Prima etapă a noului sezon de Formula 1 din Bahrain a fost câștigată de Charles Leclerc, după o cursă senzațională. Pilotul monegasc a plecat din pole position, iar acesta și-a menținut poziția de lider pentru a aduce echipei sale prima victorie din 2019 încoace. Ferrari a început noul sezon cum nu se putea mai bine, cu Carlos Sainz Jr. pe locul al doilea. Leclerc a obținut și punctul bonus pentru cel mai rapid timp pe tur.
Podiumul primei curse a fost completat de Lewis Hamilton, un rezultat nesperat pentru fostul campion mondial. George Russell termină pe locul 4 în primul său sezon complet cu Mercedes.
COȘMAR PENTRU RED BULL
Însă, pentru Red Bull, cursa din Bahrain s-a transformat într-un coșmar în ultimele tururi. După un duel epic cu Leclerc în prima parte a cursei, Max Verstappen, campionul mondial en titre, a început să raporteze probleme cu monopostul său. Mai întâi, s-a plâns de probleme cu direcția, iar după o perioadă de Safety Car provocată de abandonul lui Pierre Gasly, sistemul de recuperare al energiei a cedat. Asta l-a forțat să abandoneze cu numai 4 tururi înainte de final.
Coechipierul său, Sergio Perez se îndrepta către locul 4, până când s-a răsucit cu mașina chiar în ultimul tur, tot din cauza unei probleme cu motorul.
KEVIN MAGNUSSEN ȘI HAAS, BEST OF THE REST
Pe locul 5 a terminat Kevin Magnussen pentru Haas.
Echipa americană a reușit să adune puncte pentru prima dată din 2020, iar absența de anul trecut a pilotului danez, parcă nici nu s-a simțit. Și Alfa Romeo are motive de bucurie, după ce Valtteri Bottas a terminat pe 6, iar Guanyu Zhou a adunat primul său punct din carieră, pe locul 10. Esteban Ocon a terminat pe locul 7, urmat de Yuki Tsunoda și Fernando Alonso.MCLAREN ȘI ASTON MARTIN, CELE MAI MARI DEZAMĂGIRI
Primul pilot din afara punctelor a fost Mick Schumacher, obținând cel mai bun rezultat de până acum. Lance Stroll a terminat pe poziția a 12-a, în fața lui Alex Albon. Cea mai mare dezamăgire din această cursă a fost McLaren, care a terminat doar pe locurile 14 și 15 cu Daniel Ricciardo și Lando Norris. Multă vreme, piloții echipei britanice s-au aflat pe ultimele două locuri și s-au luptat constant cu Williams și Aston Martin. Nicholas Latifi a terminat pe 16, iar Nico Hulkenberg, care l-a înlocuit pe Sebastian Vettel în această cursă, a terminat pe 17.
UN DUEL FIERBINTE ÎN DEȘERT. GLORIE PENTRU FERRARI
Atât Leclerc cât și Verstappen au avut strategii agresive. Ambii piloți au oprit pentru seturi noi de anvelope soft. Verstappen a oprit primul în turul 15, urmat de Leclerc un tur mai târziu.
În al doilea stint, cei doi s-au luptat roată la roată timp de trei tururi, însă Leclerc a fost cel care a câștigat lupta cu campionul mondial.Verstappen a oprit din nou în turul 31 pentru un set de medium. Leclerc a răspuns imediat în turul următor cu aceeași strategie și a reușit să-și mențină poziția în fața olandezului. Jocurile strategice nu s-au oprit aici, deoarece Verstappen a schimbat din nou pe soft în turul 44. Un Safety Car provocat de abandonul lui Pierre Gasly i-a oferit o ocazie foarte bună lui Leclerc să oprească pentru un set de pneuri soft.
Cursa a fost reluată în turul 51, însă Verstappen a abandonat trei tururi mai târziu din cauza unei probleme la sistemul ERS. De pe urma problemelor celor de la Red Bull, Lewis Hamilton a profitat de situație și a obținut un podium nesperat. Așadar, Red Bull și Verstappen încep cum nu se putea mai rău în 2022, în contrast cu Ferrari.
Următoarea etapă va avea loc în Arabia Saudită, chiar weekend-ul viitor. Cursa este programată pentru 27 martie la circuitul stradal din Jeddah.
via F1
Vedem care, când și cum vor implementa "îmbunătățirile" pe monopost uri. E clar că toți vor aduce cu timpul modificări, mai mult sau mai puțin "fericite".
Pacat ptr Verstappen, putea chiar sa castige cursa insa ca deobicei norocul este de partea lui Hamm.
Abia astept cursa urmatoare.
Si btw nu i-am mai vazut ranjetul lui TW........
Sper sa ramana in continoare cea mai fluida si rapida masina pe tot parcusul anului :)
@Sumi7 : fara nici o rea intentie la ce urmeaza sa scriu, cum putea Max sa castige cursa fara probleme tehnice? Am vazut toti cum Charles ii dadea secunde pe orice fel de pneuri? Am vazut, nu? Cum isi recupera cu usurinta pozitia de la Max? Sigur te-ai uitat atent la cursa? Nu ma deranjeaza comentariile contra Ferrari. Dar sa fie realiste!
@Testarossa, corect spus, Verstappen nu a avut decât șansa de după prima intrare, dar și atunci Leclerc și-a recuperat poziția extrem de ușor. În rest dominație totala a monegascului. La fel și Perez, nu a avut nici măcar o șansă în fața lui Sainz.
Mercedes sta rau dar au potențial
Restul nu contează pentru campionat.
Sper ca Ferrari sa nu tot vorbească, sa se culce pe laude ci sa fie tăcuți și sa muncească foarte mult
dar tabelul, unde e tabelul?!
I’VE ALWAYS FELT READY FOR A TITLE FIGHT!
ce faci acu'?
te-ai apucat sa-mi plagiezi afirmatiile din urma cu o luna?
....da, ai dreptate, L'echec a avut *noroc* ieri, dar o sa aiba *noroc* si-n urmatoarele curse, doar datorita faptului ca are la dispozitie un produs exceptional, F1-75......
@Jpm,
poftim, poate ai nevoie de "inspiratie".......
Costel la 18.02.2022, 17:45
AMR22 pare un Unimog daca indraznim sa-l comparam cu zveltetea lui F1-75, noul monopost Ferrari este o minunatie, si, definitoriu pentru realizarea celor din Maranello, F1-75 imi lasa impresia ca-i intr-o armonie perfecta cu pista de concurs inca de la primii metri parcursi.....
(dintre toate monoposturile care-au participat la shakedown).....
Costel
la 23.02.2022, 20:23
numai malitiosii si diletantii continua sa nege incontestabilul, F1-75, monopostul etalon al sezonului.....
Costel
la 24.02.2022, 12:09
....in sectia de neonatologie de la Maranello a avut loc o nastere perfecta, F1-75 chiar poseda compromisul ideal al elementelor care intregesc o extrem de probabila campioana mondiala...
F1-75 iese in evidenta imediat, timpii de referinta obtinuti ieri de Ferrari nu se datoreaza vreunui exces la care a fost supus F1-75 inca din primele zeci de minute ale testelor, ci a naturaletii rularii generata de, sunt nevoit sa repet, o nastere perfecta....
@Jpm,
pentru numele D-zeului motorsportului, pune abdomenul pe carte, chiar nu esti pregatit sa poti mentine un dialog la limita tolerabilului pe un forum de specialitate!
"Meciul", cum s-ar spune în fotbal, a fost „ușor de arbitrat”. Nu au existat dueluri la limita regulamentului și cea mai spectaculoasă provocare, cea dintre C Leclerc și Max după prima serie de opriri la boxe, a avut loc cu cea mai mare corectitudine.
Nu întâmplător singura intervenție pe care au fost nevoiți să o ia mareșalii în cursă a fost legată de fazele de start. Esteban Ocon de la Alpine a fost de fapt singurul pilot penalizat, din cauza unui contact în primele viraje cu Haas-ul prietenului său Mick Schumacher. Penalty-ul - 5 sec. penalizare și 2 pct. mai puțin pe Super-licența - pare corect, având în vedere că francezul a încercat să depășească înăuntru acolo unde nu mai era spațiu și a trimis mașina rivală într-o răsucire. Pe de altă parte, nu a existat nicio penalizare pentru Lance Stroll, care depășise McLaren-ul lui Lando Norris.
Mustrări - au fost pentru Tsunoda și Stroll, vinovați că au comis două acțiuni de împiedicare a celorlalți șoferi în cadrul FP.
Yuki Tsunoda - 8 pct.;
Max Verstappen - 7pct.;
Sergio Perez -7 pct;
Sebastian Vettel - 6 pct.;
Nicolae Latifi - 6 pct.;
Nikita Mazepin - 6 pct.;
Lance Stroll - 5 pct.;
Lando Norris - 5 pct;
Valtteri Bottas - 5 pct.;
Pierre Gasly - 3 pct.;
Esteban Ocon - 3 pct.;
Lewis Hamilton - 2 pct.;
Fernando Alonso - 2 pct.;
George Russell - 1 pct.;
Fără penalty: Schumacher, Ricciardo, Sainz, Leclerc, Zhou.
Dintre penalizați, Vettel este cel mai avantajat, va scăpa de 5 pct. penalizare pe 27(3pct) și 28(2pct) martie 2022.
1.FERRARI
Chiar înainte de dubla Leclerc cu Sainz, există izbăvirea unei echipe, a unui mediu și a unui popor. Doi ani de jigniri, profesionalism insultat de personaje (inclusiv din interior) care, cel mult, au spart niște becuri, cu rezultate mixte. Și apoi renașterea, anticipată de teste dar neprevăzută în totalitate, de parcă ultimii ani i-ar fi obișnuit pe piloții Ferrari cu escrocherii, deși MB au fost chipurile, inovativii unui deceniu, de parcă ei au inventat numai ce este bun(nici gura nu le miroase de atâta usturoi mâncat). S-a dovedit că Red Bull a prăjit 2 motoare, Mercedes-ul sosește, dar între timp nu este acolo.
Dacă Ferarri va fi "cea mai fluida masina", o vor aduna cu buretele de la boxa.Au început perfect, dar trebuie sa confirme, pentru ca au mai avut starturi fulminante și după jumătatea sezonului si-au pierdut " suflul".
2. KEVIN MAGNUSSEN
Grozav. Nu de statura lui, poate, ci de inimă, da. A venit de nicăieri, fără activitate de ceva timp în F1 și îi spun ei(Haas)...că poate ar putea concura în F1. De parcă te-ar suna Florin Piersic sau Toma Caragiu (sau cine îți place, cu siguranță nu eu, asta e) și îți spune că ...poate te invită la cină. Haas l-a invitat pe Magnussen în Bahrain fără să-i promită nimic. K-Mag nu și-a făcut griji, și-a scos pijamaua, a luat primul avion și a semnat . În mod clar mai rapid decât Schumacher. El îi aduce pe Haas înapoi în Q3 mai întâi și apoi în top-5, fără să coboare niciodată sub locul șapte în cursă, fără opriri la boxe. Piciorul i-a fost întotdeauna greu. Un GP ca acesta, după un an de F1, nu este pentru toată lumea. Și ridică o întrebare: ce șofer este Mick Schumacher?
Păi să știți de la mine, eu nu cojesc ouă la nimeni. De fenomenul F1 sunt prins din 1990, cred că pot spune fiecare campion mondial fără să greșesc.
Vă las cu inegalabilul domn Costel, care este incorigibil.
Ma asteptam la mai mult din partea Alpine, mai ales ca nu au mers rau deloc in testele presezon
It’s going to be such a hard battle but we love a challenge. I really do enjoy a challenge.
But we do not know if Sebastian will race at the 2022 Saudi Arabian Grand Prix.
We will see how he goes for the next days. We hope he will be back soon.
If he has a negative test, it will be easy. Better to get it now than in two weeks’ time.
“It’s just great news for Ferrari and for us because it’s where Ferrari should be and it’s where Charles and I want to be in our lives, fighting for world championships.”
“We are both very, very happy to have a car that is capable of winning. And we’ll fight for it, for sure.”
“We also had brake problems, which forced us to slow ourselves.”
“We cannot go back, unfortunately, and change the past so I just look at what I can do now.
“I wasn’t expecting an apology and it’s not something I’ve focused on.
“We know that’s the way it is and that was probably not going to happen. But at least there is that transparency, and it’s been called a human error and that’s a positive step.”
nu este doar acela să fiu pilot de curse.
Sunt cunoscut pentru efortul meu continuu cu privire la cauzele în care cred cu adevarat, pentru lupta împotriva rasismului și pentru promovarea diversității în cadrul F1.
....câteva cuvinte despre investigația FIA Abu Dhabi 2021:
„Nu putem să ne întoarcem, din păcate, și să schimbăm trecutul, așa că mă uit doar la ce pot face de acum incolo.
„Nu mă așteptam sa-mi fie prezentate scuze și nu este un aspect asupra căruia m-am concentrat.
„Știm că așa stau lucrurile și probabil că nu avea să se întâmple.
Dar cel puțin există această transparență a investigatiei, cea care a concluzionat ca a fost o eroare umană, iar acesta este un pas pozitiv.”
"Lewis Hamilton a declarat că nu se aștepta să primească scuze din partea FIA, după ultima cursă a sezonului trecut, atunci când Max Verstappen a devenit campion mondial. Pilotul celor de la Mercedes se îndrepta către titlul mondial cu numărul 8, dar un safety car pe final de cursă a schimbat toate datele problemei.
Decizia lui Michael Masi de a permite mașinilor întârziate dintre Hamilton și Verstappen să depășească safety car-ul a fost una controversată, iar cei de la FIA au anunțat că a fost vorba despre o eroare umană, Michael Masi fiind sub o presiune enormă în acel moment, dar și distras, în urma convorbirilor radio cu cei de la Mercedes și Red Bull. Cu toate acestea, rezultatul Marelui Premiu din Abu Dhabi a fost un rezultat valid, care nu mai poate fi schimbat.
Cu două ore înainte de calificările din Bahrain, primul Mare Premiu al sezonului, FIA a prezentat un document de șapte pagini, în care a explicat rezultatele investigației legate de cursa din Abu Dhabi.
"Din păcate, nu putem să dăm timpul înapoi și să schimbăm trecutul, așa că mă concentrez pe ceea ce trebuie să fac acum. Nu mă așteptam la scuze și nu a fost ceva cu care mi-am bătut capul. Știm că aceasta este calea și că cel mai probabil nu se va întâmpla. Dar măcar există transparență și a fost numită o eroare umană. E un pas pozitiv", a declarat Lewis Hamilton pentru Planet F1.
@bobita
Culmea era ca Hamilton sa depaseasca la sfarsitul ultimei zone DRS si sa iasa campion mondial si sa se faca aceeasi ancheta despre "eroarea umana" a lui Michael Masi. Ce ar fi fost atunci ?! Asta da motorsport ...
Nico a făcut o treabă bună.”
Pe parcursul unui tur, Hulkenberg l-a depășit confortabil pe Stroll, stabilind un timp cu 0.255s mai rapid decât canadianul, chiar daca ambele Aston Martin au suferit eliminarea in Q1.
Respectabila evolutia lui Hulkenberg, cu atat mai mult cu cat Nico nu a mai concurat de la Nurburgring-2020.
„Au copiat monoposturile Mercedes de ani de zile, parcă nu mai știu să proiecteze o mașină”
„Mașina lor, AMR22, chiar nu arată bine. Pentru a concura la vârf ai nevoie de mai mult decât ambiție și bani, Formula 1 este un sport special. Nu este vorba doar despre marketing și branding.”
„Dezamăgirea weekendului este Aston Martin. Va fi dificil pentru Sebastian Vettel să facă ceva rezultate cu acest produs, AMR22, în viitorul apropiat.
Este nevoie de multă, multă muncă în jurul noului șef al echipei, Mike Krack.”
„Jos pălăria pentru performanța lui Nico Hülkenberg!
A fost extraordinar din partea lui să vină în Bahrain într-un interval de timp extrem de scurt si fără să fi fost în această mașină înainte, apoi să conducă o sesiune de calificări în care a luat trei zecimi pilotului titular, Lance Stroll.
Acesta este un semn de exclamare foarte clar pe care Hulkenberg l-a trimis în direcția pilotului plătit. Există diferențe calitative.”
Dacă nu-ți convine că sunt anti Hamilton, nu mai citi ce scriu, nu ești obligat. Și nici să mă comentezi.
„Greutatea este o problemă mare, mare”
„Aceste mașini sunt foarte grele conform regulamentului și este o uriasa provocare să ajungi la greutatea regulamentară.
„Am parcurs toată mașina din față în spate și am îndepărtat vopseaua oriunde am putut.
„Cred că în total am economisit aproximativ 350 de grame, tocmai de aceea AMR22 nu mai are niciun motiv sa nu se descatuseze pe Corniche.”
„Nico Hulkenberg va fi la Jeddah pentru a-l înlocui pe Seb dacă va fi necesar. Vom amâna decizia finală până vineri pentru a-i oferi lui Seb toate oportunităţile de a concura."
P.S. Max a stat cumintel, iar Doamne-Doamne punand lucrurile in balanta si vazand nedreptatea in favoarea britanicului, a întors roata pe ultima suta de metri.