Întrucât consumul de carburant va fi limitat la 100 de kilograme pe cursă, piloţii ar putea fi nevoiţi să concureze la consum în detrimentul performanţei brute a monoposturilor, iar diferenţa dintre cele două stiluri de pilotaj ar putea ajunge chiar şi la o secundă şi jumătate pe tur.
"Cred că cursele vor fi diferite anul viitor. Este posibil să existe o diferenţă majoră între ritmul maxim posibil şi ritmul necesar pentru a salva energie şi combustibil. Ferrari.
În cursă ar putea exista o diferenţă de o secundă şi jumătate între aceste stiluri. Va fi important să lucrezi pentru fiecare circuit în parte pentru a determina fiecare cursă în care este mai bine să foloseşti potenţialul şi, respectiv, să salvezi carburant", a declarat Pat Fry, directorul tehnic al echipei Din acest motiv, britanicul anticipează că piloţii vor fi nevoiţi să-şi schimbe stilul de pilotaj în sezonul 2014, urmând să aibă nevoie de antrenamente intensive inclusiv înainte de a merge la un Mare Premiu."Piloţii vor avea foarte multe de învăţat. Este o schimbare radicală faţă de ceea ce sunt obişnuiţi şi va depinde de ingineri să găsească cele mai bune simulări şi pentru a-i convinge pe piloţi să le încerce în simulator. Va depinde de ei să se antreneze mai mult chiar înainte de a se duce pe circuit pentru prima oară.
Cu siguranţă va fi un avantaj să ai un pilot experimentat. Cu cât învaţă mai repede anumite mecanisme, cu atât mai uşor se vor concentra pe jobul obişnuit de a dezvolta monopostul", a adăugat el.Via Autosport
2. Kimi va fi foarte ”incantat” sa foloseasca din nou simulatorul Ferrari! :)))
3. Pe langa stilul de pilotaj probabil ca masina va putea fi setata (chiar de catre pilot in timpul cursei) sa ”dea totul” sau sa consume mai putin (prin anumite programe prestabilite de functionare a motorului)
4. Relevanta mi se pare reactia lui Montoya din Nascar cand la una din curse i s-a cerut sa mearga la consum. Replica columbianului a fost ”spumoasa”: NU STIU CUM SA FAC ASTA! :)))))
se di statistici GP cu cele mai mari solicitati de combustibil (de ex Monaco sau Singapore) si se dimensioneaza dupa ele ...
dupa parerea mea va fi la fel ca si anul acesta, cineva mai sus a amintit marimea rezervoriului, foarte correct la anul toti vor dimensioana rezervorul la max 100 de kg, si anul acesta atat carburant putea sa consume cat incapea in rezervor ...poate unii aveau rezervor mai mare altii mai mic dar nu cred ca difera semnificstiv caci fiecare gram conteaza in F1, asa ca eu nu ma astept ca acestea limitare de carburant sa joace un rol decisiv in sezonul urmator ...
mai degraba vad un "challenge" de a face un motor la care sa nu aibanevoie de 100 kg de carburant pe cursa, acolo se pot castiga secunde pretioase
vom vedea in martie 2014 ... I can't wait for 2014 season!