Formula 1 a revenit din vacanță și a făcut-o pe legendarul circuit Spa Francorchamps, gazda Marelui Premiu al Belgiei. Cursa va fi organizată aici și în 2023, confirmarea venind cu puțin timp înainte de start.
După o sesiune de calificări interesantă, Carlos Sainz a fost propulsat în pole position, chiar dacă cel mai rapid timp i-a aparținut lui Max Verstappen. Nu mai puțin de 8 piloți au fost trimiși la coada grilei (din cauza unor penalizări), inclusiv campionul mondial en-titre.
Spaniolul de la Ferrari a avut un timp de reacție foarte bun la stingerea semaforului, astfel că și-a păstrat prima poziție în cursă. La rândul său, Fernando Alonso a ajuns pe 2, în fața celor două Săgeți Argintii, iar Sergio Perez a fost împins până pe 5.
La intrarea în virajul Les Combes, Alonso și Hamilton aveau un duel foarte încins. Britanicul nu a lăsat destul spațiu și a intrat în coliziune cu pilotul Alpine. La scurt timp, septuplul campion mondial a fost nevoit să abandoneze.
Puțin mai în spate, Max Verstappen (cu pneuri soft) a ajuns până pe 8, iar Leclerc pe 10.
SAFETY CAR PE CIRCUIT, DUPĂ INCIDENTUL DINTRE LATIFI ȘI BOTTAS
Cursa avea să fie întreruptă, la începutul turului cu numărul 2, după un incident între Nicholas Latifi și Valtteri Bottas. Acesta a fost catalogat drept incident de cursă, astfel că ambii piloți au scăpat fără penalizare.
Latifi a revenit pe circuit, dar Bottas a fost nevoie să abandoneze.În spatele Safety Car-ului, Carlos Sainz conducea plutonul, fiiind urmat de Perez, Russell, Alonso și Vettel. În turul 4, Leclerc a intrat la boxe și a revenit pe poziția a 17-a, în fața lui Latifi. Și canadianul a trecut pe la boxe.
Cursa a fost reluată în turul 5 și, cu mici emoții, Sainz a rămas pe prima poziție. Alonso a încercat să treacă de Russell pe linia dreaptă Kemmel, dar fără succes. Între timp, Verstappen venea tare din spate și trecuse de Alex Albon și mai apoi de Ricciardo.
În turul 6, Verstappen a trecut de Vettel și, mai apoi, de Alonso. Distanța până la Russell devenea tot mai mică, astfel că britanicul de la Mercedes i-a căzut în plasă în turul 8 (ajutat de DRS).
Albon și Gasly au trecut pe pneuri hard în turul 11, iar Sainz a fost cheat la boxe pentru pneurile de compoziție medie. Spaniolul a revenit pe circuit pe poziția a 6-a, dar l-a depășit la scurt timp pe Ricciardo și a ajuns pe 5.
În față, Max Verstappen a trecut fără probleme de coechipierul său de la Red Bull Racing. Între timp, Ricciardo și Ocon au oprit și ei pentru schimbul de pneuri, la fel și Russell și Norris. Sainz era deja pe locul 3.
VERSTAPPEN S-A INSTALAT LA CONDUCEREA CURSEI
În turul 15 a intrat și Sergio Perez. Verstappen avea deja un avantaj de 13.8 secunde, astfel că a intrat și el la boxe, revenind pe poziția a doua, la doar 4.6 secunde în spatele liderului.
Nu a mai durat mult și Sainz a pierdut conducerea cursei în favoarea lui Verstappen, după o depășire a olandezului pe linia dreaptă.
În turul 21, a venit rândul lui Perez să-l depășească pe Sainz și să-l trimită pe poziția a treia.
Ferrari a avut din nou probleme în ceea ce privește strategia. Acest lucru s-a văzut atât la următoarele intrări la boxe, dar mai ales în penultimul tur.
O NOUĂ DEZAMĂGIRE PENTRU FERRARI
Scos din cărți pentru victorie, Leclerc a încercat să obțină punctul suplimentar pentru cel mai rapid tur. Numai că echipa l-a chemat la boxe într-un moment nepotrivit, monegascul ieșind pe circuit în spatele lui Alonso.
Nu a reușit cel mai rapid tur, dar a revenit pentru scurt timp pe poziția a 5-a in fața lui Alonso. Asta pentru că, din câte se pare, Leclerc a depășit viteza la boxe și a primit o penalizare de 5 secunde, care l-a trimis la final pe poziția a 6-a.
Plecat de pe locul 14 și cu un avans considerabil față de locul secund, Max Verstappen a câștigat în Belgia. Podiumul a fost completat de Sergio Perez și de Carlos Sainz.
Restul topului 10 a arătat cam așa: George Russell, Fernando Alonso, Charles Leclerc, Esteban Ocon, Sebastian Vettel, Pierre Gasly și Alexander Albon.
Durerea mea. Ferrari. Mai toate echipele au venit după pauza de vară cu îmbunătățiri majore. Ferrari au venit cu mici modificări la aripa spate ! Pe bune ??? Unde sunt mult trâmbițatele modificări la podea, unde sunt sidepodurile micșorate, unde sunt toate îmbunătățirile aerodinamice clamate ? Red Bull au schimbat de trei ori mașina, Ferrari ?
Colac peste pupăză, că să nu se dezmintă, l-au lăsat pe Leclerc și fără pneuri soft noi pentru cursă ! Și i-au pus și o aripă spate cu downforce masiv, că de, era un circuit de mare viteză și se potrivea "perfect" ...
E deja gretos sa joci cartea asta de superior dar ghinionist.
despre Binotto
"mixed feelings"
a reusit sa faca o echipa care a produs o masina capabil de victorii
in schimb echipa strategica si echipa tehninca de pe pista ... strica ce au muncit ceilalti ...
cat despre piloti
in 1991 Alain Prost (fiin deja campion triplu cmapion mondial) a plecat de la Ferrai pe motivul ca nu au resuit sa ii ofere masina capabial de victorii
cat va dura oare pana ce LeClerc si Sainz vor face la fel?
Prost a fost concediat de Ferrari pt ca a criticat echipa în public de multe ori cu toate ca i s a atras atenția asupra acestui fapt.. Nu a plecat el, a fost dat afara.
Cât despre cursa... Fără istoric. Redbull pare mai competitiva ca Mercedes în perioada 2014-2016 când nu aveau rival.
Cred ca la Ferrari, în primul rand, ar trebui schimbata toată echipa de strategi... Sunt de o incompetenta crasa
Perez a primit o lecție destul de dură. A încercat să se încăpățâneze și i-a mers fix un tur. Verstappen l-a lăsat pentru a-l prinde pe Kemmel straight, cred că de acolo i-a dat direct 1 secundă. :)
Și Alonso a reușit cursa vieții cu declarația aia de după accident. Karma l-a premiat în ultimul tur. :))
Pe Spa, RBR a fost mult peste competitie, indiferent cine/unde pilota. Cred ca 2/3 din cursa Max a pus d'un Solitaire pe display'ul volanului♤♡◇♧
Incidentul Ham-Alo nu este o noutate pentru britanic, nu-i prima data cand inchide trasa desi avea loc kklau, de data asta s-a fript. Pare ca i s-a terminat norocul, in curand o sa regrete ca nu s-a retras! Ca si Vettel, a performat doar cu monopost la 1-2s/tur de adversar.
Sainz este tot mai clar pilotul 1 la Ferrari; Leclerc este lovit de blestemul lui Costel: orice face, nu doar ca nu-i iese, dar ajunge mai rau decat inainte de incercare!
Despre Ferrari singura necunoscuta este: pana cand li se vor suporta situatiile penibile pe care le produc in fiecare cursa?
Du-te Leclercule unde vezi cu ochii, lasa-i pe astia ca te distrug cu totul !
schumi era doar strateg, mecanic si cotonogiu pe la spate..
Acum sa revenim Max a luat polul dupa ce vineri nu a fost o zi reusita....iar mercedes iar au revenit cum spune Toto, la Monza iar nu vor "intelege" masina, ferrari era de asteptat sa fie in fata.........fasolarul iar e depasit de situatie cei de la red bull sau grabit si iau prelungit contractul iar acum il critica cam des.