F1: Dublă Ferrari în Australia. Max Verstappen, abandon din motive tehnice

de Alexandru Monenciu
Luni, 25.03.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Sainz a câștigat Marele Premiu de Formula 1 din Australia. Alături de spaniol, pe podium, s-au mai aflat Charles Leclerc și Lando Norris.

După o sesiune de calificări interesantă, Marele Circ s-a întors în ziua de duminică pe circuitul Albert Park din Melbourne, Australia, pentru cursă. Urmau 58 de tururi, la finalul cărora avea să fie desemnat câștigător un pilot care cu doar o săptămână în urmă trecea printr-o operație de apendicită.

Dar până la momentul final, avem de trecut în revistă o etapă plină de evenimente. În primul rând, pentru Marele Premiu de Formula 1 din Australia s-au aliniat la start 19 din cele 20 de monoposturi, după ce echipa Williams a decis să îl pună pe Alex Albon în monopostul coechipierului său, Logan Sargeant.

Asta după ce pilotul thailandez și-a distrus monopostul în prima sesiune de antrenamente. Mai departe, Sergio Perez a fost penalizat cu 3 locuri pe grilă după ce l-a încurcat pe Hulkenberg în calificări.

Zhou a plecat în cursă de pe linia boxelor, după ce echipa a lucrat la monopost în parcul închis.

Odată stinse semafoarele, Max Verstappen a pornit foarte bine și și-a păstrat poziția de lider în fața lui Sainz și Norris care a venit tare și s-a strecurat pe locul 3.

ABANDON PENTRU VERSTAPPEN

Ajutat de DRS, Carlos Sainz s-a apropiat de Verstappen și l-a depășit pe olandez între virajele 9 și 10. Dar, campionul mondial en-titre avea probleme cu monopostul, lucru confirmat câteva momente mai târziu când s-a observat o cantitate mare de fum ieșind din partea dreapta-spate.

Neavând ce să mai facă, olandezul de la Red Bull a încetinit și s-a "târât" până la boxe, părăsind competiția.

În fața plutonului, Sainz conducea liniștit cursa, fiind urmat de Norris, Leclerc, Piastri, Russell, Perez, Stroll, Tsunoda, Hamilton și Alonso.

Hamilton, Ricciardo și Zhou au intrat la boxe pentru schimbul de pneuri înainte ca etapa din Australia să intre în turul cu numărul 10.

Tot acum au trecut pe la boxe și Russell, dar și Bottas. În turul cu numărul 10 au intrat Leclerc și Piastri.

Cinci tururi mai târziu, Norris și Perez au schimbat și ei pneurile. Sainz a schimat în turul 16 și a revenit pe circuit la câteva secunde în spatele lui Alonso. Între timp, lui Hamilton i-a cedat propulsorul, iar britanicul a "tras" monopostul Mercedes pe dreapta.

HAMILTON, OUT!

Cursa a fost imediat întreruptă de un Safety Car Virtual. Alonso a fost primul care a profitat de acest lucru și a trecut pe la boxe, revenind pe circuit pe locul 5.

Monopostul lui Hamilton a fost îndepărtat de pe circuit destul de rapid, astfel că steagurile verzi au fost, din nou, fluturate de pe margine. Sainz conducea plutonul, fiind urmat de Leclerc, Piastri, Norris și Alonso.

Ceva mai în spate, piloții Haas au primit ordine de echipă de la boxe, iar Ricciardo ajungea pe locul 13.

La scurt timp după ce am intrat în ultima jumătate a cursei din Australia, ordinele de echipă au ajuns și la McLaren, dar doar pentru că cei doi piloți aveau strategii diferite. Perez trecea de Alonso între virajele 8 și 9.

Leclerc simțea din ce în ce mai tare presiunea pusă de Norris, dar și pentru că pneurile monopostului Ferrari erau pe ultima sută de metri de viață. Tocmai de aceea, monegascul Scuderiei a trecut pe la boxe, în turul 35.

A revenit pe locul 4, în fața lui Perez și Alonso.

După ce a trecut și el încă o dată pe la boxe, Oscar Piastri a trecut de Alonso, iar acum mai avea încă 9 secunde până la Norris.

În acest moment al cursei, Sainz avea un avans de 5 secunde în fața lui Leclerc, iar Norris era la 4 secunde în spatele monegascului de la Ferrari. Cu 10 tururi rămase până la final, Russell a mai oprit o dată.

MERCEDES, FĂRĂ MONOPOST LA FINAL DE CURSĂ

Având pneuri proaspete, britanicul de la Mercedes-AMG l-a prins rapid din urmă pe Alonso. Dar, când să îl depășească, a pierdut spatele monopostului și a ajuns în gardurile de protecție. Așadar, Mercedes nu termina cursa cu niciun monopost.

Safety Car-ul Virtual a fost anunțat, din nou, dar deja nu mai conta. Carlos Sainz a trecut primul linia de sosire, la mai puțin de 2 secunde și jumătate în fața lui Charles Leclerc. Lando Norris a ocupat ultima treaptă a podiumului.

Deși a încheiat cursa pe locul 6, Fernando Alonso a fost penalizat pentru incidentul cu Russell de la finalul cursei, astfel că a fost devansat pe locul 8.

Comentarii (16)

  • Frederic Vasseur
    "Nimeni nu se astepta la o astfel de ierarhie, ca după trei curse să-l avem pe Charles Leclerc pozitionat strategic, exact in coasta lui Max in clasamentul general.
    1 Max Verstappen 51p.
    2 Charles Leclerc 47p.
    3 Sergio Pérez 46p.

    Suntem pe drumul cel bun.
    Mașina este mult mai ușor de condus, mult mai ușor de citit și, pentru un șofer precum Charles Leclerc, mult mai ușor de dezvoltat, iar toate acestea se văd cu ochiul liber, clasamentul general este precum urma lăsată de glonț, spune întotdeauna adevărul."
    (La Domenica Sportiva-RAISport)
    0 4
  • Daca intri direct in adversar si il arunci in zid, primesti 5 secunde. Daca viseaza unii pilotaj periculos, iei 20. Are sens.
    7 1
  • @Rz
    Intentia lui Alonso a fost sa-l faca pe Russel sa franeze in viraj si sa piarda viteza pe urmatorul DRS. Numai ca Rus a venit tare din spate, intr-un viraj in care nu se frana si a uitat de frane. Era entuziasmat ca va depasi. S-a apropiat prea tare si a pierdut apasarea la sol. Problema e ca nu-i mai lasa sa fie piloti, sa-si joace cartile. Alonso a facut o miscare old school strategica de pilot adevarat. Bizonul a venit tare si "nu s-a asteptat". Acum FIA spune ca Alonso trebuia sa ia virajul ca pana atunci. Pfff... nu ai voie nimic, poate doar sa te dai la o parte cand bizonul are DRS.
    11 9
  • Cam prea multe certitudini la tine sau, pe de alta parte, chiar n-ai habar pe unde te afli.
    Virajul 6(sase) impune franarea, doar ca O SINGURA data, NICIDECUM de doua ori, asa cum a decis Alonso, *fortuit* tocmai in ultimul tur.
    Pilotii de F1 nu fac exceptie de restul mamiferelor, devin mai perversi odata cu avansarea in varsta.
    Ca sa nu mai amintesc ridicolul argumentational al aceluiasi Alonso pe team-radio, imediat dupa ce-a avut impresia ca a salvat o clasare pe locul sase pentru Aston, asta parca tocmai pentru a incerca sa-si acopere *urmele* in cel mai patetic mod cu putinta.

    https://youtu.be/4w1vHA-rRqY?feature=shared
    9 9
  • Sunt tare curios daca in 2025 o sa rada sau planga Ferrari pentru ca a schimbat 55 cu 44:)
    6 7
  • Fred Vasseur
    Să nu devenim mai maliţioşi decât impune actuala ierarhie din clasamentul general provizoriu.
    Sunt date certe, clasamentul nu minte, Hamilton îl devansează pe Oliver Bearman dupa 3/24 curse in sezonul 2024.
    -------------------------
    10. Lewis Hamilton - 8 puncte
    11. Yuki Tsunoda - 6 puncte
    12. Oliver Bearman - 6 puncte
    --------------------------
    Atâta timp cât Hamilton termina acest sezon de Formula Unu inaintea lui Bearman, acum tre' sa recunosc, situatia fiind extrem de strânsă între cei doi englezi, inseamna ca decizia de a-l aduce este in beneficiul exclusiv al Ferrari.
    2 9
  • Sa fim seriosi...
    Italienii se bucura cam mult ( si cam devreme) pentru o dubla obtinuta ca urmare a unui abandon tehnic la RB.
    Vasseur ar trebui sa fie ingrijorat mai degraba pentru ca in calificari, ca si in cursa, s-a confirmat -din nou- ca au ales gresit pilotul care sa rămână la Ferrari. Leclerc este rapid, dar nu face fața presiunii si la varsta lui nu mai poate invoca lipsa de experienta!
    Manevra lui Alonso- de a frana atunci cand nu trebuie - nu are legatura cu arta pilotajului, este doar o cocalarie binecunoscuta in traficul cotidian! Dar la 2-300 km/h nu ii da o lectie celui din spate, ci ii pui in pericol viata!
    Cand intentionat ii tai calea, nu-i lasi loc in viraj, îl impingi in afara circuitului, franezi inutil, nu este o manevra demna de un pilot de curse, nu este doar lipsa de sportivitate, ci pui in pericol viata colegului de competitie.
    Singurul repros de facut comisarilor ar fi ca,atunci cand Hamilton a procedat la fel de cocalareste, au dat vina pe vettel. Probabil ca sunt fani mercedes sau wolf, mereu sunt ceilalti de vina!
    5 10
  • Fred Vasseur
    Rugămintea la adresa redacției în a face pierdută a doua mea interventie, deoarece acele detalii nu au pentru nimic in lume ce să caute în spațiul public.
    Este vorba despre o corespondență internă, deci confidențială, destinată exclusiv lui Benedetto Vigna, și pe care, dintr-o regretabilă eroare, am expediat-o spre o altă adresă.
    Mii de mulțumiri.
    2 0
  • @Sak
    Probabil habar n-am pe unde ma aflu. Dar vad ca ti se pare normal sa ti se dicteze de cate ori sa apesi frana. Un pilot ar trebui sa fie liber sa se apere asa cum crede. Altfel punem roboti sa ia trasa ideala si aia e. Alonso avea o problema si trebuia sa joace strategic. Nu a franat brusc cum a facut Hakkinen cu Schumacher extrem de periculos, ci a incetinit sa strice virajul pilotului din spate. Si au fost nenumarate cazuri cand s-a intamplat asa si nu au fost penalizari. Dar acum pilotul neexperimentat a iesit in decor....
    3 1
  • Sergio Perez 2nd in 2023
    "Să fim serioși, chiar daca Max nu s-ar fi retras din cursa, Ferrari tot ar fi castigat.
    Ferrari a fost mult prea puternic in Australia, si asta incepand din ziua de vineri.
    Sunt absolut convins ca Max, chiar fara acel abandon din debutul cursei, nu ar fi reusit sa modifice deznodamantul de la Melbourne."
    2 5
  • Sergio Perez 2nd in 2023
    "Cabrón,
    am fost la faţa locului, știu ce spun.
    De la început am putut observa că Ferrari și McLaren erau cu un pas înaintea noastră. Cred că pur și simplu nu am putut găsi echilibrul optim în acea fereastră de gestiune a pneurilor.
    A fost un asfalt unic la Melbourne și pe tot parcursul weekendului nu am reușit să gestionăm cel mai bun nivel de aderență posibil.
    Ce-as mai putea spune ca sa intelegi, nu am avut ritmul potrivit pe tot parcursul weekendului.
    Ne-am luptat deja din ziua de vineri și nu am ajuns niciodată în fruntea managementului anvelopelor.
    Repet, vorbesc în cunoștință de cauză, Max nu izbutea sa castige la Melbourne, chiar dacă nu abandona."
    0 0
  • Christian Horner
    "Vrem să realizăm cea mai bună pereche posibilă la Red Bull Racing pentru 2025 și uneori trebuie să te uiți și în afara propriei Academii.
    Constat ca piața este destul de fluidă cu anumiți piloți, am avut ocazia sa vedem alaltaieri un șomer[pentru 2025] foarte rapid care a castigat cursa, iar pe baza unei astfel de performanțe nu putem exclude nicio posibilitate, așa că n-avem pentru ce sa ne grabim, dar nici nu pot sa afirm ca mai avem nevoie de foarte mult timp pentru a decide care este varianta optima.
    Nu-l exclud nici pe Checo pentru anul viitor, cu un început excelent de sezon, dar care la Melbourne a cam înotat.
    Oricum, demn de reținut, Carlos este singurul pilot care a învins Red Bull în ultimul an, chiar de doua ori, așa că pare a fi dușmanul nostru numarul unu.:))"
    0 2
  • Florin
    In sfarsit o cursa in care vedem alte culori pe podium, ma saturasem de albastrul ala, nu ca as avea ceva cu RB
    Ma bucur pt Sainz, odata ca a mai oprit din avantul RB si mai mult palma data lui Ferrari ca l-au aruncat ca pe o masea stricata
    Dar toata bucuria asta a cam fost stricata de penalizarea lui Alonso, nu ca as fi mare fan, dar de cand se impune pilotilor stilul de pilotaj defensiv, punctul de franare, numarul de franari intr-un viraj si intensitatea lor?
    Sunt sigur ca daca englezul nu ar fi intrat in gard, daca ar fi iesit de pe pista si ar fi revenit, nu s-ar fi luat nici-o decizie, iar Alonso ar fi fost laudat pentru manevra
    In rest imi doresc ca anul asta titlul sa se decida in ultima cursa
    5 1
  • Dinspre Arhivă
    Sak, Florin
    Alonso a mai oferit momente similare, de mare "virtuozitate" profesionala, identificabile de specialişti ca Brake Tests, chiar daca in vremuri aproape imemoriale, in 2003, la adresa numitului David Coulthard.

    https://youtu.be/h_kPeNlPOJ4?feature=shared
    1 3
  • Pentru indeciși
    Giedo Van der Garde (38 de ani), fost pilot Caterham, l-a făcut praf pe Fernando Alonso (Aston Martin) pentru accidentul pe care i l-a cauzat lui George Russell în ultimul tur al cursei Marelui Premiu de Formula 1 de la Melbourne (Australia).

    "Chiar a mers prea departe. A fost un truc murdar din partea lui. Înțeleg sancțiunea. Se vede cât de lent mergea față de virajul precedent. Manevra pe care a făcut-o a fost interzisă. Am foarte mult respect pentru Alonso, dar chiar a fost un imbecil. Și Russell a fost, dar mai puțin.”
    (gsp)
    0 5
  • George Russell
    "E clar că Alonso a frânat cu 100 de metri înainte de viraj, apoi a accelerat din nou și a luat virajul normal. Am văzut datele tehnice."
    0 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru