În mod tradiţional, sistemul Drag Reduction System (DRS) este activat de piloţi prin apăsarea unui buton de pe volan, tehnologia fiind ulterior dezactivată automat în momentul în care este apăsată pedala de frână.
Potrivit publicaţiei Auto Motor und Sport, Ferrari utilizează de mai mult timp un sistem diferit pentru DRS, care presupune apăsarea unei pedale suplimentare. Aceasta pedală, de dimensiuni semnificativ mai mici decât cele pentru acceleraţie şi frână, este poziţionată în partea stângă a pedalei de frână şi trebuie apăsată pe tot parcursul zonei DRS pentru ca sistemul să fie activat.
În ciuda aparenţelor, sistemul nu aduce niciun dezavantaj pentru Fernando Alonso şi Felipe Massa, întrucât sistemul DRS poate fi activat în curse doar pe liniile drepte, astfel că piciorul stâng nu era oricum poziţionat pe frână.
În schimb, îmbunătăţirea adusă de Ferrari poate prezenta unele avantaje în momentul frânarii, întrucât dacă pilotul vrea să dezactiveze DRS înainte de momentul optim pentru frânare trebuie doar să ia piciorul stâng de pe pedala DRS şi să îl mute pe frâne.În cazul celorlalte echipe, pilotul trebuie să apese din nou butonul de pe volan pentru a dezactiva DRS şi abia apoi frâna.
Această situaţie nu se aplică însă şi în cazul în care pilotul vrea să frâneze exact în zona de frânare, întrucât sistemul DRS se dezactivează automat în momentul apăsării pedalei de frână.Teoretic, singurul potenţial dezavantaj al sistemului este în calificări, atunci când sistemul DRS poate fi activat pe orice porţiune a circuitului şi, implicit, inclusiv în viraje, atunci când Alonso şi Massa utilizează frâna şi nu ar avea posibilitatea să apese şi pedala DRS. Totuşi, sistemul DRS nu este destinat utilizării în viraje.
Comentarii (0)