cu sportul asta, singura ocupatie a voastra este sa injurati echipa Ferrari indiferent cine este acolo.:))))))
    Viata este trista rau.
    10 8
  • Bine bah ca esti tu destept!
    7 9
  • Nu ma dau destept si nici nu am sustinut asta. Dar probabil atat te duce capul. Sau atat ai inteles.
    Arata foarte bine nivelul de pe aici.
    Sincer ma mir cum de nu ai dat-o in injuraturi.
    7 6
  • Spre deosebire de grupul vietii "de f1"-pe care corect ar fi sa-l denumiti "grup ferari" aici sunt fani ai tuturor echipelor de f1 . Care pot sa isi spuna o parere avizata sau nu. Chiar nu o sa te injure nimeni aici, dimpotriva, acolo sunt vreo 2 administratori isteti care te fac prost cu orice ocazie fara sa stie cu cine stau de vorba. Ca ei detin adevarurile in f1. O fi o mare stiinta si nu stiu eu. Iti permiti sa spui ca "n-avem treaba cu f1". Pai nu te dai destept? Adica tu esti ala care are treaba cu F1. Noi suntem aia prosti. Hai, du-te pe feisbucul tau. Pa.
    9 8
  • De ce mai bine nu spui ca de fapt nu sunteti fani ai tuturor echipelor ci hateri Ferrari. Suna mai pompos asa-i?
    Nu imi este rusine nici cu grupul ala si nu neg ca poate exista si amatori, nu stiu detaliile astea eu doar citesc ocazional. Spre deosebire de aici acolo mai sunt persoane care cunosc chestii tehnice si le cunosc bine. Cand ma uit peste comentarii chestiile tehnice va depasesc complet, prin asta ma refer ca nu aveti treaba cu Formula 1. Nu ca vreau sa ma dau destept dar daca te intreb dimensiunea rezervorului unui monopost de Formula 1 din 2019 sau unghiul de cadere al aripii fata te faci de ras.
    De alde viteji de dupa tastatura ca tine sunt satul.
    3 8
  • Ma, tu chiar stii dimensiunile rezervorului unui monopost?? Al dreaku' Newey...poate voiai sa spui de capacitatea rezervorului, ca forma difera, pricepi? Esti dat naibii cu stiinta!!
    9 3
  • Costel
    ii 5kile mai multa benzina anu asta
    ii 7litri in plus
    ii mai fain asa
    ii sigur mai iuti
    6 0
  • M-am exprimat corect dar trebuie sa ai cu cine sa porti o conversatie in domeniu. Nu sunt eu vreun expert dar stiu una alta pe langa caterinca din fata blocului la care evident esti expert.
    Desteptule care esti tu destept, masa totala a unui monopost anul asta este de 743 de kg iar cu un rezervor plin ajunge la 853 de kg. A fost crescuta cu inca 3 kg datorita dimensiunilor rezervorului care sunt aceleasi, nu vorbeam despre un monopost anume. Hai ca ai mai aflat ceva ca mistourile vad ca le ai la tine.
    1 5
  • Ferrari
    Ferrari angajeaza italieni in functii chei doar de frica spionajului-terminati cu timpeniile astea...si Mercedes au la fel...si Renault-si eu faceam la fel daca eram in conducerea acestor firme-
    8 1
  • Andromaca
    yaz-hai spune-ne, care sunt dimensiunile unui rezervor la o masina de F1 2019 ca eu habar n-am. Am spus dimensiuni, daca intelegi ce inseamna asta. Nu CAPACITATE.DIMENSIUNI.
    5 0
  • In primul rand "La multi ani" fanilor F1.

    Faptul ca ne aflam aici inseamna ca avem un numitor comun si ca, suntem fanii acestui sport auto splendid numit "Formula 1", asta inseamna ca avem aceleasi principii si hoby-uri deci ne asemanam intr-un fel, chiar daca avem idoli diferiti. Deci hai sa incem un nou an fara injurii, jigniri sau balacareli. Nu stiu, poate ar fi mai bine sa ne identificam sub un ID propriu, fara fake-uri si fara a ne ascunde in spatele unor pseudoname-uri temporale, poate asa ne vom respecta reciproc si vom accepta si parerile altora.
    Ce mi-a placut la Mircea, a fost ca desi un hater convins impotriva Ferrari, de multe ori a fost obiectiv si a venit cu explicatii plauzibile in materie de F1 { asta cand nu avea ceva la bord}.
    Una peste alta sa aveti parte de un an nou fericiti si de cat mai multe curse frumoase.

    Cat despre subiectul de mai sus, eu sincer, nu sunt convins ca e de bun augur schimbarea lui Maurizio Arrivabene ( mie personal mi-a placut caracterul acestui om), poate mai bine ar fi fost sa-l aduca mai aproape de el pe Mattia Binotto, un geniu in materie de motoare.
    Asta e, sa vedem ce aduce noul an.
    12 0
  • Costel
    @andromaca
    ii fain ce spui
    ii ascuns acu yaz
    4 0
  • Nenea Iancu
    Yaz, ești dovadă vie că IL Caragiale este nemuritor!
    Din ciclul "sa se revizuiască primesc, dar sa nu se schimbe nimic":
    "masa monopostului a crescut cu 3 kg din cauza dimensiunilor rezervorului care sunt același"!:))
    Ce-i drept, daca știi dimensiunile rezervorului poți afla volumul, iar daca știi volumul și densitatea, poți afla capacitatea in kg:))
    Așa că mai bine sa nu se revizuiască, dar sa se schimbe pe ici pe colo, prin punctele esențiale!:))
    6 3
  • Cel mai bun ar fi Briatore!
    2 0
  • Mircea Badea prostul doar el
    ce consumi?
    1 0
  • Costele nu sunt ascuns dar va las cu ale voastre. Nu de alta dar eu nu dorm in garajele echiperor ca voi.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru