Ferrari a testat la Vairano configuraţia aerodinamică pentru Canada

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 08.06.2010
Ferrari a dezvăluit ca Giancarlo Fisichella a efectuat un test în linie dreaptă pe circuitul de la Vairano pentru a evalua configuraţia aerodinamică a monopostului pentru Canada.

Marele Premiu al Canadei reprezintă prima ocazie a echipelor în acest sezon de a concura cu monoposturile pe setări medii spre mici ale forţei de apăsare aerodinamică.

Pentru a evalua impactul acestor setări asupra performanţelor, Ferrari a efectuat joi un test aerodinamic în linie dreaptă pe circuitul de la Vairano cu ajutorul pilotului de rezervă Giancarlo Fisichella.

"Monopostul F10 va avea în principiu aceleaşi specificaţii pe care le-a avut şi în Turcia, cu excepţia faptului că cele două maşini vor avea o configuraţie aerodinamică adecvată caracteristicilor medii spre minim a forţei de apare aerodinamice pe circuitul de la Montreal. Este pentru prima oară în acest an când monoposturile vor concura astfel. Pentru a evalua aceste setări, Giancarlo Fisichella a fost joi la volan pentru un test aerodinamic la Vairano", se arată într-un comunicat de presă al Scuderiei Ferrari.

Pe de altă parte, Ferrari a confirmat că va utiliza la Montreal noul sistem de ventilaţie F-duct pionierat de McLaren.

Deşi până în prezent nu a obţinut rezultate spectaculoase cu acest sistem, Ferrari considera că această componentă are o importanţă majoră în Canada graţie liniei drepte foarte lungi.

"Noul concept al aripii spate pe care Ferrari l-a utilizat în ultimele două curse ar putea fi de asemenea un factor important, având în vedere că vom concura cu viteza maximă pe linia dreaptă de pe circuit", se mai precizează în comunicatul Ferrari.

Via | Ferrari

Comentarii (12)

  • dilema
    pot ei tot testa cat vor au pierdut mult prea mult teren. ii imposibil sa recupereze, dar nu datorita imposibilitatii timpului fizic, ci pentru ca efectiv echipa tehnica a celor de la Ferrari nu este suficient de valoroasa cat sa fie in stare de asa ceva. Au lucrat exclusiv din iulie la masina asta, iar de la inceputul lunii mai 2010 sunt clar pe locul 3, dupa doua echipe (Red Bull si Mclaren) care au continuat sa isi imbunatateasca monoposturile de anul trecut pana spre finalul sezonului, eforturile lor fiind practic disparate in doua directii pe cand Ferrari lucra doar la F10. Eram un pachet de nervi prin august-septembrie deoarece nu suportam ideea ca Mclaren risipeste eforturile pe o masina cu care nu mai avea nici o sansa la campionat si se pierdeau saptamani si luni in tunelul aerodinamic pentru Mp4-25 pe cand Ferrari cica munceau de zor cu toata puterea EXCLUSIV la F10. Aveam cosmaruri cu faptu ca Mclaren va fi in spatele Ferrari cu cateva luni bune in privinta dezvoltarii aerodinamice si eram pornit rau pe Whitmarsh si Paddy Lowe, mi se parea o idiotenie sa risipesti atata timp pentru o masina ce nu mai avea nici un sens, dar acuma vad ca strategia lui Mclaren a fost mai buna, pentru ca au putut testa directii de dezvoltare a monopostului avand in vedere ca mare parte din regulamentul aerodinamci ramane la fel. Au putut invata si trage invataminte din munca pusa la mp4-24, si sa isi contureze prin asta ce anume nu au voie sa greseasca la mp4-25. Alfel nu-mi pot explica cum Ferrari care au lucrat dupa Nurburgring doar F10 sa scoata o masina atata de slabuta (raportat la faptul ca au avut cel mai mult timp la dispozitie).
    8 11
  • *aerodinamic * ramanea
    ..
    5 8
  • mircea
    Saracul Mclaren_Mircea 1984 cat se chinuie sa scrie un post defavorabil la adresa Ferrari de fiecare data....dar pt el am o singura intrebare: Mircea, stii cumva au ajuns monoposturile Mclaren la Barcelona?
    11 6
  • @dmd
    Dupa lupte seculare au ajuns in cele din urma la Barcelona. Problema e ca am auzit ca charter-ul care a transporta pe ruta Milano-Montreal in aceasta dimineata echipa tehnica si tot materialul, s-ar fi prabusit undeva in Antlanticul de Nord cam in aceasi zona unde s-a scufundat Titanicul in aprilie 1912. Se incearca recuperera cutiei negre a avionului. Se va reveni cu amanunte.
    8 12
  • ma refer la Ferrari
    echipa tehnica si tot materialul Ferrari :)) Am facut precizarea ca sa nu existe dubii :))
    7 10
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Sincer, nu stiu cum ai rabdarea sa scrii posturi atat de lungi...
    9 2
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Oricum ar fi baiete ai o reala problema...
    9 3
  • @Mclaren_Mircea_1984
    @Mclaren_Mircea_1984, get a life
    10 2
  • iulian
    crazy
    mircea you crazy?esti de-a dreptul opsedat de mc laren calmeazate ca faci infarct prematur.Dn admin mia sters comenurile nu stiu de ce pt ca am luat aparare la acest site?Va rog sa raspundeti.Cu deosebita stima Iulian
    3 2
  • mirciulica
    Propun, in cel mai serios mod, sa se infiinteze titlul de cel mai patimas si indoctrinat fan !
    Cred ca in cazul lui mirciulica exista o samanta de pe vremea propagandei comuniste. A ramas cu o trauma, poate mostenita din familie, are o reactie isterico-alergica la rosu.
    Oare de ce nu poate fi suporte al unei echipe si nu denigrator al alteia.
    La cum au castigat in turcia favoritii sai ........
    6 2
  • ctlnmihai
    wolful
    Ferrari -cand au castigat cursa din Bahrain -au castigat-o intr-un mod mai spectaculos?? Sau locul 8 castigat de Alonso in Turcia a fost mai spectaculos?? Sau faptul ca masinile Lotus ,Virgin sau HRT s-au dat din calea marelui Alonso la o parte?? Pana acum singura echipa care-i tine piept cat de cat echipei Red Bull e Mclaren motorizata de Merces (firma care produce jeep-urile conduse de cei cu ceafa groasa)
    1 2
  • ctlnmihai
    ctlnmihai
    En bref :rade ciob de oala sparta
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru