Campionul mondial en-titre a ajuns pentru prima oară în pole-position pe circuitul din Arabia Saudită, așa că toată lumea putea intui rezultatul din cursă. Așadar, atenția nu a fost pe olandezul de la Red Bull, ci pe britanicul de 18 ani care a fost chemat, cu doar câteva ore în urmă, să îl înlocuiască pe Carlos Sainz la Ferrari.
Este vorba despre Oliver Bearman, care a încheiat sesiunea de calificări pe locul 11. Având în vedere această performanță, deloc de neglijat, toți așteptau să vadă ce poate face în cursa de sâmbătă.
Imediat după stingerea semaforului care anunța startul Marelui Premiu de Formula 1 din Arabia Saudită, Max Verstappen a țâșnit în fața plutonului și a păstrat conducerea. Perez și Leclerc și-au disputat încă de la început poziția a doua.
Monegascul de la Ferrari a avut câștig de cauză în virajul cu numărul 4. Tot în acest moment, Bearman încerca deja să treacă de Tsunoda. Piastri a trecut de Alonso în turul al doilea, iar Gasly s-a retras din cursă după o problemă apărută la cutia de viteze.
SAFETY CAR LA ÎNCEPUT DE CURSĂ
Cu ajutorul DRS-ului, Perez și-a recuperat poziția a doua în turul 4. În timp ce Alonso avea duelul său cu Piastri, coechipierul său, Lance Stroll, a atins parapetul de protecție și s-a oprit, destul de violent, în virajul 23.
Inițial, cursa a fost întreruptă de steag galben, dar Safety Car-ul și-a făcut apariția pe circuit.A fost un moment bun pentru o oprire la boxe. Majoritatea piloților au profitat de această întrerupere, dar au fost și excepții. Spre exemplu Norris, Hamilton, Zhou și Hulkenberg.
Mașina de siguranță s-a retras la boxe în turul cu numărul 9, iar cursa a fost reluată. Norris a reușit să îl țină în spate pe Verstappen, iar Hamilton a menținut poziția a treia.
Ceva mai în spate, Bearman a revenit pe 11 după ce l-a depășit pe Tsunoda, iar Magnussen a ieșit de pe circuit în urma unui duel cu Ocon și Albon. Pentru această manevră, danezul a primit, ulterior, o penalizare de 10 secunde.
În turul 12, Perez l-a întrecut pe Hamilton, iar Verstappen a revenit la conducerea cursei. Bearman continua să forțeze și a trecut de Zhou pentru a intra în top 10. Leclerc a trecut și el de Hamilton, în lupta pentru poziția a patra.
Și Piastri a încercat să treacă de Hamilton, dar monopostul McLaren a ieșit larg. Perez, în schimb, a trecut cu succes de Norris și a revenit pe poziția a doua.
În față, lupta dintre Hamilton și Piastri continua. Magnussen a mai primit o penalizare de 10 secunde, iar, în turul 20, Bearman a trecut de Hulkenberg.
Încălțat cu pneurile medii cu care a pornit în cursă, Norris a încercat din răsputeri să reziste în fața lui Leclerc, dar, în turul 25, monegascul de la Ferrari a avut câștig de cauză și a trecut pe poziția a treia.
În turul 37, Hamilton a intrat la boxe și a revenit pe poziția a 9-a, la șapte secunde în spatele lui Bearman.
Norris a schimbat și el pneurile un tur mai târziu.Spre final, Perez s-a apropiat de Verstappen, dar nu îndeajuns de mult încât să îi amenințe poziția de lider. Tot atunci, Ricciardo a pierdut spatele monopostul RB. Și Norris a încercat să se apropie de Bearman, dar fără succes.
Așadar, Max Verstappen și-a trecut în cont a doua victorie consecutivă din noul sezon, iar Perez a încheiat cursa pe locul 2. Podiumul a fost completat de Leclerc.
PUNCTE PENTRU BEARMAN
Pe bună dreptate, până la urmă, titlul de Pilotul Zilei a mers la Oliver Bearman, care a încheiat prima sa cursă de Formula 1 pe locul 7, aducând puncte importante Scuderiei de la Maranello.
Oscar Piastri a terminat al 4-lea, Fernando Alonso al 5-lea, iar George Russell pe 6. Lando Norris a fost doar al 8-lea, iar Lewis Hamilton al 9-lea. Ultimul punct pus în joc a fost adjudecat de Nico Hulkenberg.
Mi-e teamă că Ferrari au făcut o greșeală uriașă cu aducerea lui Hamilton și renunțarea la Sainz, ca să nu mai vorbim de puștiul ăla. Ca și Vettel, Hamilton este limitat la un anumit tip de mașină, pe care dacă n-o mai are, nu mai livrează nici rezultate. Cred că anul ăsta Russell o să cam măture pe jos cu el.
O să zăbovesc pe aici, deoarece Formula Unu
începe să mă prindă.
Dacă Perez merge precum in primele doua curse, daca reuseste sa nu mai coboare de podium, atunci are locul asigurat pentru 2025 la RedBULL.
Ferrari in schimb, trebuie sa aiba curajul să realizeze acele schimbari radicale pentru a avea succes măcar in anii urmatori, asta daca nu vrea sa inceapa 2025 cu doi plafonați cerți, Leclerc si Hamilton.
Bearman a terminat la cca. 20 secunde de Leclerc dupa ce a avut la dispozitie o singura sesiune de antrenamente, in contrapondere Leclerc avand multe sezoane alaturi de Ferrari, fara sa mai luam in considerare dificultatea debutului pentru Bearman, generata de circuitul de la Jeddah.
Leclerc nu doar ca nu-și permite sa-i ameninte pozitia lui Verstappen, observ ca începe sa nu-l poată urma indeaproape nici pe al doilea pilot RedBULL.
Robert Shwartzman si Oliver Bearman sunt cele doua soluții -din propria lor Academie- care sa ofere posibilitatea celor de la Ferrari nu doar sa spere, ci sa se reintalneasca cu rapid cu triumful.
Ar fi ideal ca ultimii piloti clasati sa intre la baraj cu rookie din ligi secunde si astfel sa fie inlocuiti daca pierd in cursele de baraj
Dar acum, ce face Ferrari?
Au deja semnati pentru 2025 doi piloti aflati in ultima parte a carierei lor, Lewis Hamilton și Charles Leclerc, amandoi cu contracte pe termen lung, iar Oliver Bearman este un super talent.
Iata că Ferrari nu mută, Ferrari continuă sa doarmă."
(ORF)
Concluzionez ca Ferrari vrea doar să-l îngroape definitiv pe Oliver dacă au decis sa-l trimita tocmai la Haas.
Ferrari trebuie să rupă pisica în două si să renunțe la cei doi gropari ai Maranello în sezonul 2025, Hamilton si Leclerc, mi-au confirmat amândoi pe parcursul ultimilor ani că nu dețin acele atribute care să readucă Ferrari în fruntea clasamentelor."
(TuttoSport)
In ultimii 16 ani au pilotat patlageaua rosie toata gama de piloti, de la tineri ultra talentati, campioni in putere sau la final de cariera si tot nu au reusit sa se apropie de titlu!
Problema este echipa,de la actionari, manager la tehnicieni si strategi. Cum Toto sau horner nu cred ca sunt transferabili, ar trebui sa gaseasca un al 3lea guru, unul cu "oo". Vasseur este un pas inainte comparativ cu binotto si baiatul binevenit de la tigari( arrivabene), dar nu credca are anvergura necesara.
Poate la anul! cum se tot amagesc din 2007!
https://youtube.com/shorts/T-80djwdtbU?feature=shared
Suntem pregatiti pentru orice, tocmai de aceea vreau sa comunic faptul ca Oliver Bearman se afla la Fiorano, acolo unde urmeaza un program intensiv de rutinare cu noua generatie de monoposturi de F1 cu efect de sol.
Oliver ruleaza cu SF1-75[2022] in vederea deplinei aclimatizari pentru o posibila prezenta si in Grand Prix-ul de la Melbourne.
Recuperarea lui Carlos se desfasoara in parametri optimi, doar ca anvergura Ferrari nu ne permite sa nu luam in calcul toate posibilitatile."
Patru echipe interesate de Ollie Bearman pentru sezonul 2025.
Pe lângă Haas, care este singura echipă motorizată de Ferrari, mai stau la coada pentru Bearman in aceste momente atat Williams, Sauber dar si Alpine.
(BBC Sport)
Fac din nou un apel catre Maranello:
Ferrari are nevoie urgenta de exuberanță si vigoare generate de valoarea dovedita deja -Robert Shwartzman si Oliver Bearman- , sub nicio forma Ferrari n-are pentru ce sa continue sa etaleze pe circuite lamentarea si lentoarea si in 2025, neajunsuri oferite in doze considerabile de doi sleiți notorii - Leclerc si Hamilton.
Pai bine ma Costele, esti transgender acum? Daca iti spuneai Mitica sau Silvestru Sosoaca se suparau nonbinarii?!
Altfel, cum spunea un coleg de comentarii, poti sa aduci la Maranello clona lui Senna altoita cu schumacher, ca fara echipa si masina o sa puna roata din dreapta in stanga si o sa ii cheme sa schimbe anvelope dupa ce s-a retras safety car'ul, ca sa fie siguri ca nu prind top 10!
Cat il priveste pe Bearman, a facut o cursa onorabila dar totusi nu este Andretti sa fi avut pol la prima cursa si nici nu a avut podium in cursa. E plina istoria F1 de tineri nascuti talentati si care au " murit" sperante! Ricci, leclerc, juniorul schumi,albon si in curand chiar Russell.
Iar incompetenta Ferrari a ingropat carierele multor campioni mondiali, alonso si vettel fiind ultimii 2, urmeaza Hamilton.