Ferrari este tentata sa se retraga din Formula 1 in 2012
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Echipele din Formula 1 au fost la un pas sa paraseasca in corpore competitia in vara acestui an, dupa un conflict de cateva luni cu Federatia Internationala de Automobilism. In cele din urma, cele doua parti au ajuns la o intelegere privind reducerea consturilor, semnand in acest sens Acordul Concorde, documentul care guverneaza Formula 1.
Cu toate acestea, Ferrari a avertizat ca va parasi Formula 1 pentru Le Mans dupa 2012, anul in care expira Acordul Concorde, in cazul in care competitia nu va beneficia de modificari radicale in privinta aspectelor sportive, tehnologice si economice.
"Vreau ca Formula 1 sa se imbunatateasca pana in 2012, cand semnam un nou Acord Concorde, iar daca acest lucru nu se va intampla vom gasi motivatie in alta parte. Am fost la Le Mans si am fost impresionat", a declarat Luca di Montezemolo, presedintele Ferrari, in cadrul unui eveniment de presa organizat cu ocazia Craciunului.
Oficialul Ferrari a explicat si principalele trei domenii care trebuie modificate radical in urmatorii doi ani: utilizarea unor tehnologii care sa poata fi implementate pe masinile de strada, reducerea costurilor prin masuri care sa nu afecteze aspectul sportiv si impulsionarea constructorilor sa concureze in Marele Circ.
"In primul rand trebuie sa decidem unde pozitionam Formula 1.
Cred ca F1 trebuie sa fie inconjurata de tehnologie extrema, performanta si cercetare.In al doilea rand, trebuie sa reducem costurile fara sa pierdem elementele de interes. De exemplu, franele de carbon nu pot fi utilizate in industria auto si putem accepta o cutie de viteze standard fara ca F1 sa-si piarda caracteristicile. Dar sa nu-i permiti lui Felipe Massa (n.r - pilotul Scuderiei Ferrari care a suferit un grav accident in luna iulie la Hungaroring) sa testeze un monopost este impotriva naturii sportului. Ani de zile am putut testa in fiecare zi, iar acum nu putem testa deloc.
In al treilea rand, nu cred inlocuirea constructorilor cu echipe despre care nu stim daca vor fi pregatite este buna", a adaugat italianul.
Pe de alta parte, Montezemolo a evidentiat ca Marile Premii de Formula 1 sunt prea lungi si se desfasoara la ore nepotrivite, dar si ca biletele sunt foarte scumpe.
"Este corect sa concuram la ora 14:00 sau 15:00 intr-o dupa-amiaza de vara? In fotbal se joaca la 16:00 sau 17:00 si chiar la 21:00.
Este corect sa avem curse de cate doua ore? Poate ca sunt prea lungi. Trebuie sa avem bilete atat de scumpe? In ziua de azi, un tanar poate zbura cu prietena lui in jurul lumii pentru o suma mai mica decat cele mai bune locuri in tribune la Marele Premiu al Italiei. Este corect?", se intreaba Montezemolo.Via | Autosport
Si daca F1 trebuie sa faca strategii de reduceri de costuri , imi imaginez constructorii de serie cam cum schimba producatorii de piese, asa ca mai ganditi-va sa va luati masina an de fabricatie 2008-2009
Marketing :))
Ferrari nu poate fara F1 cum nici F1 nu poate fara Ferrrari !