Ferrari a identificat însă o metodă inedită prin care poate profita de parteneriatul tehnic cu Haas, noua echipă care va concura în Formula 1 din sezonul 2016. Întrucât este o echipă nouă care nu participă încă în mod oficial în competiţie, Haas are dreptul să folosească tunelul de vânt fără restricţii, iar echipele rivale se tem că americanii au primit din partea Ferrari un model la scară al actualului monopost.
În acest fel, Ferrari este capabilă să dezvolte fără restricţii actualul monopost în tunelul de vânt, sub pretextul că acesta este utilizat de Haas.
Un purtător de cuvânt al Scuderiei Ferrari a negat însă că echipa foloseşte tunelul de vânt al celor de la Haas pentru dezvoltarea monopostului din acest an."Aşa cum este regulamentul, le permitem celor de la Haas să utilizeze tunelul de vânt de la Maranello. aerodinamic suntem două entităţi diferite. Utilizarea tunelului de vânt este separată, sunt componente separate, iar personalul este complet diferit", a declarat el.
Dar nu avem un program comun pentru tunelul de vânt. Din punct de vedereFIA a inspectat recent situaţia de la Maranello şi a ajuns la concluzia că Ferrari respectă regulamentul tehnic.
Speculaţiile în acest sens au apărut după ce Ferrari s-a prezentat la Marele Premiu al Spaniei cu un upgrade aerodinamic semnificativ care a schimbat aproximativ 70% din suprafaţa monopostului, inclusiv la aripa faţă, podea, placi exterioare ale caroseriei, eleron şi aripa spate.
Între timp, publicaţia germană Sport Bild susţine că Ferrari mai are de recuperat doar 15 CP pentru a ajunge la performanţele motorului Mercedes de 830 CP, în urma utilizării a trei "jetoane" pentru îmbunătăţirea unităţii de propulsie.
Anul trecut spuneau ca Mercedes are aproximativ 480 CP, probabil se refereau doar la unitatea termica, iar 830 CP de anul acesta este impreuna cu celelalte sisteme electrice
@Kyro: Haas are un tunel foarte smecher dar regulamentul din F1, nu permite testarea modelelor mai mari de 60%, asa ca...la ce le-ar folosi daca ar testa pe modele mai mari si ar incalca astfel regulamentul? Au un parteneriat tehnic cu Ferrari, au vrut sa foloseasca tunelor lor de vant, ok. Plus asa macar cei de la Ferrari vor stii daca corelarea datelor dintre CFD si tunelul de vand este ok si merge cum trebuie... nu ca in anii trecuti.
Adevarat,sunt mult mai bine fata de anul trecut,insa sunt tot departe de Mercedes,care,pare a-si pastra diferenta de performanta fara prea mare efort!Le-a mai ramas jetoanele alea pentru motor,vedem,dar nu ma astept la minuni...sper sa reuseasca o apropiere reala macar in regim de cursa.
Gene Haas Wiki page. "Construction of the new wind tunnel began in 2007 and was completed by year-end. After six months of commissioning, the wind tunnel opened to its first customer, a Formula One race team, in July 2008. Today the Wind Shear facility counts numerous NASCAR, IndyCar, Formula One and American Le Mans Series teams as customers. Wind Shear is owned 100% by Haas."
La asta se mai adauga si faptul ca HAAS nu a inscris oficial masina in concurs, deci nu este restrictionat de nici un regulament de testare (lucru trecut si un articolul de fata)
Sa revenim la 2015, la inceputul sezonului fiecare echipa a trebuit sa aleaga un tunel unde doreste sa testeze si cei de la Haas au ales tunelul Ferrari. Cat de buna a fost idea, numai ei stiu. Tunelul de vant Ferrari a avut in anii trecuti cateva probleme tehnice, astfel incat datele produse in acest tunel nu se "pupau" cu datele produse de CFD. Ferrari ca si alte echipe a folosit tunelul Toyota din Germania. Mi se pare ca anul acesta acest tunel este folosit de Force India si McLare, dar nu sunt sigur.
De ce am spus ca regulamentul s-a schimbat in urma cu cateva sezoane? Simplu pentru ca in trecut testatu pe modele la scara de 50%, acuma pot testa pe modele la scara de 60%.
Iar pentru Haas, chiar daca au un tunel in care pot testa la modelul la scara 100%, nu-i ajuta la nimic atata timp cat de anul viitor daca vor intra in F1, vor testa numai la scara 60%. Si plus Haas nu cred ca doreste sa fie la fel de slaba pe cat au fost Caterham, Virgin si HRT, de aia cred ca lucreaza destul de serios alaturi de cei de la Ferrari.
Articolul de fata la fel ca in multe alte randuri, nu este corect pentru ca cel care l-a scris nu stie regulamentul din F1. Haas nu are masina inscrisa oficial dar cand au depus cererea de a folosi tunelul de vant Ferrari, au primit dreptul de o face comform regulamentului actual, adica aceleasi ore ca cei de la Ferrari + acelasi model la scara de 60%. Cel putin asa spun cei de la FIA, si
aici: http://www.motorsportmagazine.com/f1/ferrari-and-haas-find-a-loophole/.
Evident, daca cumva cei de la Ferrari invata testand pe modelul Haas, treaba lor, pana la urma de aia se numeste parteneriat tehnic. Iar daca ei zic ca este totul ok, inseamna ca asa este.
"The crucial loophole here is that Haas – which enjoys a technical partnership with Ferrari – is not officially a competitor until 2016. The regulations, which restrict wind tunnel time to a maximum of 60 tunnel hours and 65 runs per week and an inverse CFD teraflop restriction, specify that the restrictions apply to the team and ‘any agent or subcontractor of the team’. But Haas is neither of those things; it is a team in its own right, albeit not one yet subject to any tunnel restrictions, which only come into play once it has entered the championship"
Extras din articolul mentionat de tine