Ferrari F10, inspirat din monoposturile Brawn GP si Red Bull

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 28.01.2010
Noul monopost al Scuderiei Ferrari pentru sezonul 2010 imprumuta cateva elemente esentiale de la Brawn GP si Red Bull Racing.

Scuderia Ferrari a prezentat joi in cadrul unui eveniment organizat la Maranello noul monopost F10 cu care va incerca sa cucereasca titlul mondial in acest an.

Asa cum se intampla frecvent in lumea Formulei 1, italienii s-au inspirat de la cele mai importante echipe din sezonul precedent atunci cand au desenat noul monopost din punct de vedere aerodinamic.

PLACUTELE LATERALE ALE ARIPII FATA

Prima sursa de inspiratie a fost monopostul BGP001 al celor de la Brawn GP. Astfel, placutele laterale care marginesc aripa fata au un design foarte asemanator cu cele implementate de Brawn GP, echipa care in cele din urma avea sa castige ambele titluri mondiale.

F10vsRB5_endplate2

CONCAVITATEA NASULUI

A doua sursa de inspiratie a fost Red Bull Racing, echipa care a luptat cu Brawn GP pentru titlul mondial in cea mai mare parte a sezonului precedent. Astfel, nasul monopostului F10 este mult mai ridicat decat cel de anul trecut, fiind adoptat un model asemanator cu cel al monopostului RB5.

F10vsRB5_front

INOVATII

De asemenea, Ferrari a introdus si cateva inovatii comparativ cu anul trecut, prin prisma modificarilor de regulament tehnic.

Interzicerea realimentarilor cu combustibil a dus la marirea ampatamentului, element ce permite o mai buna gestionare a greutatilor. In plus, designul tradeaza intentia celor de la Ferrari de a amplasa o greutate mai mare in partea din fata a monopostului, acest lucru fiind amplificat inevitabil si de ingustarea pneurilor fata prevazuta in regulamentul tehnic.

Imaginile monoposturilor Brawn GP si Red Bull Racing utilizate in acest articol sunt realizate pe parcursul Marelui Premiu al Braziliei, penultima etapa a sezonului 2009 al Formulei 1.

Va reamintim ca Ferrari nu a pus la dispozitia presei nicio fotografie oficiala cu spatele monopostului F10, cel mai probabil pentru a masca configuratia deflectorului.

Comentarii (5)

  • placute laterale
    vorbiti prostii. placutele alea laterale se pot observa si pe masina de anul trecut inca de la lansare( cu 2 articole in urma)
    0 0
  • inovatii
    Foarte interesant va fi sa vedem cu ce noutati vor veni Red Bull si Mercedes GP:). Ferrari am inteles ca are un triplu difuzor, ei spuneau ca de inspiratie Red Bull, insa, ce am vazut eu astazi, acel element central al difuzorului, parca e altfel:)..
    0 0
  • Placutele laterale
    Placutele laterale sunt la fel ce cele de pe F60. De la Red Bull au mai luat umerii de la nivelul nasului , dar daca ne intoarcem in anul 2000, la masina cu care Schumi a castigat primul titlu alaturi de Ferrari vom vedea aceeasi umeri.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Formula 1
    Eu o sa zic fair play ca Daniel se inseala in legatura cu aripa aia mica de pe fata. Plus ca aripa aia mica este exact cea pe care o are si F60-ul si pe care Brawn a copiat-o pentru ca.. Ferrari si-au lansat masina inaintea lor. Cat despre nasul masinii eh... este identic cu nasul F2008-ului singura diferenta este aripa fata care nu mai are o aripa pe spate. Deci Daniel... se zice "mea culpa" cand gresesti :) Sa vedem... ai curaj sa recunosti ca ai gresit? :)))

    0 0
  • F10
    Observatie corecta, accea aripioara de pe aripa fata a existat si pe monopostul F60 si are o configuratie usor diferita fata de BGP001. Probabil m-am grabit sa trag concluzii pripite.
    Cat despre nasul monopostului, in sezonul 2009 au existat doua directii total opuse: Brawn GP a optat pentru un nas foarte coborat, in timp ce Red Bull pentru un nas ridicat, similar cu cel implementat acum de Ferrari. De altfel, acesta este unul dintre motivele pentru care acolo unde Brawn erau foarte rapizi, cei de la Red Bull aveau probleme si invers. De aceea am spus insa ca nasul este "imprumutat" de la Red Bull.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru