FEATURE: Patru motive pentru care merită să mergi la o cursă de Formula 1

de Daniel Popescu
Miercuri, 01.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sunetul motoarelor, atmosfera din tribune şi perspectiva nouă asupra evenimentelor de pe circuit sunt doar câteva dintre motivele pentru care trebuie să mergi la o cursă de Formula 1.

Esential 100 de euro a costat cel mai ieftin bilet la Marele Premiu al Ungariei
330 de minute dureaza spectacolul Formulei 1 intr-un weekend in antrenamente, calificari si cursa
O excursie la un Mare Premiu de Formula 1 este probabil cea mai dificilă misiune pentru un fan al sporturilor, întrucât în general celelalte competiţii se desfăşoară în interiorul oraşelor şi sunt mai uşor de urmărit de la faţa locului, indiferent că vorbim despre fotbal, tenis, baschet, handbal sau volei.

Însă tocmai aceste aparente dificultăţi sunt cele care îmbogăţesc experienţa de a vedea o cursă de Formula 1 pe viu, fie din tribune, fie de pe iarbă.

Aşa cum probabil îţi imaginezi, la un Mare Premiu de Formula 1 nu curge numai lapte şi miere, însă avantajele sunt de departe mai valoroase decât dezavantajele, astfel că întrebarea "merită să merg la o cursă?" are un răspuns simplu: da! Pe baza experienţei trăită de Automarket la Marele Premiu al Ungariei, iată numai câteva motive:

SUNETUL MOTOARELOR

Merită să vezi Formula 1 pe viu fie numai şi pentru a auzi sunetul inconfundabil al motoarelor V8 de 2.4 litri. Experienţa nu se compară cu ceea ce auzi la televizor în fiecare weekend şi, mai presus de toate, nu se compară cu nicio altă experienţă muzicală trăită vreodată.

Este dificil de exprimat în cuvinte ce simţi când trece un monopost de Formula 1 pe lângă tine, dar iată o versiune: atunci când eşti pe linia dreaptă de start-sosire, se aude un zumzet melodios, iar intensitatea zgomotoului ajunge la maxim în momentul în care monopostul ajunge chiar în dreptul tău, pentru că apoi să se stingă treptat până la intrarea în primul viraj. Dacă eşti poziţionat într-un viraj, experienţa este uşor diferită: auzi sunetul mai puternic, pentru ca apoi acesta să se reducă în zona de frânare şi să crească din nou în intensitate la ieşirea din viraj. Cert este că este aproape imposibil să nu ţi se facă pielea de găină când auzi pentru prima oară sunetul fabulos al acestor motoare.

Rămâne de văzut dacă acest concert excepţional îşi va păstra calităţile şi după introducerea noilor motoare turbo de V6 de 1.6 litri în sezonul 2014, însă probabil că inginerii au fost deja instruiţi să nu piardă din vedere acest aspect. Asta pentru că sunetul este probabil ceea ce defineşte în prezent Formula 1 pentru un fan prezent în tribune.

Sunetul motoarelor este definitoriu pentru Formula 1

ATMOSFERA

Dacă sunetul motoarelor te entuziasmează, atmosfera este cea care te pregăteşte pentru spectacol. Încă de pe drumul care te duce spre circuit intri în jocul miilor de fani care se îndreaptă spre circuit cu zâmbetul pe buze.

Mulţi dintre ei poartă tricouri şi steaguri cu echipele sau piloţii preferaţi şi este foarte uşor să te integrezi în această atmosferă, mai ales dacă accepţi dialogul cu ei. Cel puţin în Ungaria, mulţi dintre ei ştiu să poarte o conversaţie în limba engleză.

Lucrurile sunt şi mai frumoase în tribune, în special atunci când piloţii favoriţi trec prin faţa acesteia. Aplauzele şi strigătele de bucurie sunt la ele acasă, iar fanii se bucură împreună indiferent de pilotul favorit. Asta se vede foarte bine şi în zona de merchandising, acolo unde copiii sunt cei mai fericiţi când părinţii le cumpără un tricou original cu echipa preferată.

Atmosfera de la un Mare Premiu de Formula 1 face toti banii

PERSPECTIVA ASUPRA CURSEI

Toată lumea spune că Marele Premiu al Ungariei a fost plictisitor, însă lucrurile au stat cu totul atlfel în tribune. Este o plăcere să-i urmăreşti pe piloţi trecând succesiv prin fata ta în zgomotul asurzitor al motoarelor şi să-i identifici după monopost şi cască. Cel puţin pe linia dreaptă, ai însă senzata că urmăreşti un concurs de roboţi, întrucât monoposturile se mişcă perfect pe traiectoria ideală.

Lucrurile se complică uşor când vine vorba de clasamentul cursei şi de strategiile la boxe. Dacă ai o poziţionare bună în tribune, clasamentul îl poţi urmări pe ecranele gigant poziţionate în faţa tribunelor, însă chiar şi aşa lucrurile vor deveni uşor dificile când piloţii încep să intre la boxe şi se infiltrează pe la jumătatea plutonului. Şi pentru că tot a venit vorba despre intrările la boxe, strategiile pot fi intuite uşor în momentul în care piloţii trecut prin fata ta, întrucât este uşor să distingi tipurile de pneuri cu care concurează aceştia.

Fanii au op alta perspectiva cand urmaresc cursa de la fata locului

EŞTI APROAPE DE PILOŢI

Urmareste Automarket
Experienţa de a urmări un Mare Premiu de Formula 1 de la faţa locului nu se rezumă doar la tribune sau la iarba de la General Admission. Dacă ajungi pe circuit încă de joi, timp de trei ore vei avea ocazia să faci ceea ce se numeşte Pitwalk, adică să te plimbi pe linia boxelor şi, dacă ai noroc, să observi cum lucrează mecanicii la monoposturi sau cum se exersează opririle la boxe.
În plus, există o sesiune specială pentru autografe, iar duminică, cu o oră şi jumătate înaintea cursei, piloţii fac un tur al circuitului în care salută spectatorii din tribune. Toate aceste mici detalii simbolizează apropierea piloţilor şi echipelor de fanii care vin la circuit.

Fanii au posibilitatea de a merge in pitlane

DEZAVANTAJE

Inevitabil, o cursă de Formula 1 văzută la faţa locului presupune şi câteva dezavantaje, însă acestea sunt mai degrabă nesemnificative în comparaţie cu avantajele enumerate mai sus.

În primul rând, este aproape sigur că nu vei putea vedea tot circuitul indiferent de tribuna pe care o alegi, însă unele tribune îţi oferă o perspectivă mai largă a circuitului decât altele. De aceea, este important să te documentezi despre vizibilitatea oferită de o tribună înainte de a lua o decizie cu privire la biletele pe care le vei cumpăra. Nu uita că ai şanse să găseşti o poziţionare foarte bună chiar şi pentru biletele General Addmision, care îţi oferă acces în orice zonă a circuitului cu excepţia tribunelor. Ideea de bază este însă să ajungi cât mai devreme la circuit, întrucât locurile cu adevărat bune se ocupă foarte devreme.

Un alt dezavantaj este că nu ai acces la conversaţiile radio dintre piloţi şi ingineri, care de multe ori sunt edificatoare pentru strategiile ale pentru schimburile de pneuri sau pentru anumite defecţiuni tehnice care pot conduce la abandonuri.

BILETELE SCUMPE, PRINCIPALA PROBLEMĂ

Fără îndoială, cel mai mare obstacol pentru un fan al Formulei 1 care vrea să meargă pe circuit este preţul foarte ridicat al biletelor. În cazul Marelui Premiu al Ungariei, cel mai ieftin bilet în tribune costă 150 EUR pentru tot weekendul, în timp ce biletele General Admission sunt 100 EUR. Dacă ai pretenţia de a urmări cursa de la una dintre tribunele care îţi oferă cea mai bună perspectivă trebuie să pregăteşte peste 200 EUR, preţurile ajungând uşor până la 450 EUR.

La aceste preţuri se adaugă însă şi costurile cu transportul până la Budapesta, cazarea şi transportul din oraş la circuit, care au potenţialul de a dubla sau chiar tripla costurile totale ale excursiei.Iar preţurile biletelor sunt semnificativ mai mari la cursele europene de tradiţionale, cum sunt cele de la Spa-Francorchamps sau Monza.

Bilertele pentru cursele de Formula 1 sunt scumpe pentru cei mai multi fani

ÎN LOC DE CONCLUZII

Experienţa de a urmări o cursă de Formula 1 de la faţa locului este unică, în special datorită sunetului motoarelor şi a atmosferei din tribune. Prin urmare, dacă dispui de un buget suficient de generos pentru o astfel de aventură, vei fi mai mult decât încântat de investiţia realizată.

Comentarii (13)

  • hungur
    la dezavantaje ar mai fi si perioada din an in care se desfasoara cursa; de exemplu, hungaroring e fix in cea mai calda perioada din an; si acum au fost 36-37 de grade; cald ca dreaq
    5 2
  • Care 100?, 80 de euro era la admitere generala.
    5 0
  • - a fost 80 GA numai duminica, era 100 pe tot weekendul cred.
    - as mai adauga un dezavantaj: cozile imense de masini si blocajele pe autostrada, intrari si iesiri de la hungaroring.

    Cand m-am dus acolo, pe m3 gps-ul imi zicea sa ies de pe autostrada in 3 km. coada pentru iesirea respectiva incepuse deja si eu ratasem iesirea.... mi-a luat peste o ora sa ajung de la autostrada la ring, si cam o ora sa plec de acolo.

    Inarmati-va cu rabdare sau mergeti acolo de dimineata de tot. Luati apa la voi, ca in timpul curesi efective, duminica, nu se mai gasea strop de apa de cumparat si absolut nimic rece. asta la 38 de grade, stat in soare ... ca numai la super gold este acoperis ...
    8 0
  • Acu 3 ani cel mai ieftin era 100 euro, nu era nimic mai ieftin cum aud acum cva de genu 80 eu.. E adevarat cel mai impresionant e sunetul motoarelor in special la retrogradarea brusca din trepte de viteza superioare in cele inferioare .
    2 0
  • eu merg de 2ani la HU-ring....si anul trecut si anul asta 90euro....dar e mai ieftin in forinti cu card...aprox 83-85euro.
    intrarea duminica la 7.00 ....cei ce rup poarta sunt numai aia cu general-admision.....ce vor la dealul de pe linia dreapta
    Daca impartiti o masina cam 50euro drumul + 18euro/pat/pers+900euro biletul+ alte cheltuieli.

    Cei de pe granita vin doar Duminica ....vad GP3 + Gp2+ Porche+prezentare piloti+ cursa F1....si biletul era vreo 75euro pt duminica...fara cazare/masa

    Problema ca ma batut soarele de ne venea sa murim pe acolo
    Anul trecut a plouat la cursa...noroiul pana in gat
    Anul asta ploua la 7.00 torential apoi de la 12.00 canicula...vineri+sambata =canicula 37grade
    Cel mai OK e bilet la vreun Silver (pe scaun) de pe linia de Start doar Duminica si gata....sau bataie pe deal si stai pe o buca 10ore
    Dimineata prinzi si parcare gratis...si coada mica

    Buget pe weekend fara desfrau =1000-1500ron
    4 0
  • mergeti pt zgomot si spectacol
    Atmosfera superba
    Vezi pilotii pe viu pe linia de start sau in Budapesta in oras(daca ai noroc)
    3 0
  • anul asta am avut norocul sa primesc cadou un bilet la hockenheimring in tribuna principala (haupttribune) la cativa m de linia de start si de garajul celor de la red-bull . Personal nu am fost atat de impresionat si nu pt ca nu as fi vreun fan insa nimic nu mai este spectaculos in ziua de azi la un astfel de eveniment! As nota pozitiv spre impresionant doar startul si (spre norocul meu as spune) sesiunea de calificari pe ploaie care obliga pilotii sa foloseasca frana de motor destul de mult la abordarea primului viraj, in rest ,dupa 4-5 ture... doar durere de gat si somn usor ! Toti se aliniaza in sir indian, nu vezi nici o depasire, nici un "tackling". Am mai fost impresionat de f buna organizare a evenimentului , de tirurile echipelor si cam atat ...insa acestea nu prea au legatura cu ceea ce s-a intamplat pe circuit...
    3 1
  • startul pt pasionati http://youtu.be/7JYjLJJgPCs
    0 0
  • andreig
    Eu merg la F1 de vreo 4 ani. Am fost pentru prima oara la Istanbul (circuit modern, atmosfera slaba). A urmat Hockenheim (circuit clasic, atmosfera fantastica, am stat in tribunele din stadion, vedeam 6 viraje si intrarea la pituri), Catalunya (circuit frumos, compact, f cald, atmosfera dar nu ca la nemtii, vedere f buna datorita diferentelor de nivel). Anul acesta am incercat Silverstone (groaznic, mult prea multa lume, cozi, iar vizibilitatea este redusa fiindca intreg circuitul este pe o suprafata plana,parerea mea este ca diferentele de nivel sunt un punct forte al unui circuit.) Urmeaza Spa, urmatoarea cursa din calendar unde am bilete fix in Eau Rouge. :)
    1 0
  • cineva
    Si sesiunea de autografe este un "must". E ceva de vis sa vezi toti pilotii de formula 1 in fata ta!! Eu am fost in 2009 in Turcia si am luat autograf de la preferatul meu!! :)
    0 0
  • AndreiRN
    Am mers la un Grand Prix si ....... lume multa si inghesuiala si preturi exagerate si vezi mult mai putin decat pe ecran dar a trebuit sa acumulez si o astfel de experienta.
    http://www.gplb.com/index.html
    0 0
  • anul asta e prima data cand imi permit o excursie la un mare premiu si acela va fi SPA, unde sper sa si castige KIMI :D

    @andreig cu ce mergi acolo?
    1 0
  • Bintank
    Implementarea din Calibre e puțin diferită, dotcuenuml este eempărțit in pagini a ce2te 1024 caractere (tag-uri html incluse), similar cu metoda de calcul folosită de epub.Ar trebuie să apară een versiunea următoare de Calibre (undeva in weekend). Fișierul apnx va fi generat la copierea pe Kindle (folosind cablul de date).Programul meu e puțin mai flexibil, poți să alegi een ce2te pagini eemparți cartea, și de unde eencepi. Probabil o să apară și in Calibre funcții asemănătoare.Merci de sfatul legat de note, o să eencerc.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru