Ferrari F10, inspirat din monoposturile Brawn GP si Red Bull
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Scuderia Ferrari a prezentat joi in cadrul unui eveniment organizat la Maranello noul monopost F10 cu care va incerca sa cucereasca titlul mondial in acest an.
Asa cum se intampla frecvent in lumea Formulei 1, italienii s-au inspirat de la cele mai importante echipe din sezonul precedent atunci cand au desenat noul monopost din punct de vedere aerodinamic.
PLACUTELE LATERALE ALE ARIPII FATA
Prima sursa de inspiratie a fost monopostul BGP001 al celor de la Brawn GP. Astfel, placutele laterale care marginesc aripa fata au un design foarte asemanator cu cele implementate de Brawn GP, echipa care in cele din urma avea sa castige ambele titluri mondiale.
CONCAVITATEA NASULUI
A doua sursa de inspiratie a fost Red Bull Racing, echipa care a luptat cu Brawn GP pentru titlul mondial in cea mai mare parte a sezonului precedent. Astfel, nasul monopostului F10 este mult mai ridicat decat cel de anul trecut, fiind adoptat un model asemanator cu cel al monopostului RB5.
INOVATII
De asemenea, Ferrari a introdus si cateva inovatii comparativ cu anul trecut, prin prisma modificarilor de regulament tehnic.
Interzicerea realimentarilor cu combustibil a dus la marirea ampatamentului, element ce permite o mai buna gestionare a greutatilor. In plus, designul tradeaza intentia celor de la Ferrari de a amplasa o greutate mai mare in partea din fata a monopostului, acest lucru fiind amplificat inevitabil si de ingustarea pneurilor fata prevazuta in regulamentul tehnic.Imaginile monoposturilor Brawn GP si Red Bull Racing utilizate in acest articol sunt realizate pe parcursul Marelui Premiu al Braziliei, penultima etapa a sezonului 2009 al Formulei 1.
Va reamintim ca Ferrari nu a pus la dispozitia presei nicio fotografie oficiala cu spatele monopostului F10, cel mai probabil pentru a masca configuratia deflectorului.
Cat despre nasul monopostului, in sezonul 2009 au existat doua directii total opuse: Brawn GP a optat pentru un nas foarte coborat, in timp ce Red Bull pentru un nas ridicat, similar cu cel implementat acum de Ferrari. De altfel, acesta este unul dintre motivele pentru care acolo unde Brawn erau foarte rapizi, cei de la Red Bull aveau probleme si invers. De aceea am spus insa ca nasul este "imprumutat" de la Red Bull.