Ferrari blochează regulamentul pentru evacuările monoposturilor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Regulamentul tehnic în privinţa modului în care gazele de eşapament pot fi eliminate începând din sezonul 2012 a fost clarificat în acest weekend la Abu Dhabi.
FIA a decis recent să interzică eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate, însă regulamentul a inclus o "portiţă de scăpare" prin care acestea puteau fi eliminate în continuare şi în momentul în care piloţii nu apasă pedala de acceleraţia.
Acest lucru generează un consum mai mare de carburant şi, implicit, rezervoare de combustibil mai voluminoase, iar echipele de top au propus ca această tehnică să fie exprimată clar în regulament.
Pentru a rămâne valabilă şi anul viitor, soluţia eliminării gazelor de eşapament chiar şi atunci când pilotul nu accelerează avea nevoie de acordul tuturor echipelor, însă Ferrari, Sauber şi Hispania au votat împotriva, motiv pentru care această tehnică va fi interzisă din 2012.
Niciuna dintre cele trei echipe nu a oferit explicaţii oficiale pentru decizia de a vota împotriva, însă este cunoscut faptul că Ferrari a fost deficitară la acest capitol în comparaţie cu rivalii de la Red Bull şi McLaren.
În plus, Sauber utilizează motoare Ferrari, motiv pentru care este la rândul său dezavantajată.În schimb, echipe precum Renault şi Mercedes GP se simt nedreptăţite, întrucât au început deja lucrul la monopostul din 2012 pe considerentul că eliminarea gazelor când pilotul nu accelerează va fi permisă. Regulamentul va fi realizat ulterior în perspectiva sezonului 2013.
Via | Autosport
Mai intai cu al 3-lea monopost(o tampenie si spun imediat si de ce),iar acum cu evacuarile!
Sa-si faca ei un campionat in Italia si sa ne llase cu mofturile lor,de copii razgaiati!
De ce al 3-lea monopost este o prostie?Simplu,daca nu esti 100% sigur ca vei avea oun monopost mult superior,peste cel al concurentei,astfel incat sa monopolizezi primele 3 locuri pe grila,atunci risti ca daca esti a 3-a forta in F1,asa cum este acum Ferrari,ei sa se afle cu cea mai buna masina,pe locul 7 pe grila de start!
Nu e mai bine atunci sa fie masina cu nr 5,poate 4 pe grila,decat 7 sau6?
Asa cum s-a observat si la Silverstone,Alonso a avut secunde bune in fata lui Vettel,tocmai datorita acelui..experiment,daca il putem numi asa,al schimbarii de regulament..