Ferrari, interesată să copieze sistemul DRS inovat de Mercedes

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 17.04.2012
Ferrari şi-a exprimat interesul de a copia sistemul DRS inovat de Mercedes în acest sezon, în timp ce rivalii de la McLaren au dubii privind eficienţa acestuia în curse.

Ferrari speră să înregistreze progrese semnificative prin intermediul unui update care va fi implementat pe monopostul F2012 cu ocazia Marelui Premiu al Spaniei, însă inginerii vizează inclusiv dezvoltarea unui sistem DRS asemănător cu cel inovat de Mercedes.

Cunoscut anterior sub numele impropriu de sistem F-duct, inovaţia a fost botezată în cele din urmă Dublu DRS (DDRS) şi a fost încă o dată declarată legală de FIA în China. Pat Fry, directorul tehnic al Scuderiei, admite însă că o decizie finală va fi luată în funcţie de potenţialele avantaje pe care le poate aduce unui monopost Ferrari necompetitiv.

"Ne uităm (la sistemul DDRS) de ceva timp. Trebuie să cântărim ce performanţă ar avea pe monopostul nostru. Performanţa variază de la monopost la monopost şi mai ales dacă ai avut sistemul în minte şi ai dezvoltat monopostul în jurul său. Vom şti instant ce valoare are în termeni de timp pe circuit şi putem evalua performanţa şi efortul necesar.

Şi apoi vom vedea care este potenţialul final al dispozitivului", a declarat britanicul.

Între timp, rivalii de la McLaren afirmă că sistemul DDRS nu aduce beneficii majore în regim de cursă, atunci când sistemul DRS poate fi activat doar pe o porţiune limitată a circuitului, motiv pentru care echipa este în dubiu în privinţa dezvoltării acestuia.

"Trebuie să decidem cât de mult putem obţine de pe urma lui, cum se compară cu celelalte zone în care trebuie să lucrăm. Are un dezavantaj imediat că aduce un beneficiu real doar în calificări, aşa că trebuie să obţii un avantaj important pentru a merita (să-l dezvolţi)", a precizat Paddy Lowe, directorul tehnic al echipei McLaren.

Via | ESPNF1

Comentarii (6)

  • mobius
    telenovele
    Se dovedeste inca o data ca tehnicienii echipei Ferrari sunt ori diletanti (iesiti din forma), ori rau intentionati (veniti de la echipe rivale).
    6 1
  • W-Duct
    Chiar asa sa fie, aeru trece mereu pe sub aripa fata creand un efect de aripa de avion pozitionata invers, adic aduce apasare suplimentara fara a fi nevoie de alte aripioare pe aripa fata, aripioare care pot avea alt rol de ex stabilitate sporita, daca va uitati pe live timing o sa vedeti cu surprindere ca mercedes este la fel de rapida pe zone virajate cel putin ca Mclaren. Asadar au 2 avantaje, viteza de top mai buna cand activeaza drs si stabilitate sporita pe viraje.
    6 0
  • @mobius
    sunt rau intentionati. Fry e un cal troian in interiorul Ferarri. Rezultatele sustin fara echivoc acest lucru :))))))))
    4 3
  • Mai au de lucru
    Dezavantajul mercedes este ca INCA nu au aderenta mecanica ( aderenta data de inaltimea sasiului, suspensii si alte componente care nu sunt influentate aerodinamic) de acolo si vesnica problema cu uzura pneurilor, una e sa fie masina stabila mecanic si alta e sa fie stabila datorita elementelor aerodinamice ( aripa fata-spate), asta nu inseamna ca nu mai au nevoie de apasare aero daca au apasare mecanica, apasarea aero este suplimentara si creste proportional cu viteza de deplasare. asadar trebuie gasit un compromis intre cele doua pentru performante maxime. Problema incalzirii pneurilor nu mai este asa de dezbatuta de mercedes, deoarece odata cu evacuarea gazelor pe sub eleron, aceste trec aadesea pe langa frane si peste pneuri aducand o mica apasare. daca observati bine o sa vedeti ca eleronul spate de anul acesta este mult mai agresiv fata de anul trecut, tocmai pentru a compensa hot-blow de anul trecut si evacuarea prin aripa spate.
    3 4
  • Ferrari
    Praf mai sunt cei de la Ferrari. Mi-ar fi si rusine ca sef sa-l tin pe domenicali la echipa .
    1 0
  • Ferrari
    Praf si pulbere sunt cei de la Ferrari. Incepand cu Alonso si Domenicalli si terminand cu fameia de servici.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru