F1 Ungaria: Victorie pentru Max Verstappen, o nouă dezamăgire pentru Ferrari

de Alexandru Monenciu
Luni, 01.08.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Plecat de pe poziția a 10-a, Max Verstappen a câștigat Marele Premiu de Formula 1 din Ungaria, găzduit de circuitul Hungaroring. Locul 2 a fost ocupat de Lewis Hamilton, iar George Russell a terminat al treilea.

Înaintea pauzei de vară, Formula 1 a ajuns pe circuitul Hungaroring de lângă Budapesta, acolo unde s-a desfășurat Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei.

Sesiunea de calificări a fost câștigată de George Russell, pilotul britanic reușind primul pole-position din carieră.

În cursa de duminică, imediat după stingerea semaforului, Russell a rezistat în fața lui Sainz. Spaniolul de la Ferrari a încercat o depășire în primul viraj, în același loc în care Hamilton a trecut de cele două monoposturi Alpine.

VIRTUAL SAFETY CAR LA ÎNCEPUT DE CURSĂ

Tot acum, Max Verstappen a ajuns pe locul 8, iar Perez pe 9. Imediat, cursa a fost întreruptă de un Virtual Safety Car, provocat de incidentele dintre Kevin Magnussen și Daniel Ricciardo și Sebastian Vettel și Alexander Albon.

S-a revenit la ritm de cursă în turul 3, iar George Russell a pus o distanță de siguranță față de cele două monoposturi Ferrari. Între timp, Hamilton era pe urmele lui Lando Norris, iar Verstappen trecea de Alonso, după ce multiplul campion mondial a ieșit larg în virajul 3.

În turul 7, campionul mondial en-titre a trecut de Ocon. Tot acum, Magnussen a intrat la boxe.

Cinci tururi mai târziu, Lewis Hamilton a trecut de Norris în virajul 1. Britanicul de la McLaren a mai pierdut, apoi, o poziție în fața lui Max Verstappen. Un tur mai târziu, Norris a fost întrecut și de Sergio Perez.

Chemat la boxe în turul 15, Carlos Sainz nu s-a conformat (a făcut-o, însă, două tururi mai târziu). În schimb, au intrat George Russell și Max Verstappen.

În turul 20, Charles Leclerc se afla în fruntea plutonului, la 11.5 secunde în fața lui Hamilton.

Septuplul campion mondial a trecut pe la boxe, iar Verstappen a realizat un "undercut" de toată frumusețea și se afla acum pe poziția a 5-a. A trecut imediat de Ocon și a ajuns pe 4.

Două tururi mai târziu a oprit și Leclerc, monegascul ieșind pe circuit în fața lui Sainz. În acest moment, Russell conducea, din nou, cursa de pe circuitul ungar.

DEZASTRU PENTRU FERRARI

Ceva mai în spate, Ricciardo a trecut de cele două monoposturi Alpine în virajul 3. Fernando Alonso a fost, mai apoi, depășit de Lance Stroll. Aceeași soartă a avut-o și Esteban Ocon în turul 30.

A urmat apoi un duel între Russell și Leclerc, câștigat (cu greu) de monegascul de la Ferrari în turul 31.

Max Verstappen a realizat un nou "undercut", opt tururi mai târziu, atunci când s-a oprit pentru un nou set de pneuri medii. În turul 40, Leclerc a trecut și el pe la boxe, dar a ieșit pe circuit pe pneuri hard. O alegere neinspirată a celor de la Ferrari.

S-a văzut asta un tur mai târziu, atunci când Verstappen a trecut de Leclerc. În penultimul viraj, însă, olandezul de la Red Bull a pierdut spatele monopostului. După o întoarcere de 360 de grade, a revenit în cursă, dar a pierdut poziția în fața lui Leclerc.

Și Russell a încercat să treacă de Verstappen, dar nu a reușit. În turul 45, campionul mondial en-titre a trecut, din nou, de Leclerc.

Trei tururi mai târziu, Sainz a intrat la boxe pentru al doilea schimb de pneuri. Spaniolul a revenit pe circuit pe locul 5, în fața lui Sergio Perez.

Duelul dintre Stroll și Ricciardo, pentru poziția a 11-a, s-a încheiat cu o coliziune și cu un steag galben.

Mai mult, australianul de la McLaren a primit o penalizare de 5 secunde.

În turul 51, Lewis Hamilton conducea cursa, iar Verstappen era la 3.5 secunde în spate. La finalul turului, Hamilton a intrat la boxe și a ieșit, pe pneuri soft, în fața lui Perez, pe locul 5.

În turul 54, Russell a trecut de Leclerc. Monegascul a fost chemat la boxe și a revenit pe pneuri soft.

A urmat apoi un duel între piloții Mercedes-AMG Petronas. În turul 65, Hamilton a ieșit mai bine din virajul 1 și a trecut pe poziția a 2-a, în fața coechipierului său, George Russell.

Trei tururi mai târziu, Bottas s-a oprit pe marginea circuitului, cursa fiind din nou întreruptă de un Virtual Safety Car. Nu a contat prea mult, aceasta fiind retrasă la jumătatea turului 69.

VICTORIE PENTRU VERSTAPPEN

Așadar, cu o diferență de aproape 8 secunde, Max Verstappen a trecut primul linia de sosire. Lewis Hamilton a încheiat cursa din Ungaria pe locul 2, iar George Russell pe 3.

Ferrari a greșit din nou, din punct de vedere al strategiei, tocmai de aceea, Sainz a terminat pe 4, iar Leclerc pe 6, în spatele lui Sergio Perez.

Restul topului 10 a arătat cam așa: Norris pe 7, Fernando Alonso pe 8, Esteban Ocon pe 9, iar Sebastian Vettel a luat ultimul punct pus în joc.

Comentarii (15)

  • cristi
    Pt toti desteptii din staful Ferrari dati-va baaa demisia !!! Sunteti varza!!!Cei mai slabi de departe,sa nu sti sa calculezi niste intrari la boxe,angajati dracului niste programatori destepti,ca ce aveti sunt un dezastru!!!!PS.Data viitoare va bate red bull cu plecare din pozitia 20!!!!
    12 6
  • Alexandru
    E necesar sa adaugati tabele, pentru piloti si echipe.
    Multumesc anticipat
    3 5
  • putin vladimir
    Asa cum spuneam... Ferrari au masina, au piloti, dar echipa e foarte slaba. Inca o cursa pe care o pierd pe mana proastei strategii.
    Verstappen de pe 10 sa termine primul, iar tu cu masini pe 2 si 3 sa nu te apropii de podium, asta inseamna masterclass! :))
    7 7
  • Dar de unde știți voi obiectivele echipei Ferrari? „Marele Circ” are acrobați atleți, iluzioniști, dresori cu animale, dansatoare dar și clovni. Și să știți că ăștia, clovnii, plac cel mai mult copiilor. Ar trebui să folosească mai mute culori, eventual toate culorile curcubeului cum ăi place lui Binotto.
    12 8
  • Realitatea
    Draga Putler,
    Daca aveau masina si piloti castigau si cu strategii gresite, vezi mercedes si RBR in anii precedenti.
    In orice esec exista mai multi vinovati, este un cumul de factori. Si asta ti-o spune si Binocchio, care admite greseala la Leclerc, dar spune ca masina lui Sainz , ca si a lui Leclerc, nu a/au avut ritm de cursa. Si asta cam asa este, altfel Sainz era pe podium.
    Ferrari au o masina buna, dar ii lipseste fiabilitatea, au un pilot principal un pic labil psihic dar Sainz este mai constant + o echipa care nimerește tactica la fel de des cum nimeresc eu 5 numere la 6/49. Fara o minune in vacanta, cel mai probabil ca vor pierde si locul 2 la constructori.
    5 5
  • Binotto
    "Alegerea anvelopelor hard a fost una greșită, dar s-a bazat pe lipsa de performanță a mașinii” - Mattia Binotto
    Băi Pinocchio, oprește-te mă din a minți și dă-i "valea" din echipă că o nenorocești. Arată-mi un manager/ pilot advers care să-ți susțină ideea. Până și Sainz îți acuză strategia!
    7 2
  • Ferrari e a treia echipă!
    Au înfrânt, iar...
    Din înfrângere în înfrângere, spre marea "victorie"! Vai de...rușinea lor, cred că este cea mai slabă echipă cu monoposturi și piloți cu potențial din istoria cel puțin recentă a F1.
    1 3
  • Binotto
    O caricatură de nota 10 :)))
    https://mobile.twitter.com/AgostiniAlessio/status/1553765480535556096?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1553765480535556096%7Ctwgr%5Eed151be4c40b07638c957a727ce963b61f91bfba%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.eurosport.ro%2Fformula-1%2Fcharles-leclerc-isi-pune-la-zid-echipa-dupa-dezastrul-din-ungaria.-gafe-in-serie-pentru-ferrari_sto9070254%2Fstory.shtml
    2 2
  • Se blocase excelul și din cauza asta au dat buleală.
    0 2
  • @Ferrari e a treia echipă!
    La ce/cum gândești tu îi faci pe cei de la crimă organizată și antiterorism să creadă că fumezi ceva special. Ferrari și McLaren sunt ca două surori (cele mai mari) în F1! Mercedes, datorită numeroșilor ani cât a tors pe lângă FIA reușind astfel să câștige campionatele cu regulamente pe placul lor, o numesc "cumătra bonă" a acestui sport. Williams e iarăși o echipă ce-a făcut ceva istorie impresionată. Așa că mai spală-te pe dinți!
    3 6
  • @@Ferrari e a treia echipă!
    Când invoci istoria și teoriile conspirației atunci când nu îți place prezentul, e doar o altă negare a realității, și o spun "doar" cau un "suporter" Ferrari.
    Dar când ești "nedeștept" de mic, mare doar te joci... :)
    0 6
  • Admin-ule
    Șterge-mi comm-urile, că oricum ești de doi bani!
    0 3
  • Mercedes&FIA
    Așa, schimbați regulamentul în timpul campionatului, că doar așa e corect, nu?
    https://formula1news.co.uk/mercedes-confident-ferrari-and-red-bull-will-lose-performance-as-fia-clamps-down-on-grey-area/
    5 1
  • Ferrari
    Se zvonește că ar exista 3 posibili înlocuitori ai lui Binotto dintre care unul ar fi chiar J.Todt.
    4 0
  • Binotto (Pinocchio)
    "Cursele precum Monaco, Silverstone sau Paul Ricard au fost considerate problematice în acest domeniu, dar nu văd grupul ca o problemă, pentru că cred că am luat decizii bune și anul acesta”, a explicat prima dată șeful Ferrari într-un interviu pentru Motorsport. .com.
    „Nu sunt convins că ceea ce am decis a fost o greșeală. Cred că am luat deciziile corecte în momentul în care au fost luate și, uneori, s-au dovedit a fi nefericite, dar nu rele”, a continuat Mattia Binotto.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru