Testele de Formula 1 de pe circuitul de la Barcelona au continuat joi, iar Ferrari a reușit să obțină cel mai bun timp prin intermediul lui Charles Leclerc.
Cronometrat cu 1:16.231, monegascul a suferit însă și o defecțiune tehnică în urma căreia a oprit monopostul în virajul 8.
Totuși, cel mai important incident l-a avut ca protagonist pe Pierre Gasly, care a pierdut controlul volanului monopostului Red Bull în virajul 9 și s-a izbit violent de barierele de pe margine. În urma impactului, aripile față și spate ale monopostului Red Bull au fost grav avariate, iar francezul nu a mai putut continua testele.
Lance Stroll (Racing Point) s-a oprit de asemenea pe circuit, în timp ce Haas a înregistrat defecțiuni la sistemul de evacuare, astfel că Romain Grosjean a parcurs doar 16 tururi.
În clasament, Leclerc a fost urmat de Alexander Albon (Toro Rosso) și Lando Norris (McLaren), în timp ce Gasly a terminat pe patru în fața celor doi piloți de la Renault, Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg.
Ca de obicei, cei de la Mercedes nu au ieșit în evidență prin timpi, în condițiile în care Lewis Hamilton s-a concentrat pe efectuarea unor stinturi lungi. Totuși, britanicul a parcurs doar 85 de tururi, semnificativ mai puține decât liderii acestui capitol: George Russel a efectuat 140 de tururi pentru Williams, în timp ce Leclerc s-a oprit la pragul de 138 de tururi.
Via F1
Ceilalti s-au concentrat pe setari si nu pe simulari de cursa.
Ce mai este de spus?
bottas 1:16.5 pe cauciucuri c5
ferrari ,etalon in teste la barcelona
1 5 Sebastian Vettel Ferrari SF90 1'16.221 110
2 44 Lewis Hamilton Mercedes W10 1'16.224 0.003 61
3 77 Valtteri Bottas Mercedes W10 1'16.561 0.340 71
4 27 Nico Hulkenberg Renault RS19 1'16.843 0,622 51
5 26 Daniil Kvyat Toro Rosso STR14 1'16.898 0.677 131
6 55 Carlos Sainz Jnr McLaren MCL34 1'16.913 0.692 134
7 8 Romain Grosjean Haas VF-19 1'17.076 0,855 73
8 3 Daniel Ricciardo Renault RS19 1'17.114 0.893 52
9 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo C38 1'17.239 1.018 132
10 20 Kevin Magnussen Haas VF-19 1'17.565 1.344 94
11 33 Max Verstappen Taur rosu RB15 1'17.709 1.488 29
12 11 Sergio Perez Racing Point RP19 1'17.791 1.570 104
13 88 Robert Kubica Williams FW42 1'18.993 2.772 90
oi spus ca ferrari ii etalon in urma experientei celor 4 sezoane de cand urmaresc f1 ,bagajul de cunostinte acumulat in cei patru ani permitandu-mi sa emit o opinie pertinenta
in valoare absoluta vettel ii mai rapid decat hamilton iar media timpilor celor doi piloti ferrari ii superioara celor doi piloti mercedes
(2 x 1:16.2 vs 1:16.2 ,1:16.5 )
Se pare că distanța dintre Ferrari și Mercedes este, așa cum o văd mai toți comentatorii de specialitate, de cam 0,35-0,4 sec. Aproape anularea diferenței o face talentul lui Hamilton, care poate să scoată din mașină mai mult de 100% din potențialul ei. S-ar putea ca , în aceleași condiții, Vettel să mai fi putut scade una, două zecimi, dar nu avem de unde să știm pentru că nu s-a întâmplat, așa că incertitudinea rămâne până în Australia.
În orice caz, cred că anul acesta se joacă între cei doi de la Ferrari și Hamilton. Paranteză, m-a impresionat Leclerc, este exact pe același palier cu Vettel atât pe un singur tur, cât și în ritm de cursă. Bottas în schimb, mi se pare un pilot șters și cred că de aceea este tratat de Toto ca un perfect wingman.
Despre experti, am de gand sa-i exclud pe cei de la Autosport, sunt pe langa si pe Craig Scarborough care desi intelege cam ce fac partile si cum se mananaca aerodinamica, nu stie diferenta dintre 5 grade aripa fata si -5 grade aripa fata. Adica nu stie exact ce face aceste doua setari pentru aripa fata. -5 nu este valoarea negativa asa cum o aberau altii si inseamna cu 5 grade mai putin ca valoarea initial pe care oricum n-o stiau. Zic asta pentru ca asa se schimba unghiul de atac al aripii fata (sunt niste suruburi pe care le strangi sau nu).
M-am uitat la toate sesiunie de calificari, am vazut timpii pe de fiecare sector si pot sa zic ca testarea a fost ok in acest sezon. Dar nu am vazut masinile pe pista, si din ce am inteles este ca masina Ferrari sta un mai bine curbele incete dar si cele rapide compartiv cu Mercedes, in timp ce Red Bull iese mai bine din curbele incete comparativ cu ambele echipe de dinainte. Iti dai seama... ca n-am cum sa verific asta.De aia astept sa vad cursa din Australia.
Am vazut ca Zero Time a fost la ambele sesiuni de teste si lumea l-a luat la misto cand a zis ca masinile sunt foarte apropiate si ca de a fost frig prin Spania. Pai... sunt de parere ca pneurile astea o sa fie folosite la cu totul alte temperaturi comparativ cu cele din aceste doua sesiuni, asa ca... nu-i mai bine sa asteptam prima cursa? Poate chiar primele cinci curse sa vedem cum sta treaba? Poate castiga Renault o cursa, sau doua McLaren si se schimba foaia? Glumesc evident, dar nu se stie niciodata.
Îți dau dreptate cu experții Autosport/Motorsport, competențele nu-i dau afară din casă. În plus, vorbesc o engleză groaznică, de fapt cu un accent înfiorător, greu de înțeles dacă nu ești în temă. Lângă ei i-aș pune și pe cei de la Sky, foarte competenți, dar grețos,cumplit de grețos de părtinitori.
Am văzut câte ceva din teste în prima săptămână pe Sky, live, după 16.00. Dar nu poți judeca de pe laptop comportamentul mașinilor, cel puțin nu eu, probabil unghiurile de filmare, porțiunea limitată cuprinsă de fiecare cameră în parte și mai ales ochiul neformat și lipsa de experiență te împiedică să faci asta corect. De aceea l-am crezut pe Karun Chandhok, care era la fața locului.
Nu sunt de părere că Hamilton a fost avantajat, în felul pe care-l propui tu, față de Bottas. Nu era și nu este nevoie, diferența dintre cei doi este prea mare. Și apoi nici nu era cazul, ori de câte ori a fost nevoie, Toto a ordonat, "Lewis trece" ! Și s-a executat ! Și o să se execute în continuare, terminând cu ipocrizia ordinelor de echipă "imorale". Care ce să vezi, au fost inventate de legendarul Alfred Neubauer, racing manager al ... Mercedes-Benz GP !
În sezonul trecut și nu numai, Vettel l-a făcut varză pe Kimi, deci maniera de abordare a primului ar fi , normal, cea corectă. Ce m-a deranjat la Kimi, a fost letargia în care pica, pentru mult timp, după o cursă bună, sau după niște calificări bune. Rămânea fixat undeva pe cinci, șase, fără nici o zvâcnire, fără combativitate, undeva în lumea lui. Ori asta, la o echipă de top ...
Cred că Leclerc este capabil de lucruri mari. Poate nu anul acesta, dar începând din 2020, Hamilton va avea mari probleme cu el și Max. Aș spune chiar probleme insurmontabile.
@@Alex hmz, nu stiu ce faci tu noaptea dar eu dorm sau... sex, cu siguranta nu stau sa ma uit la f1!
In rest, sa vezi masinile pe pista este cu totul altceva, comparativ cu cititul unor articole absolut insipide, plus accesul la teste este gratuit. Vremea n-a fost cine stie ce rea dar daca testau in Bahrain sau Abu Dhabi era cu totul altceva. Timpii nu conteaza, dar conteaza, dar de fapt totul conteaza. Surprizele negative... Racing Point si Williams, dar sper sa-si revina de-alungul sezonului.
Ca sa inchid, sa vina Australia!
Am vazut cate ceva in prima saptamana de teste, pe Sky. Boring, boring, boring ! Nu este nici pe departe acea desfasurare de forte TV echivalenta unui GP, foarte putine camere, cativa reporteri, printre care o blonda extrem de agasanta, mult mai putini decat in mod obisnuit, comentarii rare si minime, interviuri la fel.
Coroborat cu lipsa de actiune si cu faptul ca vedeai cate o masina trecand la 2-3 minute, devenea, foarte repede, plictisitor. De aceea au transmis, probabil, numai dupa pranz. Eu niu mi-am pierdut decat maxim o ora pe zi si aia in etape.
https://f1manager.ro/stiri/ferrari-leclerc-si-vettel-sunt-liberi-sa-lupte-in-2019