Totul a plecat de la o afirmaţie recentă a oficialilor Ferrari potrivit cărora Formula 1 a devenit plictisitoare din cauza dominaţiei celor de la Mercedes. În replică, Niki Lauda, preşedintele Mercedes, a afirmat că Ferrari ar trebui să se concentreze pe îmbunatăţirea monopostului în loc să-şi acuze rivalii. "Cum de este vina Mercedes dacă Ferrari se concentrează pe spaghete în loc să-şi îmbunătăţească monopostul pe circuit?", a precizat el.
Ferrari a obţinut însă duminică în Ungaria a doua victorie din acest sezon, iar şeful Maurizio Arrivabene a profitat de succesul lui Sebastian Vettel pentru a oferi o nouă replica rivalilor de la Mercedes.
"Este a doua victorie după 10 curse şi opt podiumuri şi o dedic celor care nu ştiu să adune, care spun lucruri prosteşti. Nu-mi plac spaghetele, am mâncat o pizza", a precizat el.Via Reuters
Primele vehicule cu motor pe abur adevărate apar în Europa, în perioada revoluției industriale, când Nicolas-Joseph Cugnot realizează, între anii 1770-1771, un cărucior propulsat de un motor cu aburi destinat să transporte greutăți, ulterior acest dispozitiv a fost preluat de forțele armate pentru a putea transporta artileria grea, dar nu au avut mare succes deoarece viteza de maxim 4 km/oră era mult prea mică și autonomia de deplasare de circa 15 minute era mult prea mică. Pe rând, în 1784, William Murdoch și în 1797, Oliver Evans expun vehicule bazate pe aceleași principii. În 1801, Richard Trevithick construiește "The Puffing Devil”, un automobil-locomotivă care putea circula pe drumurile rutiere, dar problemele prea mari în compartimentele direcției, ale suspensiei și starea drumurilor la acea vreme au făcut ca proiectul să fie redirecționat spre domeniul feroviar.
Auzi ce obraznici is broscarii.... ei saracii vor ramane cu 2 victorii exact cat le pronostica tatucul lor la inceputul sezonului.
Amice tu te auzi? Cum naiba sa ii compari pe Karl Benz cu Ferrari? Cum poti compara natiunea germana si realizarile ei in industrie si automobilism in a doua jumatate a secoluli 19 cu natiunea italiana in aceasi perioada????Peninsula italica era impartita in 7-8 state, din care cu exceptia Piemontului din nord care era independent si la acelasi nivel industrial cu francezii, prusacii si englezii, celelalte state erau sub dominatia unei mari puteri vecine si toate erau niste state agrare, slabe, la nivelul Transilvaniei, Tarii Romanesti si Moldovei. In acelasi timp centrul de putere prusac devenea o putere militara, economica si industriala care a sters pe jos cu Austria si ii facea chiar si pe mandrii englezi sa tremure de frica si facandu-i sa isi uite rivalitatea de 500 de ani cu Parisul si sa alieze pentru a contracara viitoarea Germanie. Mercedes-Benz cand a fost implicata in motor sport mereu au reprezentat etalonul suprem si asta in aceleasi competitii in care a fost implicata si Ferrari sau Alfa Romeo. Amintesteti anii 30' 40' 50' cand Mercedes dominau autoritar. Daca nu era nenorocirea din 1955 cand in loc sa tzina un pic de doliu de fatzada si dupa cateva luni sa isi continue implicarea, si nu sa se retraga, tare imi era frica ca Ferrari era cu salba aproapre goala in prezent. Dar, nemtilor le-a fost spalat creierul de catre americani si sovietici, au fost castrati pur si simplu ca mare natiune dupa WW2, perioada anilor 50` fiind perioada in care sentimentele de vina si de defetism au devenit stereotip national. In loc sa fie cinici si pragmatici si sa nu intrerupa istoria Mercedes-Benz, sa plateasca ceva compensatii si la revedere, ei s-au retras, si vreme de 45 de ani nu au mai existat ca echipa efectiva, cel mult doar furnizor de motoare. Dar cand s-au implicat si chiar si-au pus in joc imaginea, banii si determinarea au fost numarul 1. Tocmai de aceea cand castiga ei, pe podium se aude "Deutschland uber alles", pentru ca la fel ca natiunea mama sunt uber alles in die welt, oricat de mult s-ar supara celelalte popoare.
Nu de alta, e interesanta, dar mi-e ca lumea va vorbi si prostii pe aici si se va ambala degeaba.
Astfel de replici, intre echipe, mi se par demne de pustii de clasa a doua. Iar principalul vinovat este Niki Lauda care, desi le spune cum le spunea si in trecut (bazandu-ne pe faptul ca filmul RUSH a fost intr-adevar inspirat din realitate pana la ultimul detaliu), totusi are o varsta care ar trebui sa ii confere macar o usoara eleganta. Asa, zici ca au adunat un mos senil si beat care se trezeste vorbind.
Din punctul meu de vedere, chestia asta de culise o arunc la cosul de gunoi. Vreau sa vad ce s-a vazut la Hungaroring, nu cuvinte pe care mi le spuneam eu cu cel mai bun prieten acum 20 de ani in fata blocului...
Multe abandonuri datorate unor probleme tehnica (cam prea multe in ultima vreme) si multe greseli de pilotaj. De aici a venit acel "spectacol" si rasturnari de situatii. Asta vrei? EU NU!
Vreau sa vad dueluri roata la roata fara ca vre-un pilot sa abandoneze.
Iti dau un exemplu: Kviat l-a depasit pe Hamilton in afara circuitului si a primit 10 secunde penalizare. La ce ajutat penalizarea? Orice pilot stie ca nu are voie sa depaseasca pe cel din fata lui in afara circuitului. Asta ar insemna fari play. Explica-i asta echipei RBR si in speta rusului!
Aveam nevoie de o astfel de cursa pentru a iesii din letarigia in care m-am bagat si abia astept Spa-Francorchamps.
Ferrari sunt prea optimisti dupa un "cadou" de la Mercedes. Cum ziceau si cei de la Autosport; este imposibil ca amandoi (Hamilton si Rosberg) sa uite cum se porneste la start. Explicati logice ar fi cam doua:
1. Avand avansul care il au in campionat au ales sa renunte la sistemele interzise cu urmatorul mare premiu (SPA) si sa intre cu un avans imens (de informatii) in in pauza de vara. Pe restul la Spa ii asteapta necunoscutul si 3 sesiuni de antrenamente in care sa optimizze noua procedura.
2. In pauza de vara se discuta (si probabil se va vota) regulamentul pentru 2017. Ferrari a primit cele 2 victorii mult visate, restul sunt cu impresia ca pot recupera si asta totul este in avantajul Mercedes. Si in cursa de duminica erau momente in care Ham ii lua 1,3 secunde pe tur lui Vettel care era in fata...
Vezi ca nu ai nimerit site-ul pentru comentarii legate de isotia/automobilism si cehstii de genul:)))
Aici is de mutle ori discutate ideile/preferintele lui X sau Y
PS: ai uitat de 1954-1955 cand au dominat sportul la cu totul alt nivel. In 2 ani au pierdut doar 3 curse...
Sper ca atat Ricci al tau cat si rusul sa ajunga sub tractorul galben in urmatoarea cursa.
P.S. imi e greata cand ma gandesc ca cei ca tine se mai si inmultesc,si inca necontrolat...