F1: Verstappen, victorie în Belgia. Perez și Leclerc pe podium

de Alexandru Monenciu
Luni, 31.07.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei. Campionul mondial en-titre a pornit în cursă cu o penalizare de 5 poziții pe grilă, după ce a schimbat cutia de viteze. Perez și Leclerc au completat podiumul.

După o sesiune de sprint în care ploaia a amânat startul cu circa 30 de minute, a venit timpul cursei propriu zise în ziua de duminică. Nici de această dată, cel puțin dimineața, condițiile meteo nu erau cele mai bune.

Până la momentul startului, amenințarea ploii a dispărut, astfel că monoposturile s-au aliniat pe grilă încălțate cu pneuri medii și soft. Au existat câteva modificări în pluton, pe lângă cele 5 poziții primite ca penalizare de Max Verstappen.

Kevin Magnussen a fost retrogradat de pe 13 pe 16 după ce l-a încurcat pe Leclerc în sesiunea de calificări, iar Hulkenberg a pornit de pe linia boxelor după ce a schimbat mai multe componente la monopostul Haas.

După stingerea semaforului, Charles Leclerc și-a păstrat prima poziție. Primul viraj de pe circuitul Spa Francorchamps a făcut victime încă din primele secunde, Sainz și Piastri fiind implicați într-un incident care a lăsat urme pe ambele monoposturi.

Câteva momente mai târziu, Perez l-a ajuns pe Leclerc și a preluat conducerea cursei pe linia dreaptă Kemmel. Cu monopostul vizibil afectat de incidentul de mai devreme, Piastri a început să piardă poziții și într-un final a oprit monopostul McLaren pe marginea circuitului.

PIASTRI, ABANDON PE CIRCUITUL BELGIAN

Din motive de siguranță a fost fluturat steagul galben. Tot acum, lui Sainz i se spunea de la boxe că partea laterală a monopostului Ferrari este destul de afectată de incidentul cu Piastri.

Imediat, Alonso a profitat de situație și l-a depășit pe spaniolul de la Scuderia Ferrari.

După ce au trecut de Norris, Tsunoda și Albon l-au depășit și pe Carlos Sainz. Nici Norris nu se descurca mai bine, englezul de la McLaren pierzând poziția în fața lui Stroll și Russell.

Primele intrări la boxe au fost semnate de Norris, Magnussen și Ricciardo, toți 3 revenind pe circuit pe pneuri de compoziție dură. În cursă, Verstappen trecea de Hamilton pe linia dreaptă Kemmel.

În turul 7, Sainz era deja pe locul 10, înainte să fie întrecut de Sargeant și Albon.

Între timp, Hamilton era informat de la boxe că amenințarea ploii rămâne și că aceasta ar putea veni în aproximativ 20 de minute.

Două tururi mai târziu, Verstappen l-a ajuns din urmă pe Leclerc, iar depășirea era inevitabilă. Totul s-a întâmplat la finalul liniei drepte Kemmel, pe frânare, în virajul Les Combes.

Perez conducea cursa, la o distanță de aproximativ 2.5 secunde în fața dublului campion mondial, Max Verstappen. Alonso a intrat la boxe în turul 11 și a revenit pe circuit în fața lui Hulkenberg, de care a și fost depășit câteva secunde mai târziu.

VERSTAPPEN SE INSTALEAZĂ LA CONDUCEREA CURSEI

Mexicanul de la Red Bull Racing a oprit în turul 14 pentru schimbul de pneuri. 3 tururi mai târziu, Perez a fost ajuns și depășit de Verstappen.

Norris a mai oprit o dată în turul 19, iar Sainz raporta prin transmisiunea radio că ploaia și-a făcut deja simțită prezența în virajul cu numărul 15.

În loc să treacă pe pneuri intermediare, Stroll a intrat la boxe și a ieșit pe circuit cu pneuri soft.

Aceeași decizie a luat-o puțin mai târziu și George Russell.

În fața plutonului, Verstappen avea deja un avantaj de 6 secunde în fața lui Perez, iar Leclerc era pe 3 în fața lui Hamilton, Alonso, Tsunoda, Ocon, Magnussen, Norris și Russell. Tot acum, Carlos Sainz s-a văzut nevoit să abandoneze.

În turul 29, după o intrare la boxe, Hamilton l-a depășit pe Alonso cu ajutorul DRS-ului. Strategia cu 3 opriri a celor de la Williams s-a dovedit a fi neinspirată, iar Sargeant și Albon se regăseau pe locurile 17 și 18.

Pe final de cursă, Ocon l-a depășit pe Tsunoda în virajul Les Combes. Mai apoi a trecut de Stroll și a ajuns pe poziția a 8-a.

La final, Max Verstappen a trecut primul linia de sosire, la 22 de secunde în fața lui Perez. Charles Leclerc a încheiat Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei pe poziția a 3-a. Hamilton a terminat pe 4 și și-a adjudecat și punctul pentru cel mai rapid tur.

Au urmat, apoi, Alonso, Russell, Norris, Ocon, Stroll și Tsunoda.

Comentarii (8)

  • Vacanta placuta tuturor pilotilor !!!
    15 8
  • Mircea Badea
    multumim, radu!
    6 13
  • Hamilton : "dacă aș fi fost eu în monopostul lui Perez ...", în ideea că ar fi existat un echilibru și ar fi fost mult, mult mai greu pentru Max, dacă nu chiar imposibil ! Poate că da, mult mai probabil că nu. Și automat vine întrebarea, dar dacă Max ar fi fost în monopostul lui Bottas, tu câte titluri ai mai fi avut ?
    11 25
  • @ DAV Frank Williams avea o regulă la care nu a renunțat niciodată. „Ieși campion cu Williams, pleci de la echipă”. A fost întrebat de ce. „Pentru că mașina contează 90% iar pilotul 10%. Toți piloții care au fost campioni vor o mărire de salariu pentru asta. Eu pot oferi o mașină bună care poate câștiga un campionat, sau nu și unui pilot care este bun dar cere un salariu mic. Dacă este foarte bun să meargă să câștige și cu altă mașină. Până în prezent nu a câștigat nimeni. deci pilotul contează mai puțin decât mașina”. El cumpăra tot, nu avea fonduri de la uzine ca alte echipe. Se ferea de piloți agresivi care distrugeau mașinile. Hamilton fără McLaren la debut și fără Mercedes „în anii de glorie”(- a se citi anii în care a „sponsorizat masiv” FIA și F1) era o/. Și fără retragerea „obligatorie” a lui Schumacher nu ajungea în F1.Dacă Schumacher a fost campion de 7 ori a fost că a a format o echipă și o mașină câștigătoare, Hamilton le-a primit de-a gata datorită „politicii corecte”. Să nu ne ascundem după cireș că se vede. Oricât s-ar strădui Toto!
    10 25
  • @^
    Eu cred că pilotul înseamnă mai mult de 10%, mult mai mult ! Dovezi ? Piloți secunzi pe mașini dominante, nu s-au ridicat aproape niciodată la nivelul primilor. Exemple ? Destule, numai în ultimii 10-15 ani ! Webber, cel mai sus pe locul trei la general, a fost bătut și de Alonso și de Hamilton. Bottas bătut și de Vettel și de Max. Perez bătut de Leclerc. Mă refer strict la clasamentele finale. De unde se vede că nu-i suficient să ai o mașină dominantă ca să devii campion, trebuie să știi și ce să faci cu ea ! Iar asta știu să facă marii campioni, storc totul din monoposturile respective ! Ce m-a impresionat cel mai mult la marii piloți este constanța aceea ucigătoare în performanță, capacitatea aceea de a face o întreagă cursă în ritm de calificare, precizia și siguranța execuției, pe care ceilalți nu le au, iar asta face marea diferența. Fără Schumacher nu știu câte titluri ar fi avut Ferrari, fără Hamilton nu știu câte titluri ar fi avut Mercedes, la fel Vettel și Verstappen pentru Red Bull. Preamărim tehnologia, adevărat, extrem de importantă, dar minimalizăm excesiv factorul uman. Ceea ce mie mi se pare incorect.
    7 25
  • Da „papa Frank” Williams era un zgârcit notoriu datorită statutului de „garajist”. Nu avea sprijinul producătorilor auto ca alte echipe, el cumpăra tot. Fondurile insuficiente îl obliga să fie așa. Campionii erau „vânați” de alte echipe, ademeniți cu salarii mari pe care el nu putea sau nu vrea să le dea. Dar cum funcționa F1 cunoștea bine. Despre comparațiile tale am și eu o variantă puțin diferită. Suntem diferiți dar ne naștem cu drepturi egale (într-o lume ideală) nu suntem egali. FIA și F1 au nevoie de sponsori, fani, constructori și politicieni pentru a funcționa. Weber nu avea același sprijin ca Vettel și era tratat ca „pilot 2”. Când Vettel a semnat cu Ferrari, ai văzut Red Bull, (prin RICI) ce i-a făcut.Asta-i diferența între pilotul 1 și pilotul 2. Și exemplele celelalte sunt la fel. Anul trecut când monoposturile erau la fel la Mercedes ai văzut cum se clasau Hamilton și Russel. Anul acesta Hamilton a activat „opțiunea șantaj” și s-a schimbat. Mai mult, campionul cere(și foarte probabil va obține) contract multianual în valoare de 250 milioane, pentru că Toto Wolf și alții se tem să nu pățească ca Briatore. Îi amenință cu devoalarea activităților mai puțin legale prin care au cucerit 7 titluri. Deci unii sunt mai egali decât alții!
    7 25
  • Mânuță roșie, deci mai sunt și alte opinii dar nu știu care. Sper că nu crezi că știi mai bine decât Williams cum era F1 atunci? Sau comparația Hamilton-Russel? Nu uita remarca lui Niki Lauda „Dacă punem și o maimuță la volan tot vom ieși campioni”. O fi padocul F1 mare dar e o lume foarte mică, se află multe secrete.
    4 23
  • După vreo 4 ani, m-am uitat si eu la 2 curse F1, consecutive. Am avut un deja vu, epoca cand Schumacher câștiga tot fără sa se forțeze. Desigur, Verstappen n-are nici o vina, pentru ca ceilalți sunt slabi pregătiți. Competiția este absolut plictisitoare pentru un profan ca mine! Atenție nu contest plăcerea fanilor care urmăresc in cunoștința de cauza subiectul.
    Am văzut live 2 curse F1, in Istanbul la ultima cursa (circuitul stradal mi-a plăcut mult) si in Ungaria (cand preotul biletelor era rezonabil, adică acum mulți ani)
    1 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru