Ferrari explică motivele pentru care l-a adus înapoi pe Raikkonen

de Daniel Popescu
Joi, 12.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Personalitatea contrastantă cu cea a lui Fernando Alonso şi îmbunătăţirea abilitaţilor de a contribui la dezvoltarea monopostului sunt motivele pentru care Ferrari l-a adus înapoi pe Kimi Raikkonen.

Esential 3 sezoane a concurat Raikkonen la Ferrari (2007-2009)
1 titlu mondial a cucerit finlandezul pentru Ferrari (2007)
9 victorii in trei sezoane a obtinut Raikkonen in combinezonul Scuderiei
Decizia Scuderiei Ferrari de a-l înlocui pe Felipe Massa cu Kimi Raikkonen este una dintre cele mai surprinzătoare mutări din istoria recentă a Formulei 1, în condiţiile prezenţei lui Fernando Alonso iin cadrul echipei.

Pe de o parte, Ferrari va fi nevoită să gestioneze relaţia dintre doi campioni mondiali care nu pot accepta să joace rolul unui pilot numărul doi, iar pe de altă parte personalitatea finlandezului nu se potriveşte perfect cu imaginea corporatistă a Scuderiei.

Într-un interviu acordat site-ului oficial al echipei, şeful Stefano Domenicali a explicat însă principalele motive pentru care Ferrari a adoptat o asemenea strategie, iar unul dintre ele este tocmai personalitatea acestuia.

"Am lucrat cu Kimi timp de trei ani între 2007 şi 2009 şi nu am avut niciodată probleme. Sigur, fiecare are propriile metode şi nu te poţi aştepta ca un finlandez să înceapă să spună bancuri în italiană sau să joace rolul unui clovn. Sincer, consider că aceasta combinaţie între caracterul latin expresiv şi pasionat al lui Fernando şi stilul cool, să-i zic aşa, al unei persoane precum Kimi, pare să fie pe placul multora, în special al tinerilor.

Iar partenerii noştri sunt de asemenea de acord cu asta", a precizat italianul.

RAIKKONEN A ÎNVĂŢAT SĂ DEZVOLTE MONOPOSTUL

Raikkonen şi-a câştigat reputaţia de pilot care nu contribuie prea mult la dezvoltarea unui monopost, în primul rând pentru că nu-i place să facă acest lucru. Ferrari a fost însă informată de James Allison, fostul director tehnic al Lotus, că finlandezul şi-a îmbunătăţit semnificativ abilităţile în acest sens în cei doi ani de la revenirea în Formula 1.

"Cât despre partea tehnică, ştim foarte bine cât de mult poate contribui Kimi în momente importante precum acestea, când regulamentul tehnic se schimbă atât de mult, şi am avut informaţii de la Allison despre cât de mult a progresat finlandezul în această privinţă în ultimii doi ani", a adăugat el.

FERRARI PROMITE CĂ VA GESTIONA BINE RELAŢIA ÎNTRE "COCOŞI"

Combinaţia Fernando-Kimi este cea mai bună pe care o puteam avea astăzi în Formula 1 în termeni de talent, experienţă, spirit de luptă şi abilitate de a dezvolta monopostul.

Stefano Domenicali
Sef Ferrari
Anterior, Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari, a exclus posibilitatea ca Sebastian Vettel să concureze la echipă alături de Alonso, afirmând "nu vreau să am doi cocoşi în acelaşi coteţ, ci doi piloţi care să concureze pentru Ferrari şi nu pentru ei înşişi". Cu toate acestea, Domenicali insistă că prezenţa a doi piloţi de top în echipa nu va afecta planurile Scuderiei de a cuceri cele două titluri mondiale, întrucât vă fi capabilă să gestioneze situaţia.

"Combinaţia Fernando-Kimi este cea mai bună pe care o puteam avea astăzi în Formula 1 în termeni de talent, experienţă, spirit de luptă şi abilitate de a dezvolta monopostul.

Cât despre întrebarea 'cocoşilor', îmi vin în minte fanii fotbalului care se tem de echipele rivale pentru că au atât de mulţi atacanţi şi speră ca aceştia să se lupte între ei pentru minge", a mai precizat el.

RAIKKONEN NU ESTE UN TRANSFER ANTI-ALONSO

Nu în ultimul rând, Domenicali a negat că aducerea lui Raikkonen simbolizează o scădere a influenţei lui Alonso în cadrul echipei care ar putea duce în viitorul apropiat la plecarea spaniolului.

"Pot să-i liniştesc pe toţi cei care cred că alegerea lui Kimi este într-un fel o alegere anti-Alonso. La Ferrari, toată lumea ştie că interesul echipei este mai important decât interesul individual. Fernando este un activ de preţ al echipei şi va rămâne aşa pentru mult timp. Sunt sigur că el este primul încântat de o decizie care întăreşte grupul, pentru că este prea inteligent să nu realizeze că o echipă mai puternică nu poate aduce decât avantaje", a încheiat el.

Via Ferrari

Comentarii (35)

  • Superteam
    Interesanta combinatie, doua caractere diferite, posibil sa mearga tocmai din cauza asta.
    20 11
  • Câtă fățărnicie!!!
    In 2009, nu mai era bun. Ba l-ați și plătit să plece! Între timp, a luat vitamine, a evoluat, ce mai, este Făt-Frumos. Deja dezvoltă monopostul, în mod clar va avea rezultate.
    Sunt sigur ca Aonso este "încântat" de venirea unui pilot de valoare egală, pilot care îl poate invinge.
    Riscul este ca cei doi să se canibalizeze si sa câștige... Mercedes, tot!
    21 22
  • vyctor7
    Doi piloti extraordinari si va trebui sa lucreze pentru echipa .
    13 13
  • "...va rămâne aşa pentru mulţi timp"- mi se face rusine ca sunt roman vazand asa analfabeti :))
    6 11
  • nmeniAltul
    1) Cea mai cretina explicatie/motivatie: ca unul e latin expresiv iar celalalt cool

    2) L-au sapat pe Kimi in fata fanilor ca nu stie sa dezvolte monopost ca sa fie mai usor sa se descotoroseasca de el. Acum trebuie sa le spuna ca stie de fapt sa dezvolte un monopost. Hmm, pai si cum sa impace cele doua idei lansate? Simplu, Kimi a invatat acum in al 24-lea ceas, in al nspelea an de F1 cum sa dezvolte. Complet aiurea ....
    Kimi mereu a stiut sa dezvolte un monopost. Din prima zi de teste cu Sauber dupa doar 23 de curse de monopost a fost rapid si le-a spus mecanicilor de ce ar avea nevoie si ce sa modifice.

    Fanii au propriile idei despre pilotii care stiu sa dezvolte un monopost dar nu sunt formate pe date concrete ci pe carisma pilotului. E o imagine formata mai degraba asa: ce vreau eu sa cred despre pilotul favorit.

    3) Cea mai buna linie de piloti e la Mercedes. Si va fi si la anu.
    9 18
  • Nici la Mercedes nu va fi liniste deplina...Rosberg nu va rezista la nesfarsit sa fie nr.2
    14 12
  • Kimi a contribuit la 3 titluri mondiale cat a stat 3 ani la Ferrari. Unul la piloti si doua la constructori!
    16 12
  • Hamilton sa iasa in 2014 campion, pe doi sa fie egalitate intre feraristi iar pe patru Rosberg.vitel sa fie cat mai jos
    20 10
  • Lasati-o mai moale cu Kimi asta!!! A preluat o echipa puternica, unita, dezvoltata la maxim de Michael si ce a facut? A luat din noroc un titlu in 2007...A avut masina buna si el si Massa dar n-au facut nimic cu ea. I-au batut altii! Hamilton..Buton!!!??? Fara Schumi si Todt Ferrari e o echipa medie-buna. Cu ei a fost sclipitoare, extraordinara, fantastica mai puternica decat a visat vreodata RBR.
    PS: Kimi trebuie sa fie atent la Alonso. E mai ambitios decat el si mai muncitor iar la Ferrari nu merge ca la Lotus, aici trebuie sa pui osul si sa nu strambi din nas cand trebuie sa petreci 3 ore pe zi in simulator.
    15 23
  • Kimi va fi invins de Alonso si readus cu piciorele pe pamant!
    14 16
  • gigika
    daca e vb de PETRECUT in simulator nu-i bai. Ceva bauturi de soi cocotat in simulator si da-i si petrece, nu doar 3 ore. Alonso pica lat urgent dar Kimi petrece in continuare
    10 4
  • oricum Vettel mai bun ca amandoi, iar ii tavaleste la anul
    10 22
  • Balzac
    Nu cred ca-l bate Alonso pe kimi mai degraba va fi o lupta echilibrata, sunt piloti de valoare apropiata.
    12 0
  • gigi e gigi:).atata stie atata spune:))
    8 4
  • Dupa ce mai ia Vettel 2 titluri ( 2014, 2015), ii linisteste pe amandoi si-n 2016 zboara de la Ferrari! In 2008 am spus pe mai multe forumuri ca cea mai buna echipa pentru Ferrari ar fi un cuplu Vettel - Kubica, si ar fi fost un dream-team! Oricum, din 2016 revenim la combinatia de la inceputul anilor 2000: imnul Germaniei, urmat de cel al Italiei!
    10 10
  • In 2014 Vetel se va zbate in mediocritate-dream team era Alonso-Kubica dar si actuala varianta e tot un dream team.Vetel-Ricciardo :))))))-plasticul si-a luat valet:)))-mai aveau tupeul sa afirme ca in echipa energizantelor nu exista nr.1.....vai de mama lor, a mincinosilor ipocriti!
    14 6
  • In toate cursele pe care le-am vazut, cand s-au luptat cei doi direct pe pista, de fiecare data si-au lasat loc unul altuia si nu au facut prostii. Cu toate ca aceasta strategie este diferita fata de ceea ce avem de obicei la Ferrari ramane de vazult care va fi rezultatul. Oricum, anul viitor totul se reseteaza deci imi este teama ca din nou va fi degringolada la Ferrari. Sper sa nu inceapa iar cu scuze legate de tunelul de vant, noile schimbari, etc...
    5 0
  • ai vazut si cursa Suzuka 2012?
    1 2
  • Hamilton,Alonso,Raikkonen si Rosberg sunt 4 piloti extraordinari.Riccardo si vitel nu sunt cu nimic peste pilotii de la coada clasamentului si vitel are rezultate doar datorita masinii .La anu Mercedes si Ferrari merita sa domine iar echipa de bauturi racoritoare sa nu mai prinda podiumul
    13 4
  • Bogdan
    Raikkonen a plecat (a fost dat afara) de la Ferrari pt ca nu avea performante. Ce a facut anul trecut si anul asta la Lotus au fost performante venite strict prin prisma unei masini ok, cu un mod excelent de a gestiona pneurile. Cand a venit vorba de dueluri, raikkonen aproape ca nu s-a vazut, multumindu-se sa stea in spetele pilotilor, in afara de cazul in care era intr-adevar mult mai rapid si putea depasi usor. Massa e cam la fel si, daca Massa ar fi fost la Lotus impreuna cu Raikkonen in acest sezon, as fi pariat ca Massa scotea mai multe puncte decat Raikkonen. Alonso este un pilot de top, probabil cel mai bun pilot de F1 in acest moment. Face minuni cu o masina slaba. Cred ca Ferrari va regreta enorm ca l-au inlocuit pe Massa cu Raikkonen.

    Cat despre Vettel ... este bun, dar nu e cel mai bun. Cred ca este pe locul 3, dupa Alonso si Hamilton, insa are masina care ii castiga cursele in proportie de 80%. Pole, start bun, apoi ne desprindem. Vi se pare asa mult talent in asta? Mie nu. Sa-l vad pe Vettel in Ferrariul din 2012, cred ca nici macar pe locul 5 nu termina campionatul, iar Alonso a terminat la 3 puncte de lider. Alonso este net superior lui Vettel, asta e clar. Si daca ii dai sa concureze intr-un monopost Red Bull, vom vedea o dominatie cum a avut Schumi la Ferrari in 2000 - 2004.
    14 15
  • Bogdan
    sa va mai zic din astea ale mele. Alonso daca era la Lotus era in umbra lui Grosjean. Raikkonen la Ferrari lua cel putin doua titluri in ultimii 3 ani. Alonso daca era la RBR se chinuia mai rau ca Webber. Iar eu daca nu eram prost nu mai scriam ce am scris la 14: 29
    9 13
  • ......si eu incerc sa explic pe aici ca alonso nu stie sa dezvolte un monopost ...................... , si o intrebare pentru fanii lui alonso; daca santander s-ar retrage din f1 , ferrari il va mai pastra pe alonsooo?
    9 8
  • @Iulian Nimeni
    Orice echipa de top din F1 si-l doreste pe Alonso, desi nu recunoaste nimeni pt ca majoritatea sunteti fanii lui Kimi, va temeti ca Alfonso, Spaniolas sau cum ii ziceti voi pentru ca va da de pamant cu marele Kimi Raikkonen si ii va scoate F1 din cap. Ola!
    12 8
  • "Cât despre partea tehnică, ştim foarte bine cât de mult poate contribui Kimi în momente importante precum acestea, când regulamentul tehnic se schimbă atât de mult"

    Nu cumperi scula mai proasta decat ai deja. Cumperi una mai buna. De ce sa iei un dezvoltator de monoposturi daca ai deja pe "cel mai bun". Iei doar daca nu mai crezi ca e bun. Am zis mai demult ca deocamdata inginerii inghit in sec si isi adjudeca esecul. Dar nu vor face asta ani la rand. Cand esecul este ani la rand vor cauta vina si in alta parte. Am zis ca vor da vina pe Alonso deopotriva ca pilotaj si dezvoltarea monopostului. Ce vedeti acum nu e decat prima rafala de neincredere in abilitatile lui Alonso.
    4 9
  • Bogdan de la 14:29
    Mai Bogdan de la 15:02, dupa cum te-ai comportat la adresa comentariului meu, cred ca esti putin imatur (de fapt mai mult) si ar trebui sa inveti cum se posteaza un comentariu pe site-uri publice. Nu faci nimic daca vii cu jigniri la adresa mea, dovada stau si voturile negative primite de postarea ta.
    5 2
  • Fan F1
    Am citit pe net o prezentare facuta de Allison despre ce doreste sa faca el la Lotus, de la inceputul sezonului. Lunile trecut aflam ca se muta la Ferrari, unde a mai fost si a facut o treaba foarte buna. Vine in schimb un baiat ca Iulianimi care zice ca Allison este un prost si ca numai el se pricepe la Formula 1. Dupa care vine Leat care isi da cu parerea despre lucruri pe care nu le pricepe. Si mai sunt si altii, in principal persoane ignorante care sunt fixate pe o singura idee, aia ca nimeni nu stie nimic in afara de ei. Sincer baieti, aveti o problema, si aia se numeste ignoranta. Allison a venit la Ferrari, a discuta cu Domeni si Di Monte si probabil le-a spus multe lucruri pe care voi nu le veti pricepe niciodata, pentru ca nu vreti. Si ei au decis, mai ales Raikko nu a fost luat de Red Bull din motive inca necunoscute dar probabil Raikko nu-i bun pentru ei. De ce, nici nu cred ca conteaza acuma. Treaba lor. Cei de la Ferrari ce sa faca? Sa-l asculte pe Iulianimi (un anonimi care nu stie scrie nici macar in limba romana corect?) sau sa-i asculte recomandarile facute de Allison, un inginer as spune respectat si talentat in ceea ce face?

    Eu cred ca astia care sunt in Formula 1, fie manageri, ingineri sau femei de serviciu sunt prosti toti tata, pur si simplu dau bani unor incapabili cand ar putea angajat un baiat ca Grosjean (cel care posteaza pe AM cu avatarul asta evident) sau ca Iulianimi sau altii. Imi aduc aminte de prostiile spuse de McLaren bla bla bla Mircea si imi dau seama ca anumite persoane nu si-au dorit niciodata sa cunoasca lucruri, sau sa informeze pentru a-si face o parere clara despre orice (orice subiect vreti voi) cand este mai simplu sa fie ignoranti si sa-l ia pe NU in brate.

    Nu-i rau ca exista persoane ca acesti pentru ca asa putem aprecia baieti destepti, culti care discuta despre Formula 1 cu argumente, cu informatii clare si nu au nevoie de jigniri sau de a scrie rahaturi, doar pentru a umple o pagina cu nimicuri. Dar, deh... sunt rari si asta se vede. Pacat, pentru ca raman la idea ca oricine dintre noi isi doreste sa fie mai bun, mai cultivat si mai ales mai destept. Pana la urma asta inseamna a fi uman, ne dorim sa fim mai buni. Eh unii nu-si doresc asa ceva lol, treaba lor. Nu poti sa-i obligi cu forta nu? Cultura, cunoasterea nu se pot invata cu forta.
    13 0
  • Bogdan de la xxx
    aratam doar cat de usor si gratuit e sa vii cu povesti gen: x e mai bun ca y, y daca era in echipa ss facea treaba tt, z daca facea asa iesea asta, bla, bla. Trebuie sa fii cel putin naiv ca sa ai astfel de convingeri
    3 1
  • @Fan F1
    decat sa pierzi vremea cu baliverne in postari lungi, mai bine citeste-le pe acestea scurte ale postacilor de aici de doua ori. Ca asa intelegeai si tu ca nu ii contesta nimeni pe Alison si Raiko. Vorbeau de competentele mitice ale lui Alonso i dezvoltarea de monoposturi si despre parerile cunoscatorului de Domenicalli. Nu zic ca nu stie, dar nu e suficient sa stii daca opiniei publice ii servesti altceva. Ba e bun Kimi ba nu e bun dupa cum are el nevoie sa creada prostii care cica "se informeaza".
    5 7
  • fan f1 , eu m-am referit la alonso si nu la altii. mare este gradina ta DOAMNE!!!!!!!!!!!!!!!
    1 7
  • vodkkanen
    feriti-vaaaaaaaaaaaaaaaaa:)))))
    2 4
  • 1) In 2010 Raiko pleaca pentru ca nu stie sa dezvolte un monopost (in special) si vine Alonso care cica stie.

    2) In 2014, desi scuderia inca il are pe Alonso il aduce inapoi pe Raikkonen pentru ca .... suspans .... stie sa dezvolte un monopost.

    3) Aceste "informatii" (de la 1 si 2) ne-au fost date de aceeasi sursa, anume scuderia condusa de aceiasi oameni, Monte si Domenicalli.

    Pff, bai sa-mi trag palme, cum se poate asa ceva, unde e hiba? Raspunsul este ca scuderia atunci cand ia decizii majore vrea si sustinerea tifosilor, pentru ca o parte din bani de la ei vin. Atunci scuderia are o politica de manipulare a fanului rosu, care serveste docil toate gogosile pe care le primeste traind totodata sentimentul inaltator ca stie pentru ca se "informeaza".
    6 4
  • Fan F1
    @leat: Ce este suparator tata in comentariu tau este ca nici macar nu ai citit articolul in sine. Bine nu-i grav, iti recomand sa-l citesti. Cat despre restul prostiilor, iti dai seama ca in articol este un pasaj in care Allison spune niste detalii foarte clare, dar pentru ca n-ai citit articolul, da-i inainte cu ignoranta, esti docil si vad ca-ti plac gogosile (sper cele cu umplutura macar). Scuderia o fi avand o politica de manipulare a fanului rosu, dar ce te opreste pe tine din a citi articolul si a vedea ce intelegi din el? Gogosile sau politica de manipulare? Sper ca nici una, si ca ai observat acest pasaj, simplu de inteles chiar si pentru ci care consuma gogosi. "Raikkonen şi-a câştigat reputaţia de pilot care nu contribuie prea mult la dezvoltarea unui monopost, în primul rând pentru că nu-i place să facă acest lucru. Ferrari a fost însă informată de James Allison, fostul director tehnic al Lotus, că finlandezul şi-a îmbunătăţit semnificativ abilităţile în acest sens în cei doi ani de la revenirea în Formula 1." Observi te rog ca spune foarte clar ca ALLISON i-a informat despre faptul ca finlandezul si-a imbunatatit semnificativ, specific semnificativ si imbunatativ, poate n-ai inteles clar si sper ca n-ai vomitat gogoasa.

    Sa facem abstractie de faptul ca n-ai citit articolul si sa dezbatem pasajul de mai sus. Gogoasa cu fructe de padure iti place? Trecem peste, revenim la ce conteaza. Ferrari au incercat sa-l recruteze pe Allison, despre care sper ca ai auzit, nu-i nici o politica de manipulare aici si nici o gogoasa. Presupun ca stii ca baiatul asta este bun la ceea ce face el, pariel ca n-ai nici cea mai mica idee ce face el in Formula 1, dar sunt sigur ca politica de manipulare a celor de la Ferrari te-a impiedicat sa citestei despre baiatul asta nu-i asa? Sau gogoasa cu fructe de padure a fost de vine? Sper ca nu. Baiatul asta, Allison probabil a discutat cu Di Monte despre Raikko si in comparatie cu tine (tu ocupat cu gogoasa probabil), le-a spus chestii pe care noi nu le stim, dar le-a spus ceea ce conteaza. Ca Raikko a invatat chestii noi, a devenit mai serios, probabil mai motivat si mai ales mai pus pe treaba. Baietii de la Ferrari ce sa faca? Sa zica nu? Au discutat cu partenerii, gen sefii Fiat primii probabil, si cei de la Santander, Shell, Kaspersky si alti sponsori. Dupa care, probabil au vrut sa vada daca se duce la Red Bull ceea ce era cam imposibil, si stiind ca Alonso aduce puncte bune echipei oricum, au zis bai sa-l aducem si pe Raikko aici. Sper ca am explicat destul de simplu, si sincer nu manca la ora asta gogosi, si tine minte, nu incerca sa gandesti sau te informezi, altfel nu o sa mai poti scrie prosti pe aici si rahaturi gen "politica de manipulare a fanului rosu" da?

    O seara excelenta in continuare, spor la gogosile alea, sper ca-ti plac cele cu fructe de padure sunt gustoase. Si da-ti mai multe palme, poate iti vine mintea la cap, candva.
    2 2
  • @Fan F1,sunt cu totul de acord cu tine,ai spus tot ce trebuia spus in acel comentariu!!


    PS:@leat,din ce gaura de pitigoi caucazian ai mai scos prostia aia cu "politica de manipulare a fanului rosu"? Deci tu atat de mult ai fost manipulat incat a trebuit neaparat sa vii si aici sa pui un comentariu total stupid. Apropo,sunt bune gogosile?
    0 2
  • @Fan F1
    ti-ai facut (inca un) cont SamCata? Simti asa de tare nevoia sa-ti aprobe cineva ineptiile?
    2 0
  • Florin
    Raikonen va fi mult mai bun decat Alonso ,o sa vedeti voi ,habar nu aveti ce stie finlandezul
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru