Ferrari ameninţă din nou cu retragerea din Formula 1
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Scuderia Ferrari a lansat un nou atac la adresa direcţiei spre care se îndreaptă Formula 1 din cauza numeroaselor reguli de natură tehnică introduse în ultimii ani.
Prin vocea preşedintelui Luca di Montezemolo, echipa italiană a avertizat că se va retrage din Formula 1 la sfârşitul sezonului 2012 în cazul în care regulamentul tehnic nu va avea nicio relevanţă pentru producţia de maşini de serie dezvoltate de Ferrari.
Ferrari mizează pe aceste ameninţări datorită faptului că actualul Acord Concorde expiră la sfârşitul sezonului 2012, iar din acel moment obligaţia Scuderiei şi a celorlalte echipe de a concura în Formula 1 este eliminată.
"Sportul a devenit prea artificial. Un volan este acum un computer acoperit cu butoane, iar fanii nu mai înţeleg. Contractele expiră la sfârşitul lui 2012 şi trebuie să discutăm cum vom proceda. Ferrari va continua să fie acolo atâta timp cât sportul ne oferă ceva pentru dezvoltarea tehnologiei maşinilor noastre de serie.
Altfel, nu", a declarat italianul în vârstă de 73 de ani pentru publicaţia germană AutoBild.Principala nemulţumire a Scuderiei Ferrari este decizia FIA de a introduce motoare turbo în patru cilindri de 1.6 litri începând din sezonul 2013, întrucât italienii nu construiesc astfel de unităţi pentru maşinile de serie. Pe de altă parte, aerodinamica a căpătat o importanţă majoră în stabilirea performantei monoposturilor în urma interzicerii dezvoltării motoarelor şi a altor componente tehnice, iar Ferrari nu stăpâneşte acest capitol la fel de bine precum rivalii săi tradiţionali.
Via | GMM
Dar dorinta lui Max Mosley de a pune accent pe competitia dintre piloti mi se pare ok. FIA e de acord cu ce a inceput Mosley. Mosley s-a inspirat regulamentar din anii '70
si asa introducerea v8 de 2.4 l a diminuat senzatia de forta si viteza care o imprimau v10 de 3l
de ce nu imping mai mult v8 urile in turatii si sa se foloseasca un 2.2 l turbo v8 de exemplu ca sa se pastreze senzatia de forta si viteza pe tronsoanele lente si rapide
1.6 e chiar mic pt f1, sunt adeptul mot mici si eficiente in consum dar asta e prea mic pt f1
Dar mizeriile astora de la ferrari chiar ma seaka! Îi îţeleg ca-si doresc anii 2000-2004 cand schumacher mergea cu spatele si castiga, si distrugea tot spectacolul din f1!
De ce sa se revina la motoarele turbo dupa atatia ani de cand au fost interzise?Eu cred ca se pot gasi si alte solutii pentru a facilita depasirile.Au increcat cu tot felul de restrictii,prima data de buget,acum de regulamente...unde o sa se ajunga?
Ct despre domn Luca,nu trebuia sa intre in politica?Sau isi face campanie electorala pe spatele Formulei1?
Ca ii place lui sau nu nea Monti,Bernie sau altii,e mai putin relevant!Oricum acesta e viitorul!Daca as fi in locul celor de la FIA,as fi si mai radical,as introduce motoarele electrice 100%.
De ce?Urmariti materialul de mai jos
http://www.youtube.com/watch?v=Rh1xMwOO54s&feature=related
Daca niste ingineri de strada,pot sa faca asta,ganditi-va ce ar iesi din mainile inginerilor de Formula1!
Dar niciodata nu va retrage echipa din Formula 1. Declaratiile sunt doar pentru a pune presiune. Formula 1 inseamna Ferrari, iar fara echipa italiana ar scadea foarte mult audienta, vanzarile; ar fi un colaps economic pentru Formula 1.
on topic: Ferrari nu are decat sa plece. Astfel va muri si mitul cum ca fara Ferrari nu se poate F1.
ARTICLE 5 : ENGINES AND KINETIC ENERGY RECOVERY SYSTEMS
5.1 Engine specification :
5.1.1 Only 4-stroke engines with reciprocating pistons are permitted.
5.1.2 Engine capacity must not exceed 2400cc.
5.1.3 Crankshaft rotational speed must not exceed 18,000rpm.
5.1.4 Supercharging is forbidden.
5.1.5 All engines must have 8 cylinders arranged in a 90o “V” configuration and the normal section of each
cylinder must be circular.
5.1.6 Engines must have two inlet and two exhaust valves per cylinder.
Only reciprocating poppet valves are permitted.
The sealing interface between the moving valve component and the stationary engine component must be
circular.
5.2 Other means of propulsion :
5.2.1 The use of any device, other than the 2.4 litre, four stroke engine described in 5.1 above and one KERS, to
power the car, is not permitted.
5.2.2 With the exception of one fully charged KERS, the total amount of recoverable energy stored on the car
must not exceed 300kJ. Any which may be recovered at a rate greater than 2kW must not exceed 20kJ.
5.2.3 The maximum power, in or out, of any KERS must not exceed 60kW.
Energy released from the KERS may not exceed 400kJ in any one lap.
Measurements will be taken at the connection to the rear wheel drivetrain.
5.2.4 The amount of stored energy in any KERS may not be increased whilst the car is stationary during a race
pit stop.
Release of power from any such system must remain under the complete control of the driver at all times
the car is on the track.
5.2.5 Cars must be fitted with homologated sensors which provide all necessary signals to the SDR in order to
verify the requirements above are being respected.
5.3 Engine dimensions :
5.3.1 Cylinder bore diameter may not exceed 98mm.
5.3.2 Cylinder spacing must be fixed at 106.5mm (+/- 0.2mm).
5.3.3 The crankshaft centre line must not be less than 58mm above the reference plane.
5.4 Weight and centre of gravity :
5.4.1 The overall weight of the engine must be a minimum of 95kg.
5.4.2 The centre of gravity of the engine may not lie less than 165mm above the reference plane.
5.4.3 The longitudinal and lateral position of the centre of gravity of the engine must fall within a region that is the
geometric centre of the engine, +/- 50mm. The geometric centre of the engine in a lateral sense will be
considered to lie on the centre of the crankshaft and at the mid point between the centres of the forward
and rear most cylinder bores longitudinally.
5.4.4 When establishing conformity with Articles 5.4.1, 5.4.2, 5.4.3 and Appendix 4 of the F1 Sporting
Regulations, the homologated engine will include the intake system up to and including the air filter, fuel
rail and injectors, ignition coils, engine mounted sensors and wiring, alternator, coolant pumps and oil
pumps.
tare interesant videoclipul!
Bine ca nu sunt singurul din Sibiu,caruia ii place F1!
Nu te intreb al cui fan esti,ca sa nu stric atmosfera :)
In anii 70 F1 era mult mai distractiv cand pilotul cont mai mult decat masina i cand nu erau atatea sisteme complicate, acum e altfel. Pacat