FEATURE: Istoria F1 Champ, singurul manager de Formula 1 din România

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 17.03.2011
Automarket îţi reaminteşte cum a evoluat managerul F1 Champ pe parcursul primelor patru ediţii şi îţi prezintă câştigătorii care au plecat la cursele din Ungaria sau Turcia.

Pentru cititorii fideli ai site-ului Automarket, F1 Champ reprezintă de mai bine de patru ani singurul manager de Formula 1 din România, lansat la începutul sezonului 2007 pentru a identifica cei mai buni şi inspiraţi concurenţi în determinarea rezultatelor de la Marile Premii.

Cum a apărut însă ideea unui astfel de manager într-un moment în care pe piaţă nu exista nimic de acest gen ne explică Mircea Meşter, project manager Automarket.

"F1 Champ a fost o idee născută cam în acelaşi moment în care am gândit dezvoltarea unei secţiuni de Formula 1 pe Automarket. Iar raţiunea din spatele acestei idei a fost una nobilă: nu vream să aducem pe site oameni care să citească doar ştiri despre cât a costat casa lui Schumacher din Elveţia sau despre ce culoare au ochii prietenei lui Hamilton. Am preferat să aducem oameni care ştiu componenţa echipelor de Formula 1, care sunt la curent cu regulamentele dintotdeauna în schimbare şi care ştiu să deosebească piloţii pe circuit."

Fără îndoială, principalul criteriu după care F1 Champ s-a diferenţiat de celelalte concursuri de acest gen din presă internaţională a fost punctarea ştirilor. O decizie care a atras numeroase controverse pentru fanii Formulei 1 şi care, în cele din urmă, a fost abandonată

"Primul an a fost unul complicat, în care sistemul gândit iniţial a suferit modificări majore pe parcursul competiţiei. 'Bursa de puncte', prin care piloţii şi echipele primeau puncte în funcţie de caracterul pozitiv/negativ al ştirilor despre aceştia/acestea, a fost modul prin care am cernut pasionaţii adevăraţi de cei care nu urmăreau Formula 1. Până la urmă, după trei sezoane, am renunţat la această modificare de punctare la cererile concurenţilor F1 Champ, nu înainte de a ne asigura însă un grup de utilizatori fideli care văd o pasiune în Formula 1, nu o oportunitate în F1 Champ",  a mai precizat Mircea.

În cei patru ani care au trecut de la lansarea concursului, F1 Champ a creat o comunitate puternică de fani, care sunt permanent la curent cu ultimele noutăţi şi informaţii din lumea Formulei 1, aşa cum a remarcat şi Mircea:

"Vă spun cu mâna pe inimă că, dacă am avea pe secţiunea auto a site-ului nostru utilizatori atât de informaţi şi de fideli, aş fi cel mai mulţumit manager de proiect din lume. Sper ca noul sezon şi noul concept de "Etapă Finală" să ne arate că facem parte dintr-un concurs dinamic şi plin de suspans până în ultimul viraj al sezonului. Aşa cum e şi sportul pe care îl iubim cu toţii. Evident, şi premiul mare e pe măsură: nu e la îndemâna oricui să stea lângă Vettel şi Webber la standurile Red Bull în timpul unui eveniment oficial."

Iată pe scurt principalele repere ale fiecărei ediţii F1 Champ de până acum, precum şi perspectivele asupra ediţiei curente:

F1 CHAMP 2007: UN CONCEPT DIFERIT DE MANAGER DE FORMULA 1

F1 Champ nu a fost primul manager de Formula 1 pe plan internaţional, însă în mod cert a fost primul în care ştirile despre echipele şi piloţii implicaţi în competiţie au contat în stabilirea punctajul final, pe lângă performanţele obţinute în antrenamente, calificări şi cursă.

Ideea de bază a concursului a fost ca utilizatorii să rămână permanent conectaţi la evenimentele din Formula 1, nu numai pe parcursul celor trei zile aferente unui Mare Premiu o dată la două săptămâni. Inevitabil pentru orice concurs aflat la prima ediţie, regulamentul a fost perfectibil şi a suferit două schimbări majore pe parcursul sezonului, pentru a reflecta mai bine situaţia reală.

Astfel s-a ajuns ca echipele, piloţii şi piloţii de teste să fie împărţiţi pe grupe valorice şi să primească puncte în cadrul fiecărei ştiri pe baza unei grile de punctare secrete, la care s-au adăugat punctele aferente pentru evenimentele oficiale.

  • Provocarea anului: Necesitatea de a modifica regulamentul pentru a permite selecţia piloţilor de top şi după primele etape.
    Iniţial, valoarea în credite a acestora a crescut foarte mult după primele curse, motiv pentru care nu mai puteau fi selectaţi de utilizatorii care nu îi aveau în echipă.
  • Câştigătorul anului: Bandiul Orest (orestb) Prima ediţie F1 Champ a fost câştigată de Bandiul Orest din Rădăuţi, care a avut ocazia de a vedea pe viu Marele Premiu al Turciei din 2008.


F1 CHAMP 2008: CEL MAI COMPLEX SISTEM DE JOC

Pe baza succesului înregistrat la prima ediţie, F1 Champ 2008 a pornit la start cu numeroase noutăţi: punctarea ştirilor a rămas valabilă în ciuda inerentelor controverse privind subiectivitatea organizatorilor, la fel ca şi punctarea evenimentelor oficiale.

Noutăţile majore au fost reprezentate de includerea în concurs a managerilor echipelor de Formula 1, de schimbarea grilei de punctare, care a rămas în continuare secretă şi de un modul de statistici care a evidenţiat evoluţia punctajului pentru itemi. Nu în ultimul rând, concurenţii au avut posibilitatea de a-şi spori şansele la victorie prin secţiunea de pariuri, acolo unde au putut miza pe câştigătorul cursei, câştigătorul pole position-ului, dueluri intre piloţi, pilotul cu cel mai bun timp în cursă sau pilotul care va abandona primul în cursă.

  • Provocarea anului: Introducerea sistemului de pariuri a generat câteva problemele tehnice majore în prima etapă, însă acestea au fost remediate rapid.
  • Câştigătorul anului: Cristian Marin (crismar56) La capătul unei ultime etape extrem de pasionante, Cristian Marin şi-a adjudecat excursia la Marele Premiu al Turciei din 2009, iar primii cinci concurenţi din clasamentul general au primit o enciclopedie despre istoria Formulei 1. Premiile au fost decernate în cadrul unei întâlniri inedite cu câştigătorii care a avut loc la jumătatea lunii noiembrie în Bucureşti.


F1 CHAMP 2009: PUBLICAREA ÎN PREMIERĂ A GRILEI DE PUNCTARE

F1 Champ 2009 s-a desfăşurat în bună măsură conform regulamentului din anul precedent. O premieră a fost reprezentată de publicarea pe site a grilei de punctare, pentru a spori gradul de obiectivitate în punctarea ştirilor, chiar dacă controversele privind alocarea punctelor au continuat. În schimb, piloţii de teste au fost eliminaţi din concurs, în urma deciziei FIA de a interzice testele din timpul sezonului.

  • Provocarea anului: Publicarea grilei de punctare pentru ştiri a generat în continuare controverse privind modul în care organizatorii au punctat ştirile.
  • Câştigătorul anului: Szanto Zsolt (Dacia Logan Team) Al treilea mare câştigător al concursului F1 Champ a fost Szanto Zsolt, care a beneficiat de o excursie la Marele Premiu al Ungariei în sezonul 2010.


F1 CHAMP 2010: CUVÂNTUL DE ORDINE: SIMPLITATE

După numeroase sugestii primite de la concurenţi, organizatorii au decis să nu mai puncteze ştirile începând de la ediţia din 2010. Astfel, F1 Champ a devenit un manager în adevăratul sens al cuvântului, în care punctele sunt câştigate exclusiv pe baza performanţelor obţinute pe circuit în antrenamente, calificări şi cursă. Eliminarea punctării ştirilor a determinat şi eliminarea managerilor din concurs, iar pentru o simplificare şi mai mare au fost eliminate complet pariurile.

În plus, împărţirea echipelor şi piloţilor pe grupe a fost modificată, iar schimbările au fost permise pe tot parcursul timpului, până la începerea fiecărui eveniment oficial în parte.

  • Provocarea anului: Noul format al managerului a condus la determinarea câştigătorilor strict în funcţie de cunoştinţele şi inspiraţia în alegerea echipelor şi piloţilor potriviţi pentru fiecare eveniment în parte.
  • Câştigătorul anului: Koteles Attila (alonso_x) A patra ediţie a concursului F1 Champ a adus un nou câştigător, în persoana lui Koteles Attila, care va avea oportunitatea de a urmări din tribune Marele Premiu al Ungariei din sezonul 2011.

F1 CHAMP 2011: UN NOU MOD DE DETERMINARE A MARELUI CÂŞTIGĂTOR

Cea de-a cincea ediţie a managerului F1 Champ se va desfăşura după aceleaşi reguli ca şi anul trecut, principala modificare fiind modul de determinare a marelui câştigător. Astfel, numai concurenţii care vor obţine cel puţin o clasare în primii cinci în oricare dintre primele 18 etape ale sezonului vor putea participa în Etapa Finală, corespunzătoare ultimei curse a sezonului.

Aceasta va fi etapa în care se va desemna câştigătorul unei excursii de două persoane la Marele Premiu al Belgiei din 2012 oferită de Red Bull, ce include o vizită în paddock în garajul echipei Red Bull Racing.

PARTENERII F1 CHAMP

F1 Champ a fost şi rămâne singurul manager de Formula 1 de pe internetul românesc, iar formatul concursului a atras în fiecare an noi utilizatori dornici să-şi demonstreze abilităţile şi cunoştinţele în Formula 1. Succesul de care se bucură F1 Champ în rândul fanilor Formulei 1 a atras inevitabil şi câţiva partenerii de calibru, implicaţi la rândul lor în Marele Circ.

În 2008, la scurt timp după ce Fernando Alonso a cucerit două titluri mondiale pentru Renault, banca ING a fost sponsorul principal al managerului F1 Champ. Olandezii au fost urmaţi în 2011 de Red Bull, celebrul producător de băuturi energizante sporindu-şi astfel prezenta în lumea Formulei 1 după cele două titluri mondiale cucerite de Red Bull Racing în sezonul 2010.

CLICK AICI pentru a te înscrie în F1 Champ 2011!

 

Comentarii (1)

  • F1 CHAMP
    Automarket a ramas singurul site romanesc care gestioneaza un concurs de Formula 1, dupa "defunctul" F1Xtrem.ro (care a avut parca 2 editii intre anii 2004-2005) si care a evoluat bine in acest timp (ar mai ramane doar sa-si evalueze premiile de etapa - cu ajutorul sponsorilor - si astfel ar tinde catre "perfectul absolut"...:))
    La multi ani !
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru