Ferrari explica indepartarea lui Raikkonen de la echipa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Kimi Raikkonen si Scuderia Ferrari au intrat recent intr-un schimb dur de replici pe tema motivului care a dus la rezilierea contractului dintre cele doua parti pentru ca Fernando Alonso sa poata concura pentru echipa Calutului Cabrat incepand din sezonul 2010.
Dupa ce seful Stefano Domenicali a sugerat ca motivul despartirii este incapacitatea finlandezului de a dezvolta monopostul, Raikkonen a replicat afirmand ca Ferrari a fost presata sa il aduca pe Alonso pentru a semna un contract de sponsorizare pe cinci ani cu banca spaniola Santander.
Replica celor de la Ferrari nu s-a lasat mult timp asteptata, iar presedintele Luca di Montezemolo a explicat ca decizia de schimbare a liniei de piloti a venit ca urmare a incapacitatii lui Raikkonen de a comunica cu inginerii, fapt ce s-a simtit cel mai mult dupa accidentul suferit de Felipe Massa in calificarile pentru Marele Premiu al Ungariei din luna iulie.
"Aveam deja o intelegere (n.r - cu Fernando Alonso) pentru 2011, atunci cand contractele ambilor nostri piloti ar fi expirat.
Apoi, am realizat ca echipa noastra are nevoie de un pilot capabil sa se implice cu inginerii, o caracteristica ce nu face parte din genetica lui Raikkonen, chiar daca este un tip foarte talentat", a declarat Montezemolo."Apoi a venit accidentul neasteptat al lui Massa si, inainte de a lua o decizie, trebuia sa stim care sunt perspectivele. Odata ce ne-am asigurat ca este bine, in lumina a ceea ce s-a intamplat la Renault (n.r - scandalul Crashgate), am decis sa incercam sa il aducem pe Alonso cu un an mai devreme. Vreau sa fie clar: am fost foarte multumiti de tot ce a facut Raikkonen pentru Ferrari. A castigat titlul mondial in primul an si a jucat un rol vital in titlul constructorilor in cel de-al doilea an, iar in acest sezon dificil a reusit sa ne aduca singura victorie. Cu toate acestea, am fost constienti ca aveam nevoie de altceva pentru modul in care lucram si prin urmare am optat pentru Alonso", a mai precizat italianul.
Referindu-se la rolul pe care l-a jucat Santander in decizia Scuderiei de a-l aduce pe Alonso, Montezemolo a replicat: "Cu siguranta Santander sunt multumiti, dar nu sponsorii decid pilotii.
Niciodata nu am lucrat in acest mod si niciodata nu o vom face".Via | Eurosport
Kimi: 110 puncte, campion mondial
Felipe: 94 puncte
2008:
Felipe 97 puncte, vice campion mondial
Kimi: 75 puncte.
2009: (pana la accidentare, pentru ca exista doar un pilot in puncte la Ferrari)
Felipe: 22
Kimi: 10
Dupa accidentare,
Kimi: 48
Felipe: 22
Acuma daca este sa fiu fair play... daca un pilot platit regeste, reuseste perfomantele de mai sus... eu l-as da afara de mult. Si nu tin cont de limba, sau de pasiunea lui pentru condus ci doar de profesionalism.
Cat despre restul prostiilor, Kimi a castigat campionatul doar pentru ca a fost ajutat de Felipe, Felipe in schimb a pierdut campionatul din cauza greselilor echipei de la boxe, care au fost in numar de 3. Mi se pare penibil rau de tot ca fanii de mai sus nu sunt in stare sa aiba o parere pertinenta despre un subiect oricare ar fii acela.
Conteaza ceea ce faci pe pista in orice echipa de aia sunt pastrati cei care merita. Kimi se pare ca nu este unul dintre ei nici pentru McLaren si nici pentru Ferrari. Ceea ce as spune eu, ca ori sunt prosti managerii celor 2 echipe ori pur si simplu, sunt cautati pilotii care se implica mai mult in activitatea echipei.