Ferrari a primit acordul FIA pentru imbunatatirea motorului

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 05.05.2010
Ferrari a confirmat ca a primit permisiunea FIA de a modifica motorul in urma defectiunilor de fiabilitate din primele curse ale sezonului.

Scuderia Ferrari a intampinat numeroase probleme de fiabilitate la motoare in acest debut de sezon, cel mai afectat fiind Fernando Alonso, care a pierdut deja doua unitati.

In plus, si cei de la BMW-Sauber au raportat defectiuni la motoarele furnizate de echipa de la Maranello, desi nu exista o legatura clara intre cauzele problemelor. In lumina acestor defectiuni, Ferrari a solicitat forului mondial permisiunea de a modifica motoarele, in ciuda faptului ca dezvoltarea acestora este interzisa pana in 2013. In cele din urma, FIA a acceptat propunerea italienilor, iar modificarile vor fi operate la timp pentru Marele Premiu al Spaniei de la finalul acestei saptamani.

“S-a muncit foarte mult pe bancul de teste si am obtinut solutii despre care credem ca vor rezolva problemele de fiabilitate experimentate in Bahrain si Malaezia. Prin urmare, echipa a solicitat si a primit autorizatia FIA pentru a efectua modificari conform regulamentului actual, iar acestea vor fi introduse pe motoarele ce vor fi folosite in Spania”, se arata intr-un comunicat de presa al echipei.

Ferrari nu a dezvaluit natura exacta a defectiunilor, insa Fernando Alonso a respins categoric speculatiile legate de aerisirea unitatii si a fiabilitatii valvelor.

Pe langa noua specificatie a motoarelor, Ferrari va testa in antrenamentele libere de vineri versiunea finalizata a propriului sistem de ventilatie.

Daca va da rezultatele asteptate, componenta va fi introdusa ulterior si pentru calificarile si cursa de la Barcelona.

Via | Ferrari

Comentarii (23)

  • eu nu inteleg
    Anul trecut nu erau aceleasi motoare? De ce anul trecut nu aveau problemele astea si anul asta brusc au multe probleme?
    11 17
  • ctlnmihai
    Ferrari a primit acordul FIA pentru imbunatatirea motorului
    sa se mai planga fanii ferrari ca echipa lor e defavorizata de catre Fia..
    14 24
  • de ady
    ferrari
    frate e vorba de ferrari ........... la ei e voie oricand orice......doar il au pe tatuca cel sfant in fruntea federatiei
    13 24
  • da silva
    si voi
    Frustrare mare la voi, fratilor!
    23 15
  • porcarie
    eu in locul celor de la mercedes m-as retrage. Este o porcarie legea asta. Sau au dreptul toti la modificari, nu doar rahatii de la ferrari si renault. Asta nu mai este sport, este un c****.
    Mercedes sa modifice si ei!!!
    13 23
  • mmmda...
    "fain"... si foarte "corect" pe de-asupra...
    14 16
  • ...
    @all sa nu uitam ca si renault a primit acceptul. deci...nu este numai ferrari cea care a cerut lucrul acesta.
    19 9
  • Ferrari
    Sunt fan Ferrari, dar oare nu este posibil ca ei sa simuleze problemele pt a primi permisiunea sa modifice motoarele?

    S-ar putea sa aiba ceva concret in minte referitor la schimbari, probabil din prisma noului regulament cu privire la interzicerea realimentarilor
    5 14
  • ctlnmihai
    scuderia
    Asta nu e o scuza..Probabil toate echipele care vor dori imbunatatirea performantelor si toti fanii echipelor vor invoca aceasta scuza. FIa n trebuia sa-si dea acordul nici in cazul Renault nici in cazul Ferrari
    5 18
  • ...
    @ctlnmihai. si atunci la mercedes cum sta treaba? nici asta nu este posibil. ei nu au umblat la motoare dar totusi ei au cele mai fiabile motoare.
    18 1
  • @All
    Chiar daca sunt unii care nu inteleg , trebuie sa fiti mai atenti , la lansarea monoposturilor mecanicii intotdeauna explica ca au voie sa lucreze cu motoarele pentru imbunatirea fiabilitatii , dar asta este foarte limitata.. Stiu sunt multi fara cap si tarani care incepe cu ...**** ferrari ....bla bla ***** renault.....***** dar nu le condamn....
    18 4
  • @ctlnmihai
    de ce crezi ca Alonso era sigur ca problemele de fiabilitate s-au rezolvat ? am vazut f. bine ce poate motorul Ferrari in Malaesia (parca) . Ei si ? Are vreo vina Mercedes ca le bubuie motoarele ?Daca tot faci o treaba , macar fa-o pana la capat , fie ea buna sau rea.Chestia asta va mai dura mult timp . Macar de le-ar da la toti unda verde 1 an ca sa isi imbunatateasca motoarele apoi sa "il inghete" iar . Mercedes nu cred ca vor umbla dupa firmituri ca altii , doar in cazul in care motoarele Ferrari si Renault vor deveni mai puternice .
    5 13
  • ctlnmihai
    scuderia
    Mercedes de cativa ani domina F1 ..Deci eu cred ca nu e nimic dubios la ei..problema e ca regulile jocului sunt schimbate din mers si nu prea e corect
    7 12
  • ....
    @ctlnmihai. de 4 ani domina mercedes f1. mai precis din 2007. in 2006 erau pasta. dar cu toate astea tot nu au fost in stare sa cucereasca vreun titlu mondial la constructori.
    11 6
  • Un lucru clar: FIAT=Ferari
    Nu poate fi o dovada mai buna faptul ca ferari au o tehnologie depasita. Se dovedeste faptul ca Mercedes trebuie sa stea pe loc vreo 2 ani pentru ca ferari si renault sa-i ajunga din urma. Asta e tehnologia mercedes iar voi fanii rosii ati recunoscut ca ferari au motoare slabe. Va multumesc ca existati!

    PS. Anul trecut nu erau probleme la motorul fiat, cel mai probabil, anul acesta, au umblat la caracteristicile motorului iar acesta nu mai face fata.
    9 11
  • F-22 Raptor Fan
    in Formula 1 conteaza altceva decat regulile. Daca contau regulile, 2007 se desfasura altfel, scandalul Spygate, avea 2 piloti cu 0 puncte si victorii, 2008, dupa ce s-a aflat despre Crashgate (evident in 2009), avea o echipa probabil suspendata si un pilot exclus (momentan exista doar un pilot care s-a cam autoexclus, desi trebuia sa-i fie anulata licenta). Continuam, 2009, Deflectorgate, nu trebuia sa se intample, dar s-a intamplat. Motorul Mercedes nu trebuia sa fie montat pe monoposturile Brawn dar s-a intamplat (regulamentul prevedea maxim 2 echipe motorizate de acelasi producator, s-a schimbat oricum regulamentul peste noapte pentru Brawn). Australia 2009 - Liegate, un pilot nepedepsite pentru ca a mintit atata Federatia, cat si fanii si jurnalistii, dar evident... nu s-a intamplat nimic. Continuam: Singa 2009: Vettel penalizat desi nu a depasit viteza pentru ca un alt pilot sa castige cursa (nu s-a rezolvat nimic).

    Idea de baza este simpa: Formula 1 nu mai este un sport de mult. Este doar o afacere in care cativa meseriasi castiga bani, iar unii ca cei de mai sus, care posteaza plini de patos, cred ca poseda adevarul absolut si ca cineva ii asculta. Gresit... sunt doar niste fani care au uitat ca nimeni nu-i asculta, nici macar echipele ai caror fani sunt.
    18 5
  • Villeneuve51
    plimba ursu
    Fani mertedes va umflati degeaba. Refulati aici cat vreti ca de aia e spatiul asta pus la dispozitie cu atata generozitate. Anul asta un motor Renault sau Ferrari va lua titlul iar voi o sa va inghiti balivernele inteligente postate.
    10 5
  • stupid people
    @drako

    neuronul tau nu stie decat semnul egal
    10 4
  • ....
    @f-22 raptor fan. da ai perfecta dreptate. dar pana la urma regulile sunt ca sa fie incalcate. parerea mea era ca altul era clasamentul final din 2008 si 2009 daca regulamentul era aplicat cum trebuie. pacat. mare pacat
    8 3
  • ctlnmihai
    scuderia
    Nu inteleg cum a fost afectat clasamentul 2008.Probabil ca Ferrari sa castige trebuiau suspendati cei de la Mclaren in primele 6 curse din 2008 ca pilotii Ferrari sa aiba un avantaj decisiv in lupta ptr. titlul.
    4 5
  • tupeu fara limite
    Atata timp cat McLaren este furnizor unic pentru ECU montat pe toate motoarele, fanii acestei echipe nu au dreptul, daca au putina onoare si moralitate, sa protesteze cand alti motoristi primesc permisiunea de a modifica motorele.
    4 4
  • ctlnmihai
    wolful
    dap ca sa vezi.. tupeu de oameni cu ceafa groasa si jeepane :))
    6 4
  • NeoGalaxy
    FIA stie mai bine ce este legal si ce nu. Difuzorul de anul trecut a fost "legal", sistemul de ventilatie de anul acesta a fost "legal", lipsa unor penalizari anul trecut au fost "legale" dar problema unora este doar aprobarea unor modificari "legale". Probabil, acesti useri cred ca lucreaza la FIA si ei merg dupa principul "il avem pe Boc si suntem romani"

    Norocul lor este ca stiu diferenta dintre lumea reala si cea imaginara in care cativa useri s-au pierdut de mult.
    1 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru