După ce s-a impus în cursa de sprint din Brazilia, George Russell simțea că prima sa victorie de Grand Prix era mai aproape ca niciodată, având în vedere că pornea din pole-position în cursa de duminică.
La start, britanicul de la Mercedes și-a păstrat prima poziție, chiar dacă în spatele său se afla chiar coechipierul Lewis Hamilton.
În virajul cu numărul 8, un incident între Kevin Magnussen și Daniel Ricciardo făcea ca ambele monoposturi să fie retrase din cursă, iar Safety Car-ul să intre pe circuit. Profitând de ocazie, Alex Albon a trecut pe la boxe și a revenit pe circuit cu pneuri medii.
Cursa a fost reluată în turul 6, iar Russell a lăsat din nou plutonul în spate. În primul viraj, Verstappen și Hamilton erau unul lângă celălalt, urmând un contact între cei doi în virajul cu numărul 2. Ambele monoposturi au fost avariate, dar Verstappen a ieșit cel mai șifonat fiind nevoit să treacă pe la boxe.
Norris și Leclerc au fost, de asemenea, implicați într-un incident. După o intrare la boxe, monegascul de la Ferrari a revenit pe circuit cu pneuri medii. Atât Verstappen cât și Norris au primit o penalizare de 5 secunde.
Deși monopostul Mercedes purta urmele duelului cu Red Bull-ul lui Verstappen, Hamilton a trecut rapid de Schumacher, Pierre Gasly și Sebastian Vettel, revenind pe poziția a 5-a. În turul 15, multiplul campion mondial l-a depășit pe Norris pentru poziția a 4-a.
Alonso a trecut și el pe la boxe, revenind pe circuit pe locul 16, între Verstappen și Leclerc.
Pentru că începea să piardă timp, față de rivalii săi echipați cu pneuri medii, Carlos Sainz a fost nevoit să oprească pentru un schimb pe pneuri soft.
A revenit pe poziția 12, dar până în turul 22 a reușit să recupereze 4 poziții.A DOUA OPRIRE PENTRU LECLERC
Leclerc a oprit pentru a doua oară la boxe, iar mecanicii au încălțat monopostul Ferrari cu pneuri soft în turul 23. A urmat apoi Perrez și Verstappen.
Și Russell a fost nevoit să treacă pe la boxe, dar a reușit să revină pe circuit în fața monopostului Red Bull.
Lewis Hamilton a condus cursa, dar nu pentru mult timp. Britanicul a oprit în turul 30 și a revenit pe circuit pe poziția a patra, în spatele lui Carlos Sainz.
La jumătatea cursei, Russell avea un avantaj de 5 secunde în fața lui Perez, iar Sainz ocupa poziția a treia. Hamilton, însă, se apropia tot mai mult de pilotul spaniol. Între timp, Leclerc ocupa poziția a 13-a, iar Verstappen era pe 15.
În turul 37, Sainz a oprit pentru a doua oară la boxe. Perez și Russell au rămas pe circuit.
După ce mai mulți piloți din mijlocul plutonului au oprit la boxe, Verstappen a fost promovat până pe 10. De pe poziția a 8-a, Charles Leclerc a fost chemat pentru a treia oară la boxe și a revenit pe circuit pe 14.
Spre deliciul publicului, Lewis Hamilton s-a apropiat de Sergio Perez și a trecut de mexican, asigurându-și poziția a 2-a. Puțin mai în spate, Verstappen trecea de Alonso și Norris, ajungând până pe 6.
Un avantaj de 22 de secunde i-a permis lui Russell să treacă pe la boxe în turul 50, britanicul continuând să fie la conducerea cursei după revenirea pe circuit.
DIN NOU SAFETY CAR
Cursa avea să fie din nou întreruptă de Safety Car în turul 55, după ce Lando Norris a oprit monopostul McLaren la ieșirea din virajul 10.
Cu plutonul compactat, piloții mai aveau acum o șansă să câștige câteva poziții odată cu afișarea steagului verde.Acest lucru s-a întâmplat în turul 60. Perez s-a apărat, inițial, în fața lui Sainz, dar mexicanul a pierdut poziția 3 tururi mai târziu. La scurt timp a fost întrecut de Leclerc și mai apoi de Fernando Alonso.
La finalul celor 71 de tururi, George Russell a trecut primul linia de sosire obținând prima sa victorie de Grand Prix din carieră. Lewis Hamilton a încheiat pe 2, iar Carlos Sainz pe 3.
Locul 4 a fost ocupat de Charles Leclerc, iar pe 5 a terminat Fernando Alonso. Perechea Max Verstappen - Sergio Perez a încheiat pe 6, respectiv 7, iar Esteban Ocon, Valtteri Bottas și Lance Stroll au luat ultimele puncte puse în joc.
Nu de mult ii ridica statuie lui Perez ( "ministrul apararii" ii spunea) ca l-a ajutat sa castige titlul, sa ia un pol sau sa invinga intr-o cursa, iar cand a trebuit sa-i intoarca serviciul, el sau echipa neavand ceva de pierdut, brusc s-a trezit racerul din el. Un pilot rapid, dar un om infect!
F1 este o competitie in care echipa ( si monopostul) conteaza mai mult decat un pilot rapid, ca atare lipsa de colegialitate si fairplay, nerecunostinta si egocentrismul olandezului s-ar putea sa-l coste de acum inainte.
De ieri incepand, Sainz si Russel sunt singurele sperante ale tinerei generatii pentru un campion care sa inspire respect si admiratie.
Superba victoria Mercedes! Nu stiu cat de mult a contat faptul ca MP a avut loc la o altitudine de cca 700 m, sau faptul ca upgrade-urile Mercedes si-au aratat eficienta. Oricum, sincere felicitari lui Russell, care in sfarsit si-a trecut prima victorie din cariera. Este un pilot exceptional, constanta cu care livreaza rezultate sunt deosebite.
Imi pare rau pt Kevin Magnusen ca nu a avut sansa sa prinda ceva puncte duminica, dupa pole-positionul remarcabil din ziua de vineri.
Ferrari nu a aratat deloc atat de rau pe cat se credea, din contra, rezultatele lui Sainz si mai ales ale lui Leclerc sunt extraordinare. La primul restart din cursa, dupa acrosajul cu Lando nu credeam ca Leclerc va mai putea continua, si totusi a reusit un remarcabil loc 4, dupa ce ajunsese printre ultimii din cursa la un moment dat.
Si acum ajungem la cartoful fierbinte al cursei. Nu se poate sa avem cursa in Brazilia fara a avea discutii aprinse dupa: 2021 - Max vs Hamilton, 2020 - Vettel vs Leclerc, 2019(?) - Max vs Ocon, 2008 - Hamilton vs Massa, 2007 - Hamilton vs Alonso vs Raikonnen. Ei bine, avem un nou punct fierbinte: Red Bull Racing - Max vs Checo. Urat, foarte urat, mizerabil - parerea mea. Atitudinea lui Max in ceea ce priveste "team spirit" arata de fapt cat de mult ii pasa acestuia de coechipieri. Cred ca ne putem da seama de ce Ricciardo, Gasly si Albon nu au reusit mare lucru atata timp cat au fost coechipieri cu Max. Nu spun ca sunt la acelasi nivel, Max avand calitati remarcabile, rar intalnite in F1, dar cred ca atitudinea lui fata de colegii i-a influentat pe acestia. Se discuta la un moment dat printre specialisti, ca toate setarile masinilor RBR s-au facut pe cerintele lui Max. Prin acest mod de operare, s-a ajuns ca Max se considere ca e dreptul lui sa decida ce si cum se intampla in echipa.
Imi pare tare rau pt Checo, pt ca a ascultat tot timpul de ordinele de echipa si a contribuit decisiv la obtinerea primul titlu pt Max. "He shows who he really is" spune exact ceea ce multi dintre cei care urmaresc F1 stiau deja.
Pacat, pt ca nu asa trebuie sa se comporte un campion.
PS: au aparut interviurile cu el in care spune foarte clar ca nu a avut niciun gand sa cedeze in lupta cu Hamilton din primele viraje dupa primul restart. Mai departe "he lost the fight for the 2nd place and I only had a 5 seconds penalty" - arata din nou mentalitatea "ori la bal ori la spital"
Poate că nici mașina actuală (McLaren) nu-l avantajează, el având rezultate decente în Renault, în 2020, dar comite prea multe greșeli de pilotaj de la o vreme, mai ales acum, în 2022.
Si ca sa facem si putin can-can referitor la scandalul cu Max, mama acestuia s-a apucat sa spuna ca de fapt Checo o insela pe nevasta-sa la Monaco! Adica familia Verstappen are un nivel de moralitate tare coborat. Nu prea pot intelege de ce ai implica familia cuiva intr-un subiect din-asta. Pfuai, abia astept Mexico 2023...va fi interesant.
Îmi poţi spune te rog ce ai citit tu în regulament şi la ce articol, de faci asemenea afirmaţii?
Multumesc
PS: nu Verstapen a trişat, ci Masi/FIA...Strategia Mercedes -bună/rea - sau Hamilton/Verstapen nu au loc în discuţia asta...
În turul 53 Latifi face accident şi intră SC, Max intră să schimbe, se intra în turul 54. În turul 56 pista era eliberată dar se anunţă de Masi/FIA că maşinilor întârziate nu li se va permite să depăşească SC. Asta e prima decizie incorectă pe care tu o ignori complet. Dacă se respecta regulamentul, se lăsau maşinile întârziate să depăşească SC iar în turul 57 (nu 58 cum s-a procedat) cursa ar fi trebuit reluată. Decizia fiind una total greşită neavând acoperire regulamentară şi care trăda evident dorinţa Masi/FIA de a avantaja pe cineva, Horner are acel dialog cu Masi-era în turul 56 repet; Acesta îşi dă seama de consecinţele deciziei sale nelegale, realizează că nu are acoperire regulamentară şi decide să lase să treacă doar maşinile întârziate dintre Max şi Hamilton pentru că, dacă ar fi permis tuturor maşinilor să treacă, ar fi existat riscul să se termine cursa sub SC, tocmai datorită primei decizii greşite. Ultima decizie a fost una morală care ţine de spiritul acestei competiţii, respectiv cel mai bun să câştige în urma competiţiei de pe pistă.
În fond și la urma urmei, dacă LH schimba pneurile, era extrem de greu ca MV să-l depășească, dacă nu chiar imposibil. Decizia de a rămâne pe pistă a fost a întregii echipe Mercedes, aici incluzându-l și pe LH. Asa, că Masi a decis ca cei aflați între cei doi să depășească, care-i problema?!!? A judecat ÎN SPIRITUL LEGII, nu a judecat ÎN LITERA LEGII.
Litera legii a fost și la începutul cursei, la tăierea șicanei...altfel pleci cu un stop & go de 5-10 sec. și te trezești al 10-lea sau al 12-lea după o treime de cursă. Litera legii era și dacă în turul 56 se dădea drumul mașinilor întârziate să depășească pt a ajunge în tur cu liderul. Durerea a fost că MV a reușit să treacă de LH.
Am o singură întrebare: cei ce sunt fani Mercedes acum, în 1999, în 2002, în 2006, în 2008, ai cui fani erau, ce echipă susțineau?