Ferrari explică secretele pitstop-ului lui Alonso de la Monza
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Plecat din pole position, Fernando Alonso a fost depăşit la start de Jenson Button, însă a adus prima victorie pentru Ferrari la Monza după o pauză de patru ani graţie unui pitstop de numai 3.4 secunde.
În urma accestei performanţe, Ferrari îşi elogiază echipa de 16 mecanici care a contribuit decisiv la victorie şi explică cu lux de amănunte modul lor de operare.
Cei 16 mecanici care au efectuat pitstop-ul celor de la Ferrari au fost repartizaţi astfel: câte trei mecanici pentru fiecare pneu, unul în fata monopostului, unul în spatele monopostului, unul care gestionează luminile de avertizare pentru pilot şi altul care supraveghează activitatea celorlalte echipe din paddock.
Iată cum a decurs schimbul de pneuri, defalcat pentru fiecare operaţiune în parte:
Secunda | Operatiune |
0.35" | monopostul este ridicat de la sol |
0.70" | pneurile soft au fost scoase |
1.40" | pneurile hard sunt pregatite |
2.30" | primul pneu este fixat |
2.60" | al doilea pneu este fixat |
2.70" | al treilea pneu este fixat |
2.90" | al patrulea pneu este fixat |
3.40" | monopost este coborat pe sol si primeste unda verde |
Pe lângă cei 16 mecanici, alţi opt sunt pregătiţi să intre în acţiune dacă este nevoie: unul pentru înlocuirea aripii fată, unul pentru a remedia o eventuală oprire a motorului, doi pentru ajustarea unghiului aripii fată şi patru pentru cazul în care ambii piloţi ai echipei efectuează schimbul de pneuri în acelaşi tur.
Un amănunt interesant este că cei 16 mecanici care lucrează la un pitstop sunt selectaţi dintr-un număr total de aproximativ 30 care au în realizate alte sarcini în cadrul echipei.
Practic, nu există mecanici angajaţi special pentru efectuarea schimbului de pneuri.Deşi întreaga procedură pare în aparenţă foarte simplă, mnecanicii efectuează aproximativ 100 de teste de acest gen pentru fiecare Mare Premiu în parte.
"Există două secrete (n.r - pentru o asemenea performanţă): antrenamentul şi exerciţiul constant. De la începutul acestui an am efectuat peste 1300 de antrenamente pentru pitstop, pe circuit şi la fabrică. În săptămânile în care nu avem Mari Premii ne antrenăm de trei ori, efectuând aproximativ 30 de simulări pe zi. La circuit muncim de joi până sâmbătă şi abordăm weekendul precum o echipă de fotbal: în ziua premergătoare cursei facem câteva mici retuşuri, iar duminică avem relaxarea înainte de meci", a explicat Diego Ioverno, şeful operaţiunilor de cursă din cadrul Scuderiei Ferrari.
Chiar dacă mecanicii acţionează în stil robotic în timpul pitstop-urilor, în realitate factorul uman joacă un rol esenţial, întrucât orice greşeală poate fi capitala.
"Un pitstop este precum baletul, întrucat un grup de oameni trebuie să acţioneze în armonie perfectă cu ei înşişi şi cu vedeta dansului, şi anume pilotul.
Succesul operaţiunii depinde inclusiv de el: este crucial să se oprească exact în locul stabilit, altfel pierzi zecimi preţioase, pentru că 20 de centimetri mai mult sau mai puţin înseamnă că întregul echipaj trebuie să se mute", a mai explicat Ioverno.Via | Ferrari
Poate ai observat ca una e sa fie ajund din urma cel din fata si alta e sa fie depasit (turbulente aerodinamice etc).
Concluzia:jos palaria pentru lucrul mecanicilor!
Numai Schumi mai lucra cu atata rabdare in perioada lui de glorie de la Ferrari. Toate felicitarile ptr. echipa de mecanici.