La sfârșitul lunii octombrie, FIA a anunțat propunerile pentru noile motoare care vor fi utilizate în Formula 1 începând din sezonul 2021. În mod surprinzător, specificațiile sunt foarte apropiate de cele ale actualelor unități de propulsie.
Astfel, actualul motor turbo V6 de 1.6 litri va fi păstrat, însă turația maximă va fi cu 3.000 de rotații pe minut mai mare pentru a îmbunătăți sunetul acestuia. De asemenea, sistemul de recuperare a enegiei (MGU-K, cunoscut anterior drept KERS) va fi mai puternic și va fi acționat manual de către pilot, în timp ce sistemul MGU-H va fi abandonat.
Întrucât schimbările par mai degrabă minore, Ferrari a luat o poziție dură și a anunțat că, dacă regulamentul final va avea această formă, se va retrage din competiție.
"Sunt câteva lucruri cu care nu suntem de acord, iar unul dintre ele este că unitățile de propulsie nu vor reprezenta un punct de distincție între participanți. Faptul că acum părem să fim într-un dezacord în privința dezvoltării va forța câteva decizii din partea Ferrari.
Trebuie să fie clar că, dacă nu vom avea un set de circumstanțe beneficie pentru brand și piață și care să întărească poziția unică pentru Ferrari, atunci Ferrari nu va juca", spune Sergio Marchionne, președintele Ferrari.Poziția dură a Scuderiei vine la scurt timp după ce Mercedes și Renault au anunțat de asemenea că nu sunt neapărat de acord cu noul regulament propus, chiar dacă nu au mers atât de departe încât să amenințe cu retragerea din competiție.
Din perspectiva celor de la Mercedes, principala problemă este reprezentată de costurile de dezvoltare. "Cred că unele aspecte trebuie abordate, cum ar fi costurile de dezvoltare și calitatea sunetului, în timp ce altele nu sunt justificate", afirmă Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.
La rândul său, Cyril Abiteboul, directorul executiv al Renault, și-a exprimat temerea cu privire la costurile de dezvoltare ale noii unități de propulsie. "Este foarte dificil să acceptăm o investiție atât de mare și să renunțăm la actualele investiții fără indicații clare cu privire la alți parametri", afirmă el.
Echipele și constructorii se vor reuni marți pentru o nouă discuție cu FIA pe marginea regulamentului pentru motoare.
Via Motorsport
Sa vedeti cand cei de la LM vor cere ca toate echipele sa aiba acelasi desen pe monopost, fara dezvoltari diferite, nu de alta dar asta s-a discutat astazi, cei de la LM doresc sa mearga pe idea de Indy, gen masini identice, motoare identice si asta-i F1. Si poate cel mult un singur producator de motoare, patru sunt prea multi...