Pe de o parte, Ferrari va fi nevoită să gestioneze relaţia dintre doi campioni mondiali care nu pot accepta să joace rolul unui pilot numărul doi, iar pe de altă parte personalitatea finlandezului nu se potriveşte perfect cu imaginea corporatistă a Scuderiei.
Într-un interviu acordat site-ului oficial al echipei, şeful Stefano Domenicali a explicat însă principalele motive pentru care Ferrari a adoptat o asemenea strategie, iar unul dintre ele este tocmai personalitatea acestuia.
"Am lucrat cu Kimi timp de trei ani între 2007 şi 2009 şi nu am avut niciodată probleme. Sigur, fiecare are propriile metode şi nu te poţi aştepta ca un finlandez să înceapă să spună bancuri în italiană sau să joace rolul unui clovn. Sincer, consider că aceasta combinaţie între caracterul latin expresiv şi pasionat al lui Fernando şi stilul cool, să-i zic aşa, al unei persoane precum Kimi, pare să fie pe placul multora, în special al tinerilor.
Iar partenerii noştri sunt de asemenea de acord cu asta", a precizat italianul.RAIKKONEN A ÎNVĂŢAT SĂ DEZVOLTE MONOPOSTUL
Raikkonen şi-a câştigat reputaţia de pilot care nu contribuie prea mult la dezvoltarea unui monopost, în primul rând pentru că nu-i place să facă acest lucru. Ferrari a fost însă informată de James Allison, fostul director tehnic al Lotus, că finlandezul şi-a îmbunătăţit semnificativ abilităţile în acest sens în cei doi ani de la revenirea în Formula 1.
"Cât despre partea tehnică, ştim foarte bine cât de mult poate contribui Kimi în momente importante precum acestea, când regulamentul tehnic se schimbă atât de mult, şi am avut informaţii de la Allison despre cât de mult a progresat finlandezul în această privinţă în ultimii doi ani", a adăugat el.
FERRARI PROMITE CĂ VA GESTIONA BINE RELAŢIA ÎNTRE "COCOŞI"
Anterior, Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari, a exclus posibilitatea ca Sebastian Vettel să concureze la echipă alături de Alonso, afirmând "nu vreau să am doi cocoşi în acelaşi coteţ, ci doi piloţi care să concureze pentru Ferrari şi nu pentru ei înşişi". Cu toate acestea, Domenicali insistă că prezenţa a doi piloţi de top în echipa nu va afecta planurile Scuderiei de a cuceri cele două titluri mondiale, întrucât vă fi capabilă să gestioneze situaţia."Combinaţia Fernando-Kimi este cea mai bună pe care o puteam avea astăzi în Formula 1 în termeni de talent, experienţă, spirit de luptă şi abilitate de a dezvolta monopostul.
Cât despre întrebarea 'cocoşilor', îmi vin în minte fanii fotbalului care se tem de echipele rivale pentru că au atât de mulţi atacanţi şi speră ca aceştia să se lupte între ei pentru minge", a mai precizat el.RAIKKONEN NU ESTE UN TRANSFER ANTI-ALONSO
Nu în ultimul rând, Domenicali a negat că aducerea lui Raikkonen simbolizează o scădere a influenţei lui Alonso în cadrul echipei care ar putea duce în viitorul apropiat la plecarea spaniolului.
"Pot să-i liniştesc pe toţi cei care cred că alegerea lui Kimi este într-un fel o alegere anti-Alonso. La Ferrari, toată lumea ştie că interesul echipei este mai important decât interesul individual. Fernando este un activ de preţ al echipei şi va rămâne aşa pentru mult timp. Sunt sigur că el este primul încântat de o decizie care întăreşte grupul, pentru că este prea inteligent să nu realizeze că o echipă mai puternică nu poate aduce decât avantaje", a încheiat el.
Via Ferrari
In 2009, nu mai era bun. Ba l-ați și plătit să plece! Între timp, a luat vitamine, a evoluat, ce mai, este Făt-Frumos. Deja dezvoltă monopostul, în mod clar va avea rezultate.
Sunt sigur ca Aonso este "încântat" de venirea unui pilot de valoare egală, pilot care îl poate invinge.
Riscul este ca cei doi să se canibalizeze si sa câștige... Mercedes, tot!
2) L-au sapat pe Kimi in fata fanilor ca nu stie sa dezvolte monopost ca sa fie mai usor sa se descotoroseasca de el. Acum trebuie sa le spuna ca stie de fapt sa dezvolte un monopost. Hmm, pai si cum sa impace cele doua idei lansate? Simplu, Kimi a invatat acum in al 24-lea ceas, in al nspelea an de F1 cum sa dezvolte. Complet aiurea ....
Kimi mereu a stiut sa dezvolte un monopost. Din prima zi de teste cu Sauber dupa doar 23 de curse de monopost a fost rapid si le-a spus mecanicilor de ce ar avea nevoie si ce sa modifice.
Fanii au propriile idei despre pilotii care stiu sa dezvolte un monopost dar nu sunt formate pe date concrete ci pe carisma pilotului. E o imagine formata mai degraba asa: ce vreau eu sa cred despre pilotul favorit.
3) Cea mai buna linie de piloti e la Mercedes. Si va fi si la anu.
PS: Kimi trebuie sa fie atent la Alonso. E mai ambitios decat el si mai muncitor iar la Ferrari nu merge ca la Lotus, aici trebuie sa pui osul si sa nu strambi din nas cand trebuie sa petreci 3 ore pe zi in simulator.
Cat despre Vettel ... este bun, dar nu e cel mai bun. Cred ca este pe locul 3, dupa Alonso si Hamilton, insa are masina care ii castiga cursele in proportie de 80%. Pole, start bun, apoi ne desprindem. Vi se pare asa mult talent in asta? Mie nu. Sa-l vad pe Vettel in Ferrariul din 2012, cred ca nici macar pe locul 5 nu termina campionatul, iar Alonso a terminat la 3 puncte de lider. Alonso este net superior lui Vettel, asta e clar. Si daca ii dai sa concureze intr-un monopost Red Bull, vom vedea o dominatie cum a avut Schumi la Ferrari in 2000 - 2004.
Nu cumperi scula mai proasta decat ai deja. Cumperi una mai buna. De ce sa iei un dezvoltator de monoposturi daca ai deja pe "cel mai bun". Iei doar daca nu mai crezi ca e bun. Am zis mai demult ca deocamdata inginerii inghit in sec si isi adjudeca esecul. Dar nu vor face asta ani la rand. Cand esecul este ani la rand vor cauta vina si in alta parte. Am zis ca vor da vina pe Alonso deopotriva ca pilotaj si dezvoltarea monopostului. Ce vedeti acum nu e decat prima rafala de neincredere in abilitatile lui Alonso.
Eu cred ca astia care sunt in Formula 1, fie manageri, ingineri sau femei de serviciu sunt prosti toti tata, pur si simplu dau bani unor incapabili cand ar putea angajat un baiat ca Grosjean (cel care posteaza pe AM cu avatarul asta evident) sau ca Iulianimi sau altii. Imi aduc aminte de prostiile spuse de McLaren bla bla bla Mircea si imi dau seama ca anumite persoane nu si-au dorit niciodata sa cunoasca lucruri, sau sa informeze pentru a-si face o parere clara despre orice (orice subiect vreti voi) cand este mai simplu sa fie ignoranti si sa-l ia pe NU in brate.
Nu-i rau ca exista persoane ca acesti pentru ca asa putem aprecia baieti destepti, culti care discuta despre Formula 1 cu argumente, cu informatii clare si nu au nevoie de jigniri sau de a scrie rahaturi, doar pentru a umple o pagina cu nimicuri. Dar, deh... sunt rari si asta se vede. Pacat, pentru ca raman la idea ca oricine dintre noi isi doreste sa fie mai bun, mai cultivat si mai ales mai destept. Pana la urma asta inseamna a fi uman, ne dorim sa fim mai buni. Eh unii nu-si doresc asa ceva lol, treaba lor. Nu poti sa-i obligi cu forta nu? Cultura, cunoasterea nu se pot invata cu forta.
2) In 2014, desi scuderia inca il are pe Alonso il aduce inapoi pe Raikkonen pentru ca .... suspans .... stie sa dezvolte un monopost.
3) Aceste "informatii" (de la 1 si 2) ne-au fost date de aceeasi sursa, anume scuderia condusa de aceiasi oameni, Monte si Domenicalli.
Pff, bai sa-mi trag palme, cum se poate asa ceva, unde e hiba? Raspunsul este ca scuderia atunci cand ia decizii majore vrea si sustinerea tifosilor, pentru ca o parte din bani de la ei vin. Atunci scuderia are o politica de manipulare a fanului rosu, care serveste docil toate gogosile pe care le primeste traind totodata sentimentul inaltator ca stie pentru ca se "informeaza".
Sa facem abstractie de faptul ca n-ai citit articolul si sa dezbatem pasajul de mai sus. Gogoasa cu fructe de padure iti place? Trecem peste, revenim la ce conteaza. Ferrari au incercat sa-l recruteze pe Allison, despre care sper ca ai auzit, nu-i nici o politica de manipulare aici si nici o gogoasa. Presupun ca stii ca baiatul asta este bun la ceea ce face el, pariel ca n-ai nici cea mai mica idee ce face el in Formula 1, dar sunt sigur ca politica de manipulare a celor de la Ferrari te-a impiedicat sa citestei despre baiatul asta nu-i asa? Sau gogoasa cu fructe de padure a fost de vine? Sper ca nu. Baiatul asta, Allison probabil a discutat cu Di Monte despre Raikko si in comparatie cu tine (tu ocupat cu gogoasa probabil), le-a spus chestii pe care noi nu le stim, dar le-a spus ceea ce conteaza. Ca Raikko a invatat chestii noi, a devenit mai serios, probabil mai motivat si mai ales mai pus pe treaba. Baietii de la Ferrari ce sa faca? Sa zica nu? Au discutat cu partenerii, gen sefii Fiat primii probabil, si cei de la Santander, Shell, Kaspersky si alti sponsori. Dupa care, probabil au vrut sa vada daca se duce la Red Bull ceea ce era cam imposibil, si stiind ca Alonso aduce puncte bune echipei oricum, au zis bai sa-l aducem si pe Raikko aici. Sper ca am explicat destul de simplu, si sincer nu manca la ora asta gogosi, si tine minte, nu incerca sa gandesti sau te informezi, altfel nu o sa mai poti scrie prosti pe aici si rahaturi gen "politica de manipulare a fanului rosu" da?
O seara excelenta in continuare, spor la gogosile alea, sper ca-ti plac cele cu fructe de padure sunt gustoase. Si da-ti mai multe palme, poate iti vine mintea la cap, candva.
PS:@leat,din ce gaura de pitigoi caucazian ai mai scos prostia aia cu "politica de manipulare a fanului rosu"? Deci tu atat de mult ai fost manipulat incat a trebuit neaparat sa vii si aici sa pui un comentariu total stupid. Apropo,sunt bune gogosile?