Formula 1 se află în acest weekend în țara vecină, în Ungaria, pe circuitul Hungaroring. Prima sesiune de antrenamente s-a încheiat, dar nu a fost una lipsită de evenimente.
Oscar Piastri a petrecut prima parte a sesiunii la boxele McLaren, acolo unde inginerii încercau să remedieze o problemă tehnică la monopost. Între timp, Max Verstappen a stabilit cel mai rapid rezultat provizoriu, de 1 minut și 19.831 secunde pe pneuri soft.
Traficul i-a dat de furcă lui George Russell, iar Lance Stroll s-a plâns de comportamentul monopostului Aston Martin. A existat chiar și un Virtual Safety Car, din cauza unui incident provocat de Alex Albon.
Spre finalul sesiunii, Carlos Sainz a stabilit cel mai rapid rezultat al primei sesiuni de antrenamente: 1 minut și 18.713 secunde, la 0.276 secunde distanță de Verstappen. Al treilea rezultat i-a aparținut lui Charles Leclerc.
Russell a încheiat pe poziția a 4-a fiind urmat, pe rând, de Zhou Guanyu, Lando Norris, Oscar Piastri, Yuki Tsunoda, Lance Stroll și Lewis Hamilton.
via Formula 1
CLA Nº DRIVER CAR / ENGINE TIME DELAY LAPS
1 55 Carlos Sainz Ferrari 1'18.713 27
2 1 Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 1'18.989 0.276 20
3 16 Charles Leclerc Ferrari 1'19.011 0.298 29
4 63 George Russell Mercedes 1'19.137 0.424 28
5 24 Zhou Guanyu Sauber/Ferrari 1'19.180 0.467 24
6 4 Lando Norris McLaren/Mercedes 1'19.211 0.498 26
7 81 Oscar Piastri McLaren/Mercedes 1'19.249 0.536 26
8 22 Yuki Tsunoda RB/Honda RBPT 1'19.260 0.547 26
9 18 Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1'19.265 0.552 25
10 44 Lewis Hamilton Mercedes 1'19.287 0.574 29
11 11 Sergio Pérez Red Bull/Honda RBPT 1'19.440 0.727 22
12 3 Daniel Ricciardo RB/Honda RBPT 1'19.578 0.865 27
13 14 Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes 1'19.686 0.973 24
14 23 Alexander Albon Williams/Mercedes 1'19.794 1.081 22
15 77 Valtteri Bottas Sauber/Ferrari 1'19.804 1.091 28
16 2 Logan Sargeant Williams/Mercedes 1'19.885 1.172 26
17 10 Pierre Gasly Alpine/Renault 1'19.976 1.263 26
18 31 Esteban Ocon Alpine/Renault 1'20.023 1.310 26
19 20 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1'20.295 1.582 27
20 50 Oliver Bearman Haas/Ferrari 1'20.371 1.658 27
Evident că îmi asum o mare responsabilitate pentru asta.
Pe de alta parte, au existat și multe alte circumstanțe in diferite tipuri de curse, diferite tipare privind strategia respectivelor curse. Astfel cred că este un pic din toate când ești parte în acest cerc vicios.
Am avut o vineri foarte puternică, dar am cedat la Silverstone în calificări, așa că, cu strategia de la Silverstone, am aruncat zarurile și am văzut ce s-a întâmplat pentru noi.
Principalul lucru este că sunt în această afacere de prea mult timp și știu că va conta doar unde termin în Abu Dhabi, așa că hai să mergem pe roller coaster și să ne întoarcem la acea formă maxima care m-a consacrat, si asta foarte curând.
Din punct de vedere mental trebuie să fii foarte puternic și cred că am fost foarte puternic în trecut, este o provocare cu care mă confrunt în acest moment pentru a depăși această perioadă dificilă și, așa cum am spus înainte, motivul pentru care îmi place atât de mult această provocare se datorează faptului că este foarte dificil din punct de vedere sportiv. Este foarte dificil să te concentrezi doar pe asta, pentru că te epuizează complet.”
https://youtu.be/ZKSK85sTT_E?feature=shared
1 Lando NORRIS McLaren 1:17.788
2 Max VERSTAPPEN Red Bull +0.243
3 Carlos SAINZ Ferrari +0.397
4 Sergio PEREZ Red Bull +0.467
5 George RUSSELL Mercedes +0.506
6 Kevin MAGNUSSEN Haas +0.527
7 Lewis HAMILTON Mercedes +0.575
8 Daniel RICCIARDO RB +0.583
9 Alexander ALBON Williams +0.726
10 Fernando ALONSO Aston Martin +0.731
11 Valtteri BOTTAS Kick Sauber +0.798
12 Logan SARGEANT Williams +0.823
13 Oscar PIASTRI McLaren +0.830
14 Esteban OCON Alpine +0.966
15 Nico HULKENBERG Haas +1.003
16 Pierre GASLY Alpine +1.100
17 Lance STROLL Aston Martin +1.391
18 Charles LECLERC Ferrari +1.498
19 Yuki TSUNODA RB +1.818
20 Guanyu ZHOU Kick Sauber +2.279
Avem trei juniori care sunt pregătiți pentru Formula 1, cu Liam Lawson cu siguranță în fruntea listei.
În spatele lui, mai sunt Ayumu Iwasa și Isack Hadjar.”
( Kleine Zeitung)
1 Lando NORRIS 1:16.098
2 Oscar PIASTRI +0.044
3 Max VERSTAPPEN +0.281
4 George RUSSELL +0.466
5 Carlos SAINZ +0.541
6 Daniel RICCIARDO +0.554
7 Alexander ALBON +0.563
8 Nico HULKENBERG +0.598
9 Yuki TSUNODA +0.646
10 Lewis HAMILTON +0.688
11 Charles LECLERC +0.705
12 Valtteri BOTTAS +0.706
13 Sergio PEREZ +0.856
14 Fernando ALONSO +0.903
15 Lance STROLL +0.987
16 Logan SARGEANT +1.070
17 Guanyu ZHOU +1.193
18 Pierre GASLY +1.401 5
19 Kevin MAGNUSSEN +1.409
20 Esteban OCON +1.477
Caroseria noua rulează doar pe mașina lui Verstappen, coechipierul Sergio Perez rulează pe vechile specificații (dar folosind restul upgrade-urilor).
Pe lângă această strategie divizată care permite o comparație mai bună, există și posibilitatea ca caroseria cu specificații vechi să fie încă folosită pentru circuite de viteză mai mare.
Când vă propuneți să definiți geometria caroseriei unei mașini de F1 sau orice specificație de răcire a mașinii, vă confruntați cu una dintre cele mai mari provocări ale compromisului. Este ușor să te păcăliști producând cifre mari de forță aerodinamică doar pentru a te lăsa cu o răcire inadecvată.
Pentru aceleași temperaturi ambientale, cu cât viteza medie a unei piste este mai mică, cu atât aveți nevoie de mai multă răcire. De exemplu, comparând Monaco (106 mph viteză medie pole tur) și Monza (161 mph), aveți nevoie de undeva în regiunea de dublul zonei de evacuare a răcirii față de Marele Premiu al Italiei.
Nu puteți forța fluxul de aer prin sistemul de răcire, așa că nu are rost să deschideți orificiul de admisie, ceea ce, cu aceste mașini, ar fi foarte dificil în orice caz. Pentru a obține o răcire sporită, trebuie să-l trageți mai repede prin radiatoare folosind ieșiri de răcire mai mari sau mai bine plasate. Asta înseamnă că aveți nevoie de presiune mare la admisie, motiv pentru care sunt mai mult sau mai puțin motivul pentru care sunt îndreptate înainte, și de presiune scăzută la ieșire, motiv pentru care sunt îndreptate în spate. Pachetul de sidepod și capota a motorului la Red Bull este conceput pentru a face exact asta.
Au dispărut trunchiurile uriașe de elefant, care adăposteau, evident, o parte din pachetul de răcire anterior. Red Bull și-a păstrat mai mult sau mai puțin aceeași poziție de ieșire, dar capacul propriu-zis al motorului a devenit mai degrabă caroseria de lampa de stil vechi care acoperă unitatea de putere.
Pentru a ajuta la schimbarea direcției de curgere, a adăugat și o mică paletă de rotire la marginea de fugă a haloului.
Odată cu acea schimbare a caroseriei, ieșirile labrei sunt acum mai compacte pe acea nouă suprafață a caroseriei. Sunt, de asemenea, mai mari, așa că - după cum a explicat Red Bull - acest lucru reduce pierderile de viteză a curgerii în apropierea spatelui mașinii, ceea ce ar fi afectat negativ performanța aripii spate.
Practic, distribuie acel flux de aer cu viteză redusă care iese din ieșiri pe o zonă mai mare. Aceasta înseamnă că fluxul liber care trece pe suprafața corpului respectiv va avea o influență mai mare asupra vitezei fluxului general de aer în acea zonă.
Un lucru care mă surprinde este că Red Bull nu s-a angajat niciodată cu adevărat față de rigorile posterioare in ceea ce priveste suprafața superioară a sidepodului văzute pe alte mașini în grade diferite în ultimele două sezoane. Odată cu această actualizare, nu a schimbat guliul real, dar a mărit colțul exterior superior rulat. Acest lucru va crește volumul de răcire de sub corp, care va înlocui volumul pierdut prin îndepărtarea trunchiurilor superioare de elefant.
Inginerul șef Paul Monaghan spune că în acest weekend nu creează nicio muncă suplimentară pentru a avea specificații de caroserie diferite pentru cele două mașini, dar va însemna că inginerii vor avea un alt pachet de elemente pentru a lua decizii. Uneori, poți să complici prea mult lucrurile - simplitatea și înțelegerea a ceea ce ai de cele mai multe ori aduce dividendele.
De asemenea, când iei în calcul piesele de schimb necesare, pur și simplu nu știu cum poți încadra toate acestea în ceea ce ar trebui să fie un plafon bugetar deja strâns. Mai puține sandvișuri cu brânză și murături pentru personal, presupun?
Vom vedea după Ungaria cât valorează aceste evoluții. În ultimul timp, McLaren și Mercedes au fost chiar în amestecul pentru pole cu Verstappen în Red Bull, așa că, dacă este mai bine, atunci RB20 trebuie să fi deschis din nou acest decalaj.
Pentru o confirmare suplimentară, până acum, Perez, într-un weekend normal de la începutul anului, a fost cu aproximativ 0,3 secunde pe tur mai lent decât Verstappen, așa că dacă ambii piloți au un weekend curat, Verstappen trebuie să mărească acest decalaj pentru a arăta superioritatea pachetului său îmbunătățit. peste vechile specificații ale lui Perez. Cu toate acestea, este întotdeauna dificil să faci o judecată de upgrade pe parcursul unui weekend de cursă.
Red Bull a muncit din greu pentru a accelera apariția acestui pachet, ceea ce reflectă cât de mult a fost împins de progresul făcut de McLaren și Mercedes.
După cum am spus adesea, este dificil să îmbunătățiți performanța oricărei mașini, dar este și mai dificil să îmbunătățiți o mașină care domină - și în cazul lui Red Bull, care a dominat aceste reguli de efect de sol de când au fost introduse în 2022.
Cu toate acestea, nu ceea ce vezi face diferența, ci ceea ce nu vedem noi (în principal podeaua).
Hungaroring și Spa sunt două piste foarte diferite, așa că după aceste două curse vom vedea unde stau cu adevărat Red Bull, Ferrari, McLaren și Mercedes - și oricine altcineva care prinde acel grup lider.
Gary Anderson
1 Lando NORRIS 1:15.227
2 Oscar PIASTRI +0.022
3 Max VERSTAPPEN +0.046
4 Carlos SAINZ +0.469
5 Lewis HAMILTON +0.627
6 Charles LECLERC +0.678
7 Fernando ALONSO +0.816
8 Lance STROLL +1.017
9 Daniel RICCIARDO +1.220
10 Yuki TSUNODA +1.250
11 Nico HULKENBERG 1:16.317
12 Valtteri BOTTAS 1:16.384
13 Alexander ALBON 1:16.429
14 Logan SARGEANT 1:16.543
15 Kevin MAGNUSSEN 1:16.548
16 Sergio PEREZ 1:17.886
17 George RUSSELL 1:17.968
18 Guanyu ZHOU 1:18.037
19 Esteban OCON 1:18.049
20 Pierre GASLY 1:18.166
Știe că a făcut o mică greșeală, dar mergea foarte repede la Virajul 4, mult mai repede decat rivalii sai.
Din păcate, a mers un pic prea repede. Se va reseta complet, mi-a promis asta, Charles a demonstrat tuturor ca posedă un mental indestructibil și nu va avea niciun impact asupra sa in calificări.”
(n.r. Sainz P4 ; Leclerc P6)
[TuttoSport]