F1 Italia: Max Verstappen, victorie pe teritoriu Ferrari

de Alexandru Monenciu
Luni, 12.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Italiei, găzduit de legendarul circuit Monza. Charles Leclerc a încheiat cursa pe 2, iar podiumul a fost completat de George Russell.

La 100 de ani de la înființare, Templul Vitezei de la Monza a găzduit Marele Premiu de Formula 1 al Italiei, o cursă considerată "de casă" pentru Scuderia Ferrari.

Etapa italiană a avut o grilă de start influențată de foarte multe penalizări. Charles Leclerc a plecat din pole position, dar Max Verstappen a pornit în cursă de pe poziția a 7-a. Perez și Ocon au ocupat locurile 13, respectiv 14, Carlos Sainz a pornit de pe 18, Hamilton de pe 19, iar Yuki Tsunoda din coada plutonului.

Stingerea semaforului anunța startul etapei de la Monza, iar George Russell a arătat că poate să treacă în fața lui Leclerc înaintea virajului cu numărul 1. Numai că monegascul de la Ferrari s-a ținut tare pe poziții și, pentru a evita un incident, Russell a fost nevoit să iasă în afara bretelei asfaltice.

Așadar, Leclerc și-a menținut poziția de lider, iar Russell locul secund. Între timp, Verstappen a câștigat 3 poziții, iar Norris a ajuns pe 7, dar a recuperat rapid un loc în defavoarea lui Fernando Alonso.

Și Hamilton a fost nevoit să iasă în afara circuitului imediat după start, iar Magnussen și Bottas au avut un mic contact.

Pe la mijlocul plutonului, cele două monoposturi Aston Martin se luptau roată la roată pentru locul 10, iar Sainz și Perez, ceva mai în spate, aveau duelul lor pentru poziția a 15-a. Până în turul 4, spaniolul de la Ferrari ajungea pe locul 13.

Tot acum, Verstappen pornea în urmărirea lui Russell și nu a durat mult până campionul mondial en-titre a trecut de britanic și a ajuns pe locul 2.

La începutul turului cu numărul 6, Sainz a intrat în puncte, iar Perez l-a depășit pe Ocon pentru poziția a 13-a.

În turul 8, Perez a intrat la boxe pentru schimbul de pneuri (de pe medii pe hard).

Fanii italieni erau fericiți să îl vadă pe Leclerc la conducerea cursei și pe Sainz ajungând pe poziția a 7-a în turul 10. A urmat apoi o depășire la Norris și una la Pierre Gasly.

ABANDON PENTRU VETTEL

Sebastian Vettel a anunțat o pierdere de putere și a parcat monopostul pe marginea circuitului, incident care a atras un Safety Car Virtual. A fost un abandon pentru pilotul german chiar pe circuitul pe care a înregistrat prima sa victorie de Grand Prix, în 2008.

Leclerc a profitat de acest Virtual Safety Car și a intrat la boxe pentru a trece pe pneuri medii. Mongascul a revenit pe circuit pe locul 3, în spatele lui Russell și a lui Verstappen. Sainz nu a oprit, ba mai mult, a ajuns pe 4, în fața lui Ricciardo.

În turul 19, Gasly, Zhou și Stroll au intrat la boxe, fiind urmați de Ricciardo, de Vries (în locul lui Albon), Ocon și Tsunoda un tur mai târziu.

George Russell a intrat pentru schimbul de pneuri (hard) în turul 24, dar mecanicii de la Mercedes-AMG Petronas nu s-au mișcat îndeajuns de repede, astfel că britanic a revenit pe circuit în spatele lui Sainz. Între timp, Hamilton se apropia de Alonso.

Cu un avantaj de 13 secunde, Verstappen a trecut pe la boxe în turul 26 și a revenit pe circuit pe locul 2. În turul 27, Hamilton a trecut, într-un final, de Alonso.

ALONSO, OUT DIN MARELE PREMIU AL ITALIEI

Sainz a trecut și el pe la boxe în turul 31 și a revenit în spatele lui Perez, pe locul 8. Un tur mai târziu, Alonso a fost nevoit să abandoneze din cauza unei probleme la unitatea de propulsie.

Apoi, conducerea cursei avea să se schimbe din nou, odată cu trecerea lui Leclerc pe la boxe.

Monegascul a revenit, pe locul 2, la 20 de secunde în spatele lui Verstappen și la doar 2.5 secunde în fața lui Russell. Tot în turul 34, Sainz a trecut de Perez și s-a instalat pe poziția a 6-a.

Trecut și el pe la boxe, Hamilton a început să recupereze locurile pierdute. În turul 41, dezastrul a lovit din nou echipa Aston Martin, Lance Stroll fiind nevoit să abandoneze și să-i lase pe britanici fără niciun monopost în etapa italiană.

Cu 10 tururi rămase până la finalul cursei, Perez a intrat din nou la boxe și a pierdut două poziții în favoarea lui Hamilton și Norris.

În față, Verstappen conducea cursa cu un avantaj de 17 secunde față de Leclerc. Turul 47 a adus un abandon pentru Daniel Ricciardo, iar cursa a fost întreruptă de apariția Safety Car-ului pe circuit.

Acest lucru le-a permis primilor 4 piloți să treacă pe la boxe pentru un nou schimb de pneuri. Desigur, toți au optat pentru pneuri soft.

VICTORIE PENTRU VERSTAPPEN

Din păcate, însă, cursa s-a terminat sub Safety Car. Spre bucuria lui Max Verstappen, care și-a trecut în cont prima sa victorie în MP al Italiei, și spre dezamăgirea lui Leclerc care a încheiat pe locul 2 în cursa de casă a celor de la Ferrari.

George Russell a completat podiumul. Sainz a terminat pe 4, Hamilton pe 5, Perez pe 6, Norris pe 7, Gasly pe 8, Nyck De Vries pe 9 (un debut cu puncte pentru olandez și un titlu de Pilotul Zilei), iar Zhou Guanyu a luat ultimul punct pus în joc.

Comentarii (21)

  • A câștigat cea mai bună echipă! La Ferrari acasă! Să răspundă Binotto de ce la jumătatea cursei Leclerc făcea a doua schimbare de anvelope când în celelalte curse(2 de F3 și 2 de F2) s-a văzut că asfaltul nu consumă cauciucurile? Strategii Ferrari sunt de neatins, au relații. S-au sunt plătiți de alții „cârtițe” în echipa Ferrari. Știu că „nu se face primăvară cu o floare” dar a fost la ei acasă și ar fi trebuit să cunoască tot. Păcat de fanii adevărați, erau mulți în tribune. Sunt și „fanatici” care postează pe aici.
    15 16
  • Costel
    @^,
    L'echec n-a fost adus cu forta la boxe nici la primul pit (sub VSC), nici la al doilea sau pit, ambele decizii au fost luate de echipa impreuna cu pilotul, Binotto&Mekies&Rueda n-au aruncat vreun lasou pe pista dupa L'echec pentru a-l priponi pe cricuri.....

    ....atata poate L'echec, in a impusca ceva pole-uri, tocmai d-asta il banuiesc ca-si focalizeaza toata pregatirea monopostului acolo unde stie ca exceleaza, sesiunile de calificari, astfel se capatuieste cu cate ceva dintr-un week-end de F1....

    ....vorbeam ieri de lipsa progresului in cazul sau, tocmai de aceea vreau sa constat ca-si schimba abordarea:
    translatia catre setarea monopostului pentru cursa inca din primul minut al primei sesiuni de antrenamente, rezultatele inregistrate in curse ofera punctele necesare in obtinerea coroanei mondiale....

    imi doresc ca F1-75 sa se prezinte mediocru in calificari(loc 5-7- 10 in grila de start), dar impecabil in curse din perspectiva uzurii pneurilor, a ritmului etalat pe intervale considerabile de timp......

    ....si inca un detaliu pe care l-am observat, asta inainte sa risc sa plictisesc:
    observ diferenta mare intre Max si L'echec din perspectiva prospetimii fzice imediat dupa curse, L'echec arata deseori epuizat comparativ cu olandezul, poate ca nu i-ar strica sa-si aplece mai mult atentia asupra propriei pregatiri fizice.....
    13 21
  • @eșec genetic
    Să trecem peste agramatul cu pretenții, "S-au sunt plătiți", Leclerc are cam cel mai extenuant porpoising la dispoziție, cea mai rapidă mașină cu probleme.

    When asked specifically how much porpoising could have influenced Charles Leclerc’s accident at the Paul Ricard circuit, George Russell reiterated: “Surely that bouncing doesn’t help. We know what the load variation is on our cars, and when we bounce up and down that way we are talking about 50% of its weight. So if the car weighs 700 kg and the variation is 400 kg, we drivers cannot control it because we are talking about 400 kg of variation every half second when you enter the corner. Both crashes in that corner in France were caused by the oscillations when entering the corner.”

    N-ar strica să-ți antrenezi neuronul pentru a compensa genetica slabă.
    17 17
  • Lasa Costele, ca isi face juniorul Sainz singur strategiile si ii iese de minune :)
    13 8
  • Zic si eu
    O noua eroare ferrari. Au setat masina pt maxim in calificari/ pol dar cursa nu asa se castiga.
    Acum Binocchio a incercat sa dea vina pe FIA, pentru ca nu a scos SCul mai repede, ca sa poata Lec sa depaseasca. O fumigena!Nu ar fi avut Drs, avea softuri uzate vs.softuri nou Verst.
    Nu cred ca mai au vreo sansa anul acesta, dar au baza pt anul ce vine daca schimba managementul si strategia. Sainz a fost, din nou, pilotul matur si eficient in echipa. Lec este rapid dar instabil si inconstant, presiunea este prea mare. Cam asa patesc " favoritii" cand monopostul/ echipa nu merg bine. A patit-o si Alonso, Vettel, Ricci, anul asta Ham si Lec.
    10 20
  • @@eșec genetic
    Tu ai scapat de la spitalul de nebuni
    8 22
  • Costel
    Jarno,
    atentie mare, din nou te afli pe gheata subtire.....
    L'echec este cel care a declarat in primavara acestui an faptul ca-i total pregatit sa duca lupta pentru titlul mondial in 2022, nicidecum Carlos....

    .....cat despre concluziile pertinente ale lui L'echec dupa colapsul personal oferit ieri, iata, *salvatorul* Scuderiei reuseste pentru a nu stiu cata oara sa nu ma dezamageasca...:-))))

    grandprix247.com/2022/09/11/leclerc-weve-been-pretty-unlucky/

    P.S. al naibii ghinion!
    9 19
  • @eșec genetic
    Echipa Ferrari își permite să consulte pilotul.
    De asta există specialiști, să-l bată la cap pe Leclerc.
    Unii dintre piloți au opinii legate de strategie, dacă au timp, dacă au un avantaj sau dacă nu mai au nimic de pierdut. Poate fi Russell, o idee pe 5 circuite, poate fi Hamilton,, când și când, poate fi Sainz, dar nu stai să-l întrebi pe pilotul de pe primul loc, care trage ca nebunul de mașină, ce strategie să aleagă!!!

    Bâtă!!!
    15 9
  • Bobita
    @^ F2 si F3 cu treaba lor, la Ferrari se stie ca au o problema cu balansul masinii si de set-up...
    Inca din Franta au avut probleme cu asta de aceea au facut testul cu podeaua in Fp1,sa vada daca upgrade-ul adus la podea este de vina pentru aceste probleme mentionate mai sus..
    . . . .asa spun cei de la Ferrari!!!
    cei mai multi spun ca ar fi de la directiva tehnica, dar ca nu a afectat asa mult monopostul rosu
    @esec genetic:ai scris prostii dar deh poate ti se trage de la nume.
    .......Acelasi Russell spunea ca e sigur ca cei de la Red Bull au împins limitele in ceea ce priveste flexarea podelei, si odata cu DT cei de la Mercedes se vor apropia de ei...acum stim ca nu a fost asa.
    Stim ca pilotii de la Mercedes vorbesc foarte mult, si se plang foarte mult.
    15 10
  • ce mai zic fanii ham-ham si vetelu? mai sunt cei mai buni....de aruncat? defapt si racaiosul schumi era la plimbare la mertz...masinile astea..ii ridica pe unii fara sa merite...
    4 18
  • @bombiță
    Era un răspuns la observația eșecului genetic care a observat că Leclerc e mai obosit decât colegii. Despre porpoising era vorba.
    Să nu leșini pe stradă că dai cu lemnul de asfalt.
    8 7
  • Strategia o faci înainte de cursă şi o discuţi cu pilotul, inclusiv situaţii neprevăzute- planul a, b,c... Poate că e o altă problemă pe care Ferrari nu vrea să o spună în spaţiul public, capacitatea pilotului de a păstra cât mai mult gumele. Leclerc când era coechipier cu Vettel spunea că ar dori să înveţe de la acesta cum reuşeşte să nu tocească cauciucurile aşa de multe tururi.
    5 9
  • Pentru că sunt un „agramat cu pretenții” am opinii și le exprim. @Costel Leclerc „excelează”(cum ai scris tu)în calificări că nu mai intervine echipa. În cursă echipa-i veriga slabă la Ferrari. Dacă tu sau alții credeți că la vitezele și timpii din F1 poți să faci strategii în timpul cursei vă recomand să vă mai gândiți. Sute de km/h, milisecunde și centimetri de pistă și tu să faci strategii! Titlurile lui Hamilton se datorează în primul rând echipelor care l-au susținut. Dacă a-ți văzut cursele poate vă amintiți „Băieți sunt în dificultate, faceți ceva, găsiți o soluție” și de cele mai multe ori găseau. Și lui Schumacher i-au trebuit 4 ani să scape de ”eșecurile genetice” din echipă să poată câștiga. Pilotul își riscă viața și un „eșec genetic” îi strică cursa, că neoficial tipul cu roata era pe telefon dar e omul „cuiva” și nu poate fi dat afară.Bârfă pe net chiar după cursă în aceiași seară. Iar „oboseala” de care vorbesc unii era de fapt supărare-dezamăgire. Știu că tu Costel vezi(scrii) doar partea negativă a lui și nimeni nu este perfect. „Binele și răul se află la un loc”.
    14 13
  • Ferrari
    Jamiriquai, cred că vorbea la figurat referindu-se la altceva, când la bordul unui model Ferrari cânta versurile:
    She's just a cosmic girl
    From another galaxy
    My heart's at zero gravity
    She's from a cosmic world
    Putting me in ecstasy
    Transmitting on my frequency
    She's cosmic
    7 8
  • Când singurul tău scop în viață este să critici la nesfârșit aceeași persoană, cu temei sau fără, devii patetic și viața ta trebuie că este foarte, foarte tristă și frustrată.
    După părerea mea, Ferrari au știut că nu au cum să câștige cursa și au vrut să ofere fanilor măcar satisfacția unui pole. De unde și reglajele extreme pentru sâmbătă. Bașca gafele strategiei din timpul cursei.
    Problema lor, și nu numai a lor, este că Newey a reușit, după ani buni, o mașină gen perioada Vettel. Și nu văd pe nimeni care să le pună probleme până în 2026, la următoarea schimbare de regulament tehnic. Oricât s-ar burica Mercedes și Ferrari ! La fel, până atunci îl văd pe Verstappen cu cinci titluri în inventar, la mai puțin de 30 ani.
    5 4
  • Scrooge
    @Ferrari....daca n-ai mai face pe desteptul ai fi observat ca in Cosmic Girl conduce un Lamborghini Diablo. Da apare si un Ferrari in videoclip dar nu e condus de el.
    3 9
  • Scrooge
    @Ferrari....plus ca Jamiriquai e numele trupei, pe el il cheama Jay Kay.
    4 9
  • @Scrooge
    Uită-te tu mai bine, copile, să vezi că da: mașinile ce-l urmăresc este este un Lamborghini mov și un Ferrari roșu; dar mașina neagră ce o conduce este un alt Ferrari de model diferit.
    "Câte prostii spun oamenii doar din dorința de a spune ceva!"- Voltaire
    Drept pt.care aplic sfatul lui Nicolae Iorga: "Înainte de a discuta cu cineva, să te informezi dacă nu cumva are vreun interes să fie de altă părere. Atunci nu-ți mai strica vorba degeaba!".
    4 8
  • Donald
    Vorba din Romania:
    Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul....
    Aici este un site de F1, nu de scris ineptii in miez de noapte si dimineata scrii tot tu mai scrooge.
    5 0
  • Scrooge
    @ Scrooge....uita te tu mai bine..... sunt cadre filmate cu toate masinile...ei nu se urmaresc, merg asa la misto....urmareste videoclipul ..... tot timpul cand el (Jay Kay) este filmat in interiorul se vede acea mica rama de geam (in geam) de tip hublou de la Lamborgini, pentru ca el conduce Lamborghini, fiind de altfel si cea mai show masina dintre toate 3. Foarte bine ai copiat de pe net - "Câte prostii spun oamenii doar din dorința de a spune ceva!"- Voltaire. Ti se potriveste :)))).
    2 6
  • Ferrari
    @Scrooge bine măi, înseamnă că Iisus l-a vândut pe Iuda! :)))
    Lăsându-l pe ăsta la o parte care de va fi prins cu alta în pat va avea motiv de scuză (de chior ce e), trecem la alt subiect și iată ce am descoperit pe site-ul oficial al fanilor scuderiei Ferrari:
    https://www.binottout.com/
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru