Piloții și echipele din Formula 1 s-au întors din vacanța de vară, iar prima etapă din a doua parte a sezonului a fost găzduită de circuitul Zandvoort din Olanda. O cursă pe care Max Verstappen a câștigat-o de fiecare dată în ultimii trei ani.
Anul acesta, însă, planetele nu s-au aliniat pentru campionul mondial en-titre, care a încheiat sesiunea de calificări pe poziția a doua. S-au aliniat pentru Lando Norris, care a pornit în cursă din pole position.
La stingerea semaforului care anunță plecarea în cursă, Norris a avut un start mai slab decât Verstappen, astfel că olandezul de la Red Bull Racing a avut prim planul în primul viraj de pe circuitul aflat pe malul Mării Nordului.
Tot la start, George Russell l-a depășit pe Oscar Piastri și a ajuns pe poziția a treia. Leclerc a ajuns pe 5, iar Hamilton a ajuns până pe poziția a 12-a. Britanicul de la Mercedes a pornit de pe 14, după ce a primit o penalizare pe grilă.
Revenind în fruntea plutonului, Verstappen s-a distanțat la peste o secundă în fața lui Norris, ieșind astfel din fereastra DRS. Chiar și așa, olandezul nu era foarte mulțumit de comportamentul monopostului Red Bull Racing.
În turul cu numărul 8, Carlos Sainz a trecut de Fernando Alonso în virajul 1 și a ajuns pe poziția a 8-a.
Un tur mai târziu, Hamilton l-a depășit pe Hulkenberg și s-a apropiat la o poziție de intrarea în puncte. Sainz a continuat să forțeze, și în turul 11 a trecut de Gasly.Între timp, Lando Norris a crescut ritmul și s-a apropiat la mai puțin de o secundă de Verstappen, astfel că acum putea utiliza sistemul DRS. Alexander Albon a fost primul pilot care a intrat la boxe, în turul 13, pentru schimbul de pneuri. Au urmat, un tur mai târziu, Hulkenberg și Tsunoda.
NORRIS PREIA, DIN NOU, CONDUCEREA CURSEI
În turul 18, cu ajutorul DRS, Norris a trecut de Verstappen și s-a instalat la conducerea cursei. Nu doar atât, dar ritmul foarte bun de cursă i-a permis să se distanțeze la 4 secunde până în turul 24.
După intrările la boxe ale lui Hamilton, Leclerc și Russell, a venit momentul ca și piloții din fruntea plutonului să facă schimbul de pneuri. Verstappen a spart gheața în turul 27, iar Norris un tur mai târziu, reușind să revină pe circuit în fața campionului mondial en-titre.
În acest moment, Piastri conducea Marele Premiu de Formula 1 din Olanda. Perez a trecut și el pe la boxe, iar Hamilton a depășit rapid trei piloți pentru a ajunge înapoi în puncte, atunci când Stroll s-a oprit la boxe.
Piastri a schimbat pneurile în turul 33 și a revenit pe circuit, pe locul 5, în spatele lui Norris, Verstappen, Leclerc și Russell.
Nu a durat foarte mult până ce australianul de la McLaren a profitat de noile pneuri și a trecut de Russell, în virajul cu numărul 1.La mijlocul plutonului, Magnussen a fost întrecut, în același timp, de Albon, Gasly, Alonso și Stroll.
Cu 22 de tururi rămase până la final, Lewis Hamilton a revenit pe pneuri soft pentru a încerca să adjudece punctul suplimentar pus în joc pentru cel mai rapid tur. Russell a avut aceeași strategie.
Din păcate, strategia nu a avut succes, având în vedere că punctul extra a fost trecut în dreptul lui Norris. Britanicul a trecut primul linia de sosire, având un avantaj de aproape 23 de secunde în fața lui Verstappen.
Leclerc a încheiat cursa pe locul 3, fiind urmat, pe rând, de Oscar Piastri, Carlos Sainz, Sergio Perez, George Russell, Lewis Hamilton, Pierre Gasly și Fernando Alonso.
.....aceasta-i intrebarea care cauta raspuns dupa cursa de ieri.
PS: sunt curios cum se comporta McL in fast tracks gen Monza, Baku
Mclaren a umilit si Mercedes, care n-a reusit cu pneuri soft, in ultima parte a cursei, sa obtina punctul bonus de cel mai rapid tur.
Formula Unu nu este (numai) aritmetica.
Dar nu toate circuitele sunt așa.
Inginerii noștri trebuie să vină cu ceva, asta este sigur. Pentru a termina pe locul al doilea de nouă ori [Norris in 2024], nu este suficient pentru a câștiga campionatul mondial.
Verstappen s-a plâns de mai multe ori că a pierdut aderența, în timp ce Norris a stabilit cel mai rapid tur al cursei în ultimul tur, fără a beneficia de DRS și pe anvelope extrem de vechi.
A fost o afișare dominantă a lui Norris la care Red Bull nu poate decât să „viseze” in acest moment.
Pentru noi, acum a devenit o cursă contra cronometru pentru a introduce noi piese la care se lucrează în prezent.
Așa că mai avem mult de lucru.
Știm aproximativ unde se afla problemele la monopostul nostru.
Avem nevoie de mai mult echilibru în mașină. Mai mult echilibru înseamnă că Max are mai multă încredere și mașina derapează mai puțin, ceea ce în același timp îmbunătățește uzura anvelopelor.
Sunt niște lucruri în curs, nu suntem dispusi sa ne predam atat de usor.
Trebuie sa mai curga multa apa pe Tamisa pana cand Lando o sa poata spune ca a bifat titlul mondial la piloti.”
(Sky.DE)
cam mic circuitul..
A fost cel mai mare ecart (23 secunde) intre primii doi clasati din sezonul 2021 pana in prezent.
A fost, de asemenea, prima data in ultimele sase curse cand detinatorul pole-position-ului a reusit sa castige Grand-Prix-ul.
Monopostul Red Bull din acest sezon este opera lui Adrian Newey, însă plecarea acestuia de la echipă are un impact mult mai mare, deoarece dezvoltarea mașinii s-a dovedit un fiasco uriaș. Șefii echipei au decis să revină la multe piese folosite la începutul anului, când lucrurile mergeau strună, iar acest lucru e de neconceput.
Faptul că Max va câștiga din nou titlul anul acesta nu mai este o certitudine. Max face tot posibilul în fiecare weekend pentru a câștiga cel mai mare număr de puncte disponibile. Vom vedea, dar nu este o certitudine."
Ce am văzut anul trecut la Monza și Singapore, victoria lui Leclerc la Monaco anul acesta, pentru Singapore, cred că vor fi favoriți.”
(Marca)