Max Verstappen va avea un nou coechipier începând cu Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei, a 3-a cursă din sezonul 2025. Mai exact, Red Bull tocmai l-a anunțat pe Yuki Tsunoda ca pilot al echipei. Japonezul îl va înlocui pe Liam Lawson, care a avut rezultate mult sub așteptări.
Cei doi piloți vor face schimb de locuri, astfel că Lawson va reveni la echipa Racing Bulls, alături de debutantul Isack Hadjar. Pilotul neozeelandez a abandonat în prima cursă din Australia și a terminat pe locul 12 în cursa din China. În calificări, Lawson a fost pe locul 18 în Australia și pe locul 20 atât în calificările pentru cursa de sprint, cât și pentru cursa principală din China.
Începând din Japonia, Lawson va pilota pentru Racing Bulls, echipa cu care a pilotat și în sezoanele 2023 și 2024, când l-a înlocuit pe Daniel Ricciardo.
Cât despre Tsunoda, el a terminat pe locul 12 în Australia și pe locul 16 în China. În cea de-a doua cursă, Tsunoda a fost victima unei aripi frontale avariate, care a cedat fără să atingă o altă mașină.
via Formula 1
Dar avem nevoie de două mașini în față.
Nu doar pentru campionatul constructorilor, ci și pentru a-l ajuta pe Max să obțină al cincilea titlu. Cu două mașini în față, vom avea mai multe opțiuni strategice în curse.
Vom putea folosi experiența lui Yuki.
Acest lucru este important acum. În cele din urmă, este un avantaj pentru echipă, deoarece Max va beneficia de pe urma acestui lucru.
Dacă mă pot bucura în mod natural să o conduc pe măsură ce mă familiarizez cu ea în FP1, atunci rezultatele vor urma. Și dacă asta va duce la un podium, ar fi incredibil."
În 1990, Aguri Suzuki a devenit primul japonez care a urcat pe podium în Formula 1, ocupând locul trei în Marele Premiu al Japoniei.
Realizarea sa a fost repetată de Kamui Kobayashi, care a terminat tot pe trei în fața publicului său natal, în 2012. Al treilea japonez care a ajuns pe podium în Formula 1 este Takuma Sato, care a reușit acest lucru în Marele Premiu al SUA de la Indianapolis, în 2004.
Și el a terminat pe trei, obținând cel mai bun rezultat al său în Formula 1 pe circuitul unde, ani mai târziu, avea să obțină cele mai mari succese ale carierei sale, și anume cele două victorii, din 2017 și 2020.
Miliardarul Stroll a confirmat că, din 2020, el și partenerii săi au investit aproximativ 600 de milioane de lire sterline în Aston Martin. Cu această ultimă investiție, Stroll ar putea încerca să răscumpere acțiunile partenerilor săi, astfel încât Aston Martin să rămână în întregime sub controlul său.
Prin această tranzacție, producătorul auto se retrage practic din Formula 1, deși anul trecut compania a anunțat că va fi prezentă în campionatul mondial cel puțin până în 2030 – evident, acum doar ca sponsor.
Aston Martin își vinde participația minoritară în echipă pentru 74 de milioane de lire sterline, dar compania a dat asigurări că acest lucru „nu va afecta acordul de sponsorizare pe termen lung” existent între cele două părți.
Cu puțin timp înainte, Lawrence Stroll a anunțat o nouă investiție de 52,5 milioane de lire sterline în compania auto, care de ani de zile înregistrează pierderi și nu reușește să-și crească vânzările, amânând recent de două ori lansarea modelelor sale electrice – ultima dată pentru 2030.