Regulamentul tehnic pentru sezonul 2021 este principalul subiect de discuție între echipe și Liberty Media, noul proprietar al Formulei 1.
Compania americană a anunțat anterior că își propune să egalizeze raportul de forțe din Formula 1, pentru ca mai multe echipe să poată obține victorii, însă Ferrari a avertizat că o astfel de măsură va avea ca efect o retragere din competiție. Sergio Marchionne, președintele Ferrari, insistă că în absența posibilității de a dezvolta motoare Scuderia nu are niciun motiv să rămână în Formula 1.
"Pentru noi este important să nu ne atingem de natura dezvoltării tehnice pentru motoare, pentru că asta este inima a ceea ce face Ferrari. Trebuie să continuăm să lucrăm cu Liberty Media și FIA pentru a ajunge la un echilibru sensibil. Dacă nu putem ne vom retrage, așa cum am spus înainte", a declarat el.
Pe de altă parte, Marchionne a dezvăluit că a avut discuții constructive cu ei de la Liberty Media, iar oficialii americani au lăsat să se înțeleagă că acceptă compromisul solicitat de Ferrari.
"Sunt încurajat de schimbarea de atitudine pe care o vedem din partea Liberty în privința volumului de schimbări pentru 2021.
Cel mai bun indiciu este că au recunoscut că regulamentul pentru motoare trebuie să reflecte natura sportului. Și nu putem să reducem dezvoltarea motoarelor pentru a acomoda constructori noi, corect?", se întreabă el.Anterior, au apărut informații potrivit cărora motoarele din 2021 vor fi foarte asemănătoare cu cele actuale, cu excepția faptului că se va renunța la componenta MGU-H, sistemul de recuperare a energiei din căldură generată de sistemul de evacuare.
Via Reuters
Evident exista negociezi intre echipe si FIA si Liberty si Pikachu. Dar, idea de baza a celor de la Liberty a fost ca monopostul de F1 sa fie un model clasic, fara nici un dezvoltare, si la fel au gandit si pachetul motor. Pentru asa ceva nu ai nevoie de constructori, ai nevoie doar de... bagatori in seama. Atata timp cat echipele isi contruiesc sasiuri, le deseana in tuneluri de vant destul de avansate, ar inseamna sa aruncam pe geam cam tot in ceea ce au investit echipele multa munca si bani de-alungul a peste 60 de ani de F1. Ferrari au negociat ceva mai atent, nu sunt impotriva unui pachet standard ca Aston Martin depilda ca nici maca nu dezvolta motoare pentru masinile pe care le vand (lol), ci doresc sa dezvolte asambluc motor atat cat se poate.
Cei de la Libery au agreeat idea ca asamblul motor sa fie atat un pachet standard dar si un pachet dezvoltat de producatorii de motoare, evident cei de la Aston n-au nici o sansa sa dezvolte ceva si probabil alaturi de Cosworth se vor concentra pe altceva. Dar Honda este incantata de idee si alaturi de Ferrari & Mercedes & Renault vor continua in F1 si dupa 2021.
Am vazut ultimele discutii despre diferite modificari pentru 2019 si cumva sunt incantat, dar mai este mult pana acolo si evident, mai multe de discutat despre acest subiect :P
Totusi, dupa ce am urmarit cursa de WEC de la Spa, nu mi-a venit sa cred cat de bine a pilotat Alonso, si sincer sa fiu... BRAVO pentru victorie :P Aventura lui Alonso in WEC incepe cu o victorie :P
Si acum ce vreti sa-i ridicam statuie ca piloteaza prost dar in doua campionate pentru care munceste de se rupe?
Comparatia cu Conway e relevanta. Te-ai bagat in hora atunci joaca. Fara scuze.
E nostim cum fanii aduc in discutie background-ul cand Alonso pierde lupta cu secundele pe pista iar background-ul altora de cel putin 4 titluri nu conteaza.
Hai inca o data. Cand pierde Alonso lupta cu secundele pe pista incepi sa pisezi argumentul cu background-ul. Ca nu se compara Conway cu Alonso ca Alonso are nu stiu ce merite titluri in F1.
Pe de alta parte, nesocotesti titlurile unora ca Vettel sau Hamilton aka TOT background.
Adica o dai dupa cum bate vantul si aplici dublu standard.