Ferrari ameninţă că se retrage din Formula 1 în cazul introducerii unui nou tip de motor

de Daniel Popescu
Miercuri, 16.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari susţine că este posibil să se retragă din Formula 1 dacă FIA va introduce un nou tip de motor. "Nu putem fi puşi în genunchi la colţ fără să avem un cuvânt de spus".

Ferrari nu poate fi pusă în genunchi într-un colţ fără să nu aibă un cuvânt de spus.

Sergio Marchionne
Presedinte Ferrari
Formula 1 traversează o perioadă de degringoladă în privinţa regulamentului după introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri.

Îngrijoraţi de influenţa tot mai mare pe care o au constructorii, care refuză reducerea preţurilor, FIA şi Bernie Ecclestone încearcă să impună introducerea unui nou motor tradiţional furnizat de o companie independentă. Ideea stârneşte nemulţumirea produndă a Scuderiei Ferrari, iar preşedintele Sergio Marchionne avertizează că schimbarea regulamentului ar putea determina constructorul italian să părăsească Marele Circ.

"Este posibil, dar foarte, foarte puţin probabil. Ferrari ar găsi alte metode de a-şi exprima abilitatea de a concura şi câştiga. Ferrari nu poate fi pusă în genunchi într-un colţ fără să nu aibă un cuvânt de spus", a precizat Marchionne.

Dacă subminăm avantajul motoarelor, Ferrari nu are nicio intenţie să concureze.

Sergio Marchionne
Presedinte Ferrari
Ferrari exclude astfel participarea în Formula 1 dacă planul lui Ecclestone pentru reintroducerea unor motoare aspirate fără tehnologie hibridă va fi aprobat, mai ales în contextul în care industria auto se îndreaptă tot mai mult spre astfel de tehnologii.

"Este o insultă.

Conferinţa pe teme de mediu de la Paris ne-a arătat tuturor calea. Nu putem ignora o tehnologie care este relevantă pentru producţia de serie. În 5-10 ani, cele mai multe maşini vor fi echipate cu tehnologie hibridă", a adăugat el.

În plus, Marchionne insistă că regulamentul trebuie stabilit de echipe, întrucât acestea sunt cele care investesc bani în sport, nu FIA sau Ecclestone.

"Cheltuim sute de milioane de euro, aşa că vorbim despre decizii care nu ar trebui luate cu uşurinţă. Problema este că, dacă motoarele ar fi mai accesibile pentru echipele mai mici, am pierde într-un fel abilitatea de a dezvolta. Şi acesta este motivul pentru care concurăm, pentru a ne demonstra abilitatea de a gestiona motorul. Dacă subminăm acest avantaj, Ferrari nu are nicio intenţie să concureze", a mai precizat el.

Via BBC Sport

Comentarii (22)

  • Norbert
    Oricum motoarele actuale cu turbina suna foarte foarte nasol comparativ cu vechile aspirate.
    25 17
  • Astia nu sunt la prima amenintare cu retragerea.
    19 17
  • pai si dreptul de Veta inventat special pentru Ferrari?
    16 8
  • "Şi acesta este motivul pentru care concurăm, pentru a ne demonstra abilitatea de a gestiona motorul"

    Lol, daca erau la nivelul Honda cu motorul ar fi fost primii care cereau schimbare
    17 22
  • "Conferinţa pe teme de mediu de la Paris ne-a arătat tuturor calea. Nu putem ignora o tehnologie care este relevantă pentru producţia de serie. În 5-10 ani, cele mai multe maşini vor fi echipate cu tehnologie hibridă"

    ... F1, ca in productia de serie au luat-o pe coaja rau de la McLaren P1 si Porsche
    12 17
  • au dreptate s-au investit multi bani in dezvoltarea noului motor si acuma il schimba , dupa interesele lui berni si fia .bravo ferrari nu te lasa pusa la colt...
    37 3
  • Bai nene... toti ameninta cu retragerea din F1.
    Pe undeva au dreptate...
    Ecclestone face ce vrea si nu face o sedinta cu echipele pentru a se lua cele mai bune decizii in F1.
    26 4
  • serban
    @LOL Au fost aproape de nivelul Honda în 2014, dar nu s-au retras și nu au cerut schimbare. Au tăcut și s-au pus pe muncă, așa cum fac și cei de la Honda acum.
    19 6
  • serban
    Să-i explice cineva unui "expert" de pe aici că Ferrari și-a limitat voluntar producția la 7000 unități, în scopul menținerii exclusivității, deci cantitativ nu aveau cum să o ia pe coajă nici de la Mclaren, nici de la Porsche, iar calitativ, ce rost mai are să vorbim, în orice test sunt net superior oricărui concurent echivalent ! De fapt cu Porsche nici măcar nu joacă în aceeași ligă.
    16 8
  • @jugaru
    pai face sedinta cu echipele si daca nu iese cum vrea le santajeaza ba cu un motor paralel pentru echipele mici ba etc
    4 2
  • Azi se retrag ieri inca vroiau sa intre si cu alfa acum cine mai crede ce spun ei.Dar nici schimbatul regulamentului la 2-3 ani nu mi se pare de bun augur adica la 2-3 ani echipele incep dezvoltarea de la zero cu costuri astronomice si pe urma vine mosu si zice reduceti costurile un nonsens total,si pe urma ne miram ca diferentele intre echipe mici si cele mari cresc la fiecare schimbare.
    14 0
  • aham, deci aparati interesele Ferrari. Atunci trebuie sa acceptati si ca daca motorul asta inseamna viitorul in F1 si in productia de strada atunci viitorul inseamna economie si mai putin zgomot deci nu va mai vaitati in legatura cu sunetul
    1 0
  • @serbanica
    alo, expertul la telefon. Ce treaba are limitarea productiei cu calitatea prosusului in sine? Despre ce teste vorbesti? Ferrari nici macar nu a avut curajul sa concureze (nu din cauza ca erau buni doh ...) iar Porsche a castigat la limita in teste in fata lui McLaren (cauta si tu testele de pe Nordschleife si Laguna Seca). Porsche 918 Spyder (ca vad ca nu sti macar despre ce Porsche vorbesc) are acum recordul pe Nordschleife pentru masini omologate pentru strada. Iar calitativ (tehnica, materiale, calitatea fabricatiei) Porsche le de ceata si lui McLaren si lui Ferrari. Sper ca acum intelegi ca atunci cand spun calitate ma refer chiar la calitate nu la ifose gen exclusivitate
    9 4
  • expertu
    n-ar trebui sa fie nevoie sa mentionez asta pe un site cu fani auto dar de ... Am vorbit despre McLaren P1 si Porsche 918 (in contextul in care Ferrari vorbea despre motorul hibrid in productia de strada) pentru ca, concurentii directi pentru Ferrari in productia de strada cu motor hibrid astia sunt, p1 si 918
    3 3
  • serban
    @expertu www.topgear.com/car-news/big-reads Test comparativ LaFerrari - McLaren P1 - Porsche 918 ! Nu-ți spun rezultatul, că o să pici rău de tot în depresie. Cantitativ și calitativ. Ifose gen exclusivitate ? Când intri pe un site cu fani auto, ar trebui măcar să te informezi.
    Cănd am spus că Ferrari nu joacă în aceeași ligă cu Porsche, m-am referit la faptul că, în afara celor două vârfuri, nu au același public țintă, practic Ferrari are limita de jos acolo unde Porsche își are maximul. Iar așa cum interpretezi tu tehnica și calitatea fabricației, brut și simplist, putem spune oricând că și VW lasă în ceață Porsche.
    4 5
  • bernie
    Nu sunt fan Ferrari dar Marchionne are dreptate...Este inadmisibil cum un bosorog senil isi bate joc de constructori de munca lor si de miliardele de dolari investite de ei in producerea si dezvoltarea motoarelor hibride in functie de interesul lui si poate al altora.Ma refer strict la F1...Ce se intampla cu transferul de tehnologie din F1 in afara ei este o discutie total diferita si tine de abilitatea fiecarui constructor de o obtine maxim de performanta de pe urma acesteia...
    2 2
  • GTS FZR 2000
    Cei de la McLaren au vandut... doar 375 de unitati de P1, in timp ce Ferrari a vandut 499 de bucati de Ferrari LaFerrari. Deci... care-i problema?

    Sincer sa fiu LaFerrari este net peste P1 dar asta este cu totul altceva.
    9 1
  • GTS FZR 2000
    Cat despre noile motoare folosite in F1, de ce sa nu recunoastem, nu-s asa de rele. Evident pentru ca cei de la McLaren sunt pe nicaieri, fanii celor de la McLaren sunt ofticati de sunet si de alte prostii, in timp ce fanii celor de la Red Bull... sau Renault, sunt ocupat cu detalii ca consum mare, viteza si acceleratie, chestii care in trecut nu i-au interesat. Eu nu-s asa dezamagit de aceste motoare, in vreo 50 de ani oricum civilizatia umana o sa scada dramatic, vor muri peste 4-5 miliarde de oameni, asa ca cui ii pasa cu adevarat de ce motoare se folosesc in F1? Eu as spune ca cresterea temperaturii, schimbarea directiei unor curenti din oceanul planetar, lipsa apei potabile si mai ales generatiile noi care se nasc semi-analfabete, sunt adevaratele probleme pe care se merita sa ne concentram atentia.
    11 3
  • @serbanica
    pune bre testul de care vorbesti si rezultatul. Nu un reportaj cu parerile unuia ci test!!! Cat are La Ferrari pe Nordschleife? Mai intreb o data: timpul scos de La Ferrari pe Nordschleife? Care e? In rest o tot tii langa cu ifosele gen public tinta. Pai asa cele mai scumpe masini (alea de epoca) ar trebui sa fie cele mai de calitate & shit dupa logica ta. Da, VW da ceata unui Porsche, calitativ, daca ar fi sa compari un supercar cu o masina de la clasa de lux. Dar noi comparam masini concurente pe piata!
    9 3
  • mobius
    Cred ca Ferrari a invatat lectia de la Mercedes si RedBull; ameninti ca te retragi, dace vrei sa castigi.
    5 4
  • GrosJan
    pentru masini de strada recordul il are Radical SR8, dar si Porsche Spyder e destul de sus, pe 3. Pentru celelalte categorii avem deja atatea tipuri de motorsport pentru comparatii

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times
    4 0
  • Sa faca Ferrari si Mercedes un campionat separat, numai al lor, in care sa inoveze cat vor !
    Sa lase restul echipelor intr-un campionat adevarat, cu masini echilibrate ca performante si in care sa vedem valoarea pilotilor, nu performanta unui motor.
    2 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru