Ferrari, acuzata de publicitate subliminala la tutun

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 29.04.2010
Institutul European de Sanatate Publica acuza Ferrari de publicitate subliminala la tutun prin implementarea unui cod de bare pe monopost.

Uniunea Europeana a interzis orice forma de publicitate la tutun in competitiile sportive la inceputul anilor 2000, insa acest lucru nu a impiedicat Philip Morris, unul dintre cei mai mari producatori de tigarete, sa-si prelungeasca in 2005 contractul de sponsorizare cu Scuderia Ferrari pentru brandul Marlboro.

Ca parte a intelegerii, numele oficial al echipei italiene este Scuderia Ferrari Marlboro, iar codul de bare rosu, alb si negru specific marcii apare pe monopostul team-ului si pe combinezoanele pilotilor.

Pe parcursul anilor, Philip Morris a modificat codul de bare, iar Institutul European de Sanatate Publica sustine acum ca Ferrari face publicitate subliminala la produse din tutun. Medicii afiliati institutiei au solicitat guvernelor din Spania si Marea Britanie sa investigheze cazul, considerand ca Ferrari incalca legislatia in vigoare.

Ferrari a negat insa acuzatiile si sustine ca respectivul cod de bare face parte din schema de culori a echipei. “Codul de bare este parte integranta a schemei de culori a monopostului si nu face parte dintr-o campanie subliminala de publicitate”, a declarat un purtator de cuvant al echipei.

Speculatiile au fost negate si de oficialii Philip Morris, care sustin ca intelegerea cu Ferrari respecta legislatia europeana in domeniu.

“Suntem increzatori ca relatia noastra cu Ferrari nu incalca Legea Britanica a Publicitatii la Tutun din 2002. Cursele de Formula 1 din Marea Britanie nu implica niciun fel de branding cu produse din tutun al monoposturilor sau al echipamentelor echipei. Acelasi lucru este valabil pentru toate cursele de Formula 1 din lume”, a precizat un purtator de cuvant al Philip Morris.

Via | The Times | Foto: Ferrari

Taguri: Ferrari

Comentarii (7)

  • tutun
    Haha, asta e un proces pe care Ferrari o sa-l castige. Greu de dovedit ca ala este fix un cod de bare la un pachet de tigari...
    N-au alta treaba nici astia...
    9 6
  • marian0904
    . . . .
    Trebuie ca "jmecheria" asta sa inceteze. Legatura dintre Mar si Fer nu este numai un cod de bare care se pune peste tot, ci si numele oficial si BANII. Dupa mine si FIA ar trebui sa se implice pt ca alte echipe (cu bun simt) nu recurg la astfel de subterfugii pentru bani.
    5 19
  • sigur ca da
    marean
    ti-ai gasit si tu sa fii al mai destept!
    10 5
  • prostii
    bine ca nu ii obliga sa se lase de fumat pentru ca astfel fac reclama la tigari. ar trebui lasati sa faca reclama la tutun p ca de acolo ar veni f multi bani si ar putea obtine din nou bugete f mari si ar putea progresa tehnologic mult peste ce se intampla astazi. problema in f1 nu e reclama la tutun ci aceste piedici puse in calea dezvoltarii.
    5 5
  • Tutunul
    Pana anu trecut nici nu am stiut ca Malboro mai sponorizeaza Ferrari..... Am crezut ca au renuntat la sponsorizare dupa interzicerea reclamelor la tutun..... Oricum daca multi nu au stiut (eu unu pot sa zic asta) acuma am aflat .... deci.... reclama gratuita si nu subliminala.....
    4 0
  • Mama Matura
    A interzice reclama unui produs este la fel de inutil ca a interzice acel produs. Nu va duce nici la disparitia acelui produs si nici la scaderea utilizarii lui, ci va produce un efect opus celui dorit. Libertatea de alege un produs nu tine neaparat de reclama, de pret sau de calitatea produsului ci tine de gusturi si de curiozitate si poate foarte mult si de cultura persoanei si largimea buzunarului.

    Daca cei de la Marlboro platesc sume grele pentru "o echipa slaba din Formula 1, cea mai slaba de fapt din campionat", de ce sa-i oprim. Pana la urma stiu ei mai bine in ce se baga nu credeti?
    5 4
  • iulian
    orice fac istia numai sa le bage bete in roate Ferraristilor dar hai sa fim seriosi Ferrari are de unde sa-si faca rost de sponsori si au fost destepti la faza cu codul de bare pentru Ferrari Malboro este deja o traditie ce treaba au ei daca sponsorului convine situatia Domne dale minte ca nu au cat un negru sub unghie
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru