După o sesiune de calificări dominată de Ferrari, grila de start pentru cursa de duminică a suferit câteva modificări. Carlos Sainz a plecat din pole position, dar Charles Leclerc a fost împins pe locul 12 după o penalizare pentru schimbarea unor componente ale sistemului de propulsie.
La rândul lui, Sergio Perez s-a calificat pe locul 4, dar a pornit în cursă de pe 9, din aceleași motive. Și Alonso, Zhou și Tsunoda s-au ales cu o penalizare de 5 locuri pe grilă, iar Ocon a pornit de pe linia boxelor.
ABANDON PENTRU SAINZ
Max Verstappen nu a pierdut timpul. La stingerea semaforului, campionul mondial en-titre a avut un start mai bun și a trecut în fața lui Carlos Sainz.
Tot după start, George Russell a blocat roțile monopostului Mercedes-AMG Petronas și s-a oprit în monopostul Ferrari, pilotat de Sainz. Spaniolul a fost nevoit să abandoneze, iar britanicul a primit o penalizare de 5 secunde.
Verstappen conducea cursa, Hamilton era pe locul 2, iar Lance Stroll ocupa poziția a treia. Canadianul nu s-a bucurat prea mult de această poziție, fiind întrecut de Russell în turul cu numărul 6 și mai apoi de Perez, un tur mai târziu.
În primele 10 tururi, Charles Leclerc a ajuns de pe 12 pe 7. Ulterior l-a întrecut și pe Sebastian Vettel, ajungând pe poziția a 6-a, în spatele lui Stroll.
În turul cu numărul 13, Lewis Hamilton a fost chemat la boxe pentru schimbul de pneuri (de pe medii pe soft).
Verstappen și Russell au făcut aceeași mișcare un tur mai târziu.Olandezul de la Red Bull a revenit rapid la conducerea cursei. Coechipierul său a intrat la boxe în turul 15, revenind pe circuit chiar între monoposturile Mercedes.
Leclerc a rămas pe circuit, iar în acest moment ocupa locul 2. În turul 18, Valtteri Bottas a ieșit în afara circuitului, în virajul 19, iar cursa a fost întreruptă de apariția Safety Car-ului. Mai mulți piloți, în special Leclerc, au profitat de asta și au intrat la boxe.
Cursa a fost reluată 3 tururi mai târziu. Verstappen ocupa prima poziție, Hamilton era al doilea, Perez al treilea, iar Leclerc al patrulea.
AL DOILEA SAFETY CAR AL CURSEI
Nu a durat, însă, foarte mult. Fernando Alonso a încercat să treacă de Lance Stroll, dar canadianul s-a apărat mult prea dur. Alonso a intrat în spatele monopostului Aston Martin, iar Stroll a fost nevoit să abandoneze. Mașina de siguranță a revenit pe circuit.
În turul 26, piloții au primit din nou steag verde, iar Verstappen a continuat să conducă plutonul. Poziția lui Perez nu era la fel de sigură: în turul 29, Leclerc a încercat să treacă de mexican, în virajul 12, dar manevra a avut succes un tur mai târziu.
Hamilton a intrat pentru a doua oară la boxe, în turul 35, și a revenit pe circuit cu pneuri hard.
Verstappen s-a oprit un tur mai târziu, dar mecanicii de la boxe au întârziat eliberarea monopostului, spre nemulțumirea campionului mondial.Din această cauză, Verstappen a revenit pe circuit în spatele lui Leclerc, oprit și el în același timp cu olandezul. Verstappen a încercat să treacă de monegasc chiar în primul viraj, dar acesta din urmă a rezistat atacului. A cedat, însă, câteva viraje mai târziu.
Mulțumită unor tururi rapide, Verstappen a "topit" diferența până la Hamilton. Cu ajutorul sistemului DRS, olandezul a trecut într-un final de Hamilton și a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Statelor Unite.
Britanicul a încheiat cursa pe locul 2, ultima treaptă a podiumului fiind ocupată de Charles Leclerc. Sergio Perez și George Russell au încheiat pe 4, respectiv pe 5.
Cu 3 etape rămase până la finalul sezonului, Red Bull Racing și-a trecut în cont titlul de campioni la constructori.
Cat pe ce ca mecanicii sa strice cursele lui verst si vett, dar greselile la pit au sfarsit prin a face cursa mai palpitanta;
In ciuda revoltei celor 2 comentatori Digi, care-l vroiau exclus pe Stroll din F1, Alonso a recunoscut ca a fost un race incident. Daca nu era in cauza fiul viitorului patron, oare Alonso ar fi fost la fel de ingaduitor?:)) Oricum stroll a scapat doar cu 3 pozitii pe grila in Mexic. Alonso a luat 30" ( din cauza oglinzii parca)si a ajuns pe 15!
Hamilton a fost sarcastic cand a laudat strategia? Daca mai statea 2-3 tururi pe hard si punea si el medii la schimbul 2, avand in vedere ca uzeaza cel mai putin pneurile, oare nu reusea sa ramana pe primul loc?
Rușiniicăăăă!!!
Uită-te pe reluări, în curbă stânga, vine din dreapta lui verstappen pentru a încerca o manevră pe partea stângă. Nu l-a interesat ce are în stânga, out.
Eu am spus că a tăiat curba, cu Russell în unghi mort. Acum știi chiar și tu că a abandonat, deci ești lemn ca piatra.
Reflexele cvasi-anticipative se regăsesc la mulți piloți, un pic de Verstappen, ceva mai mult de Magnussen. Stroll a ghicit manevra lui Alonso, n-a apreciat distanța și viteza.
Bottas era depășit de o lună jumătate, l-a condus pe Russell pe iarbă, iar de acolo și-au luat zborul.
Eu, cacampion mondial, nu mă apuc să fac manevre care mă pot scoate din cursă, dar Sainz a condus exact ca o gherlă disperată. Și-a asumat riscul și a pierdut tot.
Russel avea alte treburi în virajul ăla, cu Hamilton. Întâmplarea a făcut că Sainz era mai lent decât Latifi în fața lui.
Uită-te pe reluări și pe rezultatele finale!
Sainz e lent în viraj și trage de volan stânga ca tanti Veta... out.
Cica Sainz vinovat ... hahaha ce prostanac
Sainz are toate motivele să fie frustrat, va termine pe locul 6 la piloți cu a doua mașină din circuit.
M-am uitat la cursă cu deosebită plăcere, în special după primul viraj. :)))))))))))))))
I-a dat septuplului norocos 5,023 secunde să fie bine ca să nu fie rău.
La fel de tonifiante au fost și tururile în care șoricelul Hamilton conducea... autoritar :))))))
Cap de gumă a ales să riște pe unghi mort și a fost scos. Putea să adune puncte, dar s-a ales cu zero, definiția a ceea ce este în F1.
Unii fani ai F1 consideră acest sport ajuns la lupă lui Horner.