După o sesiune de calificări în care piloții Red Bull Racing au ocupat primele două poziții, era clar că echipa austriacă va avea un început perfect de sezon. Ferrari a ocupat următoarele două poziții, dar toți ochii erau ațintiți spre Aston Martin.
În special asupra lui Fernando Alonso, care a încheiat pe prima poziție două sesiuni de antrenamente. Chiar și așa, dublul campion mondial s-a calificat pe locul 5 pentru cursa de duminică.
START PERFECT PENTRU VERSTAPPEN
La stingerea semaforului, Max Verstappen a avut un start foarte bun și a păstrat prima poziție. Nu același lucru se poate spune despre coechipierul său, Sergio Perez, care a pierdut a doua poziție în favoarea lui Charles Leclerc.
Momentul startului se putea dovedi catastrofal pentru piloții Aston Martin. În lupta lui cu George Russell, Lance Stroll a avut un contact cu Fernando Alonso, în virajul cu numărul 4, dar, în ciuda unor steaguri galbene afișate pe al doilea sector, totul s-a terminat cu bine.
Alex Albon și debutantul Logan Sargeant au pornit și ei foarte bine, fiecare câștigând 3 poziții. Zhou Guanyu și Nico Hulkenberg, pe de altă parte, au pierdut fiecare 4 poziții. Pilotul celor de la Haas a fost implicat într-un incident cu Esteban Ocon, de care a profitat Valtteri Bottas care a urcat pe poziția a 9-a.
În față, Max Verstappen avea deja un avantaj de 3.5 secunde. Perez încă îl vâna pe Charles Leclerc.
În turul cu numărul 10, avantajul lui Verstappen crescuse la 7 secunde. Între timp, Alonso ajungea la mai puțin de o secundă în spatele lui Russell, astfel că putea iniția un atac cu DRS.
Tot acum, Pierre Gasly oprea la boxe pentru a trece pe pneuri hard.
Lando Norris și Yuki Tsunoda au făcut același lucru, dar în turul 11.Două tururi mai târziu, Fernando Alonso trecea de George Russell după un duel frumos. Hamilton a trecut și el pe la boxe, în turul 13, britanicul fiind urmat de Russell și mai apoi de Alonso.
Între timp, Valtteri Bottas era pe 6. Nu a durat mult până a fost întrecut de Alonso și mai apoi de Russell.
STRATEGII DIFERITE PENTRU ECHIPELE DIN FRUNTE
Max Verstappen și Sergio Perez au oprit în tururile 15, respectiv 18. Dar, piloții Red Bull Racing au optat pentru alt set de pneuri soft, spre deosebire de Ferrari, Aston Martin și Mercedes, care au ales pneurile hard.
Pentru Oscar Piastri a fost un debut cu ghinion, pilotul celor de la McLaren fiind obligat să se retragă.
Și Esteban Ocon a avut ghinion. Francezul a primit o penalizare de 5 secunde pentru că nu s-a aliniat corect pe grila de start și mai apoi alte 10 secunde pentru că nu a ispășit-o corect.
În turul 26, având și avantajul pneurilor soft, Sergio Perez a trecut de Charles Leclerc și s-a instalat pe poziția a doua. În turul 30, Verstappen avea un avantaj de aproape 14 secunde.
Ocon a mai primit 5 secunde după ce a depășit limita de viteză pe linia boxelor.
Că tot veni vorba, Valtteri Bottas a oprit și el în turul 30, fiind urmat (un tur mai târziu) de Hamilton, Russell și Stroll. Și Sainz a trecut pe la boxe, dar Leclerc a rămas pe circuit până în turul 34, promovându-l astfel pe Alonso până pe 3.
Perez și Alonso au oprit în turul 35, revenind pe circuit pe pozițiile 2, respectiv 6.
Și Verstappen a oprit în turul 37, dar nu a schimbat cu nimic ordinea în cursă.CURSĂ DE VIS PENTRU FERNANDO ALONSO
Dezlănțuit, Fernando Alonso a pornit în urmărirea lui Lewis Hamilton, pe care l-a prins în turul 37. După un duel cu septuplul campion mondial, Alonso a avut câștig de cauză.
Ghinionul i-a lovit și pe italienii de la Ferrari. În turul 41, Charles Leclerc a oprit monopostul pe marginea circuitului, în penultimul viraj. Nu a fost nevoie de intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Cu 15 tururi rămase până la final, Carlos Sainz ocupa ultima treaptă a podiumului, dar Fernando Alonso se apropia amenințător din spate. Se duceau lupte grele și la mijlocul plutonului: Gasly a trecut de Albon, iar Tsunoda a făcut o dublă depășire la Zhou și De Vries.
În turul 44, Alonso s-a apropiat la mai puțin de o secundă de Sainz și a urmat un duel 100% spaniol. Unul pe care l-a câștigat dublul campion mondial.
La finalul cursei, Max Verstappen a trecut primul linia de sosire, cu un avantaj de aproape 12 secunde în fața coechipierului său, Sergio Perez. Fernando Alonso a trecut al treilea și a urcat pe podium pentru prima oară din Qatar 2021 și pentru a 99-a oară în carieră.
Mai mult, Alonso a fost desemnat și Pilotul Zilei.
Sainz a încheiat pe 4, fiind urmat, pe rând, de Hamilton, Stroll, Russell, Bottas, Gasly și Albon.
Mi-a plăcut comentariul umidificatului după Hamilton și-l estimez poziționat la final după Verstappen, Leclerc, Alonso, Perez, Russel, Sainz și Stroll. :))
Daca n-ar mai exista si dimensiunea numita neprevazut, as paria din greu ca Red Bull va castiga toate cursele anul acesta. Oricum, nu cred sa piarda mai mult de doua-trei si acelea doar cu ghinion.
Ferrari. Mi se rupe inima de ei, dar mai sus de locul trei nu-i vad. Daca-l prind si pe ala ! Fara cursa castigata si reiterez ce-am spus anul trecut, du-te Leclercule unde vezi cu ochii, in alta parte ai avea macar sansa sa termini si tu curse, indiferent de loc.
Mercedes. Daca nu e si fudul, prostul nu e prost destul ! Adica te chinui un an intreg cu un concept ratat si-n anul urmator vii cu aceeasi rasnita ! Iar carcotasii, printre care si eu, pot afirma cu satisfactie ca, fara cea mai dominanta masina, Hamilton este cel mult GOAT-ul din fundul curtii, iar secunda in minus fata de ceilalti, data de "skil"-ul personal, a fost doar o fantasma a pupincuristilor de la Sky.
Anul trecut Ferrari zdrobea tot in primele curse si stim cum s-a sfarsit. Alonso este acelasi pilot ca anul trecut, nu s-a transformat in Senna de Craciun, diferenta a facut-o monopostul. La fel ca in cazul lui Hamilton, dar in sens invers.
Singura concluzie pe care mi-o permit: cand 3/4 dintre piloti ca pot face turul cu diferente de sutimi sau zecimi, echipa tehnica si monopostul sunt factorii determinanti. Stroll, care nu-i noul Villeneuve si pilotand cu o mana beteaga, a fost aproape sa ia fata ambelor MBZuri.
Va fi interesant de urmarit cum va evolua situatia: rbr va putea mentine performanta si fiabilitatea? Ferrari va reveni sau este un alt an de "tranzitie"? Aston martin va creste sau asta va fi? Mercedes era un expert in reveniri pana anul trecut, oare anul acesta va avea mai mult succes?
inca mai e prosteala cu roti moi si tari, inca intreaba pilotii daca pot tura un pic masina.
ps: daca era si kimi pe acolo, il lua pe alonso..
Anul trecut Ferrari / Leclerc au dominat inceputul de campionat, castigand 2 din primele 3curse si locul 2 in a 2a. Lumea in extaz, ii vedea campioni, cu cel mai rapid si fiabil monopost Ferrari din ultimele decenii si Leclerc reincarnarea lui Schumacher.
Faptul ca RBR ar fi putut castiga daca nu ramaneau in drum este nerelevant. Este plina istoria F1 de monoposturi performante- multe Ferrari:))- care nu puteau duce cursa la bun sfarsit. Campionatul se castiga de cel care termina in fata, nu de cel care ar fi putut castiga daca nu i se strica caruta'n drum.
Astea sunt insa detalii, ideea era alta: nu trebuie sa tragem concluzii grabite ( Rbr va castiga detasat, alonso pe locul 2 etc), mai sunt 22 de curse si ( din nou) istoria ne-a aratat ca multe se pot schimba, mai ales ca se pot imbunatatii monoposturile in an.
RBR a demonstrat în presezon, a confirmat în prima cursă. Sigur, e posibil ca Ferrari să nu abandoneze în fiecare cursă, dar și Hamilton se va bucura la mijlocul plutonului de tot felul de ciobeli cu cei din liga lui. :))