Red Bull Racing a deţinut cel mai rapid monopost pe un tur de circuit în Marele Premiu al Australiei, după ce tripla campioană mondială a monopolizat prima linie a grilei de start prin Sebastian Vettel şi Mark Webber.
Acest lucru a contat însă mai puţin decât gestionarea optimă a pneurilor, întrucât Kimi Raikkonen a câştigat cursa cu numai două opriri la boxe după ce plecase doar de pe locul şapte. Acest lucru îl determină pe Stefano Domenicali, şeful Scuderiei, să afirme că gestionarea pneurilor este crucială în sezonul 2013 al Formulei 1.
"Am văzut un monopost care a început de pe şapte şi a terminat primul şi un monopost care a început al cincilea (n.r - Fernando Alonso) şi a terminat al doilea. Asta înseamnă că gestionarea pneurilor este crucială în acest an. Dar dacă eşti capabil să faci asta şi să pleci din pole position, ar fi scenariul perfect", a declarat italianul.În plus, Domenicali anticipează că prestaţia lui Adrian Sutil, care a fost lider pentru o bună perioadă de timp prin prisma unei strategii diferite, s-ar putea repeta frecvent pe parcursul acestui sezon.
"Poate că monoposturile care nu se califică în primele 10 pot alege nişte pneuri care să caracterizeze traficul din timpul cursei. Acesta ar putea fi un element care să fie uneiori în avantajul nostru, alterior nu. Dar este ceva demn de luat în considerare", a mai precizat el.
Via Autosport
Erau ghilimele subintelese acolo la drepte, deci "drepte". Sa stii si tu ca desi este o trasa ideala pe care o urmeaza (rezonabil vorbind) toti, exista mici abateri de la ea depinzand de stilul de pilotaj. Astfel, unii ataca mai devreme virajul, imbunatatind intrarea dar compromitand iesirea. Altii fac invers. Unii se mentin mai aproape de coarda cu toate ca latimea circuitului ar permite sa abordeze cu o trasa mai dreapta, mai ampla, mai putin inchisa pastrand mai bine pneurile. Asta face Kimi. NU ca zic eu. Chiar el o spune, inclusiv cu stilul de pilotaj si inducerea comportamentului supravirator.
Da, stiu ce inseamna supravirator. Stiu si ce inseamna subvirator. Cel putin pe simulator (mai bine de 10 ani practice) si pe masini normale pilotate pe unde s-a putut si nu sofate.
Dar daca tu te pricepi mai bine, te invit la o intrecere pe sim in liga in care sunt eu. Normal, trebuie sa demonstrezi intai ca esti capabil sa duci o cursa la sfarsit in timpii celorlalti concurenti. Deci vei fi testat la intrare.
Dar am o mare banuiala ca esti praf.
Dar gata cu varbaria. Ca sa se faca lumina nu trebuie decat sa spui da ofertei mai ales ca poate fi pusa in practica imediat. Altfel esti doar un varbaret si atat si nu te mai bag in seama.
"daca pe simulator nu reusesti sa pilotezi nici in realitate nu vei pilota"=)) Nu stiu cine te minte, dar te minte frumos. Eu cred ca tu te crezi pilot de Formula 1 si ai venit pe aici sa ne spui micile "secrete" ale colegilor tai imaginari de curse.
la un karting vin. Tu ce credeai ca simarii nu au incercat kartul ? Crezi ca au rezistat sa nu incerce? Cel putin unii din ei.
"daca pe simulator nu reusesti nici in realitate nu vei pilota"
Adevarat.
Atentie insa! Cred ca tu ai cazut in capcana reciprocei si ma judeci gresit. Cel putin asa lasa sa se inteleaga mesajul tau.
Ei bine, reciproca NU e valabila. Nu intotdeauna. Adica daca reusesti pe simulator nu neaparat reusesti si in realitate. Imtelegi, nu? Sau iti prinzi urechile la logica?
Deci sunt persoane care merg bine si pe sim si in realitate. Sunt persoane care merg bine doar pe sim. DAR nicio persoana care nu poate pe simulator nu va putea in realitate. Adica exact ce ai citat. Asadar simulatorul este o buna verificare pentru unu pe care intentionezi sa-l sui si in masina reala. Daca pe simulator nu poate inseamna ca habar nu are cum se face.
Ideea e: un simar poate ca va pilota si o masina reala (dupa practice, normal), poate ca nu. Dar unul care nu mere pe sim, categoric nu si in realitate.
Cred ca e mai concis asa, e acelasi lucru ca mai sus.
iata ca mai aparu un istet totusi... (ps: acelasi)
uite unu din generatia de simisti:
http://www.youtube.com/watch?v=0p_sCrM1CcI
Era prima data pentru el in realitate si fara sa seteze nimic, fara practice a scos cu doar 3 secunde peste timpul de referinta.
Pe vremea cand simurile erau departe de ace avem astazi, am incercat un kart si am stiut /simtit din prima ce aveam de facut. Nu era mare diferenta de ce facusem pe un simulator vechi pt ziua de azi.
Am prieteni care sunt mai buni (cu putin) pe simulator decat alti prieteni ai mei iar pe circuit de cart situatia sta exact pe dos. Totusi diferentele dintre ei sunt mici si in sim si in realitate. Pana acum nu am auzit de un individ care sa piloteze in realitate dar sa nu o poata face si pe simulator. Cel mult indivizi care au impresia ca piloteaza si nu sofeaza; deci cel mai prbabil nu esti decat un gargarist (acelasi cu care am vorbit si pana acum sub diferite nick-uri). Cum macar invitatia la karting ramane valabila, esti un gargarist in continuare pana nu demonstrezi contrariul.
Cu asta am terminat, nu mai pierd vremea cu tine indiferent sub ce nick mai apari, in afara de situatia in care accepti o cursa.
Si ce-i cu asta. Ce ai demonstrat?
E o mare diferenta intre a nu folosi si a nu putea folosi. Kimi doar nu-l agreaza dar poate pilota si in sim.
In sportul asta sunt doua categorii mari. Uni invata repede pe simulator plecand de la teorie, iar ceilalti invata mai repede prim ceea ce simt in momentul in care sofeaza. Pilotii de curse le aprofundeaza pe amandoua, dar au preferinte (utilizeaza preponderent una din ele). Adica pana la urma conteaza mai mult rezultatele decat modul prin care ai ajuns la ele.
Au avut un program cei de la Williams ca sa permita si oamenilor obisnuiti sa piloteze un monopost de F1. Doar unul. S-au facut triaje cu kart, apoi cu masini de formule din ce in ce mai apropiate de F1. Au ramas 3 indivizi. Ultimul test a fost chiar simulatorul de F1. A castigat si a avut acces la monopostul real cel care a gresit cel mai putin pe simulatorul lor.