Ferrari: "În 2014, pilotajul la consum ar putea fi mai avantajos despre performanţa brută"

de Daniel Popescu
Joi, 10.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari anticipează că pilotajul la consum ar putea produce rezultate mai bune în cursele de anul viitor în detrimentul performanţei brute, întrucât consumul de carburant va fi limitat.

Esential 100 kilograme este cantitatea maxima de carburant pe care o va putea consuma un pilot intr-o cursa incepand din sezonul 2014
1.5 secunde ar putea fi diferenta dintre pilotajul la consum si pilotajul pentru performanta in sezonul 2014
Introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri are potenţialul de a produce o schimbare majoră în Formula 1 inclusiv în privinţa modului în care piloţii abordează cursele.

Întrucât consumul de carburant va fi limitat la 100 de kilograme pe cursă, piloţii ar putea fi nevoiţi să concureze la consum în detrimentul performanţei brute a monoposturilor, iar diferenţa dintre cele două stiluri de pilotaj ar putea ajunge chiar şi la o secundă şi jumătate pe tur.

"Cred că cursele vor fi diferite anul viitor. Este posibil să existe o diferenţă majoră între ritmul maxim posibil şi ritmul necesar pentru a salva energie şi combustibil.

În cursă ar putea exista o diferenţă de o secundă şi jumătate între aceste stiluri. Va fi important să lucrezi pentru fiecare circuit în parte pentru a determina fiecare cursă în care este mai bine să foloseşti potenţialul şi, respectiv, să salvezi carburant", a declarat Pat Fry, directorul tehnic al echipei Ferrari.

Este posibil să existe o diferenţă majoră între ritmul maxim posibil şi ritmul necesar pentru a salva energie şi combustibil.

Pat Fry
Director tehnic Ferrari
Din acest motiv, britanicul anticipează că piloţii vor fi nevoiţi să-şi schimbe stilul de pilotaj în sezonul 2014, urmând să aibă nevoie de antrenamente intensive inclusiv înainte de a merge la un Mare Premiu.

"Piloţii vor avea foarte multe de învăţat. Este o schimbare radicală faţă de ceea ce sunt obişnuiţi şi va depinde de ingineri să găsească cele mai bune simulări şi pentru a-i convinge pe piloţi să le încerce în simulator. Va depinde de ei să se antreneze mai mult chiar înainte de a se duce pe circuit pentru prima oară.

Cu siguranţă va fi un avantaj să ai un pilot experimentat. Cu cât învaţă mai repede anumite mecanisme, cu atât mai uşor se vor concentra pe jobul obişnuit de a dezvolta monopostul", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (3)

  • 1. ce aiureala! cantitatea de carburant ar trebui sa fie nelimitata de reguli (oricum ar fi limitata fizic de dimensiunile rezervoarelor care pot fi montate in monopost)... eu zic ca ar trebui aruncat un ochi si la americani: nu conteaza doar cursa in sine ci spectacolul generat de aceasta si de toate artificiile ei: burn-out-uri si ”gogosi” au facut kimi la spa 2007 si mark webber la abu dabhi in 2008 si cam atat...tocmai pt ca nu isi permit sa arda benzina dupa finish nimeni nu risca si acum asa ceva... ori la americani face parte din show!
    2. Kimi va fi foarte ”incantat” sa foloseasca din nou simulatorul Ferrari! :)))
    3. Pe langa stilul de pilotaj probabil ca masina va putea fi setata (chiar de catre pilot in timpul cursei) sa ”dea totul” sau sa consume mai putin (prin anumite programe prestabilite de functionare a motorului)
    4. Relevanta mi se pare reactia lui Montoya din Nascar cand la una din curse i s-a cerut sa mearga la consum. Replica columbianului a fost ”spumoasa”: NU STIU CUM SA FAC ASTA! :)))))
    14 0
  • cred ca ferrari si la anul vor fi tot la 2 secunde in spate dupa primele comentarii care le fac cu privire la noul sezon
    7 3
  • ecuatia este simpla

    se di statistici GP cu cele mai mari solicitati de combustibil (de ex Monaco sau Singapore) si se dimensioneaza dupa ele ...

    dupa parerea mea va fi la fel ca si anul acesta, cineva mai sus a amintit marimea rezervoriului, foarte correct la anul toti vor dimensioana rezervorul la max 100 de kg, si anul acesta atat carburant putea sa consume cat incapea in rezervor ...poate unii aveau rezervor mai mare altii mai mic dar nu cred ca difera semnificstiv caci fiecare gram conteaza in F1, asa ca eu nu ma astept ca acestea limitare de carburant sa joace un rol decisiv in sezonul urmator ...
    mai degraba vad un "challenge" de a face un motor la care sa nu aibanevoie de 100 kg de carburant pe cursa, acolo se pot castiga secunde pretioase

    vom vedea in martie 2014 ... I can't wait for 2014 season!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru