După o cursă lungă și plină de evenimente (inclusiv un steag roșu), Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei a ajuns la final pe legendarul circuit Suzuka.
Max Verstappen a trecut primul linia de sosire, dar adevărata luptă s-a dat pentru locul al doilea între Charles Leclerc și Sergio Perez. Dacă Leclerc păstra a doua poziție, Verstappen devenea campion mondial de abia în etapa următoare, din SUA.
Pilotul monegasc a rezistat în fața atacurilor lui Sergio Perez, dar în ultima șicană din ultimul tur, Leclerc a greșit, a tăiat virajul, dar a trecut totuși linia de sosire de pe locul 2.
Ulterior, însă, FIA a reacționat și l-a penalizat cu 5 secunde pentru acest incident. Asta înseamnă că Sergio Perez a fost promovat pe locul 2, iar Max Verstappen a devenit pentru a doua oară campion mondial de Formula 1.
Cel mai important, pentru motoristul Honda, este că acest lucru s-a întâmplat chiar pe circuitul său de casă.
via Formula 1
Legat de echipa câștigătoare a acestui campionat eu mizez pe Red Bull chiar de-s fan Ferrari. Nu-mi place să mint.
Ferrari se lăudau cu cei mai buni piloti şi cea mai rapidă maşină.
Nu mai dați vina numai pe strategie.
Verstappen e mai agresiv decât Schumacher și are tot timpul din lume să șteargă pe jos cu recordurile artificiale ale lui Hamilton.
@@cap de gumă Vettel s-a bătut de la egal la egal cu Hamilton doar când a avut o maşină mai rapidă.
Lipsă de caracter? Știe toată planeta ce a făcut Mercedes în F1.
Re la titlu: se stia campionul mondial de cel putin 2 curse, numai iesirea din F1 a lui Verst putea- eventual- sa schimbe castigatorul.
Singurul lucru original a fost ca Leclerc rateaza ultimul viraj ( asta la el nu mai este original) si face titlul cadou, acasa la Honda. Dau acatiste japonezii! Si Costel!:))
Concluzionand, cadoul lui Leclerc este doar unul din multele reusite anul acesta de Ferrari. Un minunat lucru in echipa: cand era defectiune tehnica, cand nu nimereau cauciucurile, cand nu ghiceau strategia.... si daca se aliniau planetele si nimereau rotile si strategia, intervenea "priceperea" pilotului, care o lua pe aratura!
Ferrari se mândrea la început de sezon cu motorul, încă de când era pe dyno, ca și nr de ore, cu atât mai mult cu cât sunt singurii beneficiari ai etanolului de generația a 2-a (un câștig de până 7 cp). Problema a venit din compozitul materialelor ce alcătuiesc motorul, deoarece acest etanol, deși mai avansat decât la concurență, a uzat motorul în exces. Folosind motorul termic(ICE) la maxim, le crăpau cu mult mai devreme, de aceea au renunțat la putere, pentru a mări durata de viață.
Și la cutiile de viteză, Ferrari stă rău, cu excepția lui Magnussen, care este la a 4-a cutie de viteze, ceilalți sunt la 5-a, Schumacher la a 6-a.
Nr. de motoare pe producator:
Mercedes (8 mașini)- 27
Ferrari (6 mașini)- 30
Red Bull Powertrain (4 mașini)- 19
Renault (2 mașini)- 10
Numărul de motoare din post-Suzuka anunță PROBABIL o nouă rundă de înlocuiri la cursa urmatoare, în special la Ferrari și Renault/ Alpine. Sper totuși să mă înșel
2007- McLaren fură conceptul și fișele tehnice Ferrari. McL a fost pedepsită cu excluderea din campionat a echipei și cu anularea tuturor punctelor obținute, plus a fost obligată la o amendă record de 100 de milioane. Cei doi piloți, Alonso și Hamilton, au fost totuși scutiți de orice sancțiuni și li s-a permis să continue să concureze pentru titlul de piloți, care a fost câștigat apoi de pilotul Ferrari, Raikkonen.
2008- GP Singapore Crashgate. Conduita frauduloasă a liderilor de echipă Renault, dovedită, ce i-au cerut lui Pique jr. să izbească monopostul, victoria obținută de Alonso a fost însă considerată legitimă. Echipa, în schimb, a primit o descalificare de un an cu suspendare, conducătorii echipei fiind și ei suspendați din F1.
2020- Racing Point(echipa roz) a fost acuzată de mulți că și-a făcut mașina o copie la modelul MB 2019. Renault în special a făcut apel, contestând regularitatea canalelor de frână din spate. Protestul a fost acceptat parțial și au fost luate 15 puncte de la echipa „roz” în clasamentul constructorilor. Pedeapsa nu a fost însă extinsă celor doi piloți ai echipei - Perez și Lance Stroll - care nu și-au văzut clasamentul schimbat.
Plafonul bugetar a fost introdus chiar din sezonul trecut, așa că nu există precedente istorice la care să ne referim pentru a ne imagina dacă și cum va fi pedepsită echipa austriacă. Merită urmărită această poveste, deoarece ar putea reprezenta un punct de neîntoarcere în gestionarea unor evenimente similare în viitor.
În cazul în care Verstappen ar fi privat de titlul mondial pe care l-a câștigat în 2021, ar fi prima sancțiune retroactivă de acest fel din istoria F1 pentru o încălcare care nu a fost comisă direct de pilot.
https://www.gpblog.com/en/news/147410/ferrari-had-to-scale-back-engine-to-increase-reliability.html
Și totuși, la rândul lor GP Blog sunt o sursă secundară, pentru că și ei au preluat din presa de specialitate italiană, care sunt de fapt sursa primară a analizei motorului Ferrari, articol publicat tot astăzi(17.10). Deși cei de la GP Blog, îi citează pe italieni ca sursă, inserand un hyperlink în articol, voi adauga și eu, suplimentar, acest link.
https://www.formu1a.uno/ferrari-austin-la-675-power-unit-e-i-token-software/
"La începutul acestei săptămâni, Federația Internațională de Automobilism a anunțat că echipa de Formula 1, Red Bull, pentru care pilotează campionul mondial en-titre, olandezul Max Verstappen, a depășit limita bugetară autorizată pentru sezonul 2021, ceea ce constituie o "încălcare minoră" a regulilor din acest sport.
Această abatere a stârnit reacții dure în rândul celorlalte echipe din Formula 1. Cei de la Ferrari au făcut un calcul, explicând faptul că "șapte milioane înseamnă cam 70 de ingineri", iar 4 milioane ar reprezenta costul cu evoluția aerodinamică a unei echipe mari.
În plus, cei de la Alfa Romeo au evaluat la 2,4 milioane întregul cost al dezvoltării mașinii într-un singur sezon. Dacă Red Bull a depășit această sumă, este ca și cum ar fi făcut două mașini în același an, poate cea din 2022 a noului campion.
În ceea ce îi privește pe cei de la Mercedes, aceștia au spus că doar o amendă este o pedeapsă mult prea mică, punctând că oricât de minoră ar fi abaterea, impactul ei este oricum important.
"Aceasta este o infracțiune minoră, dar nu cred că s-au folosit cuvintele corecte. Dacă cheltui cu 5 milioane de dolari mai mult și se pare că este o abatere minoră, tot are un impact uriaș asupra campionatului.
Deci, dacă Red Bull a cheltuit chiar și două milioane în plus, pot rezolva problema plătind de cinci ori mai mult către FIA, adică 10 milioane.
Oricum, acest lucru nu ar fi corect, pentru că îți poți cumpăra dreptul de a trișa plătind o amendă. Așa că vom studia să planificăm un buget suplimentar pentru a restabili performanța și a reveni la vârf", a declarat Toto Wolff, citat de Marca. https://www.marca.com/motor/2022/10/15/634acf6222601da8298b4587.html
Potrivit jurnaliștilor olandezi de la Ziggo Sport, Red Bull ar putea primi o amendă de 7,5 milioane de euro, dar și interdicția de a utiliza tunelul de vânt în sezonul următor de Formula 1".
Ce a a fost acest site şi ce a ajuns. Păcat.
Tot anul Hamilton a făcut numai mizerii pe circuit, culminând cu imbecilitățile de la Silverstone și Monza, în stilul celor pe care i le-a făcut în mod repetat lui Vettel.
Anul ăsta Max îi rade un record lui hamilton, numărul de curse câștigate într-un sezon, pe restul i le ia fluierând.