Ferrari îl atacă pe Newey: "Pretinde că ştie totul şi că restul sunt nişte sclavi"

de Daniel Popescu
Miercuri, 13.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nikolas Tombazis, designerul-şef Ferrari, a lansat un atac surprinzător la adresa lui Adrian Newey, directorul tehnic Red Bull, despre care afirmă că "pretinde că ştie totul şi că toţi ceilalţi sunt sclavi".

Adrian Newey este considerat unul dintre cei mai importanţi directori tehnici din Formula 1, fiind omul din spatele succesului înregistrat de Williams şi McLaren în anii '90 înainte de a cunoaşte o nouă perioadă profilică la Red Bull, care a câştigat trei titluri mondiale consecutive la constructori.

Calităţile britanicului sunt însă puse la îndoială de Nikolas Tombazis, designerul-şef al Scuderiei Ferrari, care afirmă că Newey şi-a creat o imagine falsă a unui director tehnic care "ştie totul" şi care lasă să se înţeleagă că ceilalţi angajaţi din departamentul tehnic al Red Bull sunt "sclavi".

Urmareste Automarket
"Fără să cunosc detaliile celor de la Red Bull, cred că modul în care sunt organizaţi este foarte diferit (n.r - de cel de la Ferrari).
Noi nu avem o persoană care face totul, care pretinde că ştie totul, în timp ce toţi ceilalţi sunt sclavi. Din punct de vedere tehnic este greu să nu simţi admiraţie pentru Adrian Newey, dar din punct de vedere uman cunosc alţi oameni care..."
, a declarat grecul într-un interviu pentru publicaţia Autosprint fără să-şi ducă ideea până la capăt.

Tombazis şi Newey au fost colegi de echipă la McLaren pe parcursul anilor 2004 şi 2005, când britanicul îndeplinea funcţia de director tehnic. În 2006, Newey a plecat la Red Bull, în timp ce Tombazis s-a îndreptat ulterior spre Ferrari.

Via Autosprint

Comentarii (20)

  • ghita444
    Nici mie nu-mi place de el nea' Tombazis ma refer la Newey,mai ales din momentul in care el [n.r Newey] si Patrick Head cu ''celebrul '' lor monopost FW 16 l-au trimis in lumea viselor ,pe 1 mai 1994 pe unicul AYRTON SENNA . Nu-mi place nici mie ''ranjetul'' lui, nea' Tombazis , dar trebuie sa dam Cezarului ce e al lui , adica este al dracului de bun. Iar tu sa-mi fie cu iertare,mai ai de invatat de la el,sau mai bine zis ''sa furi meserie''.
    17 27
  • Eu vad ca gigelul de la Ferrari a zis ca "la noi nu e un singur om important si restul sclavi", nu a AFIRMAT nicaieri ca asa ar fi newey.
    18 3
  • celalalt eu
    Desi mie imi place Alonso, trebuie sa recunosc ca RB au masina mai buna decat Ferrari, deci Newey, toata stima! Nea Tobazys mai are de sapat!
    16 2
  • mirel_f1
    Haide Tobazis sa recunoastem ca Adrian Newey a facut o masina competitiva din RED BULL,sa nu fiu rautacios dar 50% din cele trei titluri castigate de Vetel ai apartin lui Newey ,el ia dat aripi masini RED BULL asa ca ciocu mic si joc de glezna
    13 6
  • Ferrari
    RBR nu e asa buna pe cat pare. Vettel o face sa para asa. Ferrari au avut o masina buna dar Massa s-a trezit prea tarziu iar Alonso e culcat pe o ureche din 2010. Concret: nu exista siguranta cum ca RBR e mai buna ca Ferrari sau invers. E o lupta la varf, cu diferente mici, diferente intre pachete: aerodinamica, motor, pilot, etc. Cat din fiecare nu se stie sigur, deci e o imbecilitate sa spui ca SIGUR RBR e cea mai buna. Poti spune doar (asa cum o fac cei care stiu) ca aparent, probabil, RBR e cea mai buna, dar atat.
    11 14
  • mirel_f1
    Ferrari@ asta nu e o scuza ca Masa sa trezit pre tarziu,ori cum nu prea aveau ce face cei de la Ferrari ,sa vazut clar ca Red bull era mai buna si nu ai cum sa negii asta toata lumea a vazut, hai sa fim seriosi,eu cred ca si ingineri Ferrari si mecanici au fost ca si Massa adica au dormit pe ei s-su nu au avut soluti pentru ai taia aripile lui Newei si Red bull
    7 3
  • @Ferrari : In 2011 Sebastian Vettel a castigat campionatul cu 392 pct.,iar Jenson Button a terminat pe 2 cu 270 pct.Alonso a terminat in acel an pe locul 3 cu 257 pct.,iar Massa a terminat pe locul 6 cu 118 pct.,la mai mult de 100 de pct in spatele locului 5.
    RBR a dominat categoric in 2011,asa ca nu-mi spune ca diferentele sunt mici intre RBR si Ferrrari.Asa ca nu Alonso e culcat pe o ureche din 2010 ,ci Ferrari e.
    8 2
  • atidza
    Adiţă ...
    măi Adiţă ...
    mai, tu eşti un alonsist in blana de McLaren
    te-am prins!
    6 8
  • Ferrari
    @mirel
    "clar ca Red bull era mai buna si nu ai cum sa negii asta toata lumea a vazut"

    Intre Ferrari F1 si Logan, da e clar. Dar la varf in F1 diferentele sunt suficient de mici ca sa nu fie CLAR (majuscule in loc de subliniat).
    Tocmai ce spuneam ca nu putem avea siguranta (nu, nici macar newey nu are) si apari tu si zici ceva gen "e mai buna penttru ca e mai buna" si imi aduci aminte astfel de un concetatean care tocmai a mai grait ceva cam asa:
    "gandesc si ma gandesc pentru ca ma gandesc"

    @ady
    ce vrei sa demonstrezi cu asta? Cu clasamentul Massa vs Alonso? Nu crezi ca exista si posibilitatea sa doarma amandoi? Chiar am zis ca Massa abia s-a trezit deci dormea dus si el.

    Pe finalul 2012, Massa era foarte rapid ceea ce a demonstrat doua lucruri: 1) Ferrari probabil era mai rapida chiar si decat RBR; 2) Alonso dormea pe el.
    ps: voi nu sunteti fani ferrari; nu sunteti nici macar impartiali; sunteti doar fani alonso, neconditionat
    9 5
  • @Ferrari, citeste mai baiete concluziile unor experti si vindeca-te de orgoliu: http://formula1.automarket.ro/stiri/mclaren-echipa-cu-cel-mai-rapid-monopost-in-2012-48411.html
    3 19
  • Ferrari
    hai ca mai aparu unul, mavrick, intelept nevoie mare care vine cu probe articole de presa, aka tot pareri "avizate". Bravo, esti tare ...

    In 2004 acceptiunea generala era ca Montoya e mai bun/rapid decat Kimi. Aia era aparenta, iar parerea celor multi nu poate garanta intr-un fel sau altul. In 2005 Montoya a venit la McLaren si Kimi era constant mai rapid cu juma' de secunda.
    in 2010 aproape toti se asteptau sa-l bata Schumy pe Rosberg. Dar realitatea era ca Schumy era batran si iesit din forma. Iarasi aparenta nu s-a potrivit cu realitatea.
    In 2008 nimeni nu prea mai credea in Button. Dar in 2009 a demonstrat ca poate fi un campion asa cum au fost si altii daca are o masina buna.
    Exemplele pot continua si in alte domenii. Odata inteleptii planetei (deci cei cu pareri avizate) spuneau ca Pamantul e centrul Universului si ca Soarele se invarte in jurul lui. Se inselau cumva?

    Ideea este: ai dreptul sa spui probabil ca, pare ca, etc. Dar sa treci aparenta drept certitudine e dovada de prostie crasa.

    Ca sa ai o idee rezonabila in ce priveste monoposturile poti testa oarecum: mai multi piloti buni care sa le piloteze pe amandoua. Faci o medie ceva si ai o imagine mai realista decat sa dai cu presupusul cu "siguranta" ca idolul nu te poate insela ....
    8 3
  • @Ferrari, deci cu o sumedenie de date eronate obtinute cu ajutorul rahatului de tunel de vand pe care l-au avut in anii precedenti sustii ca au putut construi cel mai rapid monopost? Daca asta sustii ma faci sa cred ca-n anii de scoala/liceu la teza de matematica scriai niste cifre/numere la intamplare sustinand ca vei ajunge la rezultatul corect =))
    1 17
  • @Ferrari - Ce voiam sa spun a fost ca in 2011 diferenta dintre RBR si celelalte echipe(inclusiv Ferrari)a fost zdrobitoare in favoarea RBR.E adevarat ca in 2010 si in 2012 diferenta a fost mai mica dar,una peste alta,tot RBR a fost mai buna si nu numai datorita lui Vettel ci si a lui Webber si in mod special datorita lui Newey.Nu spun ca Alonso nu a gresit si el,ba din contra,admit ca a gresit foarte mult(raman la parerea ca si-a pierdut titlul la Suzuka cand s-a bagat ca un prost in fata lui Kimi)dar din ce am vazut eu prea s-a chinuit cu monopostul.M-am uitat la filmulete onboard de-ale lui din 2012 si de foarte multe ori Alonso avea probleme de supravirare si subvirare la intervale de cateva secunde;sa nu mai zic de tractiune:erau dati cand pur si simplu nu-i "tasnea" monopostul din viraj asa cum trebuia,iar eu nu cred ca singurul vinovat pentru asta e un fost dublu campion mondial.
    2 3
  • Ferrari
    @mavrick
    Aha, deci pe spusele cuiva cum ca nu are tunel de vant => automat masina e (mai) proasta. Lucrurile pot merge rau si din alte motive decat tunelul de vant. Si de multe ori s-au facut descoperiri importante accidental. Tu patinezi rau de tot cand vine vorba de a fi sau a nu fi cert.
    @ady
    hmm. Cam asa i se intampla si lui Schumacher la Mercedes - se chinuia. Sa nu fie vina unui septuplu campion mondial?!
    Si avea probleme si de supravirare si de subvirare la intervale de numai cateva secunde ... hmm, ai vazut cam multe.

    Va mai spun numai ceva si cu asta ma terminat: eu spun ca fie Ferrari fie RBR a fost mai buna. Cu putin. Voi spuneti ca (pe date "concrete") RBR a fost mai buna. Eu nu am cum sa gresesc. Voi da!!
    6 3
  • O fi fost Ferrari masina slaba in 2012 dar nici chiar a 8 a masina tocmai in cursa decisiva ,o fi fost slaba si in 2010 dar nu chiar asa sa nu poti trece de V Petrov!
    8 3
  • Practica latina: ce nu putem avea, pute!
    Nu au putut sa il "cumpere" si acum arunca cu noroi in el.
    Nimeni si nimic nu il opreste pe domnul Tombazis sa faca un monopost mai bun decat RedBull. Resurse financiare si umane au, so? Ce le lipseste? De cativa ani tot apar diverse motive: tunelul de vant, lipsa testelor, ceilalti triseaza, schimbari de regulament. De parca celelalte echipe au alt regulament. Sunt curios ce mai apare in 2013, daca nu merge treaba nici sezonul asta.
    Prea multe cuvinte, prea multe plangeri, au super tehnicieni, dar nu au o ECHIPA adevarata.
    3 1
  • @adicd11
    in 2011 Alonso a terminat pe 4
    5 0
  • Vrei sa zici ca Mercedes i-a oferit lui Schumi un monopost atat de bun incat trebuia sa castige mai multe puncte cu el?Cand ti se blocheaza DRS-ul si ramane activ,iar tu nu poti face nimic ca sa-l repari,nu poti spune ca e vina pilotului.Asta e doar un exemplu,dar mai sunt si altele.Cand o echipa face un septuplu campion mondial sa arate ca un incepator,fie el si iesit din forma,tot nu poti sa-i reprosezi prea multe pilotului.
    1 1
  • M-am grabit si am scris 3.Scuzele mele!Dar asta,consider eu,aduce mai multa greutate argumentului meu.Ambii piloti RBR au terminat in fara lui Alonso.
    3 1
  • ce va tot ganditi la puncte. Nu, (virgula) la TIMPI / tur, la chinuiala. Despre asta e vb.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru