Îngrijoraţi de influenţa tot mai mare pe care o au constructorii, care refuză reducerea preţurilor, FIA şi Bernie Ecclestone încearcă să impună introducerea unui nou motor tradiţional furnizat de o companie independentă. Ideea stârneşte nemulţumirea produndă a Scuderiei Ferrari, iar preşedintele Sergio Marchionne avertizează că schimbarea regulamentului ar putea determina constructorul italian să părăsească Marele Circ.
"Este posibil, dar foarte, foarte puţin probabil. Ferrari ar găsi alte metode de a-şi exprima abilitatea de a concura şi câştiga. Ferrari nu poate fi pusă în genunchi într-un colţ fără să nu aibă un cuvânt de spus", a precizat Marchionne.
Ferrari exclude astfel participarea în Formula 1 dacă planul lui Ecclestone pentru reintroducerea unor motoare aspirate fără tehnologie hibridă va fi aprobat, mai ales în contextul în care industria auto se îndreaptă tot mai mult spre astfel de tehnologii."Este o insultă.
Conferinţa pe teme de mediu de la Paris ne-a arătat tuturor calea. Nu putem ignora o tehnologie care este relevantă pentru producţia de serie. În 5-10 ani, cele mai multe maşini vor fi echipate cu tehnologie hibridă", a adăugat el.În plus, Marchionne insistă că regulamentul trebuie stabilit de echipe, întrucât acestea sunt cele care investesc bani în sport, nu FIA sau Ecclestone.
"Cheltuim sute de milioane de euro, aşa că vorbim despre decizii care nu ar trebui luate cu uşurinţă. Problema este că, dacă motoarele ar fi mai accesibile pentru echipele mai mici, am pierde într-un fel abilitatea de a dezvolta. Şi acesta este motivul pentru care concurăm, pentru a ne demonstra abilitatea de a gestiona motorul. Dacă subminăm acest avantaj, Ferrari nu are nicio intenţie să concureze", a mai precizat el.
Via BBC Sport
Lol, daca erau la nivelul Honda cu motorul ar fi fost primii care cereau schimbare
... F1, ca in productia de serie au luat-o pe coaja rau de la McLaren P1 si Porsche
Pe undeva au dreptate...
Ecclestone face ce vrea si nu face o sedinta cu echipele pentru a se lua cele mai bune decizii in F1.
Cănd am spus că Ferrari nu joacă în aceeași ligă cu Porsche, m-am referit la faptul că, în afara celor două vârfuri, nu au același public țintă, practic Ferrari are limita de jos acolo unde Porsche își are maximul. Iar așa cum interpretezi tu tehnica și calitatea fabricației, brut și simplist, putem spune oricând că și VW lasă în ceață Porsche.
Sincer sa fiu LaFerrari este net peste P1 dar asta este cu totul altceva.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times
Sa lase restul echipelor intr-un campionat adevarat, cu masini echilibrate ca performante si in care sa vedem valoarea pilotilor, nu performanta unui motor.