Ferrari a identificat problemele tehnice ale monopostului
- Printeaza
- Trimite pe:
Ferrari a finalizat anchetă internă prin care a încercat să identifice cauzele pentru care monopostul Ferrari nu a avut performanţele scontate în prima parte a noului sezon competiţional.
Potrivit declaraţiilor designerului şef Nikolas Tombazis, Scuderia a început să înţeleagă problemele pe care le traversează şi va introduce un update pentru Marele Premiu al Turciei, însă grecul susţine că acesta nu va aduce un spor de performanţă semnificativ.
"La Istanbul vom avea o nouă aripă faţă, o nouă aripă spate şi modificări la frâne. Dar monopostul nostru are multe de recuperat: am avut probleme cu tunelul de vânt şi probleme de metodologie. Facem progrese pe ambele fronturi, dar mai avem de muncă. Cred că vom fi mai aproape în Turcia, dar mă îndoiesc că vom fi acolo unde trebuie să fim", a declarat el pentru publicaţia italiană Corriere della Sera, sugerând astfel că Ferrari nu va putea lupta pentru victorie.
Anterior, Ferrari a pus debutul modest de sezon pe problemele cu tunelul de vânt, iar Tombazis a recunoscut ca trecerea de la un model de 50% la unul de 60% ar putea fi o bună explicaţie pentru acest lucru.
Totuşi, acesta admite că regresele Ferrari au legătură şi cu lipsa acută de agresivitate în designului monopostului, element evidenţiat insistent de presa internaţională."Chiar dacă nu este o plăcere să admitem, am realizat că în ultimiii ani am devenit mai conservatori, mai puţin agresivi cu dezvoltarea şi am adus în fată idei mai puţin curajoase. Din păcate, cred că criticile sunt justificate. Structura noastră a devenit treptat mai complicată şi mulţi oameni care ar fi trebuit să aibă mintea limpede pentru a lucra la performanţă au fost distraşi de lucruri mai puţin importante. După acest duş rece ne concentrăm 1000% pe lucrurile care contează. Avem deja câteva proiecte foarte interesante", a mai precizat el.
Unul dintre aceste proiecte se referă la o aripă fată ajustabila în stilul celei utilizate în prezent de Red Bull Racing, ca urmare a faptului că inovaţia austriecilor respectă toate regulamentele tehnice în vigoare. Totuşi, acest lucru nu îl împiedică pe Tombazis să arunce săgeţi împotriva FIA, despre care afirmă că ar trebui să înăsprească testele.
"Trebuie să fii umil şi să înţelegi când un monopost este mai bun.
Între timp, în acest proces de renaştere mentală, forţam câteva inovaţii. FIA nu numai că stabileşte limite de rigiditate, dar poate înăspri regulile dacă consideră că există o flexibilitate în design. Nu spun că Red Bull trişează, trebuie să fim prudenţi. Totuşi, cred că FIA ar fi putut face testele mai severe. Din moment ce nu face asta, depinde de noi să intrăm în această horă", a mai declarat el.Via | Autosport