Ferrari amenință cu retragerea din Formula 1 în 2020 din cauza noului regulament pentru motoare: "Nu vom continua să jucăm"

de Daniel Popescu
Luni, 06.11.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari susține că este pregătită să se retragă din Formula 1 la sfârșitul sezonului 2020 dacă propunerile pentru schimbarea regulamentului pentru motoare vor intra în vigoare așa cum au fost anunțate.

La sfârșitul lunii octombrie, FIA a anunțat propunerile pentru noile motoare care vor fi utilizate în Formula 1 începând din sezonul 2021. În mod surprinzător, specificațiile sunt foarte apropiate de cele ale actualelor unități de propulsie.

Astfel, actualul motor turbo V6 de 1.6 litri va fi păstrat, însă turația maximă va fi cu 3.000 de rotații pe minut mai mare pentru a îmbunătăți sunetul acestuia. De asemenea, sistemul de recuperare a enegiei (MGU-K, cunoscut anterior drept KERS) va fi mai puternic și va fi acționat manual de către pilot, în timp ce sistemul MGU-H va fi abandonat.

Întrucât schimbările par mai degrabă minore, Ferrari a luat o poziție dură și a anunțat că, dacă regulamentul final va avea această formă, se va retrage din competiție.

"Sunt câteva lucruri cu care nu suntem de acord, iar unul dintre ele este că unitățile de propulsie nu vor reprezenta un punct de distincție între participanți. Faptul că acum părem să fim într-un dezacord în privința dezvoltării va forța câteva decizii din partea Ferrari.

Trebuie să fie clar că, dacă nu vom avea un set de circumstanțe beneficie pentru brand și piață și care să întărească poziția unică pentru Ferrari, atunci Ferrari nu va juca", spune Sergio Marchionne, președintele Ferrari.

Poziția dură a Scuderiei vine la scurt timp după ce Mercedes și Renault au anunțat de asemenea că nu sunt neapărat de acord cu noul regulament propus, chiar dacă nu au mers atât de departe încât să amenințe cu retragerea din competiție.

Din perspectiva celor de la Mercedes, principala problemă este reprezentată de costurile de dezvoltare. "Cred că unele aspecte trebuie abordate, cum ar fi costurile de dezvoltare și calitatea sunetului, în timp ce altele nu sunt justificate", afirmă Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.

La rândul său, Cyril Abiteboul, directorul executiv al Renault, și-a exprimat temerea cu privire la costurile de dezvoltare ale noii unități de propulsie. "Este foarte dificil să acceptăm o investiție atât de mare și să renunțăm la actualele investiții fără indicații clare cu privire la alți parametri", afirmă el.

Echipele și constructorii se vor reuni marți pentru o nouă discuție cu FIA pe marginea regulamentului pentru motoare.

Via Motorsport

Comentarii (10)

  • Rosberg...
    3 12
  • Fiecare cu ce-l doare. Nu e prima data cand Ferrari se da virgina, cum de altfel asta se aplica si pentru Mercedes sau Renault. E normal ca fiecare sa caute o pozitie mai avantajoasa pentru propria echipa, diferenta e doar la felul cum te exprimi. In timp ce unii mai de la nord au o pozitie mai de bun simt, cei mai latini ameninta.
    10 14
  • E clar ca fiabilitatea scade odata cu cresterea turatiei "motorului", din cauza asta nu vor.
    6 5
  • Cei de la Liberty Media vor un motor identic pentru toti producatorii, indiferent daca sunt Ferrari, Mercedes, Renault sau altcineva, in timp ce Formula 1 a mers pe varianta opusa. Cei de la Mercedes care au lucrat in mare pare la aceste reguli, sunt impotriva acestor reguli... de ce?

    Sa vedeti cand cei de la LM vor cere ca toate echipele sa aiba acelasi desen pe monopost, fara dezvoltari diferite, nu de alta dar asta s-a discutat astazi, cei de la LM doresc sa mearga pe idea de Indy, gen masini identice, motoare identice si asta-i F1. Si poate cel mult un singur producator de motoare, patru sunt prea multi...
    4 9
  • @GTS,si atunci undei concurenta in dezvoltare intre constructori,undei tot farmecu f1?, ce o sa fie daca toti au masini egale,...
    5 0
  • in F 1 intalnim situatia din ferma Animalelol .Toate echipele sunt egale pana la un anumit punct .Si toate sunt de acord cu venirea unor furnizori dar pe urma gasesc anumite chestii care sa-i deranjeze..dupa parerea mea nu prin santajuri de genul acesta se rezolva situatia spectacolului din F1 Eu ma intreb daca echipele de pluton ameninta cu retragerea cu cine vor mai concura echipele de top? vor ramane 4 echipe care se vor duela intre ele...pe scurt problemele din F 1 nu se vor rezolva daca echipele x sau y ameninta cu retragerea din competitie
    2 4
  • @ dubfire...Da; Renault si Mercedes n-au amenintat niciodata cu retragerea efectiva.Ca n-au fost de acord au spus-o dar n-au amenintat ca pleaca.singurele echipe care au amenintat cu retragerea din F 1 au fost Ferrari si RBR
    3 1
  • Renault si Mercedes sunt mai eleganti, cel putin in declaratii, la italieni ca si la romani, da mai bine la camera cand esti mai bombastic. Pana la urma unele lucruri propuse de LM sunt idioate, din punctul meu de vedere, si distrug inovatia. Eu le-as lua bonusul celor de la Ferrari, ca oricum nu se prea justifica acordarea lui. In ultimii 40 de ani daca nu aveau perioada Schumacher erau in fundul gol.
    3 6
  • dacanuestifudul...
    Macaronari aroganti si idioti! Dupa ce ca n-au mai castigat un titlu de un deceniu au pretentii si sunt mereu mai vocali ca toate echipele de F1 la un loc! Sa plece unde vor ei! Vor veni altii care sa le ia locul si sa faca performanta.
    3 7
  • A scazut audienta la F1 - pe vremuri era in fruntea motorsportului. Daca mai pleaca Ferrari ... ma mut la F3. Oricum, probabil ca si in anul asta va fi pe primul loc la bani incasati.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru