Ferrari a utilizat tunelul de vânt Toyota pentru dezvoltarea lui F150

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 28.01.2011
Ferrari a confirmat că a utilizat tunelul de vânt al celor de la Toyota pentru a dezvolta noi tehnologii pentru monopostul F150.

Ferrari a făcut vineri câteva dezvăluiri inedite referitoare la modul în care a dezvoltat noul monopost F150. Potrivit şefului Stefano Domenicali, echipa a utilizat recent tunelul de vânt deţinut de Toyota în oraşul german Koln, care a fost folosit până în 2009 în cadrul programului constructorului japonez pentru Formula 1.

De asemenea, italianul a dezvăluit ca Ferrari şi-a redus bugetul anual cu aproximativ 33% pentru a respecta acordul de restricţionare a costurilor - Resource Restriction Agreement - RRA, în condiţiile în care rivalii de la Red Bull Racing sunt acuzaţi că au cheltuit mai mulţi bani decât o permitea această înţelegere.

O clarificare a situaţiei va fi posibila doar la începutul lunii martie, întrucât până la sfârşitul lunii februarie fiecare echipă este obligată să trimită un raport de contabilitate către FOTA pentru cheltuielile făcute în cursul anului 2010.

"Limitarea bugetului a fost efectivă pentru dimensiunea noastră şi toate echipele mari trebuie să fie transparente.

Mergem în direcţia potrivită şi simţim că suntem obligaţi să respectăm RRA-ul. Întotdeauna am făcut asta şi suntem pe drumul cel bun ca, la finalul sezonului, să respectăm tintele cu care am fost cu toţii de acord. În fiecare lună trebuie să oferim cifrele secretariatului FOTA, iar la finalul lui februarie se încheie anul fiscal. Pentru 2010, datele şi cifrele vor fi date la sfârşitul lui februarie", a explicat Domenicali.

Via | Autosport

Comentarii (24)

  • haha
    ...mai au putin si concureaza cu monopost toyota...
    8 17
  • aha
    au un manager sau ce-o fi pe masura
    5 11
  • ctlnmihai
    Ferrari a utilizat tunelul de vânt Toyota pentru dezvoltarea lui F150
    F150 a folosit tunelul de vânt toyota şi simulatorul Ferrari de la Maranello..în simulatorul Ferrari Alonso a simulat şi gesturile făcute la adresa rusului Petrov , precum şi noi tipuri de mesaje codate între el şi pitwall.. sunt zvonuri care spun că Alonso a îmbunătăţit cu o jumătate de secundă viteza de reactie a degetului mijlociu care în anumite ocazii va fi arătat piloţilor din faţa lui..aşa că atenţie mare..
    21 22
  • ctlnmihai
    stai sa vezi
    Mai este un zvon cum ca meclada au probleme cu dezvoltarea monopostului pentru ca lui Ham- ham trebuie sa-i puna niste senzori ca sa stie pe unde sa depaseasca fara sa acroseze parapeti sau alte masini pe pista..Daca ferrari testeaza la toyota meclada sunt la faza de contemplare si de pozitionare a viitoarei gauri in monopost..desi, ar fi una neagra in interiorul castii lui Ham, asa se explica "problemele" pe care le-a avut cu capul in 2010...
    18 10
  • Caii mor de drum lung si PROSTII de grija altora...
    18 2
  • ctlnmihai
    Cele mai multe probleme cu ,apul l-au avut unii fani ferrari după cursa de la Abu Dhabi ..3 săptămâni n-au mai postat cpe automarket..
    13 16
  • ctlnmihai
    erată
    * cu capul
    8 13
  • Zoia te-a satisfăcut şi pe tine degetul lui Alonso.. că altfel nu mi explic promptitudinea cu ,care ai tastat proverbul acela..Probabil de acolo ţi-a venit inspiraţia..
    6 9
  • ctlnmihai
    erată
    * le-au avut.. a
    5 10
  • Fanii Ferrari au avut niste dureri de cap ceea ce nu e cazul fanilor meclaren care au fost anesteziati de hamy..le doresc sa aiba un an similar si in 2011. Moldovene, esti vulgarut dar asta nu e o noutate la matale, ca altceva nu prea stii. Lasa frustrarea, stiu ca inca suferi ca Alonso a terminat in fata lui ham...dar asta e realitatea micutule. Tot cu erate dupa tine?Concentreaza-te frumuselule, nu fii emotiv..
    18 5
  • ctlnmihai
    Zoia
    În faţa frumuseţii tale devin emotiv.. sunt şi eu om .plus că am ieşit din schimbul 2 şi 3 din şuţ..Oricum vulgaritatea am preluat-o de la fanii Ferrari .. jumătate dintre ei sunt şi proşti şi agresivi..
    8 17
  • Jumatatea aia paleste in fata ta, frumuselul meu drag:), tu compensezi cu harnicie tot ce are bun un fan meclaren..dar asta e farmecul tau, ce ne-am face fara tine..
    14 4
  • ctlnmihai
    Yoia
    Zoia mulţumesc pentru complimentul tău drăguţ.. eu merg la somn acum .Tu mergi de-l ajută Alonso să se simtă relaxat înaintea testelor de la Valencia ...şi să ne mai citim pe aici
    4 13
  • ctlnmihai
    sfantule tea-au dat afara de pe site asa cum am vrut eu he he dar tot nu te lasi nui asa sfantule???????
    11 5
  • Alonso in F150
    http://www.planetf1.com/photo-gallery/6707706/Alonso-Debuts-The-Ferrari-F150
    5 1
  • ...
    Sunt multe echipe care inchiriaza tunelurile de vant, pentru a dezvolta anumite caracteristicile monoposturilor in paralel,.Multe echipe inchiriaza tunelul de vant de la Huston care este cel mai actual.
    7 0
  • lol
    Scz nu de la Huston, ci de la Austin (USGP)
    6 0
  • salutare
    Ivane inainte sa comentezi,invata sa scrii corect dpdv gramatical!!!!!!
    iar tu Mihai,nu te mai lega de ei,ca iti vor face"zile fripte"atunci cand vor iesi inaintea lui Button sau Hamilton!
    4 4
  • ctlnmihai
    mad79
    acum să fiu sincer crezi că mă las eu afectat de comentariile lor dacă s-ar întâmpla ceea ce spui tu?..Niet...
    4 6
  • ctlnmihai
    mad79
    Nu trebuia să-l corectezi pe Ivan nene..trebuia să facă asta celălalt fan ferrari, diesel08. Dar el corectează numai greşelile gramaticale ale celor care nu-l suportă pe Alonso..
    4 9
  • sfantule nu te mai scoate atata si mad79 esti om in toata firea scriu cu greseli pentru ca is rus si am ceva probleme cu gramatica dar tu hop dai pe el asa ca fi putin coerent pentru ca tie nu tia cerut nimeni parerea asa ca cum e o vorba de a voastra ciocu mic si joc de glezne !!!!
    6 2
  • salutare
    de unde sa stiu eu Ivane ca tu esti cu vodca la buze de dimineata pana seara ca un eus adevarat ce esti:)
    mai bine scriai in kirilica si erai mai usor de inteles:D
    2 5
  • ferrarif1.ro
    Nu mai e o noutate, intrucat si Williams au facut uz de acel tunel de vant pentru dezvoltarea monopostului din acest sezon. FIA a impus o restrictie asupra orelor de utilizare a tunelului aero si a simularilor CFD. Ferrari a optat pentru utilizarea tunelului aero mai mult si a simularilor CFD mai putin. Si cum munca s-a dus in paralel intre F10 si F150, e limpede de ce au optat pentru o astfel de solutie.
    1 0
  • mad79
    uitate atent peste textul tau si vezi greselile de vodca pe care le faci tu asa ca daca taceai filozof ramaneai !!!!!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru