După o sesiune de sprint în care ploaia a amânat startul cu circa 30 de minute, a venit timpul cursei propriu zise în ziua de duminică. Nici de această dată, cel puțin dimineața, condițiile meteo nu erau cele mai bune.
Până la momentul startului, amenințarea ploii a dispărut, astfel că monoposturile s-au aliniat pe grilă încălțate cu pneuri medii și soft. Au existat câteva modificări în pluton, pe lângă cele 5 poziții primite ca penalizare de Max Verstappen.
Kevin Magnussen a fost retrogradat de pe 13 pe 16 după ce l-a încurcat pe Leclerc în sesiunea de calificări, iar Hulkenberg a pornit de pe linia boxelor după ce a schimbat mai multe componente la monopostul Haas.
După stingerea semaforului, Charles Leclerc și-a păstrat prima poziție. Primul viraj de pe circuitul Spa Francorchamps a făcut victime încă din primele secunde, Sainz și Piastri fiind implicați într-un incident care a lăsat urme pe ambele monoposturi.
Câteva momente mai târziu, Perez l-a ajuns pe Leclerc și a preluat conducerea cursei pe linia dreaptă Kemmel. Cu monopostul vizibil afectat de incidentul de mai devreme, Piastri a început să piardă poziții și într-un final a oprit monopostul McLaren pe marginea circuitului.
PIASTRI, ABANDON PE CIRCUITUL BELGIAN
Din motive de siguranță a fost fluturat steagul galben. Tot acum, lui Sainz i se spunea de la boxe că partea laterală a monopostului Ferrari este destul de afectată de incidentul cu Piastri.
Imediat, Alonso a profitat de situație și l-a depășit pe spaniolul de la Scuderia Ferrari.
După ce au trecut de Norris, Tsunoda și Albon l-au depășit și pe Carlos Sainz. Nici Norris nu se descurca mai bine, englezul de la McLaren pierzând poziția în fața lui Stroll și Russell.Primele intrări la boxe au fost semnate de Norris, Magnussen și Ricciardo, toți 3 revenind pe circuit pe pneuri de compoziție dură. În cursă, Verstappen trecea de Hamilton pe linia dreaptă Kemmel.
În turul 7, Sainz era deja pe locul 10, înainte să fie întrecut de Sargeant și Albon.
Între timp, Hamilton era informat de la boxe că amenințarea ploii rămâne și că aceasta ar putea veni în aproximativ 20 de minute.
Două tururi mai târziu, Verstappen l-a ajuns din urmă pe Leclerc, iar depășirea era inevitabilă. Totul s-a întâmplat la finalul liniei drepte Kemmel, pe frânare, în virajul Les Combes.
Perez conducea cursa, la o distanță de aproximativ 2.5 secunde în fața dublului campion mondial, Max Verstappen. Alonso a intrat la boxe în turul 11 și a revenit pe circuit în fața lui Hulkenberg, de care a și fost depășit câteva secunde mai târziu.
VERSTAPPEN SE INSTALEAZĂ LA CONDUCEREA CURSEI
Mexicanul de la Red Bull Racing a oprit în turul 14 pentru schimbul de pneuri. 3 tururi mai târziu, Perez a fost ajuns și depășit de Verstappen.
Norris a mai oprit o dată în turul 19, iar Sainz raporta prin transmisiunea radio că ploaia și-a făcut deja simțită prezența în virajul cu numărul 15.
În loc să treacă pe pneuri intermediare, Stroll a intrat la boxe și a ieșit pe circuit cu pneuri soft.Aceeași decizie a luat-o puțin mai târziu și George Russell.
În fața plutonului, Verstappen avea deja un avantaj de 6 secunde în fața lui Perez, iar Leclerc era pe 3 în fața lui Hamilton, Alonso, Tsunoda, Ocon, Magnussen, Norris și Russell. Tot acum, Carlos Sainz s-a văzut nevoit să abandoneze.
În turul 29, după o intrare la boxe, Hamilton l-a depășit pe Alonso cu ajutorul DRS-ului. Strategia cu 3 opriri a celor de la Williams s-a dovedit a fi neinspirată, iar Sargeant și Albon se regăseau pe locurile 17 și 18.
Pe final de cursă, Ocon l-a depășit pe Tsunoda în virajul Les Combes. Mai apoi a trecut de Stroll și a ajuns pe poziția a 8-a.
La final, Max Verstappen a trecut primul linia de sosire, la 22 de secunde în fața lui Perez. Charles Leclerc a încheiat Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei pe poziția a 3-a. Hamilton a terminat pe 4 și și-a adjudecat și punctul pentru cel mai rapid tur.
Au urmat, apoi, Alonso, Russell, Norris, Ocon, Stroll și Tsunoda.
Eu cred că pilotul înseamnă mai mult de 10%, mult mai mult ! Dovezi ? Piloți secunzi pe mașini dominante, nu s-au ridicat aproape niciodată la nivelul primilor. Exemple ? Destule, numai în ultimii 10-15 ani ! Webber, cel mai sus pe locul trei la general, a fost bătut și de Alonso și de Hamilton. Bottas bătut și de Vettel și de Max. Perez bătut de Leclerc. Mă refer strict la clasamentele finale. De unde se vede că nu-i suficient să ai o mașină dominantă ca să devii campion, trebuie să știi și ce să faci cu ea ! Iar asta știu să facă marii campioni, storc totul din monoposturile respective ! Ce m-a impresionat cel mai mult la marii piloți este constanța aceea ucigătoare în performanță, capacitatea aceea de a face o întreagă cursă în ritm de calificare, precizia și siguranța execuției, pe care ceilalți nu le au, iar asta face marea diferența. Fără Schumacher nu știu câte titluri ar fi avut Ferrari, fără Hamilton nu știu câte titluri ar fi avut Mercedes, la fel Vettel și Verstappen pentru Red Bull. Preamărim tehnologia, adevărat, extrem de importantă, dar minimalizăm excesiv factorul uman. Ceea ce mie mi se pare incorect.
Am văzut live 2 curse F1, in Istanbul la ultima cursa (circuitul stradal mi-a plăcut mult) si in Ungaria (cand preotul biletelor era rezonabil, adică acum mulți ani)