Ferrari, acuzată că a utilizat ordine de echipă în Coreea de Sud
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Scuderia Ferrari se regăseşte din nou în centrul atenţiei privind încălcarea regulamentului sportiv al Formulei 1 în privinţa ordinelor de echipă.
După ce a scăpat cu o amendă simbolică de 100.000 de dolari pentru că l-a obligat pe Felipe Massa să-i cedeze victoria lui Fernando Alonso în Marele Premiu al Germaniei, Ferrari este acuzată că a apelat la ordine de echipă şi în Marele Premiu al Coreei de Sud.
Alonso a pierdut aproximativ 4 secunde la intrarea la boxe pentru schimbul de pneuri, într-un moment în care Felipe Massa se apropia de finalul unui tur şi urma să intre pe linia dreaptă de start-sosire în faţa unui pluton compact format din mai mulţi piloţi. Potrivit publicaţiei britanice Autosport, în acel moment Ferrari i-a solicitat lui Massa să încetinească brusc pentru ca Alonso să nu fie depăşit de prea multe monoposturi, rezultatul fiind că spaniolul a fost depăşit doar de Lewis Hamilton, în timp ce brazilianul a pierdut o poziţie din cauza atitudinii sale.
"Ferrari s-a gândit suficient de rapid pentru a-l folosi pe Massa să încetinească plutonul de pe circuit, prevenind ca şi alte maşini în afară de cea a lui Hamilton să profite.
Acest lucru l-a costat pe Massa un loc", a scris Mark Hughes în cronica de cursă din Coreea de Sud publicată în ediţia de joi a revistei Autosport.Acesta a adăugat că, în absenţa ordinelor de echipă, Massa şi alţi piloţi l-ar fi depăşit pe Alonso după intrarea acestuia la boxe, eveniment în urma căruia şansele la victorie ale spaniolului s-ar fi redus dramatic.
Chiar dacă vin din partea uneia dintre cele mai cunoscute publicaţii de profil din lume, acuzaţiile ar putea fi contestate cu uşurinţă de Ferrari. În primul rând, în timpul cursei nu au fost difuzate convorbirile radio dintre ingineri şi Massa din momentul respectiv şi, chiar dacă brazilianul a primit astfel de indicaţii, Ferrari ar putea argumenta că solicitarea de a încetini a avut legătura cu condiţiile dificile ale pistei din cauza ploii.
Pe de altă parte, în cazul în care aceste acuzaţii se bazează pe fapte reale, Ferrari s-ar afla într-o postură mult mai dificilă decât în Germania.
Practic, dacă a utilizat ordine de echipă, Ferrari a influenţat nu numai ordinea propriilor piloţi în cursă, ci şi rezultatele altor piloţi implicaţi indirect în acest caz.Via | GrandPrix
Sfatul meu este: nu mai incercati sa-i "muscati"din toate partile ca asa veti manca si .....cu galeata :))
ps-isi mai aduce aminte pe vremea lui Schumi practica asta era curenta.
Da, Alonso a folosit a patra oara acel motor. E ciudat cum este si performant si fiabil .... dar cu Todt acolo sus nu ma mira nimic
Canalul respectiv chiar a dat o reluare a schimbului de pneuri pt. Alonso si a iesirii pe pista, iar eu, in urma ciririi acestei stiri, am reluat vizionarea acestui episod. La iesirea lui Alonso, Massa era departe, iar in urma lui Massa la cateva secunde a aparut plutonul care il urmarea. Concluzia: fabulatie, rea credinta si frustrare din cauza performantelor Mc Laren (vezi inversunarea celor de la Mc Laren privind flexibilitatea eleroanelor adversarilor, o alta gogorita a lor). Imi pare rau si ma dazamagesc cei de la Mc Laren pentru ca sunt printre cele mai vechi echipe din F1, iar pe englezi ii consider cei mai civilizati.