Ferrari a testat din nou un LaFerrari cu noul motor turbo V6 de 1.6 litri pentru Formula 1

de Daniel Popescu
Vineri, 10.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a efectuat un nou test cu supercarul LaFerrari echipat cu un motor turbo V6 de 1.6 litri, care va fi folosit în Formula 1 din acest an. Evenimentul poate constitui însă şi o pregătire pentru un asalt la clasa LMP1 a Cursei de 24 de ore de la Le Mans.

Esential 6.26 litri este capacitatea motorului V12 disponibil in mod obisnuit pe LaFerrari
1.6 litri este capacitatea noului motor turbo V6 care va fi utilizat in Formula 1 din 2014
Publicaţia germană Auto Motor und Sport a spionat un supercar LaFerrari pe circuitul de la Fiorano aflat în proprietatea Ferrari. Potrivit sursei citate, Ferrari a utilizat un LaFerrari puternic camuflat ca platformă de test pentru noul motor turbo V6 de 1.6 litri care va fi folosit în Formula 1 începând din acest an.

Ipoteza este confirmată în primul rând de sunetul motorului supercarului, care seamănă cu demonstraţiile audio făcute anterior de constructorii din Formula 1 pentru noua unitate de propulsie, dar şi de sistemul de evacuare asemănător cu specificaţiile noului regulament tehnic şi de aripa spate de mari dimensiuni.

Pe de altă parte, este posibil ca testul să fie folosit şi ca pregătire pentru o eventuală participare la clasa LMP1 în Campionatul Mondial de Anduranţă şi, implicit, în Cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Competiţia de anduranţă utilizează tot motoare turbo V6 de 1.6 litri, iar Ferrari a admis anterior că analizează oportunitatea de a participa la clasa LMP1 în viitorul mai mult sau mai puţin apropiat.

Ferrari a mai fost spionată în timpul unui test asemănător şi la începutul lunii decembrie a anului trecut.

Via Auto Motor und Sport

Comentarii (16)

  • S-or fi saturat de simulatoare si au trecut pe pista! Pana la urma testul este legal, nu scri nicaieri in regulament ca nu ai voie sa testezi noile motoare in combinatie cu sasiuri dintr-o alta competitie. Asta arata ca Ferrari vrea si are ambitie sa fie in fata.
    25 2
  • Ferrari
    Un motor se testeaza cel mai bine pe pista nu pe bancul de proba.
    16 0
  • pablo256r
    Bravo lor ca testeaza!
    Au cu ce, au unde asa ca ... spor la lucru!
    Daca as fi presedintele Ferrari as testa motorul si cutia de viteze pana s-ar sparge unul din ele. As schimba piesele defecte si as lua-o de la inceput.
    Motorul si functionarea ERS vor fi puncte foarte importante anul viitor.
    Mult mai importante decit pana acum. Daca pot de ce sa nu ma pun in siguranta cu ele?
    10 0
  • tulaidomnie
    da ce colorit i-au tras, nici nu mai recunosti ce masina e ...

    Il testeaza de fiabilitate, de comportament pe un sasiu de F1 tot simulatorul e mai bun (altfel renuntau definitiv la el), un alt sasiu putand sa dea doar date eronate care nu se potrivesc pe un sasiu de F1.
    Cine nu va ramane blocat in anii de glorie si va da credit noilor tehnologii - simulatorul, va avea castig de cauza.
    2 6
  • @pablo
    Fii sigur ca asta fac, testeaza la sange motor-cutie. Este o strategie f f buna. Sper sa vad roadele in anul competitional curent.
    10 1
  • Asta inseamna sa faci masini si nu energizante.

    Eu zic doar atat... Mai bine pe locul 2 si sa te lauzi cu LaFerrari decat sa fii primul intr-o competitie motorsport si sa te lauzi cu... energizante.
    Asteptam poze cu o doza Red Bull motorizata. Neaparat sa aiba si aripi!!!
    10 7
  • testele cu adevarat relevante pentru motor si numai pentru motor,se fac si s-au facut pe bancul de probe si atit.Restul cum spune si titlul,e testarea masinii(si nu numai!)
    0 0
  • tare mi-e teama ca o sa si-o ia din nou ferrari si anu asta. Si McLaren au supercar, chiar mai bun, mai aproape de o masina de F1 ca nu au incercat sa imite designul anilor '60, dar nu o folosesc astfel.
    2 4
  • stefan
    @ferr1 Cred ca e destul de penibil sa te lauzi cu LaFerrari si sa fii invins an de an de un producator de energizante. Din diverse zvonuri motorul Renault ce va fi utilizat si de Red Bull a fost deja testat pe un monopost WSR 3.5 deci astepti degeaba pozele alea.
    1 0
  • @ferr1 Crezi ca e mai bine sa te lauzi cu o masina de locul 2 iar pe 1 sa fie o companie producatoare de energizante? Nu vad nimic de lauda aici. Cand o companie de energizante face treaba mai buna decat tu, ca producator de masini sport - ar trebui sa ridice niste semne de intrebare :)
    7 3
  • pai iasi ia bataie ca nu conteaza firma din spate, care e mai mult sponsor decat sa livreze tehnica. Tehnica merge in sens invers, de la echipa de F1 la producerea de serie. Apoi in echipa de F1 conteaza factorul uman, Newey, Vettel care au fost mai buni decat ce a adus Ferrari in lupta.
    1 0
  • @Nepoate Formula 1 nu cred ca a fost vreodata o competitie a producatorilor de masini. Astazi sunt doar 2 producatori in F1. Iar masinile din F1 au foarte putine in comun cu cele de strada(excluzand masinile Ferrari).
    In F1 ai bani, iti faci echipa, cumperi motor si poti sa castigi daca strangi oamenii potriviti. Daca F1 era o competitie a producatorilor de masini, Red Bull n-ar fi avut ce cauta aici.
    Si de-asta nu mai vinde Ferrari masini, pentru ca Red Bull sunt cei mai buni in F1. Ti se pare tie ca ii afecteaza pe italieni? Imediat au vandut cele 499 de modele LaFerrari. Daca vor mai scoate o mie, la fel de repede le vor vinde, chiar si la acel pret ridicat. Ti se pare ca BMW nu mai vinde masini pentru ca nu e in F1? Asta demonstreaza inca o data ca F1 n-are nicio treaba cu producatorii de masini.
    In plus e o competitie... Candva esti bun, pe urma vin altii mai buni. Obisnuiti-va cu asta, face parte din viata tuturor.
    3 2
  • neanelu
    " Iar masinile din F1 au foarte putine in comun cu cele de strada(excluzand masinile Ferrari). " by (@) ferr1

    in felul in care masinile Ferrari au (acele putine) in comun cu o masina de F1, au si alte masini de alte la marci. Ferrari nici macar nu produce cele mai performante sau mai sportive masini. E un producator bine cotat si atat. Tehnica descoperita in F1 merge catre masinile de serie, intr-o anumita masura, fara se fie nevoie sa le cheme Ferrari
    1 1
  • Mclaren P1 imprumuta mult mai mult din F1 decat LaFerrari. Pentru ca asta au urmarit englezii cand au facut-o. Ferrari au vrut sa faca doar o masina cu caracteristici faine pe hartie si cu aspect retro.
    2 1
  • relufenechiu
    LaFerrari, Mclaren P1, Bugatti Veyron ...
    se pare ca si-au luat toti bataie de la Porsche care acum detine recordul pe Nordschleife. Nici Ferrari nici Mclaren nu vor sa incerce pe Nordschleife. Unde mai pui ca McLaren au dat totul sa faca ceva supersportiv si sofisticat iar Ferrari niciodata nu a oferit lux cu scuza performantelor ridicate.
    Uite ca Porsche e o masina care poate fi condusa usor in regim de oras, luxoasa si totodata cea mai buna in regim de cursa....
    0 0
  • GrosJan
    cu ceva vreme in urma, cei de la Ferrari pun la cale urmasul celebrului F40. Normal, in trebusoara asta trebuie transferata cat mai multa tehnologie din F1. Asa ca iau ei motorul V12 aspirat din F1, maresc cursa, alezajul, pun ceva suspensii ce aduc a F1, etc., etc. Rezultatul: F50 care era mai slab pe circuit decat predecesorul care nu avusese mari pretentii ca transfera tehnologie din F1.
    Niciodata nu au fost date spre testare F40 vs F50 jurnalistilor. Dar s-a gasit un colectionar care avea ambele masini plus un circuit configurabil si dap, F40 bate bine un F50 pe circuit. Acum daca aveau ei un simulator bun, ar fi stiut oarecum ca va iesi ceva mai slab si ar fi corectat pe unde se putea. Chiar daca s-ar da liber la testari, simulatorul ar fi in continuare folosit, e o buna unealta de masurat inainte sa tai...

    A trecut cam un sfert de veac de cand Ferrari nu mai detine supercarul suprem. Si atunci a fost nevoie sa lase minimul (nici macar maner la portiere nu avea, era un fel de sarma in loc) necesar pe masina ca sa bata un Porsche care venea si cu aer conditionat plus materiale de caliate. Iar diferenta intre F40 si Porsche 959 era destul de mica.

    F1 e o buna reclama, dar daca vrei sa ai cele mai tari masini sport de strada, trebuie sa faci cercetare in campionate gen FIA GT.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru