Ferrari: "Gestionarea pneurilor va fi crucială în acest sezon"

de Daniel Popescu
Marti, 19.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari consideră că gestionarea optimă a pneurilor în timpul curselor va fi cruciala în acest sezon, după performanţele lui Kimi Raikkonen şi Fernando Alonso de la Melbourne.

Red Bull Racing a deţinut cel mai rapid monopost pe un tur de circuit în Marele Premiu al Australiei, după ce tripla campioană mondială a monopolizat prima linie a grilei de start prin Sebastian Vettel şi Mark Webber.

Acest lucru a contat însă mai puţin decât gestionarea optimă a pneurilor, întrucât Kimi Raikkonen a câştigat cursa cu numai două opriri la boxe după ce plecase doar de pe locul şapte. Acest lucru îl determină pe Stefano Domenicali, şeful Scuderiei, să afirme că gestionarea pneurilor este crucială în sezonul 2013 al Formulei 1.

Urmareste Automarket
"Am văzut un monopost care a început de pe şapte şi a terminat primul şi un monopost care a început al cincilea (n.r - Fernando Alonso) şi a terminat al doilea.
Asta înseamnă că gestionarea pneurilor este crucială în acest an. Dar dacă eşti capabil să faci asta şi să pleci din pole position, ar fi scenariul perfect"
, a declarat italianul.

În plus, Domenicali anticipează că prestaţia lui Adrian Sutil, care a fost lider pentru o bună perioadă de timp prin prisma unei strategii diferite, s-ar putea repeta frecvent pe parcursul acestui sezon.

"Poate că monoposturile care nu se califică în primele 10 pot alege nişte pneuri care să caracterizeze traficul din timpul cursei. Acesta ar putea fi un element care să fie uneiori în avantajul nostru, alterior nu. Dar este ceva demn de luat în considerare", a mai precizat el.

Via Autosport

Comentarii (28)

  • @Automarket
    Articolul din Autosport cu titlu dedicat spune exact invers. Eu nu-mi dau seama cum interpretati voi stirile, ba aveti omisiuni ba trageti concluzii proprii care nu au legatura cu textul original. Ferrari spuneau ca da, este foarte important in acest an prezervarea pneurilor dar totusi, ritmul de cursa ramane cel mai important factor si mai spuneau ca exact in acest domeniu vor sa lucreze cu preponderenta. Iar Domenicali concluzioneaza ca evident ideal este sa le ai pe ambele. Viteza pe tur+management pneu.
    13 1
  • @Automarket
    deci titlul articolului suna asa: " Ferrari: pace more important than tyres"-de-aici ramane sa filosofati.
    10 1
  • Kimi are un stil agresiv de pilotaj , induce un comportament supravirator masinii. Dar are trase foarte "drepte" si asta protejeaza bine pneurile. Dar asta nu e totul, conteaza si mai mult cum mananca masina pneurile. La rece fu bine la Lotus. Sa vedem si la caldura.
    10 4
  • Schumy
    Stil agresiv si trase drepte de unde scoti asemenea traznai?Ai idee ce e ala pilotaj?Ceilalti au trase strambe?Stii ce inseamna supravirator?Esti praf, pe cuvant.
    5 9
  • @Schumy
    Erau ghilimele subintelese acolo la drepte, deci "drepte". Sa stii si tu ca desi este o trasa ideala pe care o urmeaza (rezonabil vorbind) toti, exista mici abateri de la ea depinzand de stilul de pilotaj. Astfel, unii ataca mai devreme virajul, imbunatatind intrarea dar compromitand iesirea. Altii fac invers. Unii se mentin mai aproape de coarda cu toate ca latimea circuitului ar permite sa abordeze cu o trasa mai dreapta, mai ampla, mai putin inchisa pastrand mai bine pneurile. Asta face Kimi. NU ca zic eu. Chiar el o spune, inclusiv cu stilul de pilotaj si inducerea comportamentului supravirator.

    Da, stiu ce inseamna supravirator. Stiu si ce inseamna subvirator. Cel putin pe simulator (mai bine de 10 ani practice) si pe masini normale pilotate pe unde s-a putut si nu sofate.

    Dar daca tu te pricepi mai bine, te invit la o intrecere pe sim in liga in care sunt eu. Normal, trebuie sa demonstrezi intai ca esti capabil sa duci o cursa la sfarsit in timpii celorlalti concurenti. Deci vei fi testat la intrare.

    Dar am o mare banuiala ca esti praf.
    9 4
  • rectific: nu erau ghilimelele subintelese ci chiar le-am pus. Era greu, doh.
    7 3
  • Schumy
    Eu vorbesc de trase, de supravirare si el imi spune de simulatoare!Bai baiatule....o masina adevarata stii cum arata?Da stii cum se comporta pe un circuit adevarat? Tot nu mi-ai spus ce inseamna supravirator, desi ai la indemana tot google-ul.Eu te invit la o sesiune, intr-un weekend pe Hungaroring.Vii cu trotineta ta.Fara simulatoare. Nu e scump.
    4 7
  • eu am exolicat foarte clar ce-i cu trasele "drepte". Cine are minte sa inteleaga. @Schumy, pe Hung nu o sa vin. Dar sa stii si tu ca tot simulatoare folosesc si pilotii de F1 iar supravirare exista si acolo. Presupui ca am doar 14 ani. Eu presupun ca habar nu ai sa pilotezi. Daca nu reusesti pe simulator fii fara grija ca nu faci mare branza nici in realitate. E chestiune verificate. Invitatia pe simulator ramane deschisa mai ales ca e free pentru amandoi iar masinile sunt egale.
    5 3
  • Ti-am spus, daca pe simulator nu reusesti sa pilotezi nici n realitate nu vei pilota. Ca sa stapanesti simulatorul trebuie sa cunosti multe lucruri despre pilotaj, supravirarea fiind printre cele de baza dar elementare.
    Dar gata cu varbaria. Ca sa se faca lumina nu trebuie decat sa spui da ofertei mai ales ca poate fi pusa in practica imediat. Altfel esti doar un varbaret si atat si nu te mai bag in seama.
    5 3
  • @raiko daca tot esti tu atat de mare gamer, hai la un karting. Daca vezi volanul cred ca musti din el :))
    "daca pe simulator nu reusesti sa pilotezi nici in realitate nu vei pilota"=)) Nu stiu cine te minte, dar te minte frumos. Eu cred ca tu te crezi pilot de Formula 1 si ai venit pe aici sa ne spui micile "secrete" ale colegilor tai imaginari de curse.
    3 3
  • @ferr
    la un karting vin. Tu ce credeai ca simarii nu au incercat kartul ? Crezi ca au rezistat sa nu incerce? Cel putin unii din ei.

    "daca pe simulator nu reusesti nici in realitate nu vei pilota"

    Adevarat.
    Atentie insa! Cred ca tu ai cazut in capcana reciprocei si ma judeci gresit. Cel putin asa lasa sa se inteleaga mesajul tau.
    Ei bine, reciproca NU e valabila. Nu intotdeauna. Adica daca reusesti pe simulator nu neaparat reusesti si in realitate. Imtelegi, nu? Sau iti prinzi urechile la logica?
    Deci sunt persoane care merg bine si pe sim si in realitate. Sunt persoane care merg bine doar pe sim. DAR nicio persoana care nu poate pe simulator nu va putea in realitate. Adica exact ce ai citat. Asadar simulatorul este o buna verificare pentru unu pe care intentionezi sa-l sui si in masina reala. Daca pe simulator nu poate inseamna ca habar nu are cum se face.
    4 2
  • sigur mai apare vreun istet care stie sa citeasca dar nu stie sa inteleaga, asa, ca sa-l scutesc sa tasteze aiurea ii fac aici un rezumat.
    Ideea e: un simar poate ca va pilota si o masina reala (dupa practice, normal), poate ca nu. Dar unul care nu mere pe sim, categoric nu si in realitate.
    Cred ca e mai concis asa, e acelasi lucru ca mai sus.
    3 3
  • lorand
    alo raiko, lasa gargara ta cu simul ca nu tine... sunteti o generatie de simisti care pe circuit n-ati intra nici macar in baremul de 150% pe tur (fata de lider)... asculta la bunicu, eu la sim sunt praf, dar in karting am un palmares impresionant de victorii in cursele cluburilor de amatori din ro si tarile vecine (blocul estic)... +am fost pe nurgburing cu un M5 si n-ai vrea sa stii timpul scos... ps: am 34 ani. Asa ca scoate capul din sim baiete si iesi pe circuit, ca sigur o sa te ciuruie concurentii :)
    2 1
  • Si totusi Kimi nu foloseste simulatorul. In viata reala totul este posibil, depinde de aptitudinile native ale fiecaruia. Uni simt masina cu corpul, alti cu capul. Aia cu corpul au probleme pe simulator.
    1 1
  • @raiki
    Cu masinile e ca si cu femeile micutule! Trebuie sa le atingi, sa le simti cum vibreaza sub tine! Daca tie iti ajung desenele animate mi-e limpede cat poti. Cumpara-ti cipsuri si mai baga un tur;)
    4 1
  • Schumy
    @Raiko---------Se numesc simulatoare pentru ca SIMULEAZA. Barbatii sunt afara si fac fata realitatii in masini adevarate. Baieteii stau in casa cu mamicile lor, trag dintr-un red bull cu paiul si se bucura de simulare, atata cat e ea. Bafta!
    2 1
  • @lorand
    iata ca mai aparu un istet totusi... (ps: acelasi)
    uite unu din generatia de simisti:

    http://www.youtube.com/watch?v=0p_sCrM1CcI

    Era prima data pentru el in realitate si fara sa seteze nimic, fara practice a scos cu doar 3 secunde peste timpul de referinta.

    Pe vremea cand simurile erau departe de ace avem astazi, am incercat un kart si am stiut /simtit din prima ce aveam de facut. Nu era mare diferenta de ce facusem pe un simulator vechi pt ziua de azi.

    Am prieteni care sunt mai buni (cu putin) pe simulator decat alti prieteni ai mei iar pe circuit de cart situatia sta exact pe dos. Totusi diferentele dintre ei sunt mici si in sim si in realitate. Pana acum nu am auzit de un individ care sa piloteze in realitate dar sa nu o poata face si pe simulator. Cel mult indivizi care au impresia ca piloteaza si nu sofeaza; deci cel mai prbabil nu esti decat un gargarist (acelasi cu care am vorbit si pana acum sub diferite nick-uri). Cum macar invitatia la karting ramane valabila, esti un gargarist in continuare pana nu demonstrezi contrariul.
    Cu asta am terminat, nu mai pierd vremea cu tine indiferent sub ce nick mai apari, in afara de situatia in care accepti o cursa.
    2 2
  • @Unul
    Si ce-i cu asta. Ce ai demonstrat?
    E o mare diferenta intre a nu folosi si a nu putea folosi. Kimi doar nu-l agreaza dar poate pilota si in sim.
    1 1
  • @Raiko

    In sportul asta sunt doua categorii mari. Uni invata repede pe simulator plecand de la teorie, iar ceilalti invata mai repede prim ceea ce simt in momentul in care sofeaza. Pilotii de curse le aprofundeaza pe amandoua, dar au preferinte (utilizeaza preponderent una din ele). Adica pana la urma conteaza mai mult rezultatele decat modul prin care ai ajuns la ele.
    1 1
  • Aici nu era vorba de pe ce inveti mai repede. Ideea are ca astia de nu reusesc in sim unde e mai usor (dar si mai greu din anumite puncte de vedere) doar au impresia ca in realitate, cu masina propretate personala, de la ghena de gunoi si inapoi piloteaza cand de fapt sofeaza. Nu e mare lucru la simulator. Daca stii sa pilotezi e usor. Punct.
    3 1
  • CristiRus
    Daca ar fi asa usor accesibil sa te dai toata ziua pe circuit, simulatorul ar fi ramas prafuit in casa. Cum nu se poate, te dai pe circuit cat iti permiti iar in rest te bucuri si de simulator. Si pilotii fac asta. Daca nu iti permiti deloc pe circuit sau ma rog, o data la 3 luni, simulatorul ofera multa satisfactie. Decat nimic, sau decat doar sa se uite la poze si la stiri cu F1 tot e ceva.
    0 0
  • toata discutia este pentru ca unii frustrati care nu au reusit pe comp nu vor sa-şi accepte ca nu sunt facuti pentru asa ceva si prefera sa se minta in continuare ca cu loganu pana la servici ei piloteaza de fapt. Ceva gen daca nu ajungi la ei, strugurii sunt acri. Patetic.
    4 1
  • @Schumy
    daca te sex cum pilotezi (sau invers) ... e clar ...
    4 1
  • si trasa cu ce o alegi mai nene? Cu corpul?
    6 0
  • lorand
    ai probleme la mansarda baiete, du-te repede si fa-ti un o simulare de control ca sa traiesti fericit in lumea ta imaginara... crezi ca eu accept provocari la karting de la gascani ca tine??? ma umfla rasul :)
    2 4
  • ai probleme nu pentru ca tu simti cu corpul ci pentru ca vitezele sunt mult mai mari decat esti tu obisnuit, nu sti sa alegi trasa, nu sti unde si cat sa franezi si d'aia o dai in gard. Fii convins ca tot in gard intri si cu un monopost, ca doar nu e ca matizu tau.

    Au avut un program cei de la Williams ca sa permita si oamenilor obisnuiti sa piloteze un monopost de F1. Doar unul. S-au facut triaje cu kart, apoi cu masini de formule din ce in ce mai apropiate de F1. Au ramas 3 indivizi. Ultimul test a fost chiar simulatorul de F1. A castigat si a avut acces la monopostul real cel care a gresit cel mai putin pe simulatorul lor.
    4 1
  • gascanul
    Tu ce crezi ca ne lasa sa ne intrecem aia de la karting daca nu ne vede mai intai ca nu dam in gard?
    4 0
  • Cineva
    nu sunteti mai piloti nici unii nici ceilalti. Gata.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru