F1: Plecat de pe 14, Max Verstappen câștigă Marele Premiu al Belgiei

de Alexandru Monenciu
Luni, 29.08.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei, deși a pornit în cursă de pe poziția a 14-a. Locul secund a fost ocupat de Sergio Perez, iar Carlos Sainz a urcat pe ultima treaptă a podiumului.

Formula 1 a revenit din vacanță și a făcut-o pe legendarul circuit Spa Francorchamps, gazda Marelui Premiu al Belgiei. Cursa va fi organizată aici și în 2023, confirmarea venind cu puțin timp înainte de start.

După o sesiune de calificări interesantă, Carlos Sainz a fost propulsat în pole position, chiar dacă cel mai rapid timp i-a aparținut lui Max Verstappen. Nu mai puțin de 8 piloți au fost trimiși la coada grilei (din cauza unor penalizări), inclusiv campionul mondial en-titre.

Spaniolul de la Ferrari a avut un timp de reacție foarte bun la stingerea semaforului, astfel că și-a păstrat prima poziție în cursă. La rândul său, Fernando Alonso a ajuns pe 2, în fața celor două Săgeți Argintii, iar Sergio Perez a fost împins până pe 5.

La intrarea în virajul Les Combes, Alonso și Hamilton aveau un duel foarte încins. Britanicul nu a lăsat destul spațiu și a intrat în coliziune cu pilotul Alpine. La scurt timp, septuplul campion mondial a fost nevoit să abandoneze.

Puțin mai în spate, Max Verstappen (cu pneuri soft) a ajuns până pe 8, iar Leclerc pe 10.

SAFETY CAR PE CIRCUIT, DUPĂ INCIDENTUL DINTRE LATIFI ȘI BOTTAS

Cursa avea să fie întreruptă, la începutul turului cu numărul 2, după un incident între Nicholas Latifi și Valtteri Bottas. Acesta a fost catalogat drept incident de cursă, astfel că ambii piloți au scăpat fără penalizare.

Latifi a revenit pe circuit, dar Bottas a fost nevoie să abandoneze.

În spatele Safety Car-ului, Carlos Sainz conducea plutonul, fiiind urmat de Perez, Russell, Alonso și Vettel. În turul 4, Leclerc a intrat la boxe și a revenit pe poziția a 17-a, în fața lui Latifi. Și canadianul a trecut pe la boxe.

Cursa a fost reluată în turul 5 și, cu mici emoții, Sainz a rămas pe prima poziție. Alonso a încercat să treacă de Russell pe linia dreaptă Kemmel, dar fără succes. Între timp, Verstappen venea tare din spate și trecuse de Alex Albon și mai apoi de Ricciardo.

În turul 6, Verstappen a trecut de Vettel și, mai apoi, de Alonso. Distanța până la Russell devenea tot mai mică, astfel că britanicul de la Mercedes i-a căzut în plasă în turul 8 (ajutat de DRS).

Albon și Gasly au trecut pe pneuri hard în turul 11, iar Sainz a fost cheat la boxe pentru pneurile de compoziție medie. Spaniolul a revenit pe circuit pe poziția a 6-a, dar l-a depășit la scurt timp pe Ricciardo și a ajuns pe 5.

În față, Max Verstappen a trecut fără probleme de coechipierul său de la Red Bull Racing. Între timp, Ricciardo și Ocon au oprit și ei pentru schimbul de pneuri, la fel și Russell și Norris. Sainz era deja pe locul 3.

VERSTAPPEN S-A INSTALAT LA CONDUCEREA CURSEI

În turul 15 a intrat și Sergio Perez. Verstappen avea deja un avantaj de 13.8 secunde, astfel că a intrat și el la boxe, revenind pe poziția a doua, la doar 4.6 secunde în spatele liderului.

Nu a mai durat mult și Sainz a pierdut conducerea cursei în favoarea lui Verstappen, după o depășire a olandezului pe linia dreaptă.

În turul 21, a venit rândul lui Perez să-l depășească pe Sainz și să-l trimită pe poziția a treia.

Ferrari a avut din nou probleme în ceea ce privește strategia. Acest lucru s-a văzut atât la următoarele intrări la boxe, dar mai ales în penultimul tur.

O NOUĂ DEZAMĂGIRE PENTRU FERRARI

Scos din cărți pentru victorie, Leclerc a încercat să obțină punctul suplimentar pentru cel mai rapid tur. Numai că echipa l-a chemat la boxe într-un moment nepotrivit, monegascul ieșind pe circuit în spatele lui Alonso.

Nu a reușit cel mai rapid tur, dar a revenit pentru scurt timp pe poziția a 5-a in fața lui Alonso. Asta pentru că, din câte se pare, Leclerc a depășit viteza la boxe și a primit o penalizare de 5 secunde, care l-a trimis la final pe poziția a 6-a.

Plecat de pe locul 14 și cu un avans considerabil față de locul secund, Max Verstappen a câștigat în Belgia. Podiumul a fost completat de Sergio Perez și de Carlos Sainz.

Restul topului 10 a arătat cam așa: George Russell, Fernando Alonso, Charles Leclerc, Esteban Ocon, Sebastian Vettel, Pierre Gasly și Alexander Albon.

Comentarii (23)

  • A plecat de pe 10 și a câștigat, a plecat de pe 14 și a câștigat, mai are puțin și o să câștige plecând de acasă ! Tipul este clar din rasa Schumi, Senna, Hamilton, dacă nu cumva ceva mai sus.
    Durerea mea. Ferrari. Mai toate echipele au venit după pauza de vară cu îmbunătățiri majore. Ferrari au venit cu mici modificări la aripa spate ! Pe bune ??? Unde sunt mult trâmbițatele modificări la podea, unde sunt sidepodurile micșorate, unde sunt toate îmbunătățirile aerodinamice clamate ? Red Bull au schimbat de trei ori mașina, Ferrari ?
    Colac peste pupăză, că să nu se dezmintă, l-au lăsat pe Leclerc și fără pneuri soft noi pentru cursă ! Și i-au pus și o aripă spate cu downforce masiv, că de, era un circuit de mare viteză și se potrivea "perfect" ...
    21 6
  • Alonso e cel putin nesimtit. 7 titluri vs 2 si te-a batut ca debutant cand tu erai in cea mai buna forma sportiva. Sunt incidente de cursa, de la asta si pana la a aface astfel de afirmatii, in stilul propriu e cale lunga. Alonso uita de Sepang 2011 cand a uitat cat are masina de lata, nici macar sa spuna ca nu l-a vazut nu poate.
    E deja gretos sa joci cartea asta de superior dar ghinionist.
    7 27
  • DAV, nu sunt fan Ferrari, dar spre binele acestei echipe ar trebui să-l schimbe pe Binotto. E cel mai slab manager din F1-părere personală. La cum au arătat lucrurile, se mai joacă locul 3 la piloţi ( între Leclerc, Sainz, Russell şi Hamilton-deşi în Belgia a fost dezamăgitor) şi locul 2 la constructori.
    10 4
  • eu_Ferrari
    sezonul acesta s-a dus
    despre Binotto
    "mixed feelings"
    a reusit sa faca o echipa care a produs o masina capabil de victorii
    in schimb echipa strategica si echipa tehninca de pe pista ... strica ce au muncit ceilalti ...
    cat despre piloti
    in 1991 Alain Prost (fiin deja campion triplu cmapion mondial) a plecat de la Ferrai pe motivul ca nu au resuit sa ii ofere masina capabial de victorii
    cat va dura oare pana ce LeClerc si Sainz vor face la fel?
    5 5
  • Să încep cu ultima întrebare. LeClerc nu poate, are contract muți ani de care s-a bucurat ca prostu de parcă era la sfârșit de carieră. Apropo, Alonso să se bucure de contractul pe mai mulți ani, bravo lui că la obținut la anii lui. Binotto și echipa lui(padocul echipei Ferrari) adunătură de relații și interese personale. Cunosc eu un guvern al unei țări, nu spun care, asemănător. NU ei au făcut mașina, inginerii din fabrică, ei trebuie s-o exploateze corespunzător pentru performantă. Și cei mai rău, nu pot fi sancționați că au relații și vina-i la grămadă. Doar piloții pot fi de vină pentru eșecuri mai ales dacă sunt „naivi” și fără „spate” asigurat. De aceea îți trebuie un Manager capabil.
    9 4
  • Nu ştiu cât a fost meritul lui pentru maşina produsă...sentimentul meu e că "i-a fost livrată" de alţii care se pricep mai bine. Pe de altă parte, Ferrari pare că s-au pregătit pentru o cursă de 100m, în realitate ea fiind de 500m
    3 4
  • Eu_ferrari
    Prost a fost concediat de Ferrari pt ca a criticat echipa în public de multe ori cu toate ca i s a atras atenția asupra acestui fapt.. Nu a plecat el, a fost dat afara.
    Cât despre cursa... Fără istoric. Redbull pare mai competitiva ca Mercedes în perioada 2014-2016 când nu aveau rival.
    Cred ca la Ferrari, în primul rand, ar trebui schimbata toată echipa de strategi... Sunt de o incompetenta crasa
    7 4
  • cristi
    Cum spuneam mai demult masina Red Bull este de pe alta planeta,la fel si Verstapen cu echipa de la boxe!!! Pt cursa de la Monza propun ca Perez sa ia startul de pe pozitia 11 si Verstapen de la boxe!!! Pariu ca vor castiga pe ce vreti voi!!! Ferarri !!?N-am crezut ca ajungeti asa slabi!??DIn binisor in rau si mai rau si tot asa!!!Mercedes am inteles ca sunt varza dar vad ca Ferarri vor ajunge varza de Bruxelles cat mai curand!!! Deci ca sa fie echitabila formula unu pt toti si sa mai aiba ceva sanse si echipele pamantene, ori pleaca Red Bull de la boxe si avem o competitie echilibrata ori nu are rost sa mai urmarim cursa...stim casigatorii dinainte!!!!
    3 10
  • A observat cineva că_campionul Sainz plecat din poll a pierdut și duelul locotenenților?
    Perez a primit o lecție destul de dură. A încercat să se încăpățâneze și i-a mers fix un tur. Verstappen l-a lăsat pentru a-l prinde pe Kemmel straight, cred că de acolo i-a dat direct 1 secundă. :)
    Și Alonso a reușit cursa vieții cu declarația aia de după accident. Karma l-a premiat în ultimul tur. :))
    12 6
  • @cristi
    După un deceniu de Mercedes, savurez fiecare punct câștigat de Hamilton. L-am urmărit și cum urca dealul pe jos, la fel de captivat.
    13 5
  • Inexplicabilu
    Cateva concluzii, proprii si personale(ca sa schingiuiesc lb romana):
    Pe Spa, RBR a fost mult peste competitie, indiferent cine/unde pilota. Cred ca 2/3 din cursa Max a pus d'un Solitaire pe display'ul volanului♤♡◇♧
    Incidentul Ham-Alo nu este o noutate pentru britanic, nu-i prima data cand inchide trasa desi avea loc kklau, de data asta s-a fript. Pare ca i s-a terminat norocul, in curand o sa regrete ca nu s-a retras! Ca si Vettel, a performat doar cu monopost la 1-2s/tur de adversar.
    Sainz este tot mai clar pilotul 1 la Ferrari; Leclerc este lovit de blestemul lui Costel: orice face, nu doar ca nu-i iese, dar ajunge mai rau decat inainte de incercare!
    Despre Ferrari singura necunoscuta este: pana cand li se vor suporta situatiile penibile pe care le produc in fiecare cursa?
    13 7
  • @DAV La cat de tampiti sunt, o sa-i puna la Monza aripile de la Monaco !
    Du-te Leclercule unde vezi cu ochii, lasa-i pe astia ca te distrug cu totul !
    8 4
  • @!!! Are contract nu poate. @Jpm Prost era campion, și-a permis să provoace divorțul de Ferrari. A plecat la Williams și a fost din nou campion în 1993. Macaronarii l-au licențiat și pe Kimi Raikkonen fără motiv, doar să-l aducă pe Alonso lângă Massa pe care vroiau să-l facă campion cum vor acum cu Sainz. Binotto este șef pentru că-i de aceiași naționalitate cu șeful cel mare de la Ferrari, Sainz la fel. Adunătură de relații și interese personale = Echipa Ferrari.
    6 4
  • bine, dar taie schumi si inlocuieste cu kimi....

    schumi era doar strateg, mecanic si cotonogiu pe la spate..
    3 7
  • Bine mah, stai jos, daca si Vodkanen este candidat la GOAT, inseamna ca ti-ai pierdut cu totul simtul ridicolului ...
    2 11
  • Marius
    No, "Fierrari" prafitos din nou, pardon forever. Și vine Mercedes........... În ritm de cursa Mercedes E la nivelul lor deja. :))))
    5 10
  • @Marius
    Si vine Mercedes ... si vine ... și tot vine ... ca racul ... vine de parca ar pleca ... si nu se mai termina venind ...
    4 2
  • @Marius faţă de cum au început, eu văd o îmbunătăţire. S-ar putea să ai o surpriză în ce priveşte clasamentul constructorilor când se va trage linia finală (adică locul 2 MB).
    2 2
  • Cand vine vorba de Ferrari, nimic nu poate fi o surpriza ! A, ba da, o surpriza, uriasa, ar fi sa nu se mai ingroape singuri cursa de cursa ! Si atunci Mercedes ar avea sansa porcului de Crăciun.
    1 2
  • Marius
    Mavrick, vorbim la anul, ca anul asta......
    2 2
  • Mihai V
    1-2 mercedes in FP1, ferrarii cam in spate....Max va reveni iar Perez deja e culmea frate la fiecare cursa, spune ca va fi mai bn dar e din ce in ce mai rau......Inteleg ca masina nu mai e pe placul lui dar la 1s de Max si ceilalti il depasesc fasolarul e pilot de nivel mediu.... anul trecut din cauza lui nu au luat titlul la constructori, nu cred ca Dr.Marcko si Horner mai tolereaza asta si anul acesta daca prin absurd pierd si mai ales din cauza lui titlul la constructori. Poate este un baiat bun dar ca pilot este mediu, si ma super enerveaza....... un Lando la Red Bull ar fi super in anii urmatori dar stiu ca e cam greu.
    4 4
  • @Mihai V
    Ai scris numai prostii
    3 2
  • Mihai V
    Pai argumentele tale ca nu-i asa unde sunt?.....mai bn dormi la ora aia ca esti obosit bai nene.
    Acum sa revenim Max a luat polul dupa ce vineri nu a fost o zi reusita....iar mercedes iar au revenit cum spune Toto, la Monza iar nu vor "intelege" masina, ferrari era de asteptat sa fie in fata.........fasolarul iar e depasit de situatie cei de la red bull sau grabit si iau prelungit contractul iar acum il critica cam des.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru