Pilotul Scuderiei Ferrari a fost singurul dintre primii şapte de pe grila de start care a ales să înceapă cursa cu pneuri hard şi să aibă un ultim stint scurt cu cauciucuri soft, în timp ce rivalul său de la Red Bull a adoptat o strategie complet opusă.
Presa internaţională a criticat strategia celor de la Ferrari, considerând că aceasta este unica explicaţie pentru ratarea victoriei, însă şeful Stefano Domenicali insistă că decizia a începe cursa cu pneuri hard a fost corectă.
"Sâmbătă dimineaţă am descoperit că Alonso avea unele probleme cu pneurile soft, şi asta cu mult mai puţin combustibil.
Aşa că având în vedere poziţia de pe grilă am vrut să ne asigurăm că primul stint nu va fi prea scurt, aşa ne-am gândit când am făcut alegerea. Cred că a fost o decizie corectă, pentru că a fost în formă foarte bună pe harduri. Această alegere ar fi putut deschide fereastra pentru două sau trei opriri, iar acesta a fost un alt motiv pentru care am ales această soluţie", a explicat italianul.O altă eroare de strategie a fost că Alonso a intrat la boxe pentru a se echipa cu pneuri soft la numai patru tururi după ce Webber efectuase ultimul pitstop pentru pneuri hard. Presa a speculat că Alonso ar fi putut câştiga dacă mai rămânea câteva tururi pe circuit, însă Ferrari a preferat să adopte o strategie asemănătoare cu cea a rivalilor de la Red Bull.
"Am vrut să-l 'copiem' pe Webber pentru că niciodată nu poţi să ştii ce se va întâmpla şi am calculat că lungimea stintului cu softurile ar fi fost în regulă, având în vedere stintul lui Felipe Massa pe soft.
Aceasta a fost judecată din spatele deciziei", a adăugat el.Totuşi, Webber a fost semnificativ mai rapid decât Alonso şi l-a depăşit cu numai patru tururi înainte de final, însă australianul a dezvăluit că o modificare la aripa faţă la prima intrare la boxe l-a ajutat să fie mai rapid.
"Echilibrarea monopostului la pitstop a fost importantă, băieţii au lucrat la aripa faţă. Am făcut o ajustare destul de mare la prima oprire şi apoi am fost mult mai mulţumit de maşină în al doilea şi al treilea stint", a precizat el.
Via Autosport Plus (înreg)
Comentarii (1)