La 100 de ani de la înființare, Templul Vitezei de la Monza a găzduit Marele Premiu de Formula 1 al Italiei, o cursă considerată "de casă" pentru Scuderia Ferrari.
Etapa italiană a avut o grilă de start influențată de foarte multe penalizări. Charles Leclerc a plecat din pole position, dar Max Verstappen a pornit în cursă de pe poziția a 7-a. Perez și Ocon au ocupat locurile 13, respectiv 14, Carlos Sainz a pornit de pe 18, Hamilton de pe 19, iar Yuki Tsunoda din coada plutonului.
Stingerea semaforului anunța startul etapei de la Monza, iar George Russell a arătat că poate să treacă în fața lui Leclerc înaintea virajului cu numărul 1. Numai că monegascul de la Ferrari s-a ținut tare pe poziții și, pentru a evita un incident, Russell a fost nevoit să iasă în afara bretelei asfaltice.
Așadar, Leclerc și-a menținut poziția de lider, iar Russell locul secund. Între timp, Verstappen a câștigat 3 poziții, iar Norris a ajuns pe 7, dar a recuperat rapid un loc în defavoarea lui Fernando Alonso.
Și Hamilton a fost nevoit să iasă în afara circuitului imediat după start, iar Magnussen și Bottas au avut un mic contact.
Pe la mijlocul plutonului, cele două monoposturi Aston Martin se luptau roată la roată pentru locul 10, iar Sainz și Perez, ceva mai în spate, aveau duelul lor pentru poziția a 15-a. Până în turul 4, spaniolul de la Ferrari ajungea pe locul 13.
Tot acum, Verstappen pornea în urmărirea lui Russell și nu a durat mult până campionul mondial en-titre a trecut de britanic și a ajuns pe locul 2.
La începutul turului cu numărul 6, Sainz a intrat în puncte, iar Perez l-a depășit pe Ocon pentru poziția a 13-a.
În turul 8, Perez a intrat la boxe pentru schimbul de pneuri (de pe medii pe hard).
Fanii italieni erau fericiți să îl vadă pe Leclerc la conducerea cursei și pe Sainz ajungând pe poziția a 7-a în turul 10. A urmat apoi o depășire la Norris și una la Pierre Gasly.ABANDON PENTRU VETTEL
Sebastian Vettel a anunțat o pierdere de putere și a parcat monopostul pe marginea circuitului, incident care a atras un Safety Car Virtual. A fost un abandon pentru pilotul german chiar pe circuitul pe care a înregistrat prima sa victorie de Grand Prix, în 2008.
Leclerc a profitat de acest Virtual Safety Car și a intrat la boxe pentru a trece pe pneuri medii. Mongascul a revenit pe circuit pe locul 3, în spatele lui Russell și a lui Verstappen. Sainz nu a oprit, ba mai mult, a ajuns pe 4, în fața lui Ricciardo.
În turul 19, Gasly, Zhou și Stroll au intrat la boxe, fiind urmați de Ricciardo, de Vries (în locul lui Albon), Ocon și Tsunoda un tur mai târziu.
George Russell a intrat pentru schimbul de pneuri (hard) în turul 24, dar mecanicii de la Mercedes-AMG Petronas nu s-au mișcat îndeajuns de repede, astfel că britanic a revenit pe circuit în spatele lui Sainz. Între timp, Hamilton se apropia de Alonso.
Cu un avantaj de 13 secunde, Verstappen a trecut pe la boxe în turul 26 și a revenit pe circuit pe locul 2. În turul 27, Hamilton a trecut, într-un final, de Alonso.
ALONSO, OUT DIN MARELE PREMIU AL ITALIEI
Sainz a trecut și el pe la boxe în turul 31 și a revenit în spatele lui Perez, pe locul 8. Un tur mai târziu, Alonso a fost nevoit să abandoneze din cauza unei probleme la unitatea de propulsie.
Apoi, conducerea cursei avea să se schimbe din nou, odată cu trecerea lui Leclerc pe la boxe.
Monegascul a revenit, pe locul 2, la 20 de secunde în spatele lui Verstappen și la doar 2.5 secunde în fața lui Russell. Tot în turul 34, Sainz a trecut de Perez și s-a instalat pe poziția a 6-a.Trecut și el pe la boxe, Hamilton a început să recupereze locurile pierdute. În turul 41, dezastrul a lovit din nou echipa Aston Martin, Lance Stroll fiind nevoit să abandoneze și să-i lase pe britanici fără niciun monopost în etapa italiană.
Cu 10 tururi rămase până la finalul cursei, Perez a intrat din nou la boxe și a pierdut două poziții în favoarea lui Hamilton și Norris.
În față, Verstappen conducea cursa cu un avantaj de 17 secunde față de Leclerc. Turul 47 a adus un abandon pentru Daniel Ricciardo, iar cursa a fost întreruptă de apariția Safety Car-ului pe circuit.
Acest lucru le-a permis primilor 4 piloți să treacă pe la boxe pentru un nou schimb de pneuri. Desigur, toți au optat pentru pneuri soft.
VICTORIE PENTRU VERSTAPPEN
Din păcate, însă, cursa s-a terminat sub Safety Car. Spre bucuria lui Max Verstappen, care și-a trecut în cont prima sa victorie în MP al Italiei, și spre dezamăgirea lui Leclerc care a încheiat pe locul 2 în cursa de casă a celor de la Ferrari.
George Russell a completat podiumul. Sainz a terminat pe 4, Hamilton pe 5, Perez pe 6, Norris pe 7, Gasly pe 8, Nyck De Vries pe 9 (un debut cu puncte pentru olandez și un titlu de Pilotul Zilei), iar Zhou Guanyu a luat ultimul punct pus în joc.
L'echec n-a fost adus cu forta la boxe nici la primul pit (sub VSC), nici la al doilea sau pit, ambele decizii au fost luate de echipa impreuna cu pilotul, Binotto&Mekies&Rueda n-au aruncat vreun lasou pe pista dupa L'echec pentru a-l priponi pe cricuri.....
....atata poate L'echec, in a impusca ceva pole-uri, tocmai d-asta il banuiesc ca-si focalizeaza toata pregatirea monopostului acolo unde stie ca exceleaza, sesiunile de calificari, astfel se capatuieste cu cate ceva dintr-un week-end de F1....
....vorbeam ieri de lipsa progresului in cazul sau, tocmai de aceea vreau sa constat ca-si schimba abordarea:
translatia catre setarea monopostului pentru cursa inca din primul minut al primei sesiuni de antrenamente, rezultatele inregistrate in curse ofera punctele necesare in obtinerea coroanei mondiale....
imi doresc ca F1-75 sa se prezinte mediocru in calificari(loc 5-7- 10 in grila de start), dar impecabil in curse din perspectiva uzurii pneurilor, a ritmului etalat pe intervale considerabile de timp......
....si inca un detaliu pe care l-am observat, asta inainte sa risc sa plictisesc:
observ diferenta mare intre Max si L'echec din perspectiva prospetimii fzice imediat dupa curse, L'echec arata deseori epuizat comparativ cu olandezul, poate ca nu i-ar strica sa-si aplece mai mult atentia asupra propriei pregatiri fizice.....
When asked specifically how much porpoising could have influenced Charles Leclerc’s accident at the Paul Ricard circuit, George Russell reiterated: “Surely that bouncing doesn’t help. We know what the load variation is on our cars, and when we bounce up and down that way we are talking about 50% of its weight. So if the car weighs 700 kg and the variation is 400 kg, we drivers cannot control it because we are talking about 400 kg of variation every half second when you enter the corner. Both crashes in that corner in France were caused by the oscillations when entering the corner.”
N-ar strica să-ți antrenezi neuronul pentru a compensa genetica slabă.
Acum Binocchio a incercat sa dea vina pe FIA, pentru ca nu a scos SCul mai repede, ca sa poata Lec sa depaseasca. O fumigena!Nu ar fi avut Drs, avea softuri uzate vs.softuri nou Verst.
Nu cred ca mai au vreo sansa anul acesta, dar au baza pt anul ce vine daca schimba managementul si strategia. Sainz a fost, din nou, pilotul matur si eficient in echipa. Lec este rapid dar instabil si inconstant, presiunea este prea mare. Cam asa patesc " favoritii" cand monopostul/ echipa nu merg bine. A patit-o si Alonso, Vettel, Ricci, anul asta Ham si Lec.
atentie mare, din nou te afli pe gheata subtire.....
L'echec este cel care a declarat in primavara acestui an faptul ca-i total pregatit sa duca lupta pentru titlul mondial in 2022, nicidecum Carlos....
.....cat despre concluziile pertinente ale lui L'echec dupa colapsul personal oferit ieri, iata, *salvatorul* Scuderiei reuseste pentru a nu stiu cata oara sa nu ma dezamageasca...:-))))
grandprix247.com/2022/09/11/leclerc-weve-been-pretty-unlucky/
P.S. al naibii ghinion!
De asta există specialiști, să-l bată la cap pe Leclerc.
Unii dintre piloți au opinii legate de strategie, dacă au timp, dacă au un avantaj sau dacă nu mai au nimic de pierdut. Poate fi Russell, o idee pe 5 circuite, poate fi Hamilton,, când și când, poate fi Sainz, dar nu stai să-l întrebi pe pilotul de pe primul loc, care trage ca nebunul de mașină, ce strategie să aleagă!!!
Bâtă!!!
Inca din Franta au avut probleme cu asta de aceea au facut testul cu podeaua in Fp1,sa vada daca upgrade-ul adus la podea este de vina pentru aceste probleme mentionate mai sus..
. . . .asa spun cei de la Ferrari!!!
cei mai multi spun ca ar fi de la directiva tehnica, dar ca nu a afectat asa mult monopostul rosu
@esec genetic:ai scris prostii dar deh poate ti se trage de la nume.
.......Acelasi Russell spunea ca e sigur ca cei de la Red Bull au împins limitele in ceea ce priveste flexarea podelei, si odata cu DT cei de la Mercedes se vor apropia de ei...acum stim ca nu a fost asa.
Stim ca pilotii de la Mercedes vorbesc foarte mult, si se plang foarte mult.
Să nu leșini pe stradă că dai cu lemnul de asfalt.
She's just a cosmic girl
From another galaxy
My heart's at zero gravity
She's from a cosmic world
Putting me in ecstasy
Transmitting on my frequency
She's cosmic
După părerea mea, Ferrari au știut că nu au cum să câștige cursa și au vrut să ofere fanilor măcar satisfacția unui pole. De unde și reglajele extreme pentru sâmbătă. Bașca gafele strategiei din timpul cursei.
Problema lor, și nu numai a lor, este că Newey a reușit, după ani buni, o mașină gen perioada Vettel. Și nu văd pe nimeni care să le pună probleme până în 2026, la următoarea schimbare de regulament tehnic. Oricât s-ar burica Mercedes și Ferrari ! La fel, până atunci îl văd pe Verstappen cu cinci titluri în inventar, la mai puțin de 30 ani.
"Câte prostii spun oamenii doar din dorința de a spune ceva!"- Voltaire
Drept pt.care aplic sfatul lui Nicolae Iorga: "Înainte de a discuta cu cineva, să te informezi dacă nu cumva are vreun interes să fie de altă părere. Atunci nu-ți mai strica vorba degeaba!".
Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul....
Aici este un site de F1, nu de scris ineptii in miez de noapte si dimineata scrii tot tu mai scrooge.
Lăsându-l pe ăsta la o parte care de va fi prins cu alta în pat va avea motiv de scuză (de chior ce e), trecem la alt subiect și iată ce am descoperit pe site-ul oficial al fanilor scuderiei Ferrari:
https://www.binottout.com/