Chiar dacă nu a avut performanțe care să-l facă pretendent la titlul de campion mondial, Daniel Ricciardo este unul dintre piloții cu cel mai mare magnet la public.
Australianul a revenit în Formula 1 anul trecut, cu ocazia Marelui Premiu de Formula 1 al Ungariei, la echipa AlphaTauri. Ricciardo a rămas în Marele Circ și sezonul acesta, când echipa și-a schimbat numele în RB.
În 2024, a fost de 5 ori în puncte, a încheiat pe locul 4 în Miami și se află pe locul 14 în clasamentul piloților, la 10 puncte în spatele coechipierului său, Yuki Tsunoda.
În etapa din Singapore, Ricciardo a încheiat cursa pe locul 18 și se pare că aceasta a fost picătura care a umplut paharul. Drumul său la RB a ajuns la final și, probabil, și drumul său în Formula 1.
Echipa a anunțat despărțirea de pilotul australian, cu efect imediat. Pentru restul de 6 etape, în locul său a fost adus Liam Lawson.
Cariera lui Ricciardo în Formula 1 s-a întins pe parcursul a 14 sezoane, timp în care a strâns 8 victorii, a urcat de 32 de ori pe podium și a luat startul în 258 de Mari Premii unde a strâns 1.329 de puncte în total.
În 2014 și 2016 a încheiat pe locul 3 în clasamentul piloților.via F1
Checo, demonstreaza public faptul ca nu te pui pe tine insuti inaintea intereselor echipei.
Checo, este momentul optim sa faci un milion de pasi inapoi !
Red Bull Racing și Sergio Perez ar trebui să anunțe retragerea pilotului mexican, declarația oficială urmând sa aiba loc în timpul viitorului său Mare Premiu de acasă.[Mexico City]
Planul urzit pentru ieșirea lui Perez este conceput pentru a oferi o „ieșire mai blândă” a mexicanului, cu scopul de a minimiza orice impact negativ asupra cotei de piață a Red Bull, în special în cele doua Americi.
Se pare că sezonul 2024 de F1 nu se va încheia pe 8 decembrie cu Marele Premiu de la Abu Dhabi.
Probabil că va avea loc o altă cursă câteva zile mai târziu, cu cele zece echipe de F1 și piloti începători care vor avea șansa de a conduce o mașină de Formula 1 într-o cursă reala.
Comitetul Consultativ Sportiv al Formulei 1 va vota ideea pe 2 octombrie, dar se pare că nu există obstacole, deci nu estimam nimic altceva decat un rezultat pozitiv.
În principiu, ideea este că, marți după Marele Premiu de la Abu Dhabi, 10 piloti începători vor organiza mai întâi o sesiune de calificare înainte de a concura într-o cursă de sprint mai târziu în cursul zilei.
Fiecare echipă de F1 va pregăti astfel un pilot începător.
Alegerea evidentă în acest caz ar fi ca Mercedes să-l lase pe Andrea Kimi Antonelli să concureze în timp ce Oliver Bearman apare la volanul Haas.
Alpine poate opta pentru Jack Doohan, de exemplu.
Toți acești piloți vor deveni piloți de F1 cu norma intreaga în 2025, așa că probabil că vor câștiga experiență importantă în Abu Dhabi.
In ultimele șase luni m-am gândit destul la retragere, dar mi-a luat trei secunde să mă decid.
Deocamdată mai am un contract pe doi ani și doi ani în F1 este mult timp, dar știu că finalul se apropie.”
(DAZN.ES)
un ratangiu
Mutarea lui Lawson la VCARB face parte dintr-o strategie banala, dar cat se poate de previzibila, aceea de a-i oferi lui Liam (din nou) cateva curse pentru ca RED BULL sa nu comita majora eroare de a debuta si-n sezonul 2025 intr-un unic picior de sprijin, Max Verstappen.
Este pan' la urma o decizie a carei predictibilitate devine usor identificabila si de catre un copil:
FIA permite ambilor piloti ai fiecarei echipe participante sa-si ofere propriile puncte in clasamentul constructorilor, cei din Milton Keynes n-au pentru ce sa se ambitioneze si sa continue sa puncteze doar cu un singur pilot, mai devreme sau mai tarziu se dovedeste ca-i o strategie cat se poate de perdanta.
Se aude ? E clar acum ?
"I' m not leaving. Period."
(Jordan Belfort -The Wolf of Wall Street)
Perez, din cauza faptului ca n-a vizionat acea productie in integralitatea sa, deh, Formula Unu îi halește tot timpul, chiar n-avea cum sa afle faptul ca personajul respectiv nu doar ca si-a intrerupt abrupt activitatea profesionala, dar a fost obligat sa faca o "escala" tocmai la un penitenciar.
Intr-adevar, Checo, *un clasic* veritabil.