F1: Max Verstappen, victorie pe străzile din Monte Carlo. Alonso pe locul 2

de Alexandru Monenciu
Luni, 29.05.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco. Fernando Alonso a încheiat pe locul 2, iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Esteban Ocon.

Marele Premiu al Principatului Monaco este, fără îndoială, perla coroanei Campionatului Mondial de Formula 1. În fiecare an, pe străzile din Principat spectacolul este garantat, iar printre spectatori se regăsesc de fiecare dată oameni de seamă.

Toți și-ar dori o victorie pentru Charles Leclerc, dar, și în 2023, pilotul monegasc a avut ghinion. Un ghinion care a început chiar în sesiunea de calificări, pe care Leclerc a încheiat-o cu al treilea rezultat.

UN NOU GHINION PENTRU LECLERC

Dar, pentru că l-a blocat pe Norris în celebrul tunel din Monte Carlo, pilotul Scuderiei a fost penalizat cu 3 poziții pe grilă. De această situație a profitat Esteban Ocon, care a fost promovat pe locul 3.

Max Verstappen a pornit din pole position, dar pe urmele campionului mondial en-titre s-a aflat Fernando Alonso. Dacă olandezul a optat pentru un set de pneuri medii, veteranul de la Aston Martin a pornit în cursă pe pneuri de compoziție dură.

La stingerea semaforului, Verstappen a avut avantajul pneurilor mai aderente și a pornit foarte bine, reușind să păstreze prima poziție în fața lui Alonso. Și Ocon și-a apărat cu succes poziția în fața lui Sainz, Hamilton, Leclerc, Gasly, Russell, Tsunoda și Norris.

Startul nu a fost lipsit de incidente. Hulkenberg a blocat roțile pe frânare, în virajul Mirabeau, și a avut un contact cu monopostul Williams pilotat de Logan Sargeant.

Și Stroll a avut un duel mult prea apropiat cu Albon, din care monopostul Aston Martin a ieșit puțin cam șifonat.

Hulkenberg și Zhou au intrat la boxe la finalul primului tur și, cu această ocazie, au trecut pe pneuri hard.

Perez le-a urmat exemplul. La scurt timp, Hulkenberg a primit o penalizare de 5 secunde pentru incidentul cu Sargeant.

În față, Verstappen s-a distanțat la peste 2 secunde de Alonso, iar Ocon era deja la 10 secunde în spatele spaniolului de la Aston Martin.

CONTACT ÎNTRE SAINZ ȘI OCON

La ieșirea din tunel, Sainz l-a acroșat din spate pe Ocon, iar aripa față a monopostului Ferrari a pierdut un element aerodinamic. Deși echipa de la boxe se pregătea pentru schimbarea aripii față, Sainz a rămas pe circuit.

În urma unei manevre foarte curajoase, pentru circuitul din Monaco, Magnussen a trecut de Sargeant în virajul Mirabeau. Mai apoi, americanul a fost întrecut de Stroll, Perez, Hulkenberg și Zhou.

Amenințarea ploii nu dispărea, așa că piloții încercau să întârzie cât mai mult o intrare la boxe.

În turul 32, Lewis Hamilton a intrat pentru schimbarea de pneuri, dar a revenit pe circuit pe pneuri hard. Ocon a oprit un tur mai târziu. A urmat apoi un contact între Stroll și Perez, în urma căruia pilotul celor de la Red Bull a fost nevoit să treacă pe la boxe pentru o aripă față nouă.

Verstappen continua să pună secunde bune între el și Alonso. La scurt timp, piloții au început să anunțe venirea ploii, iar circuitul devenea tot mai alunecos pe anumite porțiuni.

Bottas și Stroll au trecut imediat pe pneuri intermediare. Alonso a oprit în turul 54, dar, surprinzător, echipa l-a trimis înapoi pe circuit echipat cu pneuri medii. Nu a fost cea mai bună strategie, pentru că un schimb pe intermediare i-ar fi asigurat victoria.

PLOAIA ȘI-A FĂCUT APARIȚIA ÎN PRINCIPAT

Asta pentru că ploaia s-a intensificat, iar condițiile nu mai erau de pneuri medii și dure.

Piloților le era din ce în ce mai greu să țină monoposturile pe circuit.

Verstappen a atins, ușor, parapetul, iar Sainz a pierdut monopostul la coborârea spre Mirabeau.

Încet, încet, toți piloții au trecut pe intermediare, cu o singură excepție. Magnussen a rămas, inexplicabil, pe pneuri soft, iar acest lucru l-a făcut să piardă de două ori monopostul Haas. A trecut apoi pe pneuri de ploaie.

Russell a fost penalizat cu 5 secunde, după ce a revenit periculos pe circuit. La ieșirea din acul de păr, Stroll a lovit parapetul și a pierdut aripa față a monopostului Aston Martin. La scurt timp, canadianul a abandonat.

Pe final de cursă, vremea s-a îndreptat, iar circuitul a început să se usuce. Verstappen s-a distanțat la aproape 30 de secunde de Alonso și era clar că vorbim de o nouă victorie pentru dublul campion mondial.

Fernando Alonso a încheiat pe locul 2, iar Esteban Ocon a completat podiumul. Francezul de la Alpine a fost ales, pe bună dreptate, Pilotul Zilei.

Lewis Hamilton a încheiat pe 4, fiind urmat, pe rând, de George Russell, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Carlos Sainz, Lando Norris și Oscar Piastri.

Comentarii (5)

  • Nu ştiu dacă un schimb pe intermediare i-ar fi asigurat victoria lui Alonso ( în turul următor Verstappen ar fi trecut şi el pe intermediare), dar cursa cu siguranţă ar fi fost mai strânsă la vârf.
    Perez dezamăgitor, trebuia să rişte mai mult. Despre Ferrari...numai de bine.
    10 23
  • @Nică
    Evident că despre Ferrari numai de bine ! Că mai rău de atât nu poate fi ! Sau poate ?
    Dacă mai sunt din cei care-i plâng pe Binotto, Sanchez, Mekies, sau pe oricare din vechiul staf, acum este momentul să vadă ce catastrofă au lăsat în urmă. Că doar n-o să pună în cârca lui Vasseur caricatura asta de monopost !
    9 5
  • Cursa de la Monaco și echipa Ferrari sunt cam „ciudate”. Cum spunea un „clasic” nici-un pilot nu refuză Ferrari dar toți sunt dezamăgiți la plecarea din echipă. Chiar și Schumacher a fost supărat deși câștigase 5 campionate cu Ferrari. Paradox, dacă nu vrei să suferi stai departe de Ferrari.
    5 2
  • Daca Ferrari il tineau inca doi ani pe Schumacher, adica 2007-2008, ar fi avut, in acei doi ani, cele mai usoare titluri castigate !
    4 9
  • Da dar Bernie Ecclestone și FIA-F1(care începuse să fie sponsorizate de Mercedes) au forțat Ferrari să nu mai continue cu el. Și pentru că participase la construirea mașinii din 2007 l-au ținut în echipă încă un an. A fost un fel de pseudo-licențiere. Și așa a început schimbul de piloți. McLaren care formase un cuplu foarte puternic Alonso(campionul ultimilor 2 ani) alături de Kimi. Dar Kimi n-a refuzat oferta Ferrari și i-a lăsat descoperiți. Și pentru că toți piloții și echipele aveau contracte semnate McLaren a fost nevoit să-l aducă pe Hamilton în echipă deși nu mai colaborau de 6 luni, datorită comportamentului tatălui. O agresivitate isterică provocată probabil de rezultatele obținute de Lewis Hamilton în F2. Lewis Hamilton își cam luase „ADIO de la curse, era pe „afară”. Norocul lui cu Bernie care a considerat că Schumacher „strică” spectacolul F1 cu performanțele lui.
    8 18

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru