Etapa a 15-a a sezonului de Formula 1 din 2022 a adus echipele în Țările de Jos, acasă la Max Verstappen. Așa cum era de așteptat, armata portocalie, așa cum sunt porecliți fanii pilotului olandez, a fost prezentă cu sutele de mii pe parcursul weekend-ului și a primit rezultatul așteptat.
Max Verstappen a reușit să câștige în fața propriilor suporteri pentru al doilea an la rând. Cu toate astea, campionul mondial nu a putut domina cursa și a muncit pentru obținerea celui mai nou succes.
START BUN PENTRU VERSTAPPEN ȘI LECLERC
Atât Verstappen cât și cei mai mulți piloți din top 10 au început cursa cu anvelope de compoziție soft. Singurii care au ales o strategie alternativă au fost Mercedes, Lando Norris și Mick Schumacher, care au decis să înceapă cursa cu anvelope medium.
La start, Charles Leclerc a avut cel mai bun timp de reacție, plecat de pe locul 2. Însă, Verstappen a reușit să-și mențină avantajul în primul viraj și a început să se distanțeze de restul plutonului. În spatele său au fost bătălii pentru poziții între Carlos Sainz Jr și Lewis Hamilton, precum și între Lando Norris și George Russell.
Startul cursei a fost unul curat, iar în primul tur, Kevin Magnussen a avut parte de un incident minor. Danezul se lupta cu Alex Albon când acesta a ieșit de pe trasa ideală și a ieșit pe pietriș și a atins parapetul. Din fericire, pilotul Haas a continuat fără avarii serioase.
BĂTĂLIE ÎNTRE HAMILTON ȘI SAINZ
În timp ce Max Verstappen continua să se distanțeze față de restul plutonului, bătălia pentru locul 3 a fost spectacolul principal al primei părți din cursă. Carlos Sainz Jr nu părea să se simtă confortabil cu anvelopele soft și era pus sub presiune constantă de Lewis Hamilton. Pilotul Mercedes era încălțat cu anvelope medium, care funcționau foarte bine pe monopostul Mercedes.
Cu toate acestea, fostul campion mondial nu a reușit să treacă de pilotul spaniol, datorită avantajului în linie dreaptă deținut de Ferrari. În spatele lor, Fernando Alonso, plecat de pe 13, a reușit să urce până pe locul 11, iar Sebastian Vettel a fost primul pilot care a oprit la boxe, în turul 10.
O NOUĂ GAFĂ MARCA FERRARI
Bătălia dintre Hamilton și Sainz a durat până în turul 15, când spaniolul a intrat la boxe pentru schimb de anvelope.
Însă, mecanicii scuderiei nu au fost pregătiți cu roata stânga spate pentru Sainz. Pilotul spaniol a stat pe cricuri peste 12 secunde și a pierdut un loc și în fața lui Sergio Perez, care a oprit în același timp. Pilotul mexican a călcat și peste un pistol pneumatic în haosul creat de Ferrari.Între timp, în față, Verstappen a continuat să-și mărească avantajul față de Leclerc până în turul 18. Monegascul a intrat la boxe pentru un set de anvelope medium, în timp ce Verstappen a intrat în turul următor, tot pentru anvelope medium.
MERCEDES, ȘANSE LA VICTORIE
După oprirea lui Verstappen, piloții Mercedes au preluat conducerea cursei, fiind pe strategia alternativă. Echipa germană și-a dorit o strategie cu doar o singură oprire, însă ritmul lui Verstappen cu anvelope noi a fost prea mare pentru săgețile argintii. În turul 28, Verstappen a trecut de George Russell pe locul 2.
Două tururi mai târziu, Hamilton a intrat la boxe și a trecut pe anvelope hard. Verstappen a preluat din nou conducerea. Însă, anvelopele hard s-au dovedit a fi mai bune decât era așteptat, iar Hamilton a început să reducă din distanța față de Verstappen.
Russell și Sainz au trecut și ei pe anvelope hard și au început să-l prindă din spate pe Sergio Perez, aflat în continuare cu anvelope medium. Hamilton a încercat să treacă de Perez, dar a fost forțat larg și a trebuit să aștepte încă un tur. Britanicul a reușit să-l depășească pe Perez, însă a fost încurcat de Sebastian Vettel, care tocmai ieșise de la boxe și care nu a respectat steagurile albastre. Russell a trecut mult mai ușor de Perez câteva tururi mai târziu.
SAFETY CAR VIRTUAL DECLANȘAT DE TSUNODA
În această fază a cursei, era clar că anvelopele hard performau peste așteptări. Perez a oprit în turul 41 pentru aceste anvelope. Trei tururi mai târziu, Sainz a intrat și el la boxe pentru anvelopele albe. Însă, în același timp, Yuki Tsunoda a oprit la marginea circuitului după ce a raportat o problemă la o roată.
Japonezul de la Alphatauri a plecat, apoi, până la standuri. El a ieșit de pe linia boxelor, dar nu a mers prea departe. Tsunoda s-a oprit din nou cu o problemă terminală la diferențial.
Asta a declanșat un Safety Car Virtual, timp în care Verstappen a trecut pe anvelope hard, iar Mercedes a chemat la boxe ambii piloți, care au trecut pe medium.SAFETY CAR DECLANȘAT DE BOTTAS
După aceste opriri, Mercedes părea să aibă avantajul pneurilor și au început să reducă din distanța față de Verstappen. Însă, avansul echipei germane a fost oprit după ce Valtteri Bottas a oprit pe circuit, în fața liniei boxelor. Pilotul Alfa Romeo a suferit o problemă terminală la motor, lucru care a dus la Safety Car pe circuit.
Asta i-a permis lui Verstappen, Russell și Leclerc și celorlalți să treacă pe anvelope soft cu puțin sub 20 de tururi rămase. Însă, Hamilton a decis să rămână pe anvelopele medium uzate, un lucru care avea să-l coste la finalul cursei.
Verstappen l-a depășit pe Hamilton la restart, fiind urmat de coechipierul său, Russell. A urmat și Charles Leclerc, care a urcat pe locul 3. Mai în spate, Sainz și Perez se luptau pentru locul 5, când Sainz a primit o penalizare de 5 secunde pentru un unsafe release la ultima sa oprire. El a ieșit direct în fața lui Alonso și i-a atins aripa față pe linia boxelor.
VERSTAPPEN, MAI APROAPE DE AL DOILEA TITLU
În ciuda provocărilor Mercedes, Max Verstappen s-a distanțat din nou și a reușit să câștige în fața propriilor suporteri. Pe locul 2 a venit George Russell, iar podiumul a fost completat de către Charles Leclerc. Lewis Hamilton a terminat pe locul 4, urmat de Perez, Alonso și Lando Norris. Carlos Sainz a căzut pe 8 cu acea penalizare, în fața lui Esteban Ocon și Lance Stroll.
Cu această victorie, Max Verstappen își mărește avantajul față de Leclerc și Perez la 109 puncte. Practic, Max Verstappen este aproape garantat să câștige un nou titlu mondial, după rezultatele extraordinare din acest sezon. De altfel, el și-a egalat deja numărul de victorii obținute în 2021, iar aceasta este a 30-a victorie din carieră pentru olandez.
Următoarea cursă va avea loc în acest weekend, acasă la Ferrari, la Monza. Cursa va avea loc în 11 septembrie.
via Formula 1
Oricum, posibil peste 2-3 curse să ştim locul 1, locul 2 se va juca până în ultima etapă.
Personal mi se pare însă jenant ca Hamilton să dea vina pe echipă că nu a fost chemat când, la experienţa sa şi ce i s-a întâmplat în ultima cursă de anul trecut, trebuia să ceară el să intre la boxe pentru schimb.
Hamilton jenant ! S-a încântat că trece înaintea lui Verstappen, nu a vrut să schimbe și a luat-o peste ochi ! După care a pus-o în cârca echipei ! Jalnic !
Bravo Russell ! "Odiosul" Georgică ", așa cum îi spune un blm-ist pe aici, a demonstrat personalitate, sânge rece și capacitate rapidă de analiză și reacție, așa cum blm-istul șef, alias cocalaru', nu are fără ajutorul psihoterapeutului.
Max, în nota obișnuită, cu o clasă peste toți. Impresionant sângele rece cu care a redus din gaz ca să nu-l depășească pe Hamilton înaintea trecerii liniei de start, după ieșirea SC-ului !
Din pacate isi bat joc de propria lor munca.
Din punctul meu de vedere masina Ferrari este o masina care in mod normal se putea batea cu sanse la campionat, o masina la care s-a muncit cativa ani.
Dar echipa din pit isi bat joc de munca celor de la Maranello.
Cred ca si locul 2 este in pericol pentru Ferrari. Atat la piloti cat si la constructori.
Rămâne de văzut ce le-a mai pregătit destinul. Poate va da roade planul G45? Va face pană Leclerc? Cade Sainz din cockpit? Strănută Rueda și vin ambii piloți la boxe înainte de start? Orice e posibil.
Ferrari sunt mai jalnici decat in 2017-2018, credeam ca nu se poate mai rau dar probabil vor sa doboare vreun record de cate decizii idioate putem lua intr-un singur sezon.
Iar duelul lor s-a mutat de la Red Bull la cei de la Mercedes.
Incredibi cand ai de toate: resurse, nume, istorie sa gafezi in halul asta. Si sa ai sustinerea neconditionata a management-ului.
Avea dreptate Montezemolo: pe vremea lui s-a castigat si s-a si pierdut dar macar erau in lupta pana la final.
Daca ii calca Red Bull pe cap si la Monza o sa fie frumos tare.
La Monza, cu siguranță vom avea un alt tip de aripă spate.
Deci, viteza în sine nu va fi mai fi o problemă.
La Spa nu a fost alegerea potrivită pentru noua aripa, având în vedere degradarea anvelopelor și temperatura ridicată."
Tocmai de aceea se impune sa minimizez eventuala eroare a echipei, inadvertenta care este ușor de remediat pe viitor."
Ferrari va concura cu un colorit unic de culoare galbenă pentru acest weekend.
De ce galben?
Istoria Ferrari ca echipă de curse se întinde încă din 1929, actuala Scuderia este de fapt a doua încercare a lui Enzo Ferrari la o echipă – Ferrari a devenit constructor independent în 1947, cu trei ani înainte de nașterea Campionatului Mondial de Formula 1.
Pe lângă cea de-a 75-a aniversare a echipei, cursa din acest weekend marchează și cea de-a 100-a aniversare a circuitului de la Monza.
Unul dintre motivele pentru care toate echipele sunt fericite să vină aici sunt suporterii. Fanii sunt pretențioși, competenți și sălbatici.
Pentru mine, invazia pistei, trăită personal cu ocazia victoriei lui Charles în 2019, rămâne de neuitat.
Fanii italieni iți oferă toată dragostea lor, te susțin chiar și atunci când lucrurile nu merg bine și te împing să faci din ce în ce mai bine. A-i avea în preajmă, sub podium, este deja o emoție în sine.
Vom face tot ce ne stă în putință pentru a le oferi fanilor Ferrari unele dintre cele mai frumoase momente în acest weekend.”
Plan A:Daca la primul pit stop SainZ va fi iarasi in fata lui Șarls, mecanicii vor aduce doar 2 roti. Plan B: daca la al 2lea schimb tot in fata monegascului este, ii vor aduce celelalte 2 roti cu anvelope de iarna! Inca discutam daca punem lanturi antiderapante!