Înaintea pauzei de vară, Formula 1 a ajuns pe circuitul Hungaroring de lângă Budapesta, acolo unde s-a desfășurat Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei.
Sesiunea de calificări a fost câștigată de George Russell, pilotul britanic reușind primul pole-position din carieră.
În cursa de duminică, imediat după stingerea semaforului, Russell a rezistat în fața lui Sainz. Spaniolul de la Ferrari a încercat o depășire în primul viraj, în același loc în care Hamilton a trecut de cele două monoposturi Alpine.
VIRTUAL SAFETY CAR LA ÎNCEPUT DE CURSĂ
Tot acum, Max Verstappen a ajuns pe locul 8, iar Perez pe 9. Imediat, cursa a fost întreruptă de un Virtual Safety Car, provocat de incidentele dintre Kevin Magnussen și Daniel Ricciardo și Sebastian Vettel și Alexander Albon.
S-a revenit la ritm de cursă în turul 3, iar George Russell a pus o distanță de siguranță față de cele două monoposturi Ferrari. Între timp, Hamilton era pe urmele lui Lando Norris, iar Verstappen trecea de Alonso, după ce multiplul campion mondial a ieșit larg în virajul 3.
În turul 7, campionul mondial en-titre a trecut de Ocon. Tot acum, Magnussen a intrat la boxe.
Cinci tururi mai târziu, Lewis Hamilton a trecut de Norris în virajul 1. Britanicul de la McLaren a mai pierdut, apoi, o poziție în fața lui Max Verstappen. Un tur mai târziu, Norris a fost întrecut și de Sergio Perez.
Chemat la boxe în turul 15, Carlos Sainz nu s-a conformat (a făcut-o, însă, două tururi mai târziu). În schimb, au intrat George Russell și Max Verstappen.
În turul 20, Charles Leclerc se afla în fruntea plutonului, la 11.5 secunde în fața lui Hamilton.
Septuplul campion mondial a trecut pe la boxe, iar Verstappen a realizat un "undercut" de toată frumusețea și se afla acum pe poziția a 5-a. A trecut imediat de Ocon și a ajuns pe 4.Două tururi mai târziu a oprit și Leclerc, monegascul ieșind pe circuit în fața lui Sainz. În acest moment, Russell conducea, din nou, cursa de pe circuitul ungar.
DEZASTRU PENTRU FERRARI
Ceva mai în spate, Ricciardo a trecut de cele două monoposturi Alpine în virajul 3. Fernando Alonso a fost, mai apoi, depășit de Lance Stroll. Aceeași soartă a avut-o și Esteban Ocon în turul 30.
A urmat apoi un duel între Russell și Leclerc, câștigat (cu greu) de monegascul de la Ferrari în turul 31.
Max Verstappen a realizat un nou "undercut", opt tururi mai târziu, atunci când s-a oprit pentru un nou set de pneuri medii. În turul 40, Leclerc a trecut și el pe la boxe, dar a ieșit pe circuit pe pneuri hard. O alegere neinspirată a celor de la Ferrari.
S-a văzut asta un tur mai târziu, atunci când Verstappen a trecut de Leclerc. În penultimul viraj, însă, olandezul de la Red Bull a pierdut spatele monopostului. După o întoarcere de 360 de grade, a revenit în cursă, dar a pierdut poziția în fața lui Leclerc.
Și Russell a încercat să treacă de Verstappen, dar nu a reușit. În turul 45, campionul mondial en-titre a trecut, din nou, de Leclerc.
Trei tururi mai târziu, Sainz a intrat la boxe pentru al doilea schimb de pneuri. Spaniolul a revenit pe circuit pe locul 5, în fața lui Sergio Perez.
Duelul dintre Stroll și Ricciardo, pentru poziția a 11-a, s-a încheiat cu o coliziune și cu un steag galben.
Mai mult, australianul de la McLaren a primit o penalizare de 5 secunde.În turul 51, Lewis Hamilton conducea cursa, iar Verstappen era la 3.5 secunde în spate. La finalul turului, Hamilton a intrat la boxe și a ieșit, pe pneuri soft, în fața lui Perez, pe locul 5.
În turul 54, Russell a trecut de Leclerc. Monegascul a fost chemat la boxe și a revenit pe pneuri soft.
A urmat apoi un duel între piloții Mercedes-AMG Petronas. În turul 65, Hamilton a ieșit mai bine din virajul 1 și a trecut pe poziția a 2-a, în fața coechipierului său, George Russell.
Trei tururi mai târziu, Bottas s-a oprit pe marginea circuitului, cursa fiind din nou întreruptă de un Virtual Safety Car. Nu a contat prea mult, aceasta fiind retrasă la jumătatea turului 69.
VICTORIE PENTRU VERSTAPPEN
Așadar, cu o diferență de aproape 8 secunde, Max Verstappen a trecut primul linia de sosire. Lewis Hamilton a încheiat cursa din Ungaria pe locul 2, iar George Russell pe 3.
Ferrari a greșit din nou, din punct de vedere al strategiei, tocmai de aceea, Sainz a terminat pe 4, iar Leclerc pe 6, în spatele lui Sergio Perez.
Restul topului 10 a arătat cam așa: Norris pe 7, Fernando Alonso pe 8, Esteban Ocon pe 9, iar Sebastian Vettel a luat ultimul punct pus în joc.
Multumesc anticipat
Verstappen de pe 10 sa termine primul, iar tu cu masini pe 2 si 3 sa nu te apropii de podium, asta inseamna masterclass! :))
Daca aveau masina si piloti castigau si cu strategii gresite, vezi mercedes si RBR in anii precedenti.
In orice esec exista mai multi vinovati, este un cumul de factori. Si asta ti-o spune si Binocchio, care admite greseala la Leclerc, dar spune ca masina lui Sainz , ca si a lui Leclerc, nu a/au avut ritm de cursa. Si asta cam asa este, altfel Sainz era pe podium.
Ferrari au o masina buna, dar ii lipseste fiabilitatea, au un pilot principal un pic labil psihic dar Sainz este mai constant + o echipa care nimerește tactica la fel de des cum nimeresc eu 5 numere la 6/49. Fara o minune in vacanta, cel mai probabil ca vor pierde si locul 2 la constructori.
Băi Pinocchio, oprește-te mă din a minți și dă-i "valea" din echipă că o nenorocești. Arată-mi un manager/ pilot advers care să-ți susțină ideea. Până și Sainz îți acuză strategia!
Din înfrângere în înfrângere, spre marea "victorie"! Vai de...rușinea lor, cred că este cea mai slabă echipă cu monoposturi și piloți cu potențial din istoria cel puțin recentă a F1.
https://mobile.twitter.com/AgostiniAlessio/status/1553765480535556096?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1553765480535556096%7Ctwgr%5Eed151be4c40b07638c957a727ce963b61f91bfba%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.eurosport.ro%2Fformula-1%2Fcharles-leclerc-isi-pune-la-zid-echipa-dupa-dezastrul-din-ungaria.-gafe-in-serie-pentru-ferrari_sto9070254%2Fstory.shtml
Dar când ești "nedeștept" de mic, mare doar te joci... :)
https://formula1news.co.uk/mercedes-confident-ferrari-and-red-bull-will-lose-performance-as-fia-clamps-down-on-grey-area/
„Nu sunt convins că ceea ce am decis a fost o greșeală. Cred că am luat deciziile corecte în momentul în care au fost luate și, uneori, s-au dovedit a fi nefericite, dar nu rele”, a continuat Mattia Binotto.