Ferrari ar putea utiliza un sistem F-duct frontal în 2012
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ferrari ar putea introduce cel puţin trei inovaţii pe monopostul cu care va concura în sezonul 2012, în cazul în care procesul de dezvoltare al acestora va da rezultate.
Publicaţia britanică Autosport a intrat în posesia unor informaţii potrivit cărora Scuderia este determinată să-şi respecte promisiunea de a dezvolta un monopost complet diferit pentru sezonul care va începe în luna martie.
Cea mai importantă noutate este un sistem de tip F-duct pasiv aplicat pentru aripa faţă, care permite trecerea aerului printr-o zonă deschisă în partea de mijloc a componenţei. Aerul care trece prin aripa faţă ajunge printr-o conductă în părţile laterale ale podelei, ceea ce are ca efect o circulaţie mai bună a aerului şi o viteză de top mai mare fără niciun fel de intervenţie din partea piloţilor.
Acest sistem a fost deja evaluat de rivalii de la Mercedes AMG la finalul anului trecut şi reprezintă o modificare a conceputului introdus iniţial de McLaren în sezonul 2010.
De asemenea, Ferrari a dezvoltat un mecanism care să permită menţinerea gărzii la sol inclusiv în momentul frânarii şi aşteaptă un răspuns final din partea forului mondial cu privire la legalitatea acestuia.
Nici aceasta inovaţie nu a fost însă introdusă de Ferrari, fiind realizată în premieră de Lotus, fosta echipă Renault, încă de anul trecut.Nu în ultimul rând, Ferrari încearcă să îmbunătăţească flexibilitatea aripii faţă a monopostului după modelul inovat anul trecut de Red Bull Racing, în condiţiile în care a avut mai multe probleme din acest punct de vedere, componenta lui Felipe Massa scoţând scântei în Singapore la atingerea solului.
În acest moment nu este clar dacă Ferrari va introduce una sau mai multe dintre aceste inovaţii pe monopostul cu care va concura anul viitor.
Via | Autosport
SITA Ferrari :)) Ce mai radeau ei acum 2 ani de McLaren. ete ca s-antors roata :))
Unde erati fani anti-Ferrari cand in anii 2000 "genialul" Newey se chinuia din greu - fara a reusi - sa priceapa aerodinamica Ferrari si ramanea mereu de caruta? De ce McLaren a recurs la spionaj ca sa priceapa franele revolutionare Ferrari, distribuirea maselor?... Intreaga actuala aerodinamica (inclusiv RB) se bazeaza pe principiile de baza promovate in 2002-2003 de Ferrari....s.a.m.d.
da esti priceput tare mai mestere. Inginerii F1 stiu asta? "Genialul" Newey stie si el?
@Andrei
chiar tu (sub un alt nick) ai inventat chestia cu "sita" cand F-ductul era la McLaren, fie și în alta parte. Dap se pare ca se intoarce roata.
@ArbitruDeTusa: O sa fie mai bine pentru mine, pentru tine... te astepta o viata de dezamagiri, sper ca ai bani de bautara macar.
ps: nu cumva sa iesiti din cochilie: lumea s-ar putea sa fie surprinzator de altfel decat o "cunoasteti" voi ....