Ferrari este tentata sa se retraga din Formula 1 in 2012

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 29.12.2009
Ferrari a avertizat ca nu va concura in Formula 1 dupa 2012 in cazul in are competitia nu-si va rezolva principalele probleme sportive si tehnologice.

Echipele din Formula 1 au fost la un pas sa paraseasca in corpore competitia in vara acestui an, dupa un conflict de cateva luni cu Federatia Internationala de Automobilism. In cele din urma, cele doua parti au ajuns la o intelegere privind reducerea consturilor, semnand in acest sens Acordul Concorde, documentul care guverneaza Formula 1.

Cu toate acestea, Ferrari a avertizat ca va parasi Formula 1 pentru Le Mans dupa 2012, anul in care expira Acordul Concorde, in cazul in care competitia nu va beneficia de modificari radicale in privinta aspectelor sportive, tehnologice si economice.

"Vreau ca Formula 1 sa se imbunatateasca pana in 2012, cand semnam un nou Acord Concorde, iar daca acest lucru nu se va intampla vom gasi motivatie in alta parte. Am fost la Le Mans si am fost impresionat", a declarat Luca di Montezemolo, presedintele Ferrari, in cadrul unui eveniment de presa organizat cu ocazia Craciunului.

Oficialul Ferrari a explicat si principalele trei domenii care trebuie modificate radical in urmatorii doi ani: utilizarea unor tehnologii care sa poata fi implementate pe masinile de strada, reducerea costurilor prin masuri care sa nu afecteze aspectul sportiv si impulsionarea constructorilor sa concureze in Marele Circ.

"In primul rand trebuie sa decidem unde pozitionam Formula 1.

Cred ca F1 trebuie sa fie inconjurata de tehnologie extrema, performanta si cercetare.

In al doilea rand, trebuie sa reducem costurile fara sa pierdem elementele de interes. De exemplu, franele de carbon nu pot fi utilizate in industria auto si putem accepta o cutie de viteze standard fara ca F1 sa-si piarda caracteristicile. Dar sa nu-i permiti lui Felipe Massa (n.r - pilotul Scuderiei Ferrari care a suferit un grav accident in luna iulie la Hungaroring) sa testeze un monopost este impotriva naturii sportului. Ani de zile am putut testa in fiecare zi, iar acum nu putem testa deloc.

In al treilea rand, nu cred inlocuirea constructorilor cu echipe despre care nu stim daca vor fi pregatite este buna", a adaugat italianul.

Pe de alta parte, Montezemolo a evidentiat ca Marile Premii de Formula 1 sunt prea lungi si se desfasoara la ore nepotrivite, dar si ca biletele sunt foarte scumpe.

"Este corect sa concuram la ora 14:00 sau 15:00 intr-o dupa-amiaza de vara? In fotbal se joaca la 16:00 sau 17:00 si chiar la 21:00.

Este corect sa avem curse de cate doua ore? Poate ca sunt prea lungi. Trebuie sa avem bilete atat de scumpe? In ziua de azi, un tanar poate zbura cu prietena lui in jurul lumii pentru o suma mai mica decat cele mai bune locuri in tribune la Marele Premiu al Italiei. Este corect?", se intreaba Montezemolo.

Via | Autosport

Comentarii (9)

  • normal
    pot sa zic ca sunt cel mai impatimit fan al acestei echipe si m-am dus special si la maranello asta vara sa vad muzeul , dar nu mi-am imaginat vreodata ca o sa faca o masina hybrid, voi ce ziceti , cum suna ferrari hybrid, asa ca nu m-ar mira sa se retraga din f1 in 2012 ca sa scoata un motor diesel pentru le mans.HA HAHA .Oare noi fanii ce o sa zicem >
    0 1
  • sper sa nu fie asa
    oricum in ultimu timp FIA a taiat din motoare , de la 3.0 V 10 s-a ajuns la 2.4,si luca are dreptate cu testele , cum poti sa dai 900 cai pe 600 kg cuiva care nu a testat niciodata masina respectiva
    Si daca F1 trebuie sa faca strategii de reduceri de costuri , imi imaginez constructorii de serie cam cum schimba producatorii de piese, asa ca mai ganditi-va sa va luati masina an de fabricatie 2008-2009
    0 1
  • kubica
    sper ca nu sunteti de acord cu el ca daca ferrari se retrage nu va fi nici o schimbare, dupa cum declarase prin vara .Eu zic ca daca ferrari se retrage f1 se inchide
    1 0
  • Discutii
    Este foarte bine ca se pun acum astfel de probleme. Astfel, pana in 2012 cred ca se va ajunge la un compromis care va satisface pe toata lumea. Mie mi se pare un punct de vedere corect cel enuntat de LdM. Schimbari de genul: "vrem o F1 mai curata" sau "vrem o F1 mai ieftina" nu se impaca. In primul rand trebuie o F1 mai spectaculoasa, dar care sa aiba si o componenta tehnologica cu aplicativitate in productie (lucru cerut din ce in ce mai insistent de constructori).
    0 0
  • ...
    da...are dreptate montezemolo...sper sa nu se retraga si ca aceste aspecte sa fie rezolvate
    0 0
  • foarte bine
    De bun simt, sper sa aiba sustinerea adecvata din partea FOTA.
    0 0
  • abureli
    deci vrajeala asta am mai auzito si anul asta.
    Marketing :))

    Ferrari nu poate fara F1 cum nici F1 nu poate fara Ferrrari !
    0 0
  • Ferrari
    Evident ca nu pleaca nimeni din F1, insa putina presiune este buna, mai ales ca precedentul exista:). Uneori, povestea cu aratatul "pisicii" este chiar utila.
    0 0
  • abureala
    nu cred in asa ceva dar na..... oricum Schumi a dat o lovitura grea celor de la Ferrari pe de o parte ma doare pt ceea ce a facut dar pe de alta nu pt ca la Ferrari nu mai avea loc asta e voi ramane si fan Schumi dar si fan Ferrari
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru