Adrian Newey este considerat unul dintre cei mai importanţi directori tehnici din Formula 1, fiind omul din spatele succesului înregistrat de Williams şi McLaren în anii '90 înainte de a cunoaşte o nouă perioadă profilică la Red Bull, care a câştigat trei titluri mondiale consecutive la constructori.
Calităţile britanicului sunt însă puse la îndoială de Nikolas Tombazis, designerul-şef al Scuderiei Ferrari, care afirmă că Newey şi-a creat o imagine falsă a unui director tehnic care "ştie totul" şi care lasă să se înţeleagă că ceilalţi angajaţi din departamentul tehnic al Red Bull sunt "sclavi".
"Fără să cunosc detaliile celor de la Red Bull, cred că modul în care sunt organizaţi este foarte diferit (n.r - de cel de la Ferrari). Noi nu avem o persoană care face totul, care pretinde că ştie totul, în timp ce toţi ceilalţi sunt sclavi. Din punct de vedere tehnic este greu să nu simţi admiraţie pentru Adrian Newey, dar din punct de vedere uman cunosc alţi oameni care...", a declarat grecul într-un interviu pentru publicaţia Autosprint fără să-şi ducă ideea până la capăt.Tombazis şi Newey au fost colegi de echipă la McLaren pe parcursul anilor 2004 şi 2005, când britanicul îndeplinea funcţia de director tehnic. În 2006, Newey a plecat la Red Bull, în timp ce Tombazis s-a îndreptat ulterior spre Ferrari.
Via Autosprint
RBR a dominat categoric in 2011,asa ca nu-mi spune ca diferentele sunt mici intre RBR si Ferrrari.Asa ca nu Alonso e culcat pe o ureche din 2010 ,ci Ferrari e.
măi Adiţă ...
mai, tu eşti un alonsist in blana de McLaren
te-am prins!
"clar ca Red bull era mai buna si nu ai cum sa negii asta toata lumea a vazut"
Intre Ferrari F1 si Logan, da e clar. Dar la varf in F1 diferentele sunt suficient de mici ca sa nu fie CLAR (majuscule in loc de subliniat).
Tocmai ce spuneam ca nu putem avea siguranta (nu, nici macar newey nu are) si apari tu si zici ceva gen "e mai buna penttru ca e mai buna" si imi aduci aminte astfel de un concetatean care tocmai a mai grait ceva cam asa:
"gandesc si ma gandesc pentru ca ma gandesc"
@ady
ce vrei sa demonstrezi cu asta? Cu clasamentul Massa vs Alonso? Nu crezi ca exista si posibilitatea sa doarma amandoi? Chiar am zis ca Massa abia s-a trezit deci dormea dus si el.
Pe finalul 2012, Massa era foarte rapid ceea ce a demonstrat doua lucruri: 1) Ferrari probabil era mai rapida chiar si decat RBR; 2) Alonso dormea pe el.
ps: voi nu sunteti fani ferrari; nu sunteti nici macar impartiali; sunteti doar fani alonso, neconditionat
In 2004 acceptiunea generala era ca Montoya e mai bun/rapid decat Kimi. Aia era aparenta, iar parerea celor multi nu poate garanta intr-un fel sau altul. In 2005 Montoya a venit la McLaren si Kimi era constant mai rapid cu juma' de secunda.
in 2010 aproape toti se asteptau sa-l bata Schumy pe Rosberg. Dar realitatea era ca Schumy era batran si iesit din forma. Iarasi aparenta nu s-a potrivit cu realitatea.
In 2008 nimeni nu prea mai credea in Button. Dar in 2009 a demonstrat ca poate fi un campion asa cum au fost si altii daca are o masina buna.
Exemplele pot continua si in alte domenii. Odata inteleptii planetei (deci cei cu pareri avizate) spuneau ca Pamantul e centrul Universului si ca Soarele se invarte in jurul lui. Se inselau cumva?
Ideea este: ai dreptul sa spui probabil ca, pare ca, etc. Dar sa treci aparenta drept certitudine e dovada de prostie crasa.
Ca sa ai o idee rezonabila in ce priveste monoposturile poti testa oarecum: mai multi piloti buni care sa le piloteze pe amandoua. Faci o medie ceva si ai o imagine mai realista decat sa dai cu presupusul cu "siguranta" ca idolul nu te poate insela ....
Aha, deci pe spusele cuiva cum ca nu are tunel de vant => automat masina e (mai) proasta. Lucrurile pot merge rau si din alte motive decat tunelul de vant. Si de multe ori s-au facut descoperiri importante accidental. Tu patinezi rau de tot cand vine vorba de a fi sau a nu fi cert.
@ady
hmm. Cam asa i se intampla si lui Schumacher la Mercedes - se chinuia. Sa nu fie vina unui septuplu campion mondial?!
Si avea probleme si de supravirare si de subvirare la intervale de numai cateva secunde ... hmm, ai vazut cam multe.
Va mai spun numai ceva si cu asta ma terminat: eu spun ca fie Ferrari fie RBR a fost mai buna. Cu putin. Voi spuneti ca (pe date "concrete") RBR a fost mai buna. Eu nu am cum sa gresesc. Voi da!!
Nu au putut sa il "cumpere" si acum arunca cu noroi in el.
Nimeni si nimic nu il opreste pe domnul Tombazis sa faca un monopost mai bun decat RedBull. Resurse financiare si umane au, so? Ce le lipseste? De cativa ani tot apar diverse motive: tunelul de vant, lipsa testelor, ceilalti triseaza, schimbari de regulament. De parca celelalte echipe au alt regulament. Sunt curios ce mai apare in 2013, daca nu merge treaba nici sezonul asta.
Prea multe cuvinte, prea multe plangeri, au super tehnicieni, dar nu au o ECHIPA adevarata.