Ferrari a identificat o lacună în regulament prin care poate lucra mai mult în tunelul de vânt

de Daniel Popescu
Miercuri, 03.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a descoperit o scăpare în regulamentul tehnic care îi permite să profite de parteneriatul tehnic cu noua echipă Haas pentru a lucra mai mult în tunelul de vânt decât rivalii.

Ferrari este capabilă să dezvolte fără restricţii actualul monopost în tunelul de vânt, sub pretextul că acesta este utilizat de Haas.


Regulamentul tehnic prevede o restricţionare puternică a tunelului de vânt la numai 60 de ore şi 65 de sesiuni pe săptămână, cu scopul de a reduce costurile.

Ferrari a identificat însă o metodă inedită prin care poate profita de parteneriatul tehnic cu Haas, noua echipă care va concura în Formula 1 din sezonul 2016. Întrucât este o echipă nouă care nu participă încă în mod oficial în competiţie, Haas are dreptul să folosească tunelul de vânt fără restricţii, iar echipele rivale se tem că americanii au primit din partea Ferrari un model la scară al actualului monopost.

În acest fel, Ferrari este capabilă să dezvolte fără restricţii actualul monopost în tunelul de vânt, sub pretextul că acesta este utilizat de Haas.

Nqu avem un program comun pentru tunelul de vânt.

Purtator de cuvant Ferrari
Un purtător de cuvânt al Scuderiei Ferrari a negat însă că echipa foloseşte tunelul de vânt al celor de la Haas pentru dezvoltarea monopostului din acest an.

"Aşa cum este regulamentul, le permitem celor de la Haas să utilizeze tunelul de vânt de la Maranello.

Dar nu avem un program comun pentru tunelul de vânt. Din punct de vedere aerodinamic suntem două entităţi diferite. Utilizarea tunelului de vânt este separată, sunt componente separate, iar personalul este complet diferit", a declarat el.

FIA a inspectat recent situaţia de la Maranello şi a ajuns la concluzia că Ferrari respectă regulamentul tehnic.

Speculaţiile în acest sens au apărut după ce Ferrari s-a prezentat la Marele Premiu al Spaniei cu un upgrade aerodinamic semnificativ care a schimbat aproximativ 70% din suprafaţa monopostului, inclusiv la aripa faţă, podea, placi exterioare ale caroseriei, eleron şi aripa spate.

Între timp, publicaţia germană Sport Bild susţine că Ferrari mai are de recuperat doar 15 CP pentru a ajunge la performanţele motorului Mercedes de 830 CP, în urma utilizării a trei "jetoane" pentru îmbunătăţirea unităţii de propulsie. 

Via Motorsport Magazine

Comentarii (12)

  • La asta sunt cei mai buni, sa identifice zone gri si sa ii faca in culise pe ceilalti, bata-i Dumnezo sa-i bata.
    8 33
  • Interesanta cifra asta de 830 CP
    Anul trecut spuneau ca Mercedes are aproximativ 480 CP, probabil se refereau doar la unitatea termica, iar 830 CP de anul acesta este impreuna cu celelalte sisteme electrice
    5 3
  • Mclaren_Mircea_1984-Si Mercedes cu introducerea motoarelor V6 nu tot munca de culise a fost?
    14 1
  • Le-au vrut toti, inclusiv Renault care desi era campioana cu Vettel si Red Bull au spus ca ies din F1 daca nu sunt introduse motoare mai mici, mai eficiente si cu tehnologii hibrid. Macaronarii au vrut V6 pentru ca au crezut in prostia lor ca incepand toti de la 0, ii vor depasi pe Red Bull.
    14 18
  • Ce ii interesant de mentionat ii ca FIA au trimis in inspectie un fost angajat Ferrari. Raspunsul cred ca il stim cu toti care o sa fie :)))
    7 6
  • Inca un mic detaliu. Haas deja are un tunel de vant la fabrica NASCAR din State care poate folosi modele in dimensiuni reale. Culmea cum a decis sa testeze fix la Maranello pe modele 60%
    6 5
  • Eh nu vreau sa neg dar alte publicatii au dezbatut altfel subiectul. Cei de la Mercedes s-au "speriat" cand au vazut pachetul introdus in Spania si s-au plans la FIA. Dupa cei de la Mercedes au venit cei de la Red Bull si McLaren care au facut exact acelasi lucru. FIA a trimis un inginer care in trecut a lucrat la Ferrari si la McLaren si care probabil daca era roman le cerea mita celor de la Ferrari. Asa ceva nu s-a intamplat, tipul a facut un raport care dupa spusele celor de la Omnicorse.it, a fost foarte detaliat, iar FIA a fost foarte multumita. Acuma daca cei de la Ferrari au testat diferite lucruri (parti) pe timpul alocat celor de la Haas, n-a fost dovedit. Comic este ca tocmai cei de la Red Bull s-au ofticat... cred ca au uitat de echipa lor B, Toro Rosso.

    @Kyro: Haas are un tunel foarte smecher dar regulamentul din F1, nu permite testarea modelelor mai mari de 60%, asa ca...la ce le-ar folosi daca ar testa pe modele mai mari si ar incalca astfel regulamentul? Au un parteneriat tehnic cu Ferrari, au vrut sa foloseasca tunelor lor de vant, ok. Plus asa macar cei de la Ferrari vor stii daca corelarea datelor dintre CFD si tunelul de vand este ok si merge cum trebuie... nu ca in anii trecuti.
    12 1
  • serban
    Mclaren_Mircea Vorbim de culise ? Cine au fost condamnați pentru spionaj în 2007 și în detrimentul cui ? Și care au fost sancțiunile ? Li s-au luat toate punctele la constructori și au fost amendați cu 100 mil. $ ?
    21 3
  • Ha,ha,ha...
    Nu stiu ce tot identifica Ferrari in regulament,din pacate nu prea se vad pe circuit aceste "oportunitati" sau schimbarea in proportie de 70% a monopostului sau eventuala testare in plus in tunelul de vant!
    Adevarat,sunt mult mai bine fata de anul trecut,insa sunt tot departe de Mercedes,care,pare a-si pastra diferenta de performanta fara prea mare efort!Le-a mai ramas jetoanele alea pentru motor,vedem,dar nu ma astept la minuni...sper sa reuseasca o apropiere reala macar in regim de cursa.
    1 1
  • @F1_Red_Fury
    Gene Haas Wiki page. "Construction of the new wind tunnel began in 2007 and was completed by year-end. After six months of commissioning, the wind tunnel opened to its first customer, a Formula One race team, in July 2008. Today the Wind Shear facility counts numerous NASCAR, IndyCar, Formula One and American Le Mans Series teams as customers. Wind Shear is owned 100% by Haas."

    La asta se mai adauga si faptul ca HAAS nu a inscris oficial masina in concurs, deci nu este restrictionat de nici un regulament de testare (lucru trecut si un articolul de fata)
    1 1
  • @Kyro: Imi pare rau sa te dezamagesc dar un citat valabil in 2009, nu are nici un sens in 2015. Faptul ca poate anumite echipe au testat pe acolo prin 2008... de fapt nici nu am gasit despre cine este vorba. Este posibil ca multe echipe de F1 sa fi testat in acel tunel, dar tot la scara 50% au testat pentru ca asa era regulamentul atunci.

    Sa revenim la 2015, la inceputul sezonului fiecare echipa a trebuit sa aleaga un tunel unde doreste sa testeze si cei de la Haas au ales tunelul Ferrari. Cat de buna a fost idea, numai ei stiu. Tunelul de vant Ferrari a avut in anii trecuti cateva probleme tehnice, astfel incat datele produse in acest tunel nu se "pupau" cu datele produse de CFD. Ferrari ca si alte echipe a folosit tunelul Toyota din Germania. Mi se pare ca anul acesta acest tunel este folosit de Force India si McLare, dar nu sunt sigur.

    De ce am spus ca regulamentul s-a schimbat in urma cu cateva sezoane? Simplu pentru ca in trecut testatu pe modele la scara de 50%, acuma pot testa pe modele la scara de 60%.

    Iar pentru Haas, chiar daca au un tunel in care pot testa la modelul la scara 100%, nu-i ajuta la nimic atata timp cat de anul viitor daca vor intra in F1, vor testa numai la scara 60%. Si plus Haas nu cred ca doreste sa fie la fel de slaba pe cat au fost Caterham, Virgin si HRT, de aia cred ca lucreaza destul de serios alaturi de cei de la Ferrari.

    Articolul de fata la fel ca in multe alte randuri, nu este corect pentru ca cel care l-a scris nu stie regulamentul din F1. Haas nu are masina inscrisa oficial dar cand au depus cererea de a folosi tunelul de vant Ferrari, au primit dreptul de o face comform regulamentului actual, adica aceleasi ore ca cei de la Ferrari + acelasi model la scara de 60%. Cel putin asa spun cei de la FIA, si
    aici: http://www.motorsportmagazine.com/f1/ferrari-and-haas-find-a-loophole/.

    Evident, daca cumva cei de la Ferrari invata testand pe modelul Haas, treaba lor, pana la urma de aia se numeste parteneriat tehnic. Iar daca ei zic ca este totul ok, inseamna ca asa este.
    2 1
  • @F1_Red_Fury
    "The crucial loophole here is that Haas – which enjoys a technical partnership with Ferrari – is not officially a competitor until 2016. The regulations, which restrict wind tunnel time to a maximum of 60 tunnel hours and 65 runs per week and an inverse CFD teraflop restriction, specify that the restrictions apply to the team and ‘any agent or subcontractor of the team’. But Haas is neither of those things; it is a team in its own right, albeit not one yet subject to any tunnel restrictions, which only come into play once it has entered the championship"

    Extras din articolul mentionat de tine
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru