Ferrari, acuzata de publicitate subliminala la tutun
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Uniunea Europeana a interzis orice forma de publicitate la tutun in competitiile sportive la inceputul anilor 2000, insa acest lucru nu a impiedicat Philip Morris, unul dintre cei mai mari producatori de tigarete, sa-si prelungeasca in 2005 contractul de sponsorizare cu Scuderia Ferrari pentru brandul Marlboro.
Ca parte a intelegerii, numele oficial al echipei italiene este Scuderia Ferrari Marlboro, iar codul de bare rosu, alb si negru specific marcii apare pe monopostul team-ului si pe combinezoanele pilotilor.
Pe parcursul anilor, Philip Morris a modificat codul de bare, iar Institutul European de Sanatate Publica sustine acum ca Ferrari face publicitate subliminala la produse din tutun. Medicii afiliati institutiei au solicitat guvernelor din Spania si Marea Britanie sa investigheze cazul, considerand ca Ferrari incalca legislatia in vigoare.
Ferrari a negat insa acuzatiile si sustine ca respectivul cod de bare face parte din schema de culori a echipei. “Codul de bare este parte integranta a schemei de culori a monopostului si nu face parte dintr-o campanie subliminala de publicitate”, a declarat un purtator de cuvant al echipei.
Speculatiile au fost negate si de oficialii Philip Morris, care sustin ca intelegerea cu Ferrari respecta legislatia europeana in domeniu.
“Suntem increzatori ca relatia noastra cu Ferrari nu incalca Legea Britanica a Publicitatii la Tutun din 2002. Cursele de Formula 1 din Marea Britanie nu implica niciun fel de branding cu produse din tutun al monoposturilor sau al echipamentelor echipei. Acelasi lucru este valabil pentru toate cursele de Formula 1 din lume”, a precizat un purtator de cuvant al Philip Morris.Via | The Times | Foto: Ferrari
N-au alta treaba nici astia...
Daca cei de la Marlboro platesc sume grele pentru "o echipa slaba din Formula 1, cea mai slaba de fapt din campionat", de ce sa-i oprim. Pana la urma stiu ei mai bine in ce se baga nu credeti?