După o sesiune de calificări cu multe surprize plăcute, în care l-am văzut pe Fernando Alonso instalându-se pe locul al doilea și pe piloții Haas stabilind timpi de referință competitivi, a venit timpul cursei de duminică.
În ultima zi de weekend, circuitul Gilles Villeneuve din Montreal a fost arhiplin (peste 338.000 de spectatori). Vremea s-a îmbunătățit, comparativ cu ziua de sâmbătă, iar la nivelul asfaltului au fost peste 40 de grade Celsius.
Așadar, o zi numai bună pentru curse. Piloții s-au aliniat la start și după turul de încălzire a venit momentul startului mult așteptat.
Luminile semaforului s-au stins, iar Max Verstappen a tâșnit ca din pușcă, lasându-l pe Alonso doar cu impresia că l-ar fi putut depăși. Olandezul a pus imediat un avans confortabil în fața spaniolului, care, la rândul lui, era presat de Carlos Sainz.
Puțin mai în spate, Mick Schumacher a pierdut poziția a 6-a, prima dată în fața lui Esteban Ocon, iar mai apoi locul al 7-lea în favoarea lui George Russell. În tot acest timp, Lewis Hamilton avea un duel cu Kevin Magnussen.
La un moment dat, cele două monoposturi s-au atins ușor, lăsându-l pe Magnussen cu aripa față afectată. În consecință, danezul a fost nevoit să intre la boxe.
ABANDON PENTRU PEREZ
În turul 3, Sainz a trecut de Alonso. Canada nu a fost deloc prietenoasă cu Sergio Perez care, în turul 8, a tras drept și a oprit monopostul Red Bull Racing în afara circuitului. Mexicanul a fost, astfel, nevoit să abandoneze din cauza unei probleme cu transmisia.
Cursa a fost imediat pusă sub Virtual Safety Car, prilej numai bun pentru o intrare la boxe.
Verstappen a trecut pe pneuri dure, la fel și Hamilton, Tsunoda și Latifi. Sainz și Alonso nu au profitat de această ocazie și au rămas pe circuit.În turul 15, Verstappen a trecut în fața lui Alonso, dar acțiunea avea să fie din nou întreruptă de un Safety Car virtual. De această dată, Mick Schumacher a oprit în același loc ca Perez, abandonând la rândul său.
Sainz, Russell, Zhou, Ocon, Vettel, Ricciardo și Norris au trecut și ei pe la boxe, dar piloții McLaren au avut parte de ghinion și, implicit, de schimburi foarte lente.
În tot acest timp, Charles Leclerc (plecat în cursă de pe locul 19) își croia drum prin pluton. În turul 21, monegascul a ajuns pe locul 7, dar se plângea de o lipsă de aderență, în special pe puntea spate.
Acest lucru s-a văzut cel mai tare în duelul pe care l-a avut cu Esteban Ocon. Monopostul Alpine ieșea mult mai bine din virajele lente, astfel că Leclerc a fost nevoit să stea în spatele francezului tururi bune.
Încet, încet, pneurile lui Verstappen își pierdeau din eficiență, astfel că Sainz s-a apropiat la 6 secunde de campionul mondial en-titre. Echipa l-a chemat la boxe pe olandez în turul 43 și a revenit pe circuit chiar lângă Lewis Hamilton.
Având pneuri proaspete, Verstappen a trecut rapid de Hamilton. Leclerc a fost chemat, între timp, pentru prima dată la boxe, dar mecanicii de la Ferrari au fost destul de înceți, astfel că monegascul a ieșit în spatele trenulețului format din Stroll, Zhou, Tsunoda și Ricciardo.
Și Leclerc a profitat de pneurile proaspete și i-a depășit unul câte unul.
TSUNODA ÎN PARAPET
Tsunoda a intrat la boxe în turul 47.
La ieșirea pe circuit, japonezul a avut viteză prea mare, iar pneurile fiind reci și, deci, fără aderență, monopostul s-a oprit în parapetul din virajul cu numărul 2. Un incident care a adus mașina de siguranță pe circuit.Safety Car-ul a picat la țanc pentru Sainz. Pilotul celor de la Ferrari a trecut pe la boxe și a revenit pe circuit tot pe poziția a 2-a, având acum o șansă clară la victorie.
Cursa a fost reluată în turul 55, iar Sainz era tot mai prezent în oglinzile lui Verstappen. Deși a încercat să scape, olandezul nu a putut să se îndepărteze de Sainz, astfel că spaniolul a avut la dispoziție aripa spate mobilă DRS.
Chiar și cu aceasta, Sainz nu a reușit să treacă nicicum de Verstappen. La finalul celor 70 de tururi, olandezul a trecut linia de sosire, câștigând pentru a 6-a oară în acest sezon un Mare Premiu de Formula 1.
Carlos Sainz a fost nevoit să se mulțumească cu poziția a 2-a. Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Lewis Hamilton. Britanicul a fost urmat de coechipierul său, George Russell.
Leclerc a încheiat cursa pe locul 5, în fața lui Ocon, Alonso (a primit o penalizare de 5 secunde după cursă), Valtteri Bottas, Zhou Guanyu și Lance Stroll.
E clar că Redbull este o mașină mai rapidă....eu spun că Leclerc care pilotează la nivelul lui Verstapen,ar fi reușit să l depășească.
Leclerc nu are racecraft-ul lui Max, sa fim seriosi. In duel roata la roata cred ca Max e mult mai stapan, si agresiv, de asemenea.
Da, Leclerc este un pilot bun, foarte precis, in sub presiune mai cedeaza. Si Max o facea cam pana acum 3 ani
Nu sunt fan Sainz, cred ca el, la fel ca Leclerc, este victima amatorismului echipei italiene.
Daca un monopost intra cu 0.8-0.9 gap in zona DRS si iese la 0.1-0.2, atunci pilotul mai are o sansa, incearca sa vina mai aproape pe zona virajata. In Canada insa Sainz nu a putut strange mai jos de 0.5-0.6 nici pe viraje nici pe zona DRS, desi RB nu avea DRS si avea pneuri mai vechi.
Orice pilot, daca se apuca de covrig si -i da blana cu DRS in linie dreapta, ar trebui sa ia cam 1s fata de cel din fata, fara DRS. Daca nu o face, asta inseamna ca nu poate/atat poate masina.
În afara handicapului de pe liniile drepte, Ferrari mai are încă unul, uriaș aș zice eu, și el se numește Inaki Rueda ! Să-l ții pe Leclerc în spatele lui Ocon atâtea tururi, deși se vedea foarte clar că nu poate să-l depășească, apoi să-l scoți în spatele unui trenuleț condus de Stroll, mai puternică dovadă de incompetența, crasă, nu cred că se mai poate ! Fără măcar ultima fază, cred că Leclerc ar fi trecut de cei doi de la Mercedes, sau cel puțin s-ar fi bătut cu Hamilton pentru locul trei. Așa însă, începând cu Spania, bietul om muncește degeaba !
Nu mă așteptam ca asta să vină în weekend. Acesta este al doilea meu podium al sezonului și a fost cu adevărat special.
Mașina de siguranță a rămas puțin mai mult decât poate ceea ce credeam eu sau ceea ce credea echipa. Până când era steag verde, mai erau doar 15 tururi, care era numărul potrivit de ture pentru a putea încerca să pun un soft.
Acum, este ușor de spus.
La vremea respectivă, mai aveau 20 de ture până la final, hardul era cu siguranță cea mai rapidă opțiune.
Am simțit că fără Safety Car nu m-ar fi prins ușor. Cred că ar fi fost o luptă bună la final.
Am dat totul. Am riscat totul peste borduri, aproape de perete și am avut câteva momente acolo, în aerul murdar. M-am apropiat de câteva ori, dar nu suficient pentru a face o mișcare în interior oriunde. Dar pot să vă spun că am împins.
În comparație cu un Red Bull de astăzi, cred că am fost mai rapizi toată cursa. Pentru prima dată în sezon, cred că pot spune că am fost cel mai rapid om pe pistă, ceea ce îmi dă încredere și speranță pentru următoarele curse. Dar două sau trei zecimi nu sunt suficiente pentru a depăși un Red Bull, ai nevoie de mai mult de cinci, șase zecimi de delta de ritm dacă vrei cu adevărat să ai vreo șansă să-l depășești pe Max.
L'echec a fost singurul pilot Ferrari care, din ratiuni de fabricatie, a beneficiat in Canada de ultima evolutie a aripii spate - semnificativ mai usoara, considerabil mai armonizata cu traseul din Montreal - Carlos avand-o la dispozitie incepand abia de la Silverstone...
De ce? Pentru că știu că ritmul este în mașina mea.
Nu sunt deloc îngrijorat, sunt doar extrem de motivat să avem weekend-uri curate și să arătam că suntem aici pentru că suntem foarte puternici.
Red Bull au avut și ei câteva probleme.
Deci, cu siguranță, fiabilitatea va fi un lucru important.
Mașina a fost competitivă și Lewis a făcut o cursa foarte puternica.
Este important pentru el că a ajuns pe podium.
Sâmbătă a câștigat duelul de calificare după acel pariu ciudat al lui George Russell. Și Hamilton a obținut maximum din cursă, a luat deciziile corecte și a avut și viteză.
A fost un sezon greu și poate că acesta este impulsul de care avea nevoie. Poate că momentele lui proaste au trecut și a revenit în modul de luptă.
Verstappen are un avans mare acum, dar nu este încă foarte departe. O tot spun, sezonul este încă lung.
Știm că Verstappen nu slăbeste niciodată, nu cedează presiunii.
Totul merge întotdeauna bine pentru un campion, vezi Hamilton la Imola anul trecut.
Verstappen este încă în acest impuls de anul trecut. Defecțiunea motorului sau o eroare strategică, acestea sunt mereu la pândă, dar alaltaieri a fost afectat Pérez și nu Verstappen.
Dar foarte probabil i se va întâmpla din nou lui Verstappen, este aproape inevitabil.
cele care sunt extrem de harnice in a-mi aplica palme rosii cu nemiluita, iata si datele concrete ale irefutabilitatii primei mele descinderi la acest articol:
"The speed trap figures back this up, with Leclerc topping the charts at 342.7km/h in the speed trap, whilst Sainz was only able to achieve 331.3km/h. Meanwhile, over the finish line Leclerc topped the chart at 300.6km/h, whilst Sainz was down at 294km/h."
motorsport.com/f1/news/wing-choice-sainz-top-speed-verstappen/10326566/
P.S. cine-mi mai ofera voturi negative si la aceasta interventie inseamna ca nu-i doar rauvoitor, ci profund irecuperabil.....
E bine să vezi că a fost la fel de rapid, dacă nu puțin mai rapid decât Max.
Carlos este fericit, este mai relaxat.
Sunt sigur că va dovedi în cursele următoare că este și un candidat foarte serios la victorie.
ma asteptam sa sanctionezi drastic tratamentul preferential de care continua sa se bucure L'echec in dauna lui Sainz....
iata, Carlos e vaduvit si-n 2022, cum a fost vaduvit si pe parcursul sezonului trecut, de upgrade-uri identice la monopost in acelasi week-end, Sainz fiind intotdeauna lasat in plan secund, spaniolul avand acces cu intarziere la high-end-ul materialului de concurs oferit de Maranello......
...poate ca daca Sainz beneficia si el de noua aripa spate la Montreal, spaniolul chiar reusea sa-i arate lui Max roata fata a F1-75, poate ca deznodamantul cursei era altul, poate ca Carlos avea sanse considerabile sa bifeze prima victorie din cariera.....
...vreau ca Ferrari sa inceteze cu favoritismele fatise la adresa lui L'echec, vreau ca Sainz sa aiba la dispozitie arme egale in duelul intern cu L'echec, mai ales ca Sainz a izbutit inca din primul sau sezon la Ferrari sa-si subordoneze coechipierul.....